یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت ۱۸:۰۸

کربلا زاییده پدیده شوم ملاحظه کاری و منفعت طلبی خواص بود

جلسه هفتگی - 24 شهریور 96: محرم فقط گریه بر حسین(ع) نیست. جریان نفاق باید با عزاداری محرم و صفر به مردم شناسانده شود. تا وقتی این منافقین در جامعه اسلامی میل به طاغوت و کفر دارند، جامعه اسلامی اصلاح نمی شود. وقتی خون امام حسین(ع) آرام می گیرد که این منافقین از جامعه اسلامی محو شوند.

در فاصله چند روز مانده به آغاز عزاداری های دهه محرم، مراسم هفتگی هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 24 شهریور 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

 

 

شهدا جبهه را درست کردند، نه جبهه شهدا را!

فَلَنَقُصَّنَ‌ عَلَيْهِمْ‌ بِعِلْمٍ‌ وَ مَا کُنَّا غَائِبِينَ‌ وَ الْوَزْنُ‌ يَوْمَئِذٍ الْحَقُ‌/اعراف 7و8. تمام جزئیات زندگی ما روز قیامت زیر ذره بین خداوند قرار میگیرد. اعمالی روز قیامت ارزش و مرتبه دارد که برای حق و در راه حق باشد. زمان جنگ رزمندگان برای انجام کارهای نیک و ثواب و ترک اعمال ناصواب حرص و ولع داشتند. الان در میان جوانان ما این انگیزه و اشتیاق برای سنگین کردن کفه ترازوی اعمال دیده نمی شود.

این شهدا بودند که جبهه و فضای معنوی آنرا درست کردند، جبهه آنها را درست نکرد. جهاد و شهادت باید در جامعه باشد، تا بواسطه آن خداوند جانهای ارزشمند مومنین را در قبال بهشت جاودان معامله کند. این سفره باید در جامعه اسلامی پهن باشد.

تب و تاب کمک به مظلومین میانمار در بین مردم ما مانند دهه شصت برای کمک به مظلومین فلسطین نیست. لذا مقام معظم رهبری گفتند ما رحماء بینهم را فراموش کرده ایم.

 

تمجید از شهدا کافی نیست؛ باید از شهدا عقب نمانیم

فَمَنْ‌ ثَقُلَتْ‌ مَوَازِينُهُ‌ فَأُولئِکَ‌ هُمُ‌ الْمُفْلِحُونَ/اعراف 8. ‌امام حسین فرمود(ع) در بهره بردای از فرصتها مسابقه دهید. بعضی حزب اللهی های ما حال طاعت و جهاد و مبارزه در راه حق را ندارند. فقط تمجید از شهدا کافی نیست، باید از شهدا عقب نمانیم.

وَ مَنْ‌ خَفَّتْ‌ مَوَازِينُهُ‌ فَأُولئِکَ‌ الَّذِينَ‌ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ‌ بِمَا کَانُوا بِآيَاتِنَا يَظْلِمُونَ‌ / اعراف 9. میفرماید کسیکه کفه اعمالش سبک است، خسارت کرده و به خودش و به آیات ما ظلم کرده است. یعنی کسیکه جهاد و کوشش در کسب ثواب زیاد در راه خدا ندارد، به حجت خدا که بزرگترین آیه خداست ظلم کرده است.

وَ لَقَدْ مَکَّنَّاکُمْ‌ فِي‌ الْأَرْضِ‌ وَ جَعَلْنَا لَکُمْ‌ فِيهَا مَعَايِشَ‌ قَلِيلاً مَا تَشْکُرُونَ‌/اعراف 10. تشکر از خدا در این است که خود را در طاعت خدا به زحمت و تلاش بیاندازیم.

 

کربلا زاییده پدیده شوم ملاحظه کاری و منفعت طلبی خواص بود

امام حسین(ع) در منا خطاب به سران حجاج فرمود:  اعتبروا ايها الناس بما وعظ الله به اوليائه من سوء ثنائه علي الاحبار، اذ يقول لولا ينهاهم الربانيون و الأحبار عن قولهم الاثم و قال لعن الذين كفروا من بني اسرائيل الي قوله لبئس ما كانوا يفعلون، و انما عاب الله ذكل رغبة فيما كانوا يرون من الظلمة الذين بين اظهر هم المنكر و الفساد، فلا ينهونهم عن ذالك رغبة فيما كانوا ينالون منهم.

میفرماید از داستان خواص بنی اسرائلی و رهبانیون عبرت بگیرید که در راه مبارزه با طاغوت زمان خود کوتاهی کردند و مردم را دعوت به این مبارزه نکردند. چون منکر را دیدند اما از آن نهی نکردند، بخاطر تمایلی که به حاکمان جور داشتند برای رسیدن به قدرت و ثروت. بخاطر اینکه می دیدند کسیکه ظلم میکند و منکر انجام میدهد قدرت در دست اوست، و برای بهره بردن از قدرتش او را نهی از منکر نمی کرد.

وقتی مردم در جامعه اسلامی ببینند خواص نسبت به ظلم ظالمان بی تفاوت هستند، آنرا از چشم امام جامعه که در رأس حکومت دینی قرار دارد می بینند و امام جامعه را قربانی میکنند. کربلا زاییده پدیده ای شوم بنام دنیاپرستی و منفعت طلبی و ملاحظه کاری خواص جامعه بود. این پدیده امروز هم هست. لذا رهبر انقلاب گفتند مردم از مسئولین مطالبه گری کنند. یعنی هم مردم نسبت به ظلم ظالم بی تفاوت نباشند و هم مبارزه با این ظلم را از مسئولین بخواهند.

 

مانع نهی از منکر: ترس از ظالم

امام حسین(ع) در ادامه فرمود: و رهبه مما يحذرون، و الله يقول فلا تخشو الناس و اخشون. دومین علت نهی از منکر نکردن این است که خواص از صاحبان قدرت می ترسند مبادا به آنها ضرری وارد کنند. این افراد زمینه ساز به مسلخ رفتن امام حسین(ع) می شوند، حتی اگر گریه کن حسین(ع) باشند. محرم را باید با گریه و ناله و فریاد پاس بداریم تا همگان بفهمند حسین بن علی(ع) کاری را انجام داد که خواص جامعه ترک کردند، و آن امر به معروف و نهی از منکر بود. این ناله و گریه و فریاد در مردم بیداری ایجاد میکند: لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله.

مردم آخرالزمان باید انقدر بصیرت و آگاهی داشته باشند و نسبت به منافقین متنفر باشند که وقتی حجت ابن الحسن(عج) طبق روایتی هفتاد هزار منافق را گردن میزنند، به ایشان ایمان کافی داشته باشند و تردید به خود راه ندهند. محرم فقط گریه بر حسین(ع) نیست. جریان نفاق باید با عزاداری محرم و صفر به مردم شناسانده شود. تا وقتی این منافقین در جامعه اسلامی میل به طاغوت و کفر دارند، جامعه اسلامی اصلاح نمی شود. وقتی خون امام حسین(ع) آرام می گیرد که این منافقین از جامعه اسلامی محو شوند. وظیفه ما این است. 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است