شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ساعت ۰۴:۱۵

حضرت زهرا سلام الله علیها از انقلابی های سُست شده متنفّر است!

یادواره ۱۸ شهید روضه مقتل الشهدای فاطمیه قم در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) جمعه 17 آذرماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد.

یادواره ۱۸ شهید روضه مقتل الشهدای فاطمیه قم در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) جمعه 17 آذرماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد.

شهدا بعد از شهادت هم در قلّه جهاد و مبارزه هستند

از شهدا بخواهیم مثل آنها زندگی کنیم، تا بتوانیم مثل آنها شهید شویم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا(احزاب 23). شهدای گمنام هم زائر اهلبیت بوده اند، و هم همنشین ائمه طهار علیهم السلام. از زمان شهادت تا رجعت پیکر مطهر، این شهدا همنشین با ائمه اطهار علیهم السلام بوده اند. شهدا بعد از شهادتشان دوره جدیدی از زندگی را آغاز می کنند: فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ(آل عمران 170). شهدا از لحظه شهادت در پوست خودشان نمی گنجند، تا اتفاقاتی که بعد از شهادت برایشان اتفاق می افتد. شهدا بعد از شهادت، مستقیم به بهشت نمی روند. بهشت برای بعد از قیامت است. کسی نمی داند اینکه شهدا «عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» هستند یعنی چه. نوع زندگی شهدا بعد از شهادتشان را ما نمی فهمیم؛ اما این زندگی وجود دارد. ما چون نمی دانیم رسم شهادت چیست، کفن و دفن شهدایمان را مثل اموات انجام می دهیم. اما گمان نکنیم شهدا مثل سایر اموات مرده اند.

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: كُلُّ مَيِّتٍ يُخْتَمُ عَلَيْهِ عَمَلُهُ إِلَّا الْمُرَابِطَ فَإِنَّهُ يُنَمَّى لَهُ عَمَلُهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ اِنْتَهَى. هر کسی می میرد از عملش جدا می شود، مگر شهید. شهدا از عملشان جدا نمی شوند. اگر در زمان حیاتشان در قله جهاد و مبارزه بودند، بعد از شهادتشان هم همچنان جهاد و مبارزه و زندگی را در قله ادامه می دهند. شهدا در زندگی حضور دارند. در زیارت شهدا می خوانیم: اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِیُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْ فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ. از خدا می خواهیم با سیدالشهدا علیه السلام در این دنیا زندگی کنیم. امشب همه ما از خدای متعال بخواهیم امروز با این شهدا زندگی کنیم.

امروز شهدا کجایند؟ هرجا که جبهه حق است. امروز شهدا چه می کنند؟ مبارزه با طاغوت و جبهه باطل. همانگونه که زندگی معنوی شهدا نسبت به سایر مردم سرآمد بود، بعد از شهادت هم در یک تراز خیلی بالاتر این عملِ شهدا رشد کرده. شهدا اگر در دنیا بودند، از علما و روحانیون و عرفا استفاده می کردند، الان در عالم دیگر مستقیم از محضر ائمه اطهار علیهم السلام استفاده می کنند. با ائمه اطهار علیهم السلام زندگی می کنند. به ما هم گفته اند با شهدا زندگی کنید. رهبر معظم انقلاب به جوانان دانشجو گفتند نمی گویم از خدا شهادت نخواهید، اما هنوز با شما جوانان خیلی کار داریم.

جوانان و نوجوانان در قلب خودشان با شهدا گفتگو کنند. علی بن ابیطالب علیه السلام فرمود: اَللَّهُمَّ إِنَّكَ أَعْلَمْتَ سَبِيلاً مِنْ سُبُلِكَ فَجَعَلْتَ فِيهِ رِضَاكَ وَ نَدَبْتَ إِلَيْهِ أَوْلِيَاءَكَ. شما شهدا چطور زندگی کردید که علی بن ابیطالب علیه السلام این مدل زندگی را بهترین مدل زندگی معرفت می کند، که بهترین دوستان خدا موفق می شوند این مدلی زندگی کنند. از شهدا بخواهیم ما را کمک کنند که موفق به چنین زندگی شویم. از شهدا بخواهیم مثل آنها زندگی کنیم، تا بتوانیم مثل آنها شهید شویم. تا انسان شهید زندگی نکند، شهید نمی میرد. امکان شهید زندگی کرن برای نوجوانان و جوانان خیلی بیشتر از بزگترهاست. شهید همت به دکتر زارع گفت به مردم بگو ما شهدا با شما مردم زندگی می کنیم. به ما توسل پیدا کنید؛ ما صدای شما را می شنویم، و به اذن خدا حاجات شما را برآورده می کنیم.

 

ماجرای شهادت هجده زن و کودک در مجلس روضه حضرت زهرا سلام الله علیها

هر مجلس روضه ای مورد رضایت و عنایت ائمه نیست

يُنَمَّى لَهُ عَمَلُهُ. دفاع مقدس، جهاد و مبارزه اش رشد کرد. دفاع مقدس امروز به مرزهای غزه و فلسطین منتقل شده. همان دفاع مقدس است. خانواده های شهدای گرانقدر غزه و فلسطین، مثل خانواده های شهدای مقدس ما، کوه ایمان و بصیرت و مقاومت و قدرت هستند. همین شهدای عزیز مقتل الشهدای فاطمیه، که در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها سال 1365 به شهادت رسیدند. دشمن بعثی وقتی از عملیات کربلای 5 سیلی محکمی از رزمندگان ما خورد، تهدید به بمباران شهرهای ایران کرد. مثل صهیونیست امروز که وقتی در عملیات طوفان الأقصی از مقاومت ضربه خورد، سراغ بمباران خانه های مردم غزه رفته.

در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مجلس روضه ای در خیابان چهارمردان قم برپا بود، در منزل حاج آقای مومنی که چهل سال در نجف در درس حضرت امام شرکت داشتند و از ایشان استفاده کردند. بعد از اخراج از عراق توسط صدام، به ایران آمدند. روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، طبق برنامه هرساله مجلس روضه برپا بود. یکی از بانوان در خواب می بیند حضرت زهرا سلام الله علیها در منزل حاج آقای مومن به نماز ایستاده اند، و خانم هایی پشت سر حضرت به نماز ایستاده اند. بعد حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند این جلسه مورد رضایت ماست. هر مجلس روضه ای مورد رضایت و عنایت ائمه اطهار علیهم السلام نیست. جلساتی که برای احقاق حق و امحاق باطل امروز قدم برنمیدارند، نمی توانند مورد عنایت ائمه اطهار علیهم السلام باشند. حاج خانم سادات طباطبایی همسایه ها را برای شرکت در مجلس روضه مطلع می کنند. و در میان مجلس روضه، موشک هواپیماهای عراقی به منزل حاج آقا مومنی برخورد می کند، و هجده زن و کودک در این مجلس به شهادت می رسند.

مادر شهید 5 ساله مرتضی می گفت صبح روز شهادت فرزندم تمام اسباب بازیهایش را به بچه های همسایه ها می دهد، و می گوید من دیگر به این اسباب بازیها نیاز ندارم. در مجلس روضه همراه من شرکت کرد، و در بمباران به شهادت رسید. بعد از شهادت خیلی بی تاب بودم، بعد از ده روز فرزندم را در خواب دیدم. گفت لحظه شهادت، حضرت زهرا سلام الله علیها را دیدم که بانوان حاضر در جلسه را با خودش می برد؛ به من هم گفت آقا مرتضی تو هم بیا. من گفتم نمی توانم مادرم را تنها بگذارم. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود نگران نباش، ما مراقب مادرت هستیم.

 

حضرت زهرا سلام الله علیها از انقلابی های سُست شده متنفّر است

مهاجر و انصار بخاطر فرار از جنگ امیرالمومنین علیه السلام را کنار گذاشتند

زنان مهاجر و انصار به عیادت حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند و به حضرت گفتند: چگونه صبح کردید؟ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: أَصْبَحْتُ وَاللَّهِ عَائِفَةً لِدُنْیَاکُنَّ، قَالِیَةً لِرِجَالِکُنَّ. من با تنفّر از مدل زندگی شما و همسران شما امروز را صبح کردم. من از دنیای شما متنفرم؛ از مدل زندگی شما. از مردان شما متنفرم، که یک روز در رکاب پدرم شمشیر می زدند، اما امروز انگار شمشیرهایشان شکسته. انقلابی هایی که سُست شده اند. فَقُبْحاً لِفُلُولِ الْحَدِّ وَ اللَّعِبِ بَعْدَ الْجِدِّ وَ قَرْعِ الصَّفَاةِ وَ صَدْعِ الْقَنَاةِ وَ خَطَلِ الْآرَاءِ. نگاه هایشان عوض شده. دیروز رضای حق و رضای ولی حق برایشان مهم بود، اما امروز چیزهای دیگری برایشان مهم است. افکارشان عوض شده. جوانان ما مراقب باشند، اگر افکارشان پای گوشی های موبایل عوض شود، به جایی می رسند که حضرت زهرا سلام الله علیها از زندگی آنها منتفر می شود!

وَ زَلَلِ الْأَهْوَاءِ. میلشان عوض شده. تا دیروز پای رکاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله می گفتند ما عالم را تحت حاکمیت امر خدا در می آوریم، اما امروز امر خدا را زیرپا می گذارند. غدیرخم را فراموش کرده اند. چرا افکار و میل ها عوض می شود؟ این قاعده ای است که زهرای مرضیه سلام الله علیها می فرماید: وَ مَا الَّذِی نَقَمُوا مِنْ أَبِی الْحَسَنِ؟ مهاجر و انصار، امیرالمومنین علیه السلام را تنها گذاشتند، و دیگران خلافت را بدست گرفتند. چرا؟ چرا از علی علیه السلام بریدند؟ حضرت زهرا سلام الله علیها می فرماید: نَقَمُوا مِنْهُ وَاللَّهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. مهاجر و انصار از علی علیه السلام دست نکشیدند، مگر بخاطر شمشیر علی علیه السلام. تنها عاملی که باعث شد دیگران را به علی علیه السلام ترجیح دهند، جهاد و مبارزه علی علیه السلام بود. ادامه مسیر انقلابی و جهادی پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله. گفتند کار را به علی علیه السلام بسپاریم، با همان فرمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله ما را به اردوگاه جنگ اسامه می کشاند. از جنگ خسته شده ایم؛ ده سال جنگیدیم، دیگر بس است.

چرا یهود امروز انقدر ذلیل شده؟ چرا جهان غرب و جریان نفاق در بلاد مسلمین دست به دست هم داده اند، اما از پس یک گروه مقاومت فلسطینی بر نمی آیند؟ تفاوت این زمان با زمان صدر اسلام در این است که مهاجر و انصار ده سال پای رکاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله جنگیدند، و از جنگ و مبارزه خسته شدند؛ اما امروز مردم ما از 15 خرداد سال 42 دارند مبارزه می کنند و هزنیه می دهند، اما از مبارزه خسته نشده اند. نه تنها خسته نشده اند، بلکه این فرهنگ مقاومت به سایر بلاد اسلامی هم صادر شده. این مبارزه و جهاد شصت ساله مردم ما پای رکاب امام زمان ارواحنا فداه هم نبوده مستقیما، بلکه پای رکاب نایب عام امام زمان ارواحنا فداه یعنی ولایت فقیه بوده.

 

جبهه مقابل فرهنگ جهاد، جریان نفاق است

امروز هم هستند کسانی که می گویند فلسطین و غزه و حماس به ما چه. فلسفه جهاد را نمی فهمند. پیغبمراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: بُعِثْتُ بِالْجِهَادِ وَ لَمْ أُبْعَثْ بِالزُّرَّاعِ. دینِ من دینِ جهاد و مبارزه است. این را نمی فهمند. در یکی از شهرهای نزدیک قم معلمی در کلاس در بر علیه اسراییل شعار داده، وقتی به دفتر رفته بعضی معلم ها به او اعتراض کرده اند! در همین آستان مقدس حضرت معصومه صلی الله علیه و آله کسانی میدان دار شدند که می گفتند دین فقط معنویت و عبادت و اخلاق است، به سیاست و فرهگ و جهاد چکار دارد؟

لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ(احزاب 24). خداوند در قرآن می فرماید جبهه مقابل فرهنگ جهاد، جریان نفاق است. یهود و نصارای معاند را ببینید به چه ذلتی رسیده اند. بمب های جدید آمریکایی را بر سر مردم و زنان و کودکان غزه دارند امتحان می کنند! دلهای امت اسلام و بلکه همه مردم دنیا امروز در سرتاسر جهان بر علیه آمریکا و اسراییل شده اند. شهدای گمنامی که در این مجلس نورانی قدم بر دیده منّت ما نهاده اند، آمده اند تا ما را برای سربازی امام عصر ارواحنا فداه آماده کنند.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود فاطمه سلام الله علیها بخاطر شدت انزجارش از مردم بود که نمی خواست مردم حتی در تشییع جنازه او شرکت کنند. فاطمه زهرا سلام الله علیها با همه کسانکیه عهدشان را با امامشان شکستند قهر است: لا تُصَلّي عَلَيَّ اُمَّةٌ نَقَضَتْ عَهْدَ اللّهِ وَ عَهْدَ أبي رَسُولِ اللّهِ في أمير الْمُؤمنينَ عَليّ. اما مردم ما امروز مثل پروانه دور بدنهای قطعه قطعه شهدا می گردند، و به آنها احترام می گذارند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است