سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ساعت ۱۸:۱۵

بازی ناجوانمردانه دولت با آبروی قم

جلسه پنجم رمضان ۹۹: معاون وزیر بهداشت گفت سندی پیدا نکرده ایم که کرونا از قم آغاز شده باشد. شما هیچ حیثیتی برای قم باقی نگذاشتید، حال میگویید زمانی که ویروس در قم شناسایی شد، چند استان دیگر هم درگیر بودند؟ شما حق نداشتید با ام القرای اسلام و حوزه علمیه اینگونه بازی کنید. شما به قم ظلم کردید. شما هیچ دلیلی نداشتید که طلاب غیرقمی عامل انتشار این ویروس بوده اند.

جلسه پنجم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹ بصورت مجازی در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

از دنیا بگذریم تا قدرتمند شویم

در روایت امیرالمومنین علیه اسلام درباره متقین خواندیم متقین کسانی هستند که در راه مجاهده برای امر حق انقدر خود را به زحمت می اندازند، تا به جایی میرسند که استخوانهایشان نمایان میشود، و چشمانشان گود میشود.

فَأَبْدَلَهُ اَللَّهُ مِنْ ذَلِكَ قُوَّةً فِي بَدَنِهِ. وقتی این شخص متقی در راه مجاهدت خدا سختی ها را تحمل کرد، خداوند به این واسطه به او قدرت بدنی میدهد. وَ شِدَّةً فِي عَقْلِهِ. خداوند نفوذ نگاه او و عقلانیتش را بیشتر میکند. وَ مَا اِدَّخَرَ لَهُ فِي اَلْآخِرَةِ أَكْثَرُ. اینکه بدن و عقل انسان متقی قوی میشود، پاداش دنیوی اوست. در آخرت بهره های بسیار بیشتری دارد.

فَارْفُضِ اَلدُّنْيَا فَإِنَّ حُبَّ اَلدُّنْيَا يُعْمِي وَ يُصِمُّ وَ يُبْكِمُ وَ يُذِلُّ اَلرِّقَابَ. امیرالمومنین علیه السلام میفرماید بخاطر این خصوصیات تقوا، دنیا را رها کن. بخاطر قدرتمند شدن از حب دنیا چشم پوشی کن؛ زیرا حب دنیا تو را کر و کور و گنگ میکند. فَتَدَارَكْ مَا بَقِيَ مِنْ عُمُرِكَ وَ لاَ تَقُلْ غَداً وَ بَعْدَ غَدٍ فَإِنَّمَا هَلَكَ مَنْ مَضَى قَبْلَكُمْ. میفرماید عمرت را سریع تدارک کن. این کار را به فردا نینداز. چه بسیار فرداهایی که دیده نشدند.

 

تقوا هم دنیا را آباد میکند و هم آخرت را

فَإِنَّمَا هَلَكَ مَنْ مَضَى قَبْلَكُمْ بِإِقَامَتِهِمْ عَلَى اَلْأَمَانِيِّ وَ اَلتَّسْوِيفِ حَتَّى أَتَاهُمْ مِنَ اَللَّهِ أَمْرُهُمْ بَغْتَةً وَ هُمْ غَافِلُونَ. عده ای در زندگی بدنبال مطامع دنیا رفتند، و ناگهان مرگ آنها را فرا گرفت، در حالیکه غافل بودند. مردم عموما به فکر آخرت نیستند. تقوا در ظاهر فقط برای آخرت است، اما دنیا را هم مثل آخرت آباد میکند. فَنُقِلُوا عَلَى أَعْوَادِهِمْ إِلَى قُبُورِهِمُ اَلْمُظْلِمَةِ اَلضَّيِّقَةِ وَ قَدْ أَسْلَمَهُمُ اَلْأَهْلُونَ وَ اَلْأَوْلاَدُ. این افراد ناگهان بسمت مرگ میروند، و خانواده و فرزندانشان هم به یاد و به فکرشان نیستند.

فَانْقَطِعْ إِلَى اَللَّهِ بِقَلْبٍ مُنِيبٍ مِنْ رَفْضِ اَلدُّنْيَا وَ عَزْمٍ لَيْسَ فِيهِ اِنْكِسَارٌ وَ لاَ اِنْخِذَالٌ. در دوران سیاه اصلاحات چند ده هزار طلبه و روحانی در مسجد اعظم قم متحصن شدند. برخی مراجع مثل آیات عظام نوری همدانی و جوادی آملی در جمع طلاب متحصن حاضر شدند. برترین و نخبه ترین افراد حوزه در این تحصن حضور داشتند. اعتراض کردند به موج حمله به دین و ائمه و قرآن و اصول دین توسط اصلاح طلبان. اما در نهایت یک فتنه ای انجام گرفت و تحصن آن هدف و مقصد اصلی خود را آنطور که باید دنبال نکرد. برخی از دست اندرکاران متحصنین را به برخی انجام موارد و اتخاذ برخی تصمیم ها مجاب کرده بودند.

 

بازی ناجوانمردانه دولت با آبروی قم

مسئولین دولتی با تحکم و قدرت میگویند صفهای نمازجماعت باید جمع شود، اما برای وام یک میلیون تومانی، صف تشکیل میدهند! فَانْقَطِعْ إِلَى اَللَّهِ. تعلقاتت را به غیرخدا قطع کن. قلب منیب یعنی از دنیا جدا شویم، و متوجه و متمسک به خدا باشیم.

معاون وزیر بهداشت امروز گفت هنوز در مطالعاتمان سندی پیدا نکردیم مبنی بر اینکه کرونا از قم آغاز شده باشد. شما که قبلا گفته بودید این ویروس از قم نشأت گرفته. چطور به این نتیجه رسیدید؟ شما هیچ حیثیتی برای قم باقی نگذاشتید، حال میگویید زمانی که ویروس در قم شناسایی شد، چند استان دیگر هم درگیر بودند؟ حال میگویید هیچ سندی در این مورد ندارید؟ شما حق نداشتید با ام القرای اسلام و حوزه علمیه بازی کنید. قم مظلوم است؛ شما به قم ظلم کردید. شما هیچ دلیلی نداشته و ندارید که طلاب غیرقمی باعث انتشار این ویروس بوده اند. رهبرانقلاب گفتند وقتی مسئولین تردید دارند، مردم هم مطالبشان را نمی پذیرند. یکی از مصادیق این تردید همین مسئله قم و منشأ ویروس کروناست.

فَانْقَطِعْ إِلَى اَللَّهِ بِقَلْبٍ مُنِيبٍ. با قلب متواضع و خاشع و خاضع از خدا اصرار کنید محبتش را به ما بچشاند، و تعلقات ما به دنیا را از بین ببرد. این آن تقوایی است که به تو قدرت میبخشد. نسخه قدرتی که امیرالمومنین علیه السلام برای ما بیان کرده این است.

مِنْ رَفْضِ اَلدُّنْيَا وَ عَزْمٍ لَيْسَ فِيهِ اِنْكِسَارٌ وَ لاَ اِنْخِذَالٌ. میفرماید تصمیمت را بگیر؛ تصمیم بگیر به دنیا و متعلقاتش اعتماد و تکیه نکنی. یکبار برای همیشه دل از دنیا بکن. تصمیم بگیر که در آن شک و تردید نکنی. انسان متقی وقتی تصمیم به دل بریدن از متعلقات دارد،‌ به یکباره دل از همه تعلقات دنیا میکند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است