چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ساعت ۲۱:۱۵

سکوت حزب اللهی ها در جریان اعتراضات مردم آمریکا

جلسه هفتگی - ۲۳ خرداد ۹۹: رهبرانقلاب در ماجرای ظلم به مردم آمریکا موضع گرفتند، اما موجی در جریان انقلابی ما ایجاد نشده. رهبرانقلاب به جوانها دستور داده بودند نسبت به موضوعات جهانی اظهار موضع کنند. این موضوع یک موضوع مهم جهانی نیست؟ چند بیانیه محکم و اجتماع درخور در این زمینه دیدیم؟ وقتی لیدرهای ما سکوت میکنند، بدنه حزب الله ما هم احساس تکلیف نمیکند.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

باور مردم آمریکا به امکان شکست دستگاه حاکمیت

در بحث تحول یک موضوع توجه به آن مهم است، و آن اینکه رهبرانقلاب هم گفتند در ابعاد تحولی که حضرت امام رحمت الله علیه ایجاد کردند، ‌این بعد مهمتر بود، که حضرت امام رحمت الله علیه نگاه مردم را نسبت به ابرقدرتها عوض کردند. مردم دیگر مثل گذشه به ابرقدرتها نگاه نمیکنند. رییس جمهور وقت آمریکا اذعان کرد که رهبر ایران(حضرت امام) آمریکا را تحقیر کرد. این تحقیر تا به امروز هم ادامه دارد. جریان حاکمیت نظام اسلامی و انقلابی و نظام دفاعی ما باعث شده امروز آمریکا تحقیر شود. امروز مردم آمریکا هم این باور در آنها رشد کرده، که سردمدارانشان شکست پذیر و متزلزلند.

این حرکت عظیم مردمی در ایالتهای مختلف آمریکا شکل گرفته. خطر حرکتهای مردمی در ایالتها بیشتر است از چنین حرکتهایی در دولت مرکزی. وقتی ایالت شد، کار مقابله با آن دشوارتر میشود. سیاه و سفید در کنار هم علیه حاکمیت آمریکا تظاهرات میکنند. مردم آمریکا فهمیده اند میشود با نظام سرمایه داری غرب مقابله کرد و آن را شکست داد. در جریان بیداری اسلامی یک حرکت در وال استریت شد، اما همه مردم این حرکت را باور نکردند. کشتار این دو سیاهپوست یک بهانه بود برای مردم؛ و الا آمار کشتار در آمریکا خیلی بالا بوده و هست. حدود هفت هزار نفر را پلیس آمریکا فقط کشته. در یک درصد این کشتارها پلیس آمریکا متهم میشود. واقعا عجیب است. بحث نژادپرستی هم که همیشه بوده و هست.

خود مردم آمریکا این وضعیت را علامت نابودی نظام حاکم بر آمریکا عنوان میکنند. شاید کسی فکر نمیکرد روزی نگاه عدالت طلبانه و آزادی خواهانه و مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم، اینطور در دل آمریکا پررنگ شود. این حرکت بر علیه دستگاه حاکم ظلم در آمریکاست. این خیلی مهم است. هرچه آمریکا برنامه ریزی کرده بود که از جریان کرونا بهره برداری کند به نفع خود برای به رخ کشیدن قدرت دستگاه استکبار، با این حرکت دفاع از مظلوم مردم آمریکا خنثی شد.

 

نمی توان نسبت به ظلم در هرجای دنیا بی تفاوت بود

این باور چطور در مردم آمریکا شکل گرفت؟ ‌وقتی انقلاب اسلامی پرچم كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً. را بلند کرد، چون پشت این کلام امیرالمومنین علیه السلام یک حقیقت فطری و باور عمیق انسانی وجود دارد، مردم دنیا به عمق این شعار روی آورده اند. برخی نادان های جاهل در کشور ما میگویند پرچم آمریکا را آتش نزنید چون توهین به ملت آمریکاست. حال امروز می بینیم خود مردم آمریکا پرچم نظام حاکمیت کشورشان را آتش میزنند. ۶درصد جمعیت آمریکا سیاهپوست هستند. در همین ماجرای کرونا، سیاهپوستان ۲.۵ برابر سفیدپوستها کشته داشته اند. همین جمعیت شش درصدی را هم نمیتوانند ببینند و دست به کشتار آنها میزنند.

این باور را اسلام و حضرت امام رحمت الله علیه در مردم دنیا ایجاد کرد که میتوان قدرتهای پوشالی استکبار را شکست داد. این تحول نسبت به سایر تحولهایی که حضرت امام رحمت الله علیه ایجاد کرد، واقعا مهمتر است. این رویه باید ادامه پیدا کند. مردم انگلستان هم در هم نوایی با مردم آمریکا تظاهرات عظیم براه می اندازند برعلیه سیاستهای حاکم آمریکا و کشور خودشان. در جریان بیداری اسلامی عده ای در داخل آن را بهار عربی نامیدند. در این ماجرا هم نمیتوان این حرکات را مختص به آمریکا یا اروپا نامید. منشأ این حرکتها آموزه های اسلام و انقلاب است.

ما هنوز باور نکرده ایم اندیشه انقلابی و جهادی قدرت پیدا کرده، و حتی جهان غرب را هم فراگرفته. نسبت به ظلم حاکمیت آمریکا بر عده ای مردم مستضعف نمیتوان بی تفاوت بود. مَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا(اسراء ۳۳). مأموریت اسلام جهانی است: لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ(توبه ۳۳). مأموریت اسلام مختص مسلمانان نیست:‌ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ(توبه ۱۲). پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله با تمام دنیا رو در رو شد. کفر یعنی کسیکه در برابر حاکمیت اسلام قد علم میکند و بشریت را به ناحق تحت سیطره خود در می آورد. همه ما فقط اخبار کشورهای غربی را مرور میکنیم. کسی اقدامی در این جهت انجام نمیدهد.

۲۵۰ سال برده داری امر رایج غرب و آمریکا بوده. همین الان در آمریکا ۷۱ درصد سفیدپوستان خانه دارند. اما سیاهپوستانی که در اقلیت هستند، ۴۰درصدشان خانه دارند. نژادپرستی در آمریکا سیستماتیک است. احتمال مرگ زنان باردار سیاهپوست ۳ برابر سفیدپوستان است. این امر برنامه ریزی شده است، نه اتفاقی. این ظلم است. امثال این موارد ظلم و تبعیض در غرب و آمریکا خیلی زیاد است.

 

تبلیغ همجنس گرایی با آیه قرآن!

سرپرست امور زنان ریاست جمهوری تخریب خانواده را رها نمیکند. آن از ارتباطش با جاسوس آمریکایی؛ میلیونها یورو به ایران آورد برای پانزده NGO ‌در ایران که برای تخریب خانواده فعالیت کنند. مدتی دستگیر شد، و همین ایام هم رها شد و رفت! خانم ملاوردی این آیه قرآن را توییت میکند، و در کنارش طرح رنگین کمان را میگذارد؛ نماد خانواده همجنس بازها. قوه قضاییه نباید ورورد کند؟‌ با آیه قرآن تبلیغ خانواده های همجنس گرایی میکند. در توییت قبلی اش یکی از نمونه های خانواده را خانواده همجنس گرایان معرفی کرد! بعنوان خانواده رسمی. در سند ۲۰۳۰ حتی ازدواج انسان با حیوان را هم به رسمیت میشناسند!  این آیه را در توییتش گذاشته، برای تبلیغ همجنس گرایی. روزی که ما باید از این آیه قرآن برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنیم: حجرات:‌ يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‌ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ(حجرات ۱۳). ملاک ارزش انسانها فقط تقواست.

ما اگر با ظلم مبارزه میکنیم،‌ با مظاهر ظلم هم باید مبارزه کنیم. همانطور که به ظلم در سوریه و عراق اراد میگیریم،‌ به ظلم به مردم تحت حاکمیت غرب هم باید ایراد بگیریم. سران این تظاهرات رسما مصاحبه میکنند که این تظاهرات ما نشأت گرفته از آموزه های انقلاب اسلامی ایران است. اما ما فقط نشسته ایم و نگاه میکنیم! هیچ مطالبه و حرکتی در این زمینه نیست. جریانها انقلابی و ارزشی ما چکار میکنند؟ در ایالات مختلف آمریکا این همه مسلمان هست. با چند عکس و توئیت و پیام در فضای مجازی، کاخ سفید حسینیه نمی شود!

این روایت هم در خطبه وداع رسول خدا صلی الله علیه وآله ذکر شده، و هم در جای دیگر: سلمان وارد مجلسی شد و کنار پیامبر خدا صلی الله علیه وآله نشست. خلیفه دوم گفت چرا کنار پیغمبر صلی الله علیه وآله نشستی؟‌ یک عجم صدرنشین مجلس عرب شود؟ همان نژادپرستی کور دوران جاهلیت. پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله فرمود: إنّ ربَّكُم واحِدٌ، و إنّ أباكُم واحِدٌ، و دِينُكُم واحِدٌ، و نَبيُّكُم واحِدٌ، و لا فَضلَ لِعَرَبيٍّ على عَجَميٍّ، و لا عَجَميٍّ على عَرَبيٍّ. خدای شما و پدر شما یکی است. عرب نسبت به عجم فضیلتی ندارد، و عجم هم نسبت به عرب فضیلتی ندارد. و لا أحمَرَ على أسوَدَ، و لا أسوَدَ على أحمَرَ، إلاّ بِالتَّقوی. رنگین پوستی ترجیحی بر دیگران نیست. إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم(حجرات ۱۳). این آخرین کلمات پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله قبل از حلت ایشان است. در امت اسلام تبعیض نژادی نباید باشد. در بیانی دیگر از پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله فرمود: لَیْسَ لِأَحَدٍ مِنْ هَؤُلَاءِ عَلَیْکَ فَضْلٌ إِلَّا بِتَقْوَى‏ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِنْ کَانَ التَّقْوَى لَکَ عَلَیْهِمْ فَأَنْتَ أَفْضَلُ.

 

سکوت مرگبار حزب اللهی ها در جریان اعتراضات آمریکا

كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا(مائده ۳۲). اگر کسی یک نفر را بکشد، مثل اینکه تمام مردم را کشته. اگر در آمریکا یک سیاهپوست مظلوم را میکشند، ما میخواهیم بعنوان مسلمان چه واکنشی در برابر آن انجام دهیم؟ وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا(اسراء ۳۳). میفرماید این رویه ظلم و قتل و اسراف و جنایت ادامه دارد. در گذشته بوده و خواهد بود.

وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا(نساء ۷۵). آیا رفتار ما نسبت به ظلم به مردم غرب و آمریکا درست است؟‌ مگر سیاهپوستان بندگان خدا نیستند؟ مستضعف مسلمان و غیرمسلمان ندارد. مردم آمریکا فریاد دادخواهی شان بسمت ما مسلمانان بلند است. همانطور که برای مردم میانمار و بحرین و یمن فریاد میزنیم،‌ باید مقابل این ظلم هم فریاد بزنیم. مگر ما داعیه محو نظام سلطه را نداریم؟‌ باید علنا از مظلومین آمریکا و غرب دفاع کنیم و نظام استکباری را منکوب کنیم.

وقتی لیدرهای ما سکوت میکنند، بدنه حزب الله ما هم احساس تکلیف نمیکند. رهبرانقلاب به این ظلم اشاره کردند، اما لیدرهای حزب اللهی ما نه. جوانان هم به این لیدرها نگاه میکنند. بدنه حزب اللهی ما از لیدرهایشان مطالبه هم نمیکنند. رهبرانقلاب به مظلومیت سیاهپوستان آمریکا در سخنرانی ۱۴ خرداد اشاره کردند، اما دیگران نه.

در زمینه تعطیلی مجالس مذهبی چقدر حزب اللهی های ما احساس تکلیف میکردند! الان سازمان بهداشت جهانی میگوید ویروس کرونا از طریق ناقل سرایت ندارد. فقط کسانیکه علائم ویروس را دارند ممکن است سرایت داشته باشد. چقدر معابر را ضدعفونی کردیم، حال سازمان جهانی میگوید سرایت از طریق سطوح صورت نمی گیرد! این بازی سازمان بهداشت جهانی با ماست. این سازمان جایی نیست که بتوان به حرفش تکیه کرد.

 

موضع گیری نسبت به اتفاقات جهان، دستور رهبرانقلاب به جوانان

مگر بین برگزاری مراسم شبهای قدر و تجمع برای فریاد علیه ظلم تفاوتی هست؟ همانطور که در شبهای قدر تجمع داشتیم و دعا کردیم، الان هم باید تجمع کنیم و علیه ظلم فریاد بزنیم. اگر فریاد نزنیم، باید باورهای دینی مان را منکر شویم. كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ(آل عمران ۱۱۰). این آرمان ماست؛ نجات بشریت.

موضوع اصلی جریانهای حزبی اللهی ما امروز چیست؟ اینکه مسئول دفتر رییس مجلس فلان جا فلان مشکل را داشته یا نه! همه توان حزب اللهی های ما صرف این موضوع شده. مسئله اصلی جریان انقلابی ما میشود تاجگردون! تاجگردونی که وقتی استقامت چند نماینده و رییس مجلس را دید، از موضعش عقب نشینی کرد. جریان انقلابی ما بجز این موضوع کار مهم دیگری ندارد؟

ما نمیتوانیم از دستورات اساسی اسلام صرف نظر کنیم ‌و بگوییم ظلم به مردم غیرمسلمان و غرب به ما ربطی ندارد. جعلنا جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا(انعام ۱۲۳). مبارزه با ظالم در همه امتها وظیفه ماست. اگر مبارزه نکنیم خبیثیم: حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ(آل عمران ۱۷۹).

رهبرانقلاب در ماجرای ظلم به مردم آمریکا موضع گرفتند، اما موجی در جریان انقلابی ما هنوز ایجاد نشده. رهبرانقلاب به جوانها دستور داده بودند نسبت به موضوعات جهانی ابراز نظر و اظهار موضع کنند. این موضوع یک موضوع مهم جهانی نیست؟ جریان جوانانه ما کجاست؟ چند بیانیه محکم و اجتماع درخور در این زمینه دیدیم؟

این رجز علی اکبر علیه السلام در روز عاشوراست: اَنا عَلِيُّ بنُ الحُسينُ بنُ عَلِيٍّ نَحنُ و بيتُ اللهِ اَولي بالنَّبِيِّ مِن شَبَثٍ و شَمَرٍ ذاكَ الدَّنِيّ اَضرِبُكُم بِالسَّيفِ حَتّي يَنثَني ضَربُ غُلامٍ هاشِميٍّ عَلَوِيٍّ و لا اَزالُ الـيومَ اَحـمي اَبي تااللهِ لا يَحكُمُ فينا اِبنُ الدَّعِيّ. بخدا یزید بر ما حاکم نخواهد شد. امروز آمریکا یزید زمان هست یا نیست؟ قاتل نفس محترمه نیست؟ کم نسل کشی کرده؟‌ فقط به جرم سیاه بودن انسانها را میکشد. حتی نه به جرم حق طلبی. فقط بخاطر رنگین پوست بودن. آمریکا معلن به فسق نیست؟ علی اکبر علیه السلام اینگونه رجز میخواند: بخدا یزید بر ما حکومت نخواهد کرد. حاکمیت چنین انسان پست فاسق فاجر قاتل شارب خمری را نفی میکند. علی اکبر علیه السلام برای نفی حاکمیت مستکبرین در جامعه کشته شد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است