دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ساعت ۰۱:۵۲

عده ای می خواهند مطالبه انتقام شهدای کرمان را سُست کنند

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان؛ زائران مزار حاج قاسم سلیمانی در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 15 دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان؛ زائران مزار حاج قاسم سلیمانی در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 15 دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

دشمن برای ضربه به انقلاب، تولید اندیشه می کند

تمدن غرب نتیجه ای جز داعش ندارد

واقعه کرمان در ادامه دشمنی ها و کینه توزی های استکبار بود، که روی دیگری از جنایت و خباثت را به نمایش گذاشت. عزیزانی که در این حادثه به شهادت رسیدند یا مجروح شدند، زائرین شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی بودند. شهیدی که تمام عمر شریف خود را در مبارزه گذراند، و مبارزه اش را هم در اصلی ترین میدان مبارزه صرف کرد. یعنی دقیقا در جبهه ای قرار گرفت که مهمترین جبهه بود. ما میدان های هفتگانه جهاد را در بیانیه گام دوم انقلاب پیش رو داریم. اما این جهاد که اکثر این بخش ها را پوشش می داد، مجموعه ای بود از عرصه های مختلف جهاد، آن هم مستقیم مرتبط بود با قوام نظام اسلامی و اصل اسلام.

داعش وقتی حرکت خود را آغاز کرد، برای مقابله با اسلام بود، نه صرفا جمهوری اسلامی. تمدن غرب نتیجه ای جز داعش در پی ندارد. می خواستند حکومتی مقابل جریان حکمرانی اسلامی تشکیل دهند. در زمانی که بعد از 35 سال از انقلاب اسلامی اسلام در حاکمیت قدرت پیدا کرده بود؛ استقلال خود را حفظ کرده بود؛ با اعتماد به خدا و تکیه بر ایمان مردم و جهاد رزمندگان، در عین مشکلات کار انقلاب اسلامی را به پیش برده بود.

داعش مدل حکومت اسلامی را شبیه سازی کرد. انسان تعجب می کند که دشمنان چگونه برای مقابله با اسلام تولید اندیشه می کنند. کار عمیق می کنند، و بعد از مدتی ضربه ای می زنند. وقتی به حرکت دشمن نگاه می کنیم، متوجه می شویم حرکتی چند بُعدی انجام دادند. یک جنگ ترکیبی. دشمن از کجا به این نتیجه رسیده که جنگ ترکیبی را دستورالعمل خود قرار دهد؟ آن هم در شرایطی که در موضع ضعف قرار دارد. مقام آمریکایی رسما می گوید اسراییل برای بقای خودش دارد می جنگد. دشمن در سراشیبی سقوط، به این نتیجه می رسد که جنگ ترکبیب علیه انقلاب اسلامی بپا کند.

 

عده ای همت گمارده اند که مطالبه انتقام شهدای کرمان را سُست کنند

پاسخ سخت کجا، اقدام مقتضی کجا؟!

در فضای مجازی هر کسی واقعه شهدای کرمان را تحلیل می کند و دستور هم صادر می کند! موجی به راه می افتد و می گویند «ما قبلا انتقاممان را گرفته ایم». این چه حرفی است؟ با زبان بی زبانی می گویند توقع انتقام نداشته باشید. می گویند «کسی را متهم نکنید». برای اینکه ساحت اقدس مسئولین نظامی و امنیتی ما زیر سوال نرود، دستور رهبر معظم انقلاب را زیر پا می گذارند. رهبر معظم انقلاب در پیامشان صریحا گفتند: «چه دستهای آلوده به خون بی گناهان، چه مغزهای مفسد و شرارت زا که آنان  را به این گمراهی کشانده اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهنود بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت». رهبر معظم انقلاب دستور عملیات را صادر کرده اند. این نگاه منتقمانه و مطالبه گرانه برگرفته از نگاه قرآن است.

می گویند «این حادثه در پاسخ به طوفان الأقصی بود». طوفان الأقصی یک عملیات فلسطینی بود. ما نشسته ایم، تمام زحمتی که می کشیم این است که انگشتان مبارکمان را روی دکمه های موبایل می بریم! تحلیل پشت تحلیل؛ توصیه پشت توصیه. تحلیل داشتن خوب است، اما نه هر تحلیلی؛ نه تحلیل هایی سُست که مقابل فرمان رهبر معظم انقلاب است. یک صفحه تحلیل می نویسد، کاملا بر خلاف دستور رهبر معظم انقلاب. عده ای همت گمارده اند که مطالبه انتقام را سُست کنند.

در بین جریانهای انقلابی خیلی ها متولی هدایت جامعه هستند! یک عده می گویند به مسئولین حرفی نزنید. رئیس قوه قضایی می گوید «ما با عاملین این ماجرا برخورد مقتضی می کنیم». این کلمه یعنی چه؟ رئیس قوه قضایی کشور در پی کشته شدن صد نفر در خیابان، بدنبال اقدام مقتضی است. اقدام مقتضی یعنی به دیگران ارتباطی ندارد ما چه برخوری می کنیم! سردتر از این نمی شد موضع گرفت! اقدام مقتضی کجا، پاسخ سخت کجا؟! رهبر معظم انقلاب باید بار قوه قضاییه و سپاه را هم به دوش بکشند.

 

زائر مزار حاج قاسم با زائر سایر اماکن مقدس فرقی می کند

حاج قاسم جریان مقاومت را احیا کرد

شهادت زائرین حاج قاسم با شهادت زائرین شاهچراخ خیلی فرق می کند. زائر حاج قاسم، تفکر انقلابی حاج قاسم سلیمانی را قبول دارد، که رهبر معظم انقلاب گفتند انقلابی گری خط قرمز شهید سلیمانی بود. پدر شهید این حادثه می گفت «ما حاج قاسم را قبول داریم؛ دخترم فدای سر حاج قاسم. ما به این راه ایمان داریم». مگر نمی بینید عده ای مثل گرگ و کفتار در هر لباسی منتظرند تا فرصتی پیدا کنند برای جسارت کردن؟ در فضای مجازی هر چه دلشان می خواهند می گویند. قوه قضاییه اینجا خوب عمل کرد، دستور داد با عده ای از این افراد برخورد کنند. کاش در حوزه علمیه هم این برخوردها انجام می شد، تا عمامه به سری نگوید «این کشته ها حقشان است؛ چرا روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها می روند برای شهید سلیمانی عزاداری کنند؟ خدا آنها را چوب زد»! کاش با این افراد هم برخورد کنند.

این شهدا رفتند برای عزاداری، یا برای زیارت؟ چه کسی نزدیک تر از حاج قاسم به حضرت زهرا سلام الله علیها؟ مشکل حضرت زهرا سلام الله علیها این بود که مردم مقابل جریان نفاق نایستادند، بخاطر فرار از جنگ. حاج قاسم کسی بود که پرچم جنگ با کفر و نفاق را بلند کرد، و چهل سال پای این مبارزه ایستاد. توی استاد سطح عالی حوزه تمام زندگی ات را نگاه می کنی، می بینی اثری نداشته ای، لذا به حاج قاسم حسادت می کنی!

حاج قاسم سلیمانی مقاومت را احیا کرد. مقاومت وجود داشت، اما اینگونه فعال و مقاوم نبود. اسراییل جنبش های انقلابی را بخاطر ضعف و تشتّت و تفرقشان تضعیف کرده بود. حاج قاسم هم دلهای رزمندگان جهان اسلام را به هم نزدیک کرد، هم انگیزه ها را واحد کرد، هم جبهه واحد ایجاد کرد، هم گروه های مقاومت را تکثیر کرد، هم در کنار آنها قرار گرفت. سردار سپاه در دفترِ کار به چه کاری می آید؟! حاج قاسم سردار سپاه در میدان بود. این همه دشمنی با حاج قاسم بخاطر این بود که فرمانده میدان بود. حاج قاسم با احیای مقاومت، دین و اسلام و تشیع و عزت را احیا کرد. مقدسات را حفظ کرد. امروز همه عالم دم از حرم حضرت زینب سلام الله علیها می زنند.

 

هدف اسراییل از جنایت کرمان

زندگی با برکت، اخلاص در کنار تدبیر، شجاعت، سعه صدر، و عطوفت زیاد و اقتدار؛ همه اینها ویژگی های یک دیپلمات به تمام معنا، و یک انسان واقف به امور مثل شهید سلیمانی بود. یکی از همراهان ایشان می گفت «در جلسات مختلف منطقه ای، هیچکس روی حرف حاج قاسم نمی توانست حرفی بزند. حرفهایش منطقی بود؛ همه جوانب کار را سنجیده بود. چنان جاذبه ای داشت که کسی روی حرفش حرف نمی زد». بعضی ها زندگی خود را نگاه می کنند، می بینند روی بچه هایشان هم نمی توانند اثر بگذارند، چه برسد به جهان اسلام! لذا از حسادتشان بعضی حرفها را می زنند. رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف، نزدیک به هفتاد مورد خصوصیات حاج قاسم را می شمارند. این چه شخصیتی است؟! بعضی ها زندگیشان فقط جنبه حیوانی دارد. می گوید «حاج قاسم وقتی زنده بود خیری برای ما نداشت، کشته اش هم خیری برای ما ندارد»! اگر حاج قاسم نبود، ناموس تو در اینترنت با عکس و مشخصات به فروش گذاشته می شد!

حاج قاسم به معنای واقعی، انقلاب و انقلابی گری را فهمید. کسیکه به زیارت حاج قاسم می رود، هم از حضرت زهرا سلام الله علیها تجلیل کرده، هم به زیارت شاگرد مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها رفته. واقعا حاج قاسم فرزند حضرت زهرا سلام الله علیها بود. کسیکه امر حضرت زهرا سلام الله علیها را احیا کرد.

وقتی که داعش مسئولیت این عملیات تروریستی را می پذیرد، یعنی اسراییل این جنایت را مرتکب شده. خودشان می ترسند مسئولیت این حادثه را بعهده بگیرند، گردن داعش مُرده می اندازند! حتی جرأت پذیرفتن مسئولیت این حادثه را ندارد. به خیال خودش می خواهد فرصتی برای خودش بخرد، و ضربه ای به جبهه مقاومت بزند.

عده ای در کشور ما وقتی ذره ای احساس خطر کنند، به رهبر انقلاب فشار می آورند که کوتاه بیاییم. دشمن این زمینه را در برخی مسئولین و مردم و رسانه ها می بیند، که این ضربات را وارد می کند. این حادثه هم آخرین حادثه نخواهد بود. اینطور که اینها طراحی کرده اند، اگر بخواهند نتیجه بگیرند باید ادامه دهند. فکر نکنید اسراییل دیگر کنار می نشیند. صحنه عوض می شود، اما ضربه از یک نقطه است.

دشمن می داند که هر وقت از ما تلفات بگیرد، باید منتظر هزینه دادن باشد. می داند خیلی از مردم ما که در مبارزه با اسراییل مردّد هستند، با این حوادث تصمیمشان برای مبارزه جدی تر می شود. می داند اگر در سالگرد حاج قاسم دست به ترور بزند، باید هزینه بدهد. پس چرا این کار را انجام می دهد؟ چون دشمن این را هم می داند به محض اینکه این حادثه رخ بدهد، عده ای دل مردم را خالی می کنند. نظام و رهبری را متهم می کنند. می گویند انقدر دم از مقاومت و غزه زدید، تا این ضربه را به ما زدند.

 

جهاد تبیین، وظیفه مداحان

رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان گفتند «امام بزرگوار هیچ ملاحظه‌ای نمیکرد؛ یک جاهایی ماها ملاحظه میکردیم، امام ملاحظه نمیکرد، صریح و روشن حقّ مطلب را اداء میکرد، آنچه را باید بیان کند بیان میکرد؛ اسم می‌آورد از افراد، اسم می‌آورد از جریانها و گروه‌ها، برای اینکه مردم روشن بشوند». به مداحان گفتند اصلی ترین وظیفه شما تبیین است، و مدل تبیین را هم حضرت امام بیان کردند. اَلعاقلُ یَکفیهِ الاشاره! اولا به مداحان ماموریت جهاد تبیین می دهند. چون مداحان مستمع دارند. سخنران های ما اقبالی که امروز مداحان دارند را ندارند؛ بخصوص میان جوانان. یک ماه و نیم دیگر انتخابات است، اما در کشور تب انتخابات نیست. یعنی ما نمی توانیم با منطق و عقلانیت مردم را پای صندوق رأی بکشانیم؟

رهبر معظم انقلاب به مداحان می گویند بار جهاد تبیین روی دوش شماست. یعنی هیچکس باندازه شما جمعیت جوان ندارد؛ به هر دلیلی؛ درست یا غلط. بعد راجع به جهاد تبیین، الگو را حضرت امام معرفی می کنند. ایشان قبلا هم به بسیج گفتند مثل دهه شصت وارد میدان شوید. بسیجی دهه شصت زندگی اش در پایگاه مقاومت بود. بعد از حادثه کرمان، فراخوان تجمع در گلزار شهدای قم توسط بسیج مداحان و کانون مداحان و هیئات مذهبی قم برگزار شد. نتیجه کل این فراخوان، حضور حدود 50 نفر بود! ما در طول سال با هیئت ها کاری نداریم؛ جز در محرم و ایام خاص. مگر اسراییل هدفی جز خاموش کردن چراغ امام حسین علیه السلام دارد؟ یکسال هیئت ها را رها می کنیم، سر بزنگاه کسی پای کار نیست. شما فکر می کنید دشمن ما این مسائل را رصد نمی کند؟

زائر حاج قاسم غیر از زائر شاهچراخ و سایر اماکن مذهبی است. خبر این جنایت باید مثل بمب در دنیا صدا کند. بمب گذاشتن در مزار حاج قاسم با سایر اماکن فرق می کند. دشمن طراحی می کند عظمت حاج قاسم را زیر سوال ببرد. طراحی می کند جریانهای سُست سیاسی و امنیتی و قضایی و مردمی بتوانند به نظام فشار بیاورند برای عقب نشینی. انسان بعضی تحلیل ها را که می بیند در می ماند! پاسخ سخت کجا، اقدام مقتضی کجا که رئیس قوه قضاییه گفتند. خون این شهدا باید مطالبه شود. حق اینها باید مطالبه شود. احدی در کشور حق ندارد از انتقام و برخورد سخت هم با عوامل طراح و هم عوامل اجرایی کوتاه بیاید. مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا(اسراء 33).    

 

لیدرها حرف قرآن را به مردم بگویند، نه نظرات خودشان را

قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلُ كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُشْرِكِينَ(روم 42). خداوند در آیات قبل از نعمتهایش سخن می گوید، برای اینکه به مردم بگوید باید از پیغمبر من اطاعت کنید. یک بهره برداری کاملا سیاسی. کسانیکه اخلاق را جدای از سیاست بیان می کنند، از قرآن هیچ چیزی نفهمیده اند. فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ الْقَيِّمِ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ يَوْمَئِذٍ يَصَّدَّعُونَ(روم 43) به دینی تکیه کنید که بتواند شما را حفظ کند. دینی که مردم را حفظ می کند دینی است که حاج قاسم به ما نشان داد.

مَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِأَنْفُسِهِمْ يَمْهَدُونَ(روم 44). هرکس کافر شود، مجازات می شود، و هرکس ایمان آورد، بهره اش را می برد. آسایش و امنیت خواهد داشت. لِيَجْزِيَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ(روم 45). می فرماید من به مومنینی که حرف پیغمبرم را گوش می دهند و جهاد و مبارزه می کنند و به دین قیّم تکیه می کنند و سراغ دیگران نمی روند، از فضلم زندگی همراه با آسایش برایشان فراهم می کنم. اما کسانیکه طور دیگری عمل می کنند، من از آنها خوشم نمی آید، و آنها را عذاب می کنم! خداوند دلیل دیگری برای عذاب کفار نمی آورد.

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ يُرْسِلَ الرِّيَاحَ مُبَشِّرَاتٍ وَلِيُذِيقَكُمْ مِنْ رَحْمَتِهِ وَلِتَجْرِيَ الْفُلْكُ بِأَمْرِهِ وَلِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ(روم 46). من بادهای بشارت آور برای آنها می فرستم، تا از رحمت من به شما بچشانند. کشتی ها را با همین بادها اداره می کنم. این نعمتها را دادم تا مردم از آنها میل کنند، بلکه شکرش را بجا آورند، و از پیغمبر من اطاعت کنند. بجا آوردن شکر این نعمتها سیاسی است، نه صرفا اخلاقی.

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلَى قَوْمِهِمْ فَجَاءُوهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَانْتَقَمْنَا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ(روم 47). قبل از شما به امتهای گذشته هم نعمت دادم، اما چون قدردان پیغمبرشان نشدند، از آنها انتقام گرفتم؛ من مومنین را یاری می کنم. خداوند با این عظمت، از انتقام حرف می زند. در میدان مقابله حق و باطل، نمی توانیم بنشینیم تا دشمن ضربه اش را به ما وارد کند. باید فکر انتقام باشیم. فضای مجازی پر شده از اینکه «مراقب باشید از انتقام حرف نزنید، مراقب باشید در پازل دشمن بازی نکنید». اینطرف رهبر معظم انقلاب از انتقام سخت حرف می زنند. کسانیکه فکر می کنند باید به دیگران خط بدهند، حرف قرآن را دنبال کنند، نه افکار خودشان را. در تقابل جبهه حق و باطل، خداوند جبهه حق را یاری می کند، و از جبهه باطل انتقام می گیرد.

اَلْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ. ما دچار تأخّریم. همه بلاگرهای حزب اللهی باهم یک حرف و تحلیل را می گویند. کسی از دستور رهبر معظم انقلاب حرف نمی زند. در یادواره های شهدا، حرف از انتقام خون شهید که می زنیم، مردم تعجب می کنند! هیچکس از انتقام با مردم سخن نمی گوید.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است