چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ساعت ۱۴:۰۶

از هیئت سکولار تا زیارت سکولار!

پست ترین مردم کسانی هستند که می گویند با دشمنان اسلام نباید بجنگیم. نفرت از دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) باید در تمامی شعائر زیارت ما بروز و نمود داشته باشد. / زیارتی که تحت مدیریت دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) باشد و دشمن را عصبانی نکند، زیارت مدنظر اهل بیت (علیهم السلام) نیست.

خلاصه سخنرانی جلسه_هفتگی 21 آبان ماه 1395، شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) به روایتی، مقتل الشهداء فاطمیه قم:


در اربعین، از زیارت و توجه به سایر ائمه غافل نشویم

زیارت اربعین تعظیم شعائر الهی است، و آثار و برکات ویژه ی مختص به خود را دارد. نکته ای که باید زائرین اربعین دقت کنند، تعظیم تمامی ائمه مدفون در عراق، و بخصوص مضجع شریف امیرالمومنین(علیه السلام) است. همانطور که کربلا امتداد غربتهای امیرالمومنین(علیه السلام) است، در زیارتها هم این توجه ویژه را باید داشته باشیم و در زیارت بارگاه نورانی حضرت علی(علیه السلام) تمام همت و تلاش خود را داشته باشیم.

زیارت سکولار

نکته دیگری که در زیارت قبور ائمه (علیهم السلام) باید به آن توجه کنیم این است که در این دیدار و زیارت، باید جلب رضایت معصوم مدنظرمان باشد، و همینطور جلب رضایت خدا. زیارتی که در آن رضایت خداوند و ائمه نباشد، زیارت پسندیده ای نیست. چون دشمن می خواهد حرکتهای مردمی و مذهبی ما را مدیریت کند. هدف دشمن این است که حرکت عظیمی مثل زیارت اربعین را طبق خواسته های خودش پیش ببرد. مثلا خرج زیارت زوار را برعهده می گیرد، و در عوض به آنها می گوید در طول زیارت حرف سیاسی و حرکت مخالف منافع استکبار نداشته باشید. این یعنی مدیریت کردن اجتماعات مذهبی ما، یعنی سکولار کردن زیارت. همانطور که سالهاست قصد دارند هیئت های ما را سکولار کنند.

نفرت از دشمنان اهل بیت باید در تمامی شعائر زیارت ما بروز و نمود داشته باشد

امام صادق(علیه السلام) ویژگیهای زائر را اینگونه بیان می فرمایند: شیعیان ما کسانی هستند که پول خرج می کنند و خودشان را به سختی می اندازند، برای اینکه صله رحم بجا بیاورند، و به آنچه خداوند برای آنها در نظر گرفته برسند، و پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) را خوشحال کنند، و امر ما را اطاعت کنند و انجام وظیفه کنند، و دشمنان ما را عصبانی کنند، و بوسیله این زیارت میخواهند رضایت خداوند را بدست بیاورند.
زیارتی که تحت مدیریت دشمنان اهلبیت باشد و دشمن را عصبانی نکند، زیارت مدنظر اهلبیت نیست. نمی شود با محبت اهل بیت به زیارت ایشان برویم، اما بغض و کینه دشمنانشان را در دل نداشته باشیم. این نفرت از دشمنان اهل بیت باید در تمامی شعائر زیارت ما بروز و نمود داشته باشد. 

مشکل کجاست که مردم کفر استکبار را می بینند، اما راضی به حاکمیت او می شوند؟

امام حسن(علیه السلام) به معاویه فرمود: من اگر با تو جنگ نکردم بخاطر صلاح امت و دین است، در صورتیکه این جنگ بر من حلال بود. معاویه در خطبه ای خطاب به مردم علناً گفت من حکومت را نگرفتم که مردم را نمازخوان و روزه بگیر و اهل دادن زکات و خمس کنم، بلکه من می خواستم بر شما حاکم شوم و حکومت کنم. یعنی صریحا حرف خودش را به مردم زد، و مردم هم راضی به حکومت معاویه شدند! همین داستان را در زمان حاضر در انتخابات آمریکا شاهد هستیم. مشکل کجاست که مردم کفر این حاکم را می بینند، اما راضی به حکومت او می شوند؟ امیرالمومنین(علیه السلام) پاسخ این سوال را در بیان ذیل می فرمایند:

پست ترین مردم کسانی هستند که می گویند با دشمنان اسلام نباید بجنگیم

مشکل این امت این است که ۷۳ فرقه اند. یعنی وقتی جامعه متشتت شد و وحدت از بین رفت، هر بلایی را می توان یر سر این جامعه آورد. از این ۷۳ فرقه، ۷۲ فرقه در جهنم اند، و فقط یک فرقه بهشتی است. چون حرف حق یکی است. پس اهل حق هم یکی است، و باقی ناحق اند. بدترین و پست ترین این فرقه ها کسانی هستند که می گویند با دشمنان اسلام نباید بجنگیم. اگر این خطبه امیرالمومنین(علیه السلام) در بین مردم ما روشن بود، این همه بحث صلح و سازش با آمریکا توسط برخی مسئولین ما مطرح نمی شد. 

مردم زمان امام حسن(علیه السلام)، امامشان را فدای منفعت طلبی خود نمودند

اگر امام حسن(علیه السلام) مجبور به صلح با معاویه شد، بخاطر وجود چنین افرادی در لشکریانش بود، که نه تنها شور و شوق جهاد نداشتند، بلکه از جنگ با کفار فراری بودند. همینطور که در زمان ما هم عده ای از جنگ فراری هستند، و در پی توجیه لزوم صلح و سازش با دشمنانند. دشمن ما که از جنگ دست بردار نیست، اگر ما از جنگ با این دشمنان قسم خورده فراری باشیم، مجبور می شویم قدم به قدم در برابر دشمن کوتاه بیاییم و عقب نشین کنیم، تا جایی که امام جامعه را قربانی می کنیم. مثل مردم زمان امام حسن(علیه السلام) که امامشان را فدای منفعت طلبی خود نمودند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است