سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ساعت ۰۴:۱۵

بزرگترین دستاورد انقلاب: تحقق اراده خداوند برای تشکیل حکومت جهانی اسلام

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر مراسم شهادت امام موسی بن جعفر(علیهماالسلام) با حضور هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم و پایگاه بسیج امیرالمومنین(علیه السلام) دوشنبه 16 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار شد.

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر مراسم شهادت امام موسی بن جعفر(علیهماالسلام) با حضور هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم و پایگاه بسیج امیرالمومنین(علیه السلام) دوشنبه 16 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار شد.

باید امنیت امام زمان ارواحنا فداه را تأمین کنیم تا حضرت بیایند

موسی بن جعفر علیهماالسلام هنوز منتظر قیام ما شیعیان است

باید امنیت امام زمان ارواحنا فداه را تأمین کنیم تا حضرت بیایند. یعنی شرّ دشمنمان امام زمان ارواحنا فداه را کم کنیم. با آمریکایی که می گوید مشکل من اسلام علی بن ابیطالب علیه السلام است می خواهیم چکار کنیم؟ امروز آمریکا دهها نامه با واسطه و پیغام به ایران می نویسد که «به حزب الله بگویید وارد جنگ با اسراییل نشود؛ قدرت حزب الله صد برابر حماس است». انتظار دارید ما به حزب الله بگوییم ساکت باشد و تماشا کند شما در غزه و فلسطین همچنان جنایت کنید؟

امام موسی بن جعفر علیهماالسلام همه ما شیعیان مدیون را خود کرده. از زمان موسی بن جعفر علیهماالسلام شبکه وکلا و نمایندگان حضرت شکل گرفت. خیلی از سفرهای حضرت سفرهای پنهان بود، تا از این شبکه شیعی سرکشی کنند و شیعیان را سازماندهی کنند. وقتی هارون الرشید به امام گفت می خواهم فدک را به شما برگردانم، حد فدک را بگو؛ حضرت پاسخ داد تو فدک را به من برنمیگردانی؛ حد فدک تمامی جغرافیای عالم اسلام است. هارون گفت پس چرا فدک را پس نمی گیرید؟! حضرت فرمود به موقعش به دست شیعیانمان پس می گیرم. موسی بن جعفر علیهماالسلام هنوز منتظر ما شیعیان است برای پس گرفتن حد فدک قیام کنیم. موسی بن جعفر علیهماالسلام که فوت نکرده؛ هنوز منتظر ما شیعیان است. امام زمان ارواحنا فداه منتظر قیام ما شیعیان است.

هارون الرشید در کاخش به امام گفت چه می بینی؟ امام فرمود: کاخ کفر! سَأَصْرِفُ عَنْ آياتِيَ الَّذينَ يَتَکَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَ إِنْ يَرَوْا کُلَّ آيَةٍ لا يُؤْمِنُوا بِها وَ إِنْ يَرَوْا سَبيلَ الرُّشْدِ لا يَتَّخِذُوهُ سَبيلاً. مستکبرین کسانی هستن که اگر آیات الهی را ببیند، به آن ایمان نمی آورد. منتظر نباشید آمریکا برگردد!

رهبر معظم انقلاب گفتند شما سران کشورهای اسلامی نشسته اید تصمیم می گیرید که باید آتش بس شود؟ چرا حرفی می زنید که عمل نمی شود و فایده ای ندارد؟ مگر اسراییل به حرف شما توجه می کند؟ اسراییل دست از جنایت برنمیدارد. اینها درسهای موسی بن جعفر علیهماالسلام است به حکومت های اسلامی. مسجدی و نمازشب خوان می گوید فلسطین و اسراییل بنشینند و گفتگو کنند، مشکل حل می شود! شما 1400 سال است از خواب بیدار نشده اید، و نمی شوید! بعداز 45 سال دیدن جنایات مستکبرین، هنوز دنبال راحتی خودتان هستید؟

 

می گویند مبلغین از مسائل روز حرف نزنند، چون مردم از اوضاع زندگی ناراضی هستند، و دین را هم کنار می گذارند!

حضرت امام فرزند بحق موسی بن جعفر علیهماالسلام بود

موسی بن جعفر علیهماالسلام فرمود: إِنْ يَرَوْا سَبيلَ الغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبيلاً(اعراف 46). مستکبر اگر مسیر فریب و تزویر و جنایت و ظلم ببیند، سراغش می رود. چرا ما انقدر ساده ایم که فکر می کنیم دشمنان اسلام مثل ما مسلمانان هستند، که اگر راه خوبی پیدا کنند، به راه می آیند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: الْمُؤْمِنُ كَیّس. چرا فکر می کنیم حق و باطل مثل هم هستند؟ چقدر عمامه به سرها به حضرت امام گفتند با حکومت شاه درگیر نشو؛ مگر تو می توانی با این حکومت درگیر شوی؟ اما فرزند موسی بن جعفر علیهماالسلام یک آیه در جواب همه گفت؛ آیه ای که یک عمر روی این آیه فکر کرد و برنامه ریخت: قُل‌ إِنَّما أَعِظُكُم‌ بِواحِدَةٍ أَن‌ تَقُومُوا لِلّه‌ِ مَثني‌ وَ فُرادي‌(سبأ 46). مرا همراهی نمی کنید، نکنید؛ من مأمورم به تنهایی قیام کنم. فرزند موسی بن جعفر علیهماالسلام یعنی این. گفت این ملتی که امروز درود بر خمینی می گویند اگر بگویند مرگ بر خمینی، من از مسیرم برنمیگردم.

امروز برخی مبلغین و منبری های شناخته شده در قم در جلساتی نشسته اند، و به این نتیجه رسیده اند که در منبر نباید حرف سیاسی زد، مگر گریزی 3-2 دقیقه ای آخر منبر! به مبلغان جوان هم این حرف را می زنند که همینطور منبر بروید. خطبه های پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین امام حسین علیهم السلام را بخوانید؛ چند درصدشان به موضوع روز برمی گشت، و چند درصد فقط صحبت از مبانی اعتقادی بود؟ مگر اینکه بگوییم امیرالمومنین علیه السلام و موسی بن جعفر علیهماالسلام ملاک و الگوی ما نیستند. بگوییم حسین بن علی علیهماالسلام الگوی ما نیست.

درس اباعبدالله علیه السلام به ما این است: دین را باید به مردم گفت، هرچند مردم بدشان بیاید. امیرالمومنین علیه السلام بعد از نماز که به منبر می رفت، مردم ناراحت می شدند؛ می گفتند باز هم علی به منبر رفت! انقدر بدشان می آمد که شب قدر نوزدهم حتی یک نفر هم برای احیا در مسجد نماند. همه مردم خوششان نمی آید حرف حق بشوند. حوزه علمیه یک نسل مبلغ با این تفکر دارد تحویل می دهد. مبلغ جوان می گوید فلان منبری این حرف را زده که از مسائل روز حرف نزنید، مردم چون از اوضاع زندگی ناراضی هستند، از حرف شما ناراحت می شوند و دین را هم کنار می گذارند. عجب استدلالی!

 

بزرگترین دستاورد انقلاب: تحقق اراده خداوند برای تشکیل حکومت جهانی اسلام

تعطیلی مساجد بخاطر نداشتن امام جماعت!

مومن هیچگاه دلسرد و سرخورده نمی شود

موسی بن جعفر علیهماالسلام در اتاقشان سه چیز مقابل چشم بود: قرآن، لباس خشن، و شمشیر آویخته. لباس خشن ایشان نماد مبارزه با راحت طلبی و عافیت طلبی بود. اگر مشغول راحتی و آسایش شویم، پس کی بدنبال امر دین باشیم؟ خیلی از مساجد ما در کشور درشان بسته است! چون روحانی و امام جماعت ندارند. چون امام جماعت بودن سخت است! کسیکه امام جماعت مسجد شود همه توقع دارند وعده های نماز را تعطیل نکند؛ روز تعطیل و غیرتعطیل هم ندارد. مسافرت ندارد. کدام خانواده حاضر است با چنین فردی زندگی کند؟ درآمد خاصی هم ندارد. خیلی از مساجد ما در کشور تعطیلند. طلبه داریم، اما حاضر نیستند مسئولیت امام جماعتی را قبول کنند. پس ائمه ما چطور زندگی می کردند؟

امام موسی بن جعفر علیهماالسلام فرمود: انّ الشیعة تربّی بالامانی منذ مأتین سنة. ما شیعیان واقعی را با امید فرج و حکمرانی دینی تربیت کردیم. شیعه واقعی هیچوقت دلسرد و خسته نیست و سرخورده نمی شود. شیعه واقعی اوج امید و نشاط است. سید روح الله هشتاد سالش بود تازه انقلاب کرد! اگر به او جام زهر نمی دادند، به این زودی هم رفتنی نبود. گفت «22بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان است». رهبر معظم انقلاب 19دی امسال بحث تبیین و ضرورت آن را بیان کردند، و گفتند در جهاد تبیین نقطه زنی کنید؛ و سه نقطه هم نشان دادند. یکی از این نقطه زنی ها بحث حاکمیت اسلامی است. مومن اگر باور کند که 22بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان است، یعنی باور کند فجر انقلاب اسلامی تحقق بخشِ امر فرج است، اگر 90 سالش باشد هم کوه انرژی می شود. اگر دیدید کسی حال ندارد دور و اطرافی هایش را پای امر دین و انقلاب بکشاند، مشکلش عدم امید و ایمان است. باور ندارد انقلاب اسلامی انقلاب امام زمان ارواحنا فداه است.

بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی این است که اراده خداوند برای تشکیل حکومت جهانی اسلام تحقق پیدا کرد. آرزوی همه انبیاء و ائمه تحقق این اراده خداست. خدا ارده فرمود آخرالزمان از سرزمین ایران ملتی قیام کند برای تحقق فرج: مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ(مائده 54). آرزوی موسی بن جعفر تحقق این اراده الهی بود و هست.

 

عملکرد بد برخی مسئولین توجیه کننده دست کشیدن از آرمانهای انقلاب نیست

مجلس شورای اسلامی یعنی نقش مردم در حکومت

حضرت امام جمله دیگری راجع به دهه فجر و انقلاب اسلامی دارند، که در کنار جمله قبل، کلیدی ترین جملات حضرت امام راجع به انقلاب اسلامی است: «انقلاب مردم ایران سرآغاز انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است». بعضی بزرگترها از این حرف حضرت امام ناراحت می شوند؛ بشوند. حضرت امام گفتند «درست است که وظیفه دولت ها این است که رفاه و آسایش مردم را فراهم کنند، اما باید مراقب کنند مردم از آرمان اصلی انقلاب که تحقق حکومت جهانی اسلام است غافل نشوند». این باور در ذهن خیلی ها سُست شده. اگر قرار باشد بخاطر عملکرد بد برخی مسئولین، ما از این آرمان کلیدی انقلاب کوتاه بیاییم، نمی شود. موسی بن جفر علیهماالسلام مگر در حکومت اموی از مبارزه دست برداشت؟ از امید برای تحقق حکومت جهانی اسلام صرف نظر نکرد. ما چقدر مشکل دیده ایم، که حاضر نیستیم پای صندوق رأی برویم؟ جواب امام زمان ارواحنا فداه را چه می خواهیم بدهیم؟

مجلس شورای اسلامی یعنی نقش مردم در حکومت. إنّما عِمادُ الدِّينِ و جِماعُ المسلمينَ. تکیه گاه دین مردم هستند. حضور مردم در اجتماع و در صحنه است که نظام اسلامی را شکل می دهد. هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ(انفال 62). می فرماید من تو را با نصرت خودم و همراهی مومنین یاری می کنم. نقش مردم در قدرت یابی حاکمیت اسلامی حرف خداست؛ چقدر در تحقق این مسئله نقش داریم؟ برای تحقق حاکمیت اسلامی چه نقشی داریم؟ قیامت باید پاسخ دهیم.

مجلس شورای اسلامی بر اساس مبانی اسلام قانون وضع کند. کسیکه بخاطر مشکلات در انتخابات شرکت نمی کند، باید بداند که خودِ این شرکت در انتخابات مشکلات را حل می کند. مردم باید مجلسی انتخاب کنند که قانون درست وضع کند. مشکلات و ایرادات را خودمان باید برطرف کنیم. با همت مردم و پیگیری مسئولین و نمایندگان مشکلات برطرف می شود. چقدر مشکلاتی که در دولت فعلی برطرف شده. پروژه هایی که بالای ده سال زمین مانده بود، در یکی دو سال اول این دولت افتتاح شده. مشکلات همینطور حل می شود. مردم دولتی انتخاب کردند که کار می کند و مشکلات را حل می کند. موسی بن جعفر علیهماالسلام برای تشکیل شبکه شیعیان، ابتدا از خانواده خودش شروع کرد. نسلش را گسترش داد. اهل و عیال و خانواده داشت، شیعیان بودند، با این حال امام 14 سال به زندان افتاد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است