جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ساعت ۱۹:۳۰

برای مدیریت امن مجالس مذهبی راه حل پیدا کنیم

جلسه دوازدهم رمضان ۹۹: در ماجرای کرونا فهیمدیم مسئولین ما چقدر راحت از مباحث معنوی عبور میکنند. راحت مساجد و حرمها و هیئتها تعطیل میشوند. تعطیل کردن مجالس راحت ترین کار است. برای مدیریت امن مجالس راه حل پیدا کنید. اکثر مساجد و هیئتها حتی برنامه های مجازی هم ندارند. أَمِنَ مَنْ لَجَأَ إِلَیْکُمْ؛ اگر به اهلبیت پناه ببریم، در امانیم.

جلسه دوازدهم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ بصورت مجازی در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

رزمایش همدلی تمرینی برای نبرد بزرگتر

مَنِ اتَّقَی اللَّهَ یُتَّقَی. برخی برای اینکه اطاعت شوند، دست به خیلی کارها میزنند. اما امام هادی علیه السلام میفرمایند کسیکه تقوای الهی پیشه کند، اطاعت میشود. خدای متعال از اولیائش در دل دیگران هیبت و جذبه قرار میدهد. این برای پیشبرد امر دین لازم است. حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف هم با هیئت نبوی و سنت ایشان یعنی شمشیر قیام میکنند. ما قبل از ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف یک جنگ تمام عیار با کفر و صهیونیسم خواهیم داشت. هم اخبار و روایات حاکی این است، و هم اتفاقات منطقه و جهان دلالت بر امری مهم دارد.

اتفاقات مهمی در منطقه درحال رخ دادن است. دشمنان به خیال خودشان با درایت دارند کارهایی انجام میدهند، که ظاهرا نتیجه اش به نبرد ختم میشود. گمان میکنند در عراق و سوریه میتوانند موفق شوند. اینها خودشان را برای یک نبرد دارند آماده میکنند. جبهه حق باید این نبرد را نبرد نهایی کند. دیگر نمیشود با صهیونیست مماشات کرد. همین معامله قرن واقعا قابل پذیرش نیست.

ما باید برای نبر آماده شویم واین یک حرف جدی است. رزمایش مواسات و همدلی، ما را آماده یک نبرد میکند. مردم واقعا در این امر خداپسندانه حضور چشمگیری داشتند. یکی از دستورات موکد در جای جای دین، همین کمک به ضعفاست. انشاالله جوانان جهادگر ما توانسته باشند نظر مثبت رهبرمعظم انقلاب را جلب کرده باشند.

 

جهش تولید نیازمند حرکت جهادیست

در زمینه اقتصاد هم جهش تولید نیازمند حرکت جهادی است. وقتی کشوری میتواند ماهواره نور را به فضا بفرستد، ‌قطعا میتواند مشکلات اقتصادی و موانع تولید و سایر مشکلات را هم حل کند. باید خودمان را در همه فضاها بصورت جهادی آماده کنیم. فتنه دشمنان تمام شدنی نیست، و کار ما هم هنوز ابتدای راه است. هنوز تشکیل کشور اسلامی و نظام اسلامی و تمدن اسلامی را به اتمام نرسانده ایم.

شهید تقوی در جریان حمله داعش به مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. ایشان در تحقیقات مجلس روی سند ۲۰۳۰ کار میکردند که نمایندگان را مجاب کنند در این باره موضع محکم و درخوری بگیرند. اگر این سند بطور رسمی در کشور عملیاتی میشد، هیچ چیز از تریبت دینی در کشور باقی نمی ماند. یکی از بخشهای این سند در زمینه بهداشت است. ملزم شدن به پروتکل های سازمان بهداشت جهانی که سابقه اش و ارتباطش با قدرتهای استکباری کاملا روشن است. این شهید بزرگوار انقلابی و بی تکلف بود. در موقعیتهای مختلف با کارهای پژوهشی و علمی در موقعیتهای مختلف برای انقلاب و دین کار کرد.

ویژگی ثابت شهیدان ما عزت و هیبتشان است. خداوند بواسطه تقوای این شهدا، هیبت و عظمتی در آنها قرار داد که دل دشمنان را خالی میکرد. یکی از بخشهایی که خدای متعال به حضرت امام رحمت الله علیه نصرت داشتند، همین هیبت ایشان و رعبی بود که در دل دشمنان از ایشان وجود داشت. وقتی از هیبت و عزت سخن میگوییم، درباره جایگاه مومن صحبت میکنیم. این موضوع را با تکبر و خودشیفتگی اشتباه نگیریم. در برابر مومنین باید متواضع و منعطف باشیم. اذ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ.

 

ترس برادر مرگ است

یکی از ویژگیها و آثار دیگر تقوا، امنیت است. یکی از شاخصه های قدرت امنیت است. کشور ما امن ترین کشور منطقه است، و جزو امن ترین کشورهای جهان به شمار می آید. يَعْبُدُونَنِي لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً(نور ۵۵). وقتی حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور میکنند، کاری میکنند که خوف و هراسی که در دل مردم دنیاست تبدیل به امنیت و آرامش و آسایش میشود. امنیت محصول قدرت است، و خود امنیت هم قدرت میبخشد.

امام صادق علیه السلام فرمودند: مَنِ اعتَصمَ باللّهِ بتَقواهُ عَصَمَهُ اللّه. اگر کسی بواسطه تقوای الهی معتصم به خدا شود، خدای متعال او را مصون میدارد. مَنْ أَقْبَلَ قَبِلَهُ وَ عَصَمَهُ لَمْ يُبَالِ لَوْ سَقَطَتِ اَلسَّمَاءُ عَلَى اَلْأَرْضِ. انسان متقی برایش فرقی نمیکند اگر از آسمان هم بسمت زمین رها شود، احساس ترس و ناامنی نمیکند. تقوا اینچنین مصونیت به انسان میبخشد. این یک قدرت است.

یکی از مشکلات جدی این جنگ بیولوژیک ترس و وحشت و ناامنی بود که در دل مردم افتاد. این ترس خیلی مضرتر از خود ویروس بود. حتی در رسانه خودمان، هر کانالی را میدیدی، صحبت از کرونا بود. وحشت و ترس در دلها ایجاد میکرد. خود این وحشت سیستم ایمنی بدن را ضعیف میکند.

یکی از برنامه های جبهه استکبار ایجاد ترس است. با ترس حکومت میکنند. وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوع(بقره ۱۵۵). اینها امتحان الهی است، درست؛ اما ایجاد ترس یک شگرد است از طرف دشمن. شیطان هدایت و رهبری این اقدامات استکباری را برعهده دارد. یکی از راههای ابتلای الهی ترس است، و شیطان هم از همین کانال انسانها را دچار ضعف میکند. کسیکه تقوایش ضعیف تر است، ترسش هم بیشتر است. اما کسیکه تقوا دارد، از آسمان هم که به زمین بیفتد، ترسی ندارد.

 

راه رسیدن به امنیت اجرای دستورات الهی

مَنِ اعتَصمَ باللّهِ بتَقواهُ عَصَمَهُ اللّه. این جمله را بخاطر بسپاریم: اگر کسی به خدای متعال بوسیله تقوا اعتصام پیدا کرد، خداوند او را در امان نگه میدارد. وَ مَنْ أَقْبَلَ قَبِلَهُ وَ عَصَمَهُ لَمْ يُبَالِ لَوْ سَقَطَتِ اَلسَّمَاءُ عَلَى اَلْأَرْضِ. اگر خدا کسی را حفظ کرد، برایش فرقی نمیکند، حتی اگر از آسمان به زمین بیفتد ترسی ندارد.

أَوْ كَانَتْ نَازِلَةٌ نَزَلَتْ عَلَى أَهْلِ اَلْأَرْضِ فَشَمِلَتْهُمْ بَلِيَّةٌ وَ كَانَ فِي حِرْزِ اَللَّهِ بِالتَّقْوَى مِنْ كُلِّ بَلِيَّةٍ. کسیکه تقوای الهی داشته باشد، ‌اگر سراسر زمین را بلا فراگیرد، ‌او در حرز الهی محفوظ است. میفرماید اگر بلایی از آسمان نازل شود که همه اهل زمین دچار شوند، انسان باتقوا در امان خواهد بود. أَلَيْسَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ إِنَّ اَلْمُتَّقِينَ فِي مَقامٍ أَمِينٍ. متقین در مقام امن هستند.

امنیت کی در عالم برقرار میشود؟ وقتی که دستورات خدا اجرا شود. این یک قاعده روشن است. کاش مجلبس شورای اسلامی آینده ما وارد این فضا شود. قواعدی را وضع کند که تضمین کننده تقوا در کشور باشد. راه رسیدن به امنیت این است. الشَّريعَةُ سُلطانٌ. دستورات الهی باید در جامعه اجرایی شود. نماینده یکی از شهرها که در انتخابات جدید مجلس هم رأی آورده، مدرک تحصیلی اش تقلبی بوده. چقدر برای جامعه ما زشت است. چنین کسی میتواند قانون الهی را در کشور اجرایی کند؟!

 

برای مدیریت امن مجالس مذهبی راه حل پیدا کنیم

برای بالابردن امنیت جامعه باید تقوای جامعه بالا برود؛ تقوای سیاسی و اجتماعی و فردی و اقتصادی. در ماجرای کرونا فهیمدیم مسئولین ما چقدر راحت از مباحث معنوی عبور میکنند. راحت مساجد و حرمها و هیئتها تعطیل میشوند. تعطیل کردن مجالس راحت ترین کار است. برای مدیریت امن مجالس فکر کنید و راه حل پیدا کنید. این مسائل معنوی مثل تقوا برای افراد و موقعیتهای خاص نیست. تقوا عامل امنیت کل جامعه است.

إِنَّ اَلْمُتَّقِينَ فِي مَقامٍ أَمِينٍ(دخان ۵۱). متقین هم خودشان در امنیت هستند، و هم امنیت زا هستند. مَنْ أتاكُمْ نَجى ، وَ مَنْ لَمْ يَأْتِكُمْ هَلَك. کسیکه به اهلبیت پناه ببرد در امان و آسایش است: هُدِىَ مَنِ اعْتَصَمَ بِكُمْ. در زیارت اربعین ظاهرا خیلی رعایت ها در تهیه غذا آنقدر دقیق و سختگیرانه نیست. رعایت های عمومی برقرار است، اما خیلی سختگیرانه نیست. این را باور کنیم که پناه به ائمه و امام حسین علیه السلام باعث امنیت است. اگر با همین دید برای حرمهایمان برنامه ریزی میکردیم، کار ما امروز اینگونه نبود که اماکن مذهبی تقریبا تعطیل کامل شوند. اکثر مساجد و هیئتها حتی برنامه های مجازی هم ندارند. أَمِنَ مَنْ لَجَأَ إِلَيْكُمْ.

اگر به اهلبیت پناه ببریم، در امانیم. چون متقین حقیقی ائمه هستند. امنیت یکی از پایه های قدرت است. سیدالشهدا علیه السلام برای برقراری امنیت در عالم قیام کردند، و در این راه امنیت خود و خانواده شان را به مخاطره انداختند. شیعیان با تنها گذاشتن امام حسین علیه السلام، امنیت را از خاندان عصمت و طهارت سلب کردند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است