شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۰۷

کافیست استقامت کنید، به همه چیز می رسید

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر یادواره 175 شهید غواص با حضور هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) و هیئت قاسم بن الحسن (علیه السلام) جمعه 13 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قم برگزار شد.

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر یادواره 175 شهید غواص با حضور هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) و هیئت قاسم بن الحسن (علیه السلام) جمعه 13 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قم برگزار شد.

دهه فجر سرآغاز حکومت الله بر سراسر جهان

هویّتمان را فراموش نکنیم

دهه فجر سرآغاز حکومت الله بر سراسر جهان است. تمام برکات دفاع مقدس همه از برکت دهه فجر است. انقلاب اسلامی اگر هدفش تشکیل حکومت اسلامی نبود، اگر حضرت امام این انقلاب را شکل نمی داد، و به توفیق الهی مردم را پای امر حکمرانی الهی نمی آورد، ما چیزی بنام دفاع مقدس نداشتیم. این باب وقتی باز می شود که شرط اول جهاد محقق شود، یعنی احقاق حق امام جامعه.

به این جمله حضرت امام را بیشتر دقت کنیم؛ فرمود «انقلاب اسلامی آغاز انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است». این انقلاب به اراده الهی بدست وجود اقدس بقیه الله الأعظم ارواحنا فداه رقم خورد. دفاع مقدس یک سبک زندگی جدید به جهانیان معرفی کرد. الان در غزه و یمن و سوریه و عراق، هرجا حرکتی هست بواسطه همین سبک زندگی مجاهدانه است. این به برکت انقلاب اسلامی است.

هویتّمان را فراموش نکنیم. انقدر در فضای مجازی برعلیه آرمانهای انقلاب اسلامی حرف زده می شود، خیلی از بزرگترهای ما و مبلّغین ما هم راجع به آرمانهای انقلاب حرف نمی زنند. کمتر منبری را می بینید راجع به مراحلی که ما را بواسطه انقلاب اسلامی به حکومت جهانی بقیه الله الأعظم صلی الله علیه و آله می رساند برای مردم صحبت کند.

 

انقلاب اسلامی یک موجود زنده است

ایران قبل از اسلام سرزمین انبیاء بوده

در حاشیه همایشی در مشهد یکی از برادران راجع به جریان تبلیغ در قم صحبت می کرد، اسم هم می برد. می گفت خیلی ها معتقدند که منبر را باید از حرفهای سیاسی و انقلابی خالی کرد. خودشان انقلابی هستند، تریبون هم دارند، آنتن تلویزیون هم دارند، اما این تفکرشان است. خیلی کاری به انقلاب اسلامی ندارند. ما نمی توانیم به انقلاب اسلامی کاری نداشته باشیم. انقلاب اسلامی یک موجود زنده است. شمای مبلغِ معروف و مشهورشده سر سفره انقلاب، با این کتمان کردن نمی توانید حیات انقلاب اسلامی را از آن بگیرید. چون برخی مردم ناراضی هستند، از انقلاب اسلامی دفاع نمی کنند.

چرا خدای متعال ایران را برای این انقلاب آخرالزمان انتخاب کرد؟ این سرزمین، سرزمین انبیاست. ملت ایران از ابتدا مردم موحدی بودند. همه در انتظار ظهور پیامبر مصلح آخرالزمان بودند. اینطور نیست که ما عجم بوده باشیم، و با این فضاها بیگانه بوده باشیم؛ و چون اسلام جاذبه هایی داشت، ما هم جذب آن شده باشیم. انقلاب ما هم ملی است و هم اسلامی است. ملی بودن انقلاب هم ریشه در توحید دارد. انبیاء و پیامبرانی که قبل از اسلام در این سرزمین برخاستند و با طاغوت زمانشان جنگیدند، و در این مبارزه هم کشته شدند کم نبوده اند در این سرزمین. اهل علم و تحقیق در این رابطه بیشتر تحقیق کنند، و به مردم بگویند. أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ(نحل 36). مقابله با جریان استکبار و شرک و ظلم و بت پرستی، رویّه همه انبیاء بوده است.

در قم به منبری ها می گویند ما هیئتمان دعوتتان می کنیم، به شرطی که از انقلاب حرفی نزنید. منبری ما هم می گوید باشد، چون مجبورم. چه اجباری؟ انقلاب اسلامی به اراده خدای متعال و به دست امام عصر ارواحنا فداه شکل گرفته؛ شما چه حقی دارید بگویید از انقلاب حرفی نزنید؟ حضرت امام فرمود 22 بهمن سرآغاز حکوت الله بر سرتاسر جهان است. اگر در دهه 60 این جهانی شدن انقلاب برای ما ناشناخته بود، امروز که مسئله روشنی است. بازهم افرادی هستند انقدر کور باشند و این حقیقت را نبینند؟

انقلاب اسلامی ادبیاتی دارد که با فطرت انسانها همخوانی دارد. ادبیاتش جهانی است. لذا امروز انقلاب اسلامی در دنیا در حال گسترش است. ایالتی در آمریکا می گوید تا زمانیکه شما در غزه جنایت می کنید، ما ارتباطمان با اسراییل را قطع می کنیم. این ادبیات از کجا آمده؟

 

بشریتِ امروز هرچه دارد، مدیون انقلاب اسلامی است

خداوند انقلاب اسلامی را حفظ می کند

عزیزی در رادیو معارف می گفت انقلاب اسلامی چون جنبه های انسانی اش پررنگ بود، مورد استقبال مردم قرا رگرفت. چرا دوگانه اسلامی و انسانی می سازید؟ اصلا انسان موضوع اسلام است. اسلام یعنی تعالی انسان. این دو مقوله مگر از هم جدا هستند؟ اسلام مگر چیزی جز انسانیت است؟ خیلی ها سعی می کنند جنبه اسلامیّت انقلاب را جدا کنند. دهه فجر بعضی از طیف های مذهبی انگیزه ندارند چهارتا پرچم جلو درب مسجد نصب کنند. سعی می کنند به آرمانهای انقلاب اسلامی نپردازند تا این آرمانها فراموش شود. در قم شما این آرمانها را سُست کنید، اما مردم یمن و غزه و آمریکا و اروپا این آرمانها را پررنگ می کنند. چه چیزی را می خواهید مخفی کنید؟

بشریت امروز هرچه دارد، مدیون انقلاب اسلامی است. چون انقلاب اسلامی امروز مردم دنیا را بیدار کرده. همین الان در قم 130 ملیّت در حال تحصیل علوم دینی هستند، بخاطر انقلاب اسلامی. بعد امام جماعت یک مسجد عارش می آید از انقلاب اسلامی حرف بزند. تردید نکنید، هر کسی چه عمامه به سر و چه غیرعمامه به سر در جهت تضعیف جریان انقلاب اسلامی قدمی بردارد، قطعا برای ترویج کفر قدم برداشته.

اسلام منصور است. خدای متعال اسلام را برای خودش آفرید، و خودش هم این اسلام را محافظت و تقویت می کند. این کلام امیرالمومنین علیه السلام است. کسیکه بعد از 45 سال هنوز رابطه اسلام و انقلاب اسلامی را نفهمیده، رهایش کنید: صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ(بقره 18).

 

ترس در اثر بی ایمانی است

مذهبی هایی که با صهیونیستها محشور می شوند!

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ(فصلت 30). کسانیکه ایستادند و به ربّانیت خداوند گواهی دادند و سپس استقامت کردند، ملائکه بر آنها نازل می شوند. انقلاب اسلامی را به نسل جدید معرفی کنیم، تا در فضای مجازی اسیر افکار و تبلیغات منفی دشمن نشوند. هشتاد درصد نوجوانهای شرکت کننده در اعتکاف امسال دهه هشتادی ها بودند. این رغبت نوجوانان و جوانان ماه به اعتکاف و مراسمات معنوی از برکت انقلاب اسلامی است. اگر آنچه که اراده خداست توسط عده ای تحقق پیدا کند، خداوند برکت می دهد؛ درهای آسمان و زمین را باز می کند: وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ(اعراف 96). اگر مردم ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند، یعنی پای ایمانشان بایستند، درهای آسمان بر آنها باز می شود؛ چون شما انقلاب کرده اید و گفته اید می خواهیم کسی رهبر جامعه باشد که امام عادل است. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله انقلاب کرد، هنوز بعد از 1400 سال حکومت جهانی اسلام محقق نشده؛ برخی نادانها امروز می گویند پس چرا انقلاب اسلامی به نتیجه ای که باید نرسید؟!

زبان انقلاب زبان فطرت و دین است: إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا. ملائکه قلب شما را آرام می کنند، و می گویند نگران و ناراحت نباشید، خداوند هست. رزمنده های ما در دفاع مقدس نترسیدند. ترس از بی ایمانی است. انقلاب اسلامی پرچم ایمان را بلند کرد. ایمان کودکان امروز غزه نتیجه انقلاب اسلامی است. به بعضی بزرگترها نگاه نکنیم، نوجوانان ما نترسند. زمان دفاع مقدس هم اکثریت کسانی که می توانستند جبهه بروند به جبهه نرفتند.

برخی از احتمال مشارکت پایین در انتخابات نگران شده اند. حدود بیست شبکه اصلی دشمن همه به مردم می گویند رأی ندهید. مسجدی و مذهبی که رأی نمی دهد، با همین صهیونیست ها و آمریکایی ها محشور می شود: الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ. آمریکا و صهیونیست دنبال عدم مشارکت مردم هستند، بخاطر اینکه انقلاب اسلامی امروز الگوی تمام جهانیان شده، و این مسئله کمر استکبار را شکسته.

امروز خدای متعال حقیقت اسراییل را به همه مردم نشان داده. خباثت و جنایت صهیونیست را به رخ همه دنیا کشانده. 600 هزار نفر بخاطر نبود آب و غذا در غزه دارند از بین می روند. ماشاالله به یمن، که عرصه را بر دشمن مستکبر تنگ کرده، و جور همه مسئولین خائن کشورهای اسلامی را یک تنه می کشد. این یمن هرچه دارد از انقلاب اسلامی دارد. شما برخی مذهبی های قم چه مسلمانی هستید که از این همه جنایت صهیونیست دردتان نمی آید؟ قرآن می فرماید: أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا(حج 39). اینها حرف قرآن است، نه صرفا حرف انقلاب اسلامی.

 

کسیکه رأی نمی دهد، حرف امیرالمومینن علیه السلام را زمین گذاشته؛ پس فردا دم از علی نزند!

آنچه دین را حفظ می کند مردم هستند

در همین ایام آمریکایی ها دهها نامه به ایران نوشته اند، که واسطه شوید یمن کشتی های ما را نزند. نیرویی که حزب الله لبنان هنوز به میدان نیاورده، صد برابر حماسی است که امروز به میدان آمده. دشمن این را می داند. بعد همین دشمن تمام تلاشش را می کند که مشارکت در انتخابات پایین بیاید. رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته راجع به شایستگی و اصلحیت نامزدهای مجلس صحبت می کردند. اما امسال صرفا راجع به حضور و مشارکت بالا صحبت کردند. به ما قمی ها هم گفتند حضور حداکثری حرف امیرالمومنین علیه السلام است که فرمود: وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّينِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِينَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ. کسیکه رأی نمی دهد، حرف امیرالمومینن علیه السلام را زمین گذاشته؛ پس فردا دم از علی علیه السلام نزند! آنچه دین را حفظ می کند مردم هستند.

امروز انقلاب اسلامی پرچم دین را در دنیا بلند کرده. انقلاب اسلامی نبود، مسجد الأقصی که هیچ، داعش کعبه را با خاک یکسان کرده بود. داعش گفت حرمها را نابود می کنیم، بعد به مدینه می آییم و حرم پیغمبر(صلی الله علیه و آله) را خراب می کنیم، و بعد هم کعبه را نابود می کنیم. چه کسی جز انقلاب اسلامی مقابل داعش ایستاد؟

آقازاده ای می گوید «خط قرمز من فقط نظام اسلامی است». نظام اسلامی یعنی چه؟ نظام اسلامی مگر چیزی جز ولایت و رهبری جامعه است؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود: اِنَّ فى سُلْطانِ اللّهِ عِصْمَةً لاَمْرِكُمْ. رهبری نظام اسلامی است که جامعه را حفظ می کند. خوارج اینطور بودند؛ دوگانه اسلام و علی علیه السلام ایجاد کردند. عده ای امروز در قم پرچم خوارج را بلند کرده اند.

هم دولت احمدی نژاد و هم دولت روحانی پشت حاج قاسم را خالی گذاشتند و او را کمک نکردند. این از روی جهلشان نبود. الان روحانی بیانیه می نوسید، نظام و رهبری را زیر سوال می برد؛ شورای نگهبان را محکوم می کند؛ اما آخرش می گوید در انتخابات شرکت می کنیم. سعی می کند خودش را در صحنه نگهدارد. حاج قاسم و مقاومت چطور به این نقطه رسیدند جز با حمایت ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب؟ قم باید برگردد به جایگاه اصلی خودش. همه ما هم در این زمینه مسئولیم.

 

کافیست استقامت کنید، به همه چیز می رسید

اگر از انقلاب اسلامی کوتاه بیاییم، مجاهدتهای شهدا را نادیده گرفته ایم

وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ(فصلت 30و31). می فرماید منِ خدا با سازمان و تشکیلاتم مومنین را حمایت می کنم؛ هم در دنیا و هم در آخرت. رهبر معظم انقلاب گفتند حضرت امام فرمود «دستی پشت انقلاب است و کار نظام را پیش می برد». این دست، همین آیات است: نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ. من و تشکیلاتم از شما حمایت می کنیم. خداوند و ملائکه و شهدا از انقلاب نگهداری می کنند. یکی از شهدا در جریان فتنه 88 به خواب مادرش آمده بود و گفته بود همه ما شهدا تهران کف خیابانها بودیم.

وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنْفُسُكُمْ. می فرماید شما استقامت کنید، منِ خدا شما را به هر جایی که بخواهید می رسانم. کافیست استقامت کنید، به همه چیز می رسید. صدر اسلام هم اگر مردم پای حاکمیت امیرالمومنین علیه السلام استقامت می کردند، به همه چیز می رسیدند. اما مردم ما بعد از حضرت امام پای ولایت ایستادند. اهمیت مجلس خبرگان اینجاست. اگر مجلس خبرگان نبود، بعد از حضرت امام، رهبری و مدیریت جامعه اسلامی ادامه پیدا نمی کرد، و همه چیز تمام می شد. مجلس خبرگان خدمتی به نظام اسلامی کرد که هیچ جریانی این خدمت را انجام نداد.

وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ(فصلت 31). آنچه شما از خداوند می خواهید، بواسطه استقامت شما محقق می شود. برخی می گویند دین اصلا دنبال زندگی دنیایی مردم نیست. این دروغ است. اما شرط محقق شدن خواسته ها، استقامت پای امر حق است. وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ(فصلت 33). می فرماید چرا شما حرف پیغمبرتان را قبول نمی کنید؟ چه کسی بهتر از رسول خدا صلی الله علیه و آله با شما حرف می زند؟ امروز باید همین حرف را به جریانها و چهره های سیاسی گفت: شما چرا نمی خواهید حرف ولایت را بپذیرید؟ چه کسی بهتر از او حرف می زند؟ یادمان نمی رود ولی فقیه در تمام دولتها بخاطر حق مردم و حق دین، مقابل دولتهای مختلف ایستاد. از یک طرف از همه دولتها حمایت می کند، و از طرف دیگر مسئولین دولتی را توبیخ می کند و از آنها مطالبه می کند، برای اجرای قانون و مردم داری. در برخورد با مجلس و قوه قضاییه هم همینطور عمل می کند. چه کسی را پیدا می کنید بهتر از این رهبر، که هم منطقی صحبت کند، هم عقلایی حرف بزند، هم عزم و اراده برای تحقق خواسته های مردم و دین داشته باشد؟

در طول چهل سال انقلاب، بعد از حضرت امام کسی بهتر از مقام معظم رهبری برای هدایت های روشنگرانه و نصیحت های پدرانه و نجات ملت از ورطه های مختلف سراغ دارید؟ خداوند هم همین را می فرماید. امروز جریان ضدانقلاب هم به این اعتراف دارد؛ می گوید در دنیا رهبری مثل رهبر ایران پیدا نمی شود. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: رهبر جامعه را ملت باید پشتیبانی کنند. امروز زمانی است که بیشتر از گذشته حس می شود مردم باید پای امر دین و امامشان بیایند. مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بهانه ای برای این مسئله کلیدی است. انقلاب اسلامی با خون شهیدان رشد کرده. اگر از انقلاب اسلامی کوتاه بیاییم، مجاهدتهای شهدا را نادیده گرفته ایم. خود انقلاب اسلامی مدیون بدن پاره پاره حسین بن علی علیهماالسلام است. دسته های عزاداری و هیئت ها و مجالس روضه مردم را پای انقلاب آوردند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است