دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ساعت ۱۸:۵۸

کسانی که از جنگ فرار میکنند، دیگران را هم دچار عواقب میکنند

در انتخابات اخیر آقای روحانی به بهانه رأی جمع کردن فضای کاذبی در جامعه بوجود آوردند که گویا اگر فلان کاندید انقلابی رأی بیاورد، سایه جنگ بر سرکشور خواهد بود. این پدیده ترس از جنگ اگر بین مردم فراگیر شود، انقلاب ما به خطر خواهد افتاد.

سومین شب مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) یکشنبه 7 خرداد 96 در آستان امامزاده ابراهیم(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان برگزار شد.

 

پدیده ترس از جنگ اگر فراگیر شود، انقلاب به خطر خواهد افتاد

 

در انتخابات اخیر آقای روحانی به بهانه رأی جمع کردن فضای کاذبی در جامعه بوجود آوردند که گویا اگر فلان کاندید انقلابی رأی بیاورد، سایه جنگ بر سرکشور خواهد بود. این پدیده ترس از جنگ اگر بین مردم فراگیر شود، انقلاب ما به خطر خواهد افتاد. چون انقلاب و بالاتر از آن اسلام از روز اول با جنگ و مبارزه همراه بوده، و از این به بعد هم خواهد بود. هرچه دامنه انقلاب اسلامی فراگیرتر شود، دامنه جنگ و مبارزه هم وسیع تر میشود. اگر ما از جنگیدن و مبارزه پا پس بکشیم، خدا تشکیل حکومت جهانی خودش را به ملت و قوم دیگری خواهد سپرد.

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ وَلَوْ عَلِمَ اللَّهُ فِيهِمْ خَيْرًا لَأَسْمَعَهُمْ وَلَوْ أَسْمَعَهُمْ لَتَوَلَّوْا وَهُمْ مُعْرِضُونَ / انفال 22و23. کسی که از دشمن میترسد، چه حقیقت را بداند چه نداند ترسش باقیست. کسیکه مبارزه نمیکند نمیخواهد مبارزه کند، نه اینکه نداند باید مبارزه کرد.

 

ایمان، انسان را از ترس در مبارزه نجات میدهد

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ / انفال 24. ایمان انسان را از ترس در مبارزه نجات میدهد. این ایمان و مبارزه است که به انسان حیات میدهد. امیرالمومنین(ع) فرمود لَيسَ الموتُ في‌ سبيلِ العِزِّ اِلاّ حياةً خالدةً وَ لَيستِ الحيوةُ مَع الذُّلِّ اِلاَّ المَوتَ الّذي لاحيوةَ مَعه. مبارزه در راه رسیدن به عزت به انسان حیات میدهد، و زندگی با ذلت جز مرگ نیست.

وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ / انفال 24. بمحض اینکه وارد میدان مبارزه شویم، خدا قلب ما را احیا میکند، و قدرت و توان جنگ را به ما میدهد. زمان دفاع مقدس یک میلیون این احساس را تجربه کردند، اما حدود 19 میلیون از مردم میتوانستند به جبهه بروند اما نرفتند. ترس از مبارزه و جنگ از خود مبارزه بدتر است.

عربستان بهتر از بقیه میداند که وقتی نیاز آمریکا به آنها برطرف شود، یه عربستان رحم نمیکند. پس چرا قرارداد به این بزرگی با آمریکا می بندد؟ عربستان این را میداند، اما چاره دیگری ندارد. چون نمیتواند به کسی دیگر تکیه کند. مجبور است به همین آمریکا تکیه و اعتماد کند. اما پشتوانه و دلگرمی نیروهای حزب الله خداست.

 

کسانی که از جنگ فرار میکنند، دیگران را هم دچار عواقب میکنند

 

وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً / انفال 25. خداوند خطاب به مومنین میفرماید اگر یک عده از شما از جنگ و مبارزه ترسیدند، اگر از این ترس فاصله نگیرند و مبارزه نکنند، امت دچار فتنه ای میشود که این فتنه همه را دربر میگیرد. کسانی که از جنگ فرار میکنند، دیگران را هم دچار عواقب میکنند. اگر جامعه ای از مبارزه ترسید، اولیای خدا در آن جامعه قربانی فتنه میشوند. مردم کوفه از خبر رسیدن لشکر شام ترسیدند و پشت مسلم را خالی کردند. نتیجه این شد که امام حسین(ع) و یارانش در کربلا قربانی شدند.

جریان نفوذ در کشور از یک جا هدایت میشود، اتاق فکر استکبار. هدف آنها این است که مردم را به دو دسته انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کنند، و جریان انقلابی به مرور منزوی و محدود شوند و بین مردم محبوبیت نداشته باشند. و از آنطرف عده ای که نمیخواهند انقلابی باشند قدرت پیدا کنند و نظر آنها در بین مردم گسترش پیدا کنند. دشمن ما دارد بصورت جبهه ای عمل میکند. در اقتصاد و فرهنگ و سیاست و امنیت فقط یک حرف در حال گسترش است و آن وابستگی به غرب است.

وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ / انفال 25. خدا با کسانیکه از مبارزه دست برمیدارند به شدت برخورد میکند. این گناه گناهی نیست که توبه داشته باشد.

 

ایمان که ضعیف شود، انسان از مبارزه میترسد

 

وَاذْكُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلِيلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِي الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ فَآوَاكُمْ وَأَيَّدَكُمْ بِنَصْرِهِ وَرَزَقَكُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ / انفال 26. خدا میفرماید زمانی که ضعیف بودید من شما را یاری کردم، همانطور که پیامبران گذشته و یاران قلیلشان را یاری کردم. پس چرا به من اعتماد نمی کنید؟

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ / انفال 27. کسیکه در مبارزه امر ولی را اجابت نمی کند و از مبارزه سرباز میزند، به خدا خیانت میکند. چون پشت امام جامعه را در میدان مبارزه خالی میکند. کسانی که امام حسین(ع) را در کربلا همراهی نکردند، خیانت کردند.

وَاعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ / انفال 28. مواظب باشید بخاطر دنیا و مال و پست و مقام از مبارزه دست برندارید. هرچیزی که جلو مبارزه شما را بگیرد، فتنه است. روشن شد که ریشه ترس از مبارزه، از دست دادن اموال و موقعیت و مقام است. مومن نه تنها به هیچ چیزی وابسته نمی شود، بلکه تمام دارایی خود را هم در راه خدا فدا میکند.

ایمان که ضعیف شود، انسان از مبارزه میترسد. جامعه امروز ما نیازمند ایمان عمیق است. اگر سطح ایمان جامعه ما قوی نباشد، نتیجه اش این میشود که 23 میلیون به خیال برطرف شدن سایه جنگ از کشور به کاندیدای غیرانقلابی رأی میدهند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است