یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۳:۰۸

انقلابی ها بازهم در این انتخابات بازی خوردند

همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) جمعه 11 اسفندماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشدای فاطمیه قم برگزار شد.

همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) جمعه 11 اسفندماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشدای فاطمیه قم برگزار شد.

پیروزی انتخابات ما مدیون مقاومت مردم فلسطین است

خداوند بوسیله مجاهدین، کسانیکه در جهاد نیستند را هم حفظ می کند

همراهی دلهای مردم با امر حق نعمت بی بدیلی است که خدای متعال به این ملت عنایت فرموده. این همراهی و حماسه حضور مردم در انتخابات، امریست که با عنایت حضرت ولیعصر ارواحنا فداه به ما عنایت شده. انسان می تواند دست خدا را بر سر این ملت ببیند. این یکی از خرمشهرهایی بود که با عنایت الهی آزاد شد. می شد شرایط به گونه دیگری رقم بخورد. اما اراده خداوند بر رقم خوردن این حماسه بود.

این حماسه اسبابی دارد، که یکی از این اسباب، مقاومت و مبارزه مردم مظلوم فلسطین و غزه است. الان دغدغه کشته شدن و ویرانی مردم غزه خیلی مطرح نیست؛ گرسنگی و قحطی مردم غزه مسئله مهمتر است. مردم غزه مقاومت و مجاهدت می کنند، بهره اش را ما اینجا می بریم. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود خداوند بوسیله مجاهدین، کسانیکه در جهاد نیستند را هم حفظ می کند. اگر قدردان این مقاومت و مجاهدت نباشیم نمک نشناسی است.

ارتباط پیروزی مردم ما در انتخابات با مقاومت مردم فلسطین خیلی روشن است. جبهه یک جبهه است، دشمن یک دشمن است، خدا هم یک خداست. کسیکه این پدیده سیاسی انتخابات را مدیریت می کند، همان خدایی است که جبهه مقاومت را مدیریت می کند.

بعضی جریانهای انقلابی این مسئله را درست درک نمی کنند. این تحیّری که مردم در انتخاب لیست ها داشتند، خیلی بهتر از این میشد برطرف شود. سطح نمایندگان خیلی باهم تفاوت ندارد. شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب گفتند هم مشخص بود: تعهد دینی داشته باشد، به فکر منافع خودش نباشد، به استقلال کشور معتقد باشد، و اهل مبارزه با فساد باشد. شاخصه های پیچیده ای نیست. بعضی افراد و جریانها می روند از کاندیداهایی که موردنظرشان نیست مواردی را از گذشته پیدا می کنند و فریاد می زنند. انسان متوجه می شود این افراد در جریان اصل جبهه حق و باطل نیستند.

 

انقلابی ها بازهم در این انتخابات بازی خوردند

جریانهای انقلابی ما خیلی از خدا فاصله دارند!

دشمن از دو سال پیش خیلی واضح گفت در انتخابات مجلس، ولایت فقیه را می زنیم. دشمن می خواهد اصل را بزند. موضع گیری هایمان را با توجه به این دشمنی تنظیم کنیم. دشمن فهمیده از کجا ضربه می خورد، اما خیلی از ما انقلابی ها مشغول بازی دنیا و نفس و حزب گرایی هستیم. کلیپ پشت کلیپ، می گویند «مردم به گوش باشید، نکند به فلانی رأی بدهید، که جهنم را برای خود خریده اید»! بعد وقتی استدلال می کنند، انسان خنده اش می گیرد! انقلابیها بازهم بازی خوردند. جنجال و شک و تردیدی بین انقلابی ها ایجاد کردند. حتی صوت جعلی به بعضی افراد نسبت دادند، تا نسبت به برخی افراد ایجاد شبهه کنند. اما عده ای این صوتهای جعلی را جدی می گیرند، و بعد به آنها پاسخ هم می دهند! اصلا مشخص است که این صوت جعل شده، برای ایجاد تفرقه و چالش بین مردم.

بعد از این انتخابات احتمالا رهبر معظم انقلاب خیلی با ما کار داشته باشد! جریان انقلابی باید بازنگری اسای در عملکرد خود داشته باشد. یعنی چه شب انتخابات بین مردم ایجاد ایجاد شک و شبهه و تردید کنیم؟ شاخصه های مقام معظم رهبری واضح و مشخص است. بین کاندیداها هم تفاوت چندانی وجود ندارد. ما بناست نماینده مجلس انتخاب کنیم، نه رهبر انقلاب، که انقدر موشکافانه و با وسواس و سخت گیری وارد عرصه انتخاب و معرفی کاندیداها شده ایم. بعضی نمایندگان که شخصا خودشان وارد عرصه تخریب سایر کاندیدها شدند! حداقل رأی حلال جمع کنید. که گفته شب انتخابات تازه به یاد این بفتید که پرونده سایر نمایندگان را رو کنید؟ بعد هم می گوید این حرف را بخاطر تبیین می زنم! تبیین یعنی روشن کردن موضوعی که خداوند و امام جامعه به آن توجه داده اند. الان رهبر معظم انقلاب اشاره ای کرده اند که پشت پرده های برخی نمایندگان را در بیاورید و رو کنید؟!

انسان دقیق که می بیند، متوجه می شود ما خیلی از خدا فاصله داریم! دین می گوید از مسئولیت و مدیریت فرار کنید، مگر اینکه آن مسئولیت را دیگران به عهده شما بگذارند. در سیره شهدا و اولیاء خدا هم هرچه دیده ایم همین بوده. این حرص و طمع برای رسیدن به موقعیت و مسئولیت، کجای دین ما جای دارد؟ بخاطر جمع کردن رأی، چه کارهایی که برخی نمی کنند. وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا(حشر 10). این مسئله مربوط به الان هم نیست. از گذشته بین مومنین این مشکل وجود داشته. بعضی ها در قضاوتهایشان نسبت به دیگران رسما دروغ گفتند و تهمت زدند و ظلم کردند. ما انقلابی ها از خدا دوریم.

 

هرچه داریم باید در راه خدا خرج کنیم

برخی طوری زندگی می کنند که گویا جهاد فقط برای دیگران است

سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يُحْيِي وَيُمِيتُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ هُوَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يَعْلَمُ مَا يَلِجُ فِي الْأَرْضِ وَمَا يَخْرُجُ مِنْهَا وَمَا يَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ وَمَا يَعْرُجُ فِيهَا وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(حدید 4-1). خداوند پیوسته در این آیات از حاکمیت و قدرت خودش سخن می گوید. مگر ما چه اشتباهی کرده ایم که خداوند اینگونه خودش را به ما معرفی می کند؟!  جایگاه ربوبیّت و مدیریت خود را با عبارات و تأکیدهای مختلف بیان می کند: اول و آخر من هستم؛ ظاهر و باطن من هستم؛ همه چیز تحت مدیریت و ملک من است. مگر ما که هستیم که خداوند اینگونه درباره حاکمیتش با ما صحبت می کند؟ وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ(حدید 5و4). من شما را در همه حال می بینم؛ همه چیز را می شنوم؛ همه امور شما به من برمیگردد. يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَهُوَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ(حدید 6). گردش شب و روز به دست من است؛ به عمق وجود شما احاطه دارم. خدایا مگر چه شده که اینگونه با ما از قدرتت صحبت می کنی؟

انسان این آیات را که می بیند، از آیات بعد می ترسد! خداوند در آیات بعد می خواهد راجع به مومنینی صحبت کند که باطنشان از ایمان تهی است، و نفاق دارند: آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَأَنْفِقُوا مِمَّا جَعَلَكُمْ مُسْتَخْلَفِينَ فِيهِ فَالَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَأَنْفَقُوا لَهُمْ أَجْرٌ كَبِيرٌ(حدید 7). به من خدا و رسول ایمان بیاورید. ما که ایمان آورده ایم!؟ نه، می فرماید ایمان بیاورید، و انفاق کنید. در راه خدا جهاد و ایثارگری داشته باشید. هرچه به شما داده ام را در راه مبارزه و جهاد خرج کنید. برخی به گونه ای زندگی می کنند که گویا مبارزه و جهاد فقط برای دیگران است. این چه وضعی است در رسانه های انقلابی؟ انقدر در مسائل حاشیه ای درگیر می شوند، فراموش کرده اند غزه چه خبر است. ما وسط جنگیم؛ اصلا الان حرف بعضی مسائل را نباید نزنید. الان وقت مطرح کردن این حرفها نیست.

مردم غزه دو روز یکبار یک وعده غذا می خورند. مقام معظم رهبری در تمام دیدارهای اخیرشان درباره غزه صحبت کردند؛ حتی در دیدار با رأی اولی ها که صرفا بخاطر انتخابات به دیدار ایشان آمده بودند. در رسانه های تبلیغی جریانهای انقلابی اما غزه فراموش شده. جبهه را درست ببینید. خیلی از کسانیکه امروز پای صندوق رأی آمدند، بخاطر وضعیت منطقه و سایر کشورهای اسلامی مثل غزه آمدند رأی دادند؛ برای اینکه اشراری مثل آمریکا و اسراییل بر کشور ما مسلط نشوند آمدند پای صندوقها. خیلی هم کاری به این دعواهای سیاسی ندارند.

 

اگر به میدان جهاد و مبارزه نیایید، ایمان ندارید

فَالَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَأَنْفَقُوا لَهُمْ أَجْرٌ كَبِيرٌ وَمَا لَكُمْ لَا تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ لِتُؤْمِنُوا بِرَبِّكُمْ وَقَدْ أَخَذَ مِيثَاقَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ(حدید 8و7). اگر انفاق کنید، اجرش را می برید. وقتی رسول من از شما دعوت می کند به میدان جهاد بیایید، چرا ایمان نمی آورید دعوتش را استجابت نمی کنید و انفاق نمی کنید و ایثار ندارید. اگر این دعوت را اجابت نکنید، ایمان ندارید.

مجری خبرنگاری از مقام معظم رهبری پای صندوق رأی پرسید «خیلی از جوانان هنوز پای صندوقها نیامده اند؛ برای آنها چه حرفی دارید»؟ این چه سوالی است؟ وسط حماسه انتخابات، جای چپنین سوالی است؟! مقام معظم رهبری آخر صحبتهایشان گفتند «من پاسخ این خبرنگار را بدهم: در جای خیر جای هیج استخاره نیست»! مقام معظم رهبری این سوال را اصلا تحویل نگرفتند.

اما خبرنگار CNN برخلاف مجری خبرنگار ما کاملا هوشمند است. از رهبر معظم انقلاب پرسید «فرق انتخابات ایران با انتخابات سایر کشورها چیست؟ من خیلی کشورها رفته ام، انتخاباتشان مثل انتخابات ایران است»! عجب سوالی پرسید. یک دروغ بزرگ را مطرح کرد. این سوال خبرنگار آمریکاییست، سوال خبرنگار ما هم این است! رییس جمهور آمریکا رسما می گوید من یک صهیونیستم! شما در آمریکا انتخابات می بینید؟ نمایندگان پارلمان آمریکا با رأی مردم انتخاب می شوند؟ فقط شهر قم 265 کاندید داشت. در تمام دنیا این فضای باز سیاسی را نمی توانید مشاهده کنید.

وَمَا لَكُمْ لَا تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ لِتُؤْمِنُوا بِرَبِّكُمْ. می فرماید وقتی رسول من دستور به جهاد می دهد، این دستور به جهاد، دستور به ایمان آوردن به خداست. یعنی اگر به میدان جهاد و مبارزه نروید، ایمان ندارید. وَقَدْ أَخَذَ مِيثَاقَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ(حدید 8). شما روز اول با پیغمبر خدا میثاق بستید که با جانتان از او محافظت کنید؛ حال وقت عمل به وعده است، به میدان بیایید. هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ عَلَى عَبْدِهِ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَإِنَّ اللَّهَ بِكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ(حدید 9). من باندازه کافی دلیل و آیه و برهان برای شما آورده ام. به همین خاطر هم انتظار دارم از داشته هایتان در راه خدا بگذرید. و البته من نسبت به شما رئوف و مهربان هستم.

 

شما را چه شده که در راه خدا از جان و مالتان نمی گذرید؟!

وَمَا لَكُمْ أَلَّا تُنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا يَسْتَوِي مِنْكُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَقَاتَلَ أُولَئِكَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذِينَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَقَاتَلُوا وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ(حدید 10). این ادبیات خداوند و این آیات مربوط به قبل از جنگ بدر است. یعنی در زمانی که جبهه اسلام هنوز قوت نگرفته. امروز بعد از 1400 سال ما هنوز نمی توانیم به مردم و حتی انقلابی ها بگوییم چرا برای انقلاب از وقت و عمر و مال خودتان نمی گذرید!؟ نمی توانیم با این ادبیات صحبت کنیم. اما خداوند می فرماید چرا بخاطر حکومت اسلامی جانتان را نمی دهید؛ در حالیکه حکومت اسلامی میراث خداست. هیچکس با این ادبیات با مردم ما صحبت نمی کند. بعد هم خداوند می فرماید إِنَّ اللَّهَ بِكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ. من با شما مهربانم. همینطور است؛ وقتی مردم یازده حجت خدا را تنها گذاشتند تا به شهادت رسیدند، خداوند مردم را عذاب نکرد. وقتی 1182 سال است امام زمان ارواحنا فداه بخاطر دنیاطلبی و راحت طلبی ما شیعیان در پرده غیبت است، خداوند اصلا به روی ما هم نمی آورد.

هر وقت از مبارزه خسته شدیم، از کار برای انقلاب خسته شدیم، این آیات را مرور کنیم: وَمَا لَكُمْ أَلَّا تُنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ لَا يَسْتَوِي مِنْكُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ. می فرماید شما اگر قبل از پیروزی و قدرت یافتن اسلام انفاق کنید، اجرتان خیلی بیشتر است. أُولَئِكَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذِينَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَقَاتَلُوا وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ(حدید 10). کسانیکه قبل از انقلاب مبارزه کردند و شکنجه و تبعید و زندان دیدند، درجه شان خیلی بیشتر از کسانی است که بعد از پیروزی انقلاب وارد میدان مبارزه شدند.

مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ(حدید 11). بعد از آیات قبل و آن ادبیات محکم، خداوند آخر اینگونه با لحن نرم با مومنین صحبت می کند. می فرماید کیست که برای من یک قدم بردارد؟ من بیشترش را به او برمیگردانم. حضرت زهرا سلام الله علیها درب خانه تک تک مهاجر و انصار را می زد، و از آنها دعوت می کرد به یاری امیرالمومنین علیه السلام بیایند. اباعبدالله الحسین علیه السلام به کوفیان فرمود هَلْ مِنْ ذابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللّهِ؟

يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يَسْعَى نُورُهُمْ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِمْ بُشْرَاكُمُ الْيَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(حدید 12). تمام دلخوشی خداوند پای رکاب پیغمبرش، علی علیه السلام است و بس. اگر هیچکس به یاری پیغمبر خدا نیامد، علی علیه السلام هست. در جنگ احد حضرت انقدر جنگید تا شمشیرش شکست، و هفتاد زخم در دفاع از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله برداشت.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است