یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ساعت ۰۰:۱۵

علت دشمنی ما با استکبار، ظلم آنهاست نه کفرشان

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه اول دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد جوادالائمه(علیه السلام) عطاران برگزار شد.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه اول دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد جوادالائمه(علیه السلام) عطاران برگزار شد.

درگیری با قدرتهای استکباری، رسالت ویژه امت اسلام

خداوند پذیرفتن برتری حاکمیت کفر را منع کرده

علت اصلی اکراه امت نسبت به امیرالمومنین علیه السلام و نپذیرفتن حاکمیت ایشان، در این کلام حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شده: وَ مَا الَّذِی نَقَمُوا مِنْ أَبِی الْحَسَنِ، نَقَمُوا مِنْهُ وَاللَّهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. مردم مدینه دیگران را بجای امیرالمومنین علیه السلام پذیرفتند، بخاطر صلابت شمشیر امیرالمومنین علیه السلام. شاید این مسئله همان مسئله اصللی دعوای جنگ حق و باطل در طول تاریخ است. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ طسم تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ نَتْلُو عَلَيْكَ مِنْ نَبَإِ مُوسَى وَفِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(قصص 5-1). خدای متعال داستان حضرت موسی و هارون در مقابل فرعون را نقل می فرماید. دعوا بر سر «عَلَا فِي الْأَرْضِ» است. صلابت شمشیر امیرالمومنین علیه السلام هم بخاطر همین دعواست. مسئله اصلی بر سر همین برتری جویی است.

خدای متعال پذیرفتن برتری حاکمیت کفر را توسط مردم منع کرده. همه انبیاء موظف بودند این علوّ و برتری کفر را نپذیرند و با آن مقابله کنند. حضرت موسی مأمور به نپذیرفتن این علوّ و برتری جویی فرعون بود، اما با فرعون درگیر نشد. اما امت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله مأمور به درگیری با سران کفر هستند. ما یک رسالت توحیدی داریم که در همه ادیان مشترک بوده است: أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ(نحل 36). یک رسالت ویژه هم در دین اسلام داریم، که درگیری با سران کفر و قدرتهای ظالم است. این مسئله را خیلی ها امروز هم نمی پذیرند. می گوید اسراییل به ما چه؟ بعد از 1400 هنوز حرف خدا و ائمه را نفهمیده اند. بلاهت هم تا حدی پذیرفتنی است! این همه قرآن خواندیم، که امروز بگوییم اسراییل به ما چه؟ تو چه نمازی می خوانی؟

إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا. فرعونیان گروهی از مردم را تحویل می گرفتند، و به گروهی دیگر ظلم می کردند. هرکس هم پیمان و شریک آنها بود تحویل گرفته می شد. خداوند می خواهد این روند را بهم بزند؛ چون به بندگان خدا ظلم می شود. فرعون کیست که به بندگان خدا ظلم کند و بین مردم تفاوت قائل شود؟ این تفرعون را امروز هم می بینیم. یکی از سران اسراییل می گوید من تا شبی جسد بچه های غزه را نبینم خوابم نمی برد! موسای نبی مأمور بود مردم را از زیر یوغ چنین حاکم ظالمی نجات دهد.

 

مشکل شیطان با خود خداوند نبود، با حاکمیت خداوند مشکل داشت

مردم غزه هزینه می دهند، ما ناله می کنیم!

ما که دینمان دین برتر و دین جهاد و مبارزه است، مأمور به حمایت از مظلوم و مخالفت با حاکم ظالم هستیم. ضمن اینکه ما هنوز هزینه ای در این مبارزه نداده ایم. رزمندگان جبهه مقاومت محکم و استوار در خط اول مبارزه ایستاده اند؛ ما نشسته ایم عقب و انتقاد هم می کنیم. وضعیت برخی مذهبی های قم واقعا اسفناک است. بخاطر یک مسئله ای مثل چای دبش زمین و زمان را بهم می ریزیم! راحت حکومت اسلامی را زیر سوال می بریم.

کسی نگفته این نظام، حاکمیت اسلامی به تمامه است؛ ما داریم به این سمت می رویم. بخاطر چند ایراد در عملکرد برخی مسئولین، کل حاکمیت اسلامی را زیر سوال می برد. آیا بنای حکومت اسلامی بر فساد است؟ نزدیکترین افراد به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بزرگترین خیانت ها را مرتکب شدند. شما اگر زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام بودید چه می گفتید؟ امیرالمومنین علیه السلام مسئولی را حتی در مقام قضاوت می گمارد، و او خیانت می کرد؛ ما باید امیرالمومنین علیه السلام را زیر سوال ببریم؟

شیطان از روز اول به حضرت آدم و حوّا گفت حرف مرا بپذیرید، نه حرف خدا را. البته به صراحت این حرف را نزد؛ خودش را جای خداوند گذاشت، به آنها وعده ابدیت و جاودانگی داد. آنها را فریب داد. مشکل شیطان این بود که نمی خواست نسبت به خدا تواضع کند: أَبَى أَنْ يَتَوَاضَعَ. دعوا از روز اول جایگاه الوهیت و حاکمیت خدای متعال بود. شیطان با خودِ خدا مشکل نداشت، سالیان سال خدا را عبادت کرد. اما وقتی امر خدا بر سجده ملائکه به حضرت آدم تعلق گرفت، شیطان تبعیت نکرد و حاکمیت خدا و امر خدا را نپذیرفت. مسئله اصلی حکمرانی خداست.

دعوای همه طواغیت با خدای متعال بر سر حاکمیت است. یک مسلمان تا کی نمی خواهد این مسئله را بفهمد؟ شب یلدا آب در دلمان تکان نمی خورد، نه هراسی داریم، نه سختی می کشیم؛ عده دیگری مسلمان که آنها برخلاف ما برای احقاق حاکمیت الهی در عالم مبارزه می کنند، در سختی و مشکلات و قحطی و ناامنی به سر می برند و با ظالم مبارزه می کنند؛ ما اینجا نشسته ایم و اعتراض هم می کنیم که حاکمیت اسلامی آنها را رها کند، به مشکل ما بپردازد! یهود و صهیونیست کاری کرده که مسلمانان غزه بجای غذا علف می خورند! ما در ناز و نعمت نشسته ایم، و فقط از حکومت اسلامی انتظار داریم و دستور صادر می کنیم! جرم مردم غزه این است که پای حاکمیت اسلام و خدا ایستاده اند؛ از این طرف ما هم مقاومت و مبارزه آنها را زیر سوال می بریم.

 

امت حق امیرالمومنین علیه السلام را گرفتند، یا فقط عده ای اهل نفاق؟

از نظر برخی مذهبی ها امیرالمومنین علیه السلام هم محکوم است!

در حکمرانی الهی تکلیف امت موحّد روشن است: مقابله با ظلم، و تلاش و مبارزه برای برقرارای عدالت. ما وظیفه مان را به درستی بعنوان یک فرد از این جامعه انجام نمی دهیم، فقط از حاکمیت انتظار داریم، و نقد می کنیم. قانون اساسی ما برخاسته از متن فقه شیعه است؛ بر اساس قواعد اسلام نوشته شده. نماینده و مسئولین را ما مردم انتخاب می کنیم. بر اساس انتخاب ما، وزرا انتخاب می شوند، و آنها مسئولین و مدیران را انتخاب می کنند. مسلّم است که خیلی از این پنجاه هزار مدیر ممکن است وظیفه شان را به درستی انجام ندهند. ما در یک خانواده گاهی دو یا سه فرزند خود را نمی توانیم به درستی مدیریت کنیم.

طبق استدلال برخی افراد، امیرالمومنین علیه السلام باید شمشیر می کشید و عده ای اراذل و اوباش و اهل نفاق را از دم شمشیر می گذراند، و حکومت را به دست می گرفت، و هرکس هم اعتراض می کرد او را هم سر جایش می نشاند. از نظر این افراد، امیرالمومنین علیه السلام هم محکوم است! با این نگاه حتی با خدا هم درگیر می شویم، که چرا اجازه داد عده ای اهل نفاق چنین جنایاتی انجام دهند؟ امروز هم باید از خدا شاکی باشیم که چرا اجازه می دهد یهود این همه جنایت در غزه انجام دهد!؟

سخنرانی یکی از خطبا در بیت یکی از مراجع را مرور می کردم؛ سخنران سعی می کرد قسمتی از واقعه فاطمیه را بیان کند، و مسئله را فقط با کسانی بیان کند که این جنایات را رقم زدند. فقط فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان کنیم و عبور کنیم. امام باقر علیه السلام فرمود: لَم يَعرِف سوءَ ما اُوتِيَ إلَينا مِن ظُلمِنا وذَهابِ حَقِّنا وما نُكِبنا بِهِ فَهُوَ شَريكُ مَن أتى إلَينا فيما وَلِيَنا بِهِ. هر کس نفهمد چطور به ما ائمه ظلم شد و حق ما غصب شد، با کسانیکه این جنایات را در حق ما کردند شریک است! امت حق امیرالمومنین علیه السلام را گرفتند یا فقط عده ای اهل نفاق؟ اگر فقط عده ای منافق بودند، امیرالمومنین علیه السلام موظف بود برای دفاع از حقش با آنها درگیر شود. حضرت فرمود اگر شمشیر می کشیدم، تمام امت بت پرست می شدند.

کسانکیه ماجرای فاطمیه را فقط درگیری با عده ای اهل نفاق بیان می کنند، تاریخ ائمه علیهم السلام را تحریف می کنند. اجازه نمی دهند مردم حق را بفهمند. اگر هم کسی حرف از خیانت مردم بزند، متهم می شود. آقای مهدی رسولی در بیت رهبری پنج دقیقه مداحی داشتند؛ رهبر معظم انقلاب به ایشان گفتند این مداحی شما کار چند منبر را انجام داد! محتوای این مداحی راجع به نقش مردم در ماجرای فاطمیه بود.

 

دشمنی با امیرالمومنین علیه السلام بخاطر رسول الله صلی الله علیه و آله بود

با مردم حرف بزنیم

تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ(قصص 2). می فرماید این آیات کتاب مبین است. خداوند صریح و شفاف مسائل را بیان می کنند. نَتْلُو عَلَيْكَ مِنْ نَبَإِ مُوسَى وَفِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ(قصص 3). سرنوست حضرت موسی و هارون و مقابله آنها با فرعون، برای کسانیکه ایمان آورده اند بیان می شود. با اینکه خدای متعال مسئله را صریح و شفاف و روشن بیان می کنند، اما باز هم خیلی ها نمی پذیرند. فقط کسانی امر خداوند را می پذیرند که ایمان آورده اند. إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ. خدای متعال جزء به جزء جنایات و ظلم های فرعون را برای مردم بیان می کند.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: کل حقد حقدته قریش علی رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) اظهرته فیّ. قریش هر چه کینه و دشمنی با رسول الله صلی الله علیه و آله داشت را با من اظهار کرد. مسئله آنها امیرالمومنین علیه السلام نیست؛ مسئله رسول الله صلی الله علیه و آله است. هر جنایتی اینها کردند بخاطر دشمنی و کینه شان با رسول الله صلی الله علیه و آله بود. مسئله رسول الله صلی الله علیه و آله بود که تا توانستند دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله را زدند! گفت اگر فاطمه مانعت شد او را بزن! وستظهره فی ولدی من بعدی. این کینه ها با من هم تمام نمی شود؛ تمام فرزندانم هم قربانی این حقد و کینه قریش با رسول خدا صلی الله علیه و آله هستند. همه اینها مسئله شان با رسول الله صلی الله علیه و آله است. امام رضا علیه السلام هم فرمود مسئله اصلی دشمنی خلفا با ما ائمه، بخاطر مسئله شان با رسول الله صلی الله علیه و آله است.

با مردم حرف بزنیم؛ خیلی از این حرفها را مردم نمی دانند یا قبول ندارند. امروز مسئله نظام اسلامی و کشور شیعه شده معضل کشف حجاب. مردم اگر اراده کنند، کشف حجاب جمع می شود. مگر مردم اراده نکردند مقابل کشف حجاب رضاخان ایستادند؟ برخی مذهبی ها گناه را گردن نظام اسلامی می اندازند؛ پس ما مردم چه کردیم؟ مسئله حجاب مربوط به دینمان است. در زیارتنامه امام رضا علیه السلام می خوانیم: حَمَلُوا النَّاسَ عَلَى أَكْتَافِ آلِ مُحَمَّدٍ. کسانیکه بار مردم را روی دوش آل پیغمبر صلی الله علیه و آله انداختند. مردم وظیفه دارند. دینشان را وظیفه دارند حفظ کنند.

ما لی و لقریش؟! امیرالمومنین علیه السلام می فرماید دشمنی قریش با من بخاطر پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بود، و الا مهاجر و قریش با من چکار داشتند؟ مگر من با مهاجر و قریش چکار کردم؟ انما وترتهم بامر الله وامر رسوله، افهذا جزاء من اطاع الله ورسوله ان کانوا مسلمین. مسئله اینها این است که چرا علی بن ابیطالب اجداد و پدران و عموها و دایی های آنها را کشته؟ آن هم به امر خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله. حضرت زهرا سلام الله علیها درد و زجر و شکنچه و آزار خودش را فریاد نمی کند؛ فقط فریادش حکومت غصب شده امیرالمومنین علیه السلام است. مشکل حضرت سلام الله علیها زهرا خیانت امت به خدا و رسول خداست: أسرع ما خنتم الله و رسوله. چه زود به خدا و رسولش خیانت کردید. این جنایت و خیانت مردم است. اما کسی جرأت نداشت این حرف را بزند؛ فقط فاطمه سلام الله علیها فریاد زد. امروز چون معما حل شده، ما می توانیم راحت راجع به خیانت مردم حرف بزنیم. ده سال پای رکاب پیغمبراکرم سلام الله علیها جنگیدند، از جنگ و مبارزه خسته شدند. مردم ما امروز بیش از چهل سال است مشغول مبارزه و جهاد و انقلاب هستند، اما خسته نشده اند.

 

مرز میان ایمان و کفر به باریکی تار موست

أفهذا جزاء من أطاع الله ورسوله إن کانوا مسلمین؟! امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: پاداش کسیکه امر خدا و رسول الله صلی الله علیه و آله را اطاعت کرده این است؟! اینها مسلمانند، اما کسانی را انتخاب کردند که حرف خدا و رسول خدا سلام الله علیها را نپذیرد. 22 میلیون نفر برای بار دوم خاتمی را انتخاب کردند. 24 میلیون نفر برای دومین بار به روحانی رأی دادند، با اینکه می دانستند چه خیانت هایی می کند. امیرالمومنین علیه السلام می فرماید این مسلمانی است؟

دستور خدا این است: لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا(نساء 141). روحانی رسما گفت اقتصاد ما باید وابسته به غرب باشد تا پیشرفت کند. صددرصد مقابل قرآن حرف زد؛ در عین حال 24 میلیون نفر دوباره به او رأی دادند. یعنی ما صددرصد می دانیم حرف خدا را زیر پا می گذاری، اما بازهم تو را انتخاب می کنیم! روحانی رسما گفت بهشت و جهنم مردم ربطی به دولت ندارد؛ مردم هم دو بار به او رأی دادند. مرز میان ایمان و کفر انقدر به هم نزدیک است.

برخی در گرفتن یقه جمهوری اسلامی و با قدرت و صلابت حرف می زنند، اما در محکوم کردن دشمنان جمهوری اسلامی زبانشان نمی چرخد. شب یلدا همه شبکه های تلویزیونی مشغول جشن و خوشحالی بودند. یک شبکه هم وضعیت غزه را به مردم نشان دهد. آنها هم مسلمانند. یلدا چه معنا دارد وقتی امت اسلامی جلو چشم امام زمان ارواحنا فداه پرپر می شوند؟ تکلیف ما پس چیست؟ کسی با جشن مخالف نیست، اما بنا نیست خودمان را خفه کنیم در جشن و خوشحالی کردن! یک ایده نو برای گره زدن یلدا با غزه از کسی ندیدیم.

بمب فسفری دیگر قدیمی شده. بمبی که مثل قمه و چاقوکشی عمل می کند هم تکراری شده. بمب جدیدی روی سر مردم غزه می ریزند که وقتی به زمین اصابت می کند، ساختمان را ویران نمی کند، بلکه آتش بپا می کند و همه مردم اطرافش را می سوزاند! غزه شده سرزمینی برای امتحان انواع سلاح ها و بمب های جدید آمریکایی. همه بمب هایش را بر سر مردم غزه امتحان می کند. مردم اروپا و غرب هنوز هم راهپیمایی و تظاهرات دارند؛ در کشور ما راهپیمایی ها تمام شده. اگر هم راهپیمایی باشد، بعد از نمازجمعه. روغن سوخته را نذر امامزاده می کنیم! هنوز مردم غزه کشته می شوند، راهپیمایی کافیست؟ اسراییل را محکوم کردیم و تمام؟

 

علت دشمنی ما با استکبار، ظلم آنهاست نه کفرشان

ظلم و جنایت، لازمه حکومت های استکباریست

إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا. خداوند چه اصراری دارد که بنی اسراییل از او اطاعت کنند، و فرعون اطاعت نشود؟ دلیلش را خدای متعال بیان می فرماید: يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ(قصص 4). فرعون اگر قدرت پیدا کند، بچه های شما را ذبح می کند؛ زنهای شما را به اسارت می گیرد. فرعونیان اگر قدرت پیدا کنند این جنایات را مرتکب می شوند. ما مسلمانان به این مسئله فکر می کنیم؟ دو ساعت در مسجد اعظم هیئت برگزار می کنند، یک کلمه از غزه و فلسطین و محکومیت اسراییل حرف نمی زنند. این چه دینی است؟ می فرماید فرعون وقتی جنایت می کند، به مومن و غیرمومن نگاه نمی کند؛ همه بچه های معصوم را می کُشد، بر ناموس شما هم مسلط می شود. علت دشمنی ما با مستکبر این است. ما «يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ» توسط آمریکا را نمی بینیم؟

امیرالمومنین علیه السلام می فرماید من از مردم دفاع می کنم که زیر یوغ مشرکین نباشند، این مردم مرا متهم می کنند که چرا با اینها جنگیدی و آنها را کشتی؟! دشمن علی علیه السلام را شناختید، یا می گویید دشمن علی علیه السلام فقط کسی است که به در لگد زد؟ چرا برای این کلام علی بن ابیطالب علیه السلام منبر و روضه و نوحه و نمایشگاه برگزار نمی کنیم؟

از امام رضا علیه السلام پرسیدند: كَيْفَ مَالَ النَّاسُ عَنْهُ إِلَى غَيْرِهِ وَ قَدْ عَرَفُوا فَضْلَهُ وَ سَابِقَتَهُ وَ مَكَانَهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه وآله؟ چرا مردم از علی بن ابیطالب 11 رویگردان شدند و سراغ دیگران رفتند، با اینکه فضیلت ایشان و قرابتشان به رسول الله صلی الله علیه و آله را می شناختند؟ فَقَالَ إِنَّمَا مَالُوا عَنْهُ إِلَى غَيْرِهِ وَ قَدْ عَرَفُوا فَضْلَهُ. حضرت فرمود: فضیلت علی علیه السلام را همه می دانستند، اما سراغ دیگران رفتند. لِأَنَّهُ قَدْ كَانَ قَتَلَ مِنْ آبَائِهِمْ وَ أَجْدَادِهِمْ وَ إِخْوَانِهِمْ وَ أَعْمَامِهِمْ وَ أَخْوَالِهِمْ وَ أَقْرِبَائِهِمُ الْمُحَادِّينَ‏ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ عَدَداً كَثِيراً. چون علی علیه السلام خیلی از اقوام آنها که با خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله مقابله کردند را کشته بود. مسئله فاطمیه این است. فَكَانَ حِقْدُهُمْ عَلَيْهِ لِذَلِكَ فِي قُلُوبِهِمْ. اینها در عمق وجود و قلبشان کینه علی علیه السلام را داشتند، بخاطر شمشیرش. فَلَمْ يُحِبُّوا أَنْ يَتَوَلَّى عَلَيْهِمْ وَ لَمْ يَكُنْ فِي قُلُوبِهِمْ عَلَى غَيْرِهِ مِثْلُ ذَلِكَ. اما دیگران مثل علی علیه السلام با شمشیرشان از سران کفر و الحاد نکشته بودند. لِأَنَّهُ لَمْ يَكُنْ لَهُ فِي الْجِهَادِ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص مِثْلُ مَا كَانَ لَهُ فَلِذَلِكَ عَدَلُوا عَنْهُ وَ مَالُوا إِلَى سِوَاهُ. دیگران مثل علی علیه السلام در کنار رسول الله صلی الله علیه و آله نجنگیده بودند.

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا(حج 39). با کفر و استکبار باید جنگید؛ نه بخاطر اینکه کافر است، بلکه بخاطر اینکه ظالم است و ظلم می کند. به شما ظلم می کنند، با آنها بجنگید. ما با اسراییل دشمنیم، بخاطر ظلم و جنایاتش. بچه معصوم غزه گناهی ندارد که برخی ما مذهبی ها به بهانه اهل سنت بودن او را رها کرده ایم. مادر فلسطینی به فرزندش می گوید برو، من تو را با حبّ حسین بن علی علیهماالسلام برای شهادت بزرگ کرده ام. این دشمن اهلبیت است؟! سی مسجد به اسم امیرالمومنین علیه السلام او اهلبیت علیهم السلام در غزه هست؛ اینها دشمن اهلبیت هستند، که به جرم دشمنی اهلبیت یک کلمه در منبرهایمان از آنها حرف نمی زنید؟ یک بیت شعر در نوحه ها از آنها نمی خوانید؟ جماعتی که پای این منبر نشسته اند و در این هیئت سینه می زنند، چرا به اینها اعتراض نمی کنند؟

 

خداوند از ظالمین در همین دنیا انتقام می گیرد

خوش رقصی یلدایی انگلیس

وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(قصص 5). می فرماید منِ خدا اراده کرده ام کسانیکه مورد استضعاف قرار گرفته اند را به قدرت برسانم و تا ابد در زمین حکومت کنند. وَنُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَنُرِيَ فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا كَانُوا يَحْذَرُونَ(قصص 6). منِ خدا امام عصر ارواحنا فداه و بعد ائمه هدی علیهم السلام را دوباره به دنیا برمیگردانم و به حاکمیت می رسانم، و از آن طرف هم سران کفر و الحاد را دوباره به این دنیا برمیگردانم تا جزای اعمالش را ابتدا در همین دنیا ببیند، و بعد هم در آخرت در عذاب ابدی بسوزند. در همین دنیا حاکمیت عدال الهی را می بینند و عذاب می شوند.

اینها جنایت می کنند؛ منِ خدا از این جنایات نمی گذرم. نتانیاهو وقتی به درک هم واصل شود، دوباره به این دنیا برمیگردد تا حاکمیت عدل الهی را ببیند. ما می خواهیم در این میان چکار کنیم؟ نمی خواهیم نقشی داشته باشیم؟ نمی خواهیم با طاغوت درگیر شویم؟ نشویم؛ ما که هستیم؟ چه هستیم؟ بعد از 1400 سال باز هم بیدار نمی شویم؟ وقتی آیات قرآن را زیر پا می گذاریم، نماز شب به چه کارمان می آید؟ زبانش بر علیه اسراییل نمی چرخد، اما برای زیر سوال بردن حکومت اسلامی زبانش خیلی هم خوب کار می کند.

1400 سال ما مسلمان بودیم، توی سرمان می زدند. در جلسات تصمیم گیری نماینده های کشورهای غربی برای کشور، به شاه مملکت اجازه ورود به جلسه را نمی دادند! با قحطی، میلیونها نفر از مردم ما را کشتند. مسلمان انقدر بدبخت بود در این کشور. سفیر انگلستان امروز کنار سفره شب یلدا می نشیند، می رقصد و می گوید من هم با شما همراهم! سفیر انگلستانی که این همه علیه این مردم جنایت کرده. فارسی حرف می زند، شعر می خواندن، با ترانه های ایرانی می رقصد، و می گوید بریتانیا یعنی این! میلیونها مردم این کشور را با قحطی کشتید، امروز هم مردم غزه را قتل عام می کنید؛ انگار نه انگار انگلستان چه جنایاتی مرتکب شده و می شود. ما بدبخت بودیم، چنین انسانهای پستی اجازه نفس کشیدن به شیعه نمی دادند. امروز برای اینکه طیفی از مردم را با خودشان همراه کنند، به شب یلدا چنگ انداخته اند، تا نقطه مشترکی پیدا کنند.

 

جرم جمهوری اسلامی همان جرم علی بن ابیطالب علیه السلام است

وظیفه و توان ما در قبال فلسطین خیلی بیشتر از اینهاست

جمهوری اسلامی ایران امروز جرمش همان جرم علی بن ابیطالب علیه السلام است. جرمش این است که نباید با اسراییل و آمریکا درگیر شود. نباید از حماس و مقاومت حمایت و پشتیبانی کند. البته توقع ما از مسئولین در قبال مردم فلسطین خیلی بیشتر از این است. این کمترین کاری است که داریم انجام می دهیم. باید راه را باز کنیم. امروز قدرت داریم که خیلی کارها را انجام دهیم. توان ما خیلی بیشتر از این حرفهاست. حداقل این است جریان حکمرانی را با این واقعیتهای جهانی منطبق کنیم. صداوسیما و رسانه ما فقط اخبار غزه را پوشش ندهد. چقدر فیلم ساخته ایم در این رابطه؟ چند سال است غزه وضعیتش اینگونه است؟ در طول سلام الله علیها سال نتوانستیم یک فیلم و سریال درخور برای مردم غزه و فلسطین درست کنیم. دانش آموزهای ما چقدر نسبت به مسئله فلسطین توجیه هستند؟ آموزش و پرورش، وزارت علوم، و حوزه های علمیه چقدر جوانان ما را توجیه کرده اند؟ خیلی از کسانکیه دفتر و تریبون و جایگاه و شاگر دارند، هنوز در میدان دفاع از مردم فلسطین نیامده اند.

وضعیت امروز ما با وضعیت زمان امیرالمومنین علیه السلام هیچ تفاوتی ندارد. کسانیکه امروز مقابل نظام اسلامی و ولایت فقیه ایستاده اند، آن روز هم با همین انگیزه مقابل امیرالمومنین علیه السلام ایستادند؛ به شما می گویند چرا امر خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله را اطاعت می کنید؟ امروز بصورت برخی جدی دارند کار می کنند، برای تعیین جایگاه رهبری جامعه. پرچمداران جریان ذلت در برابر طاغوت، امروز داعیه انتخاب رهبری دارند!

يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ. خدای متعال در کربلا نشان داد داستان امت اسلام همان داستان بنی اسراییل است؛ ذبح اطفال، و شکستن حرمت زنان. اینها جماعتی هستند که به مادر ما فاطمه سلام الله علیها رحم نکردند. علی علیه السلام بود، فاطمه سلام الله علیها از ضرب و شتم جان داد؛ امروز نه حسینی هست، نه عباسی هست، نه اکبری هست؛ لذا فرمود علیکنّ بالفرار.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است