شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ساعت ۲۱:۳۴

به حرف مُرده های سیاسی ضریب ندهیم!

جلسه هفتگی – 19 آبان 1402: جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 19 آبانماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 19 آبانماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

نتیجه دینداری، عشق و محبت به خداست

کسیکه به خدا نزدیک شد، خداوند از او برای هدایت جامعه استفاده می کند

اگر طعم محبت خداوند را نچشیم، چیزی از دین نفهمیده ایم

وقتی بزرگی حرفی به ما می زند، انسان می گوید لابد نکته و مطلب مهمی بوده که این بزرگ این حرف را به ما گفته. ممکن است همان لحظه متوجه منظور او نشویم، اما در ادامه با فکر و اندیشه در آن مطلب، به منظور او پی خواهیم برد. وقتی خدای متعال با ما حرف می زند، نکته و منظور کلام خدا خیلی مهم و دقیق است، و نیاز به دقت زیادی دارد. تکرار در قرائت قرآن یکی از نتایجش همین است که ما را با قصد و منظور خدا از این آیات آشنا می کند. حداقل در حد و اندازه خودمان کلام خدا و منظور خدای متعال را بفهمیم.

كَلَّا سَيَكْفُرُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَيَكُونُونَ عَلَيْهِمْ ضِدًّا أَلَمْ تَرَ أَنَّا أَرْسَلْنَا الشَّيَاطِينَ عَلَى الْكَافِرِينَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا فَلَا تَعْجَلْ عَلَيْهِمْ إِنَّمَا نَعُدُّ لَهُمْ عَدًّا(مریم 84-82). خدای متعال یک به یک داستان انبیای گذشته را ذکر می کند، و داستان مخالفت با انبیاء را هم همینطور. إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا(مریم 96). کسیکه به خدای متعال ایمان دارد و عمل صالح انجام می دهد، خدای متعال علاقه و محبت او را در دل دیگران قرار می دهد. کسیکه به خدا نزدیک شد، خدای متعال از او برای هدایت جامعه استفاده می کند، و درگاه این هدایت را علاقه مردم به او قرار می دهد. خدای متعال عشق و علاقه رسول خدا صلی الله علیه و آله را در دل مومنین قرار داد. تشکیلات و سازمان الهی بوسیله این عشق و محبت انسجام پیدا می کند. وحدت کلمه و اتحاد، خمیر مایه اش این عشق و علاقه است.

هَلِ الدِّينُ إلاّ الحُبُّ ؟! دین یعنی چه؟ و آیا دین چیزی جز حبّ است؟ دین وسیله پیوند ما به خداست. دین فقط مناسک نیست؛ مناسک بخشی از دین است. دین وسیله پیوند ما با خداست، و این یک پیوند عمیق از سرِ عشق و علاقه است. محصول دین محبت است؛ محصول اطاعت، محبت است. دینداری بدون عشق و محبت نمی شود. دین یک سلسله باورها و اعتقادات دینی، و یک سری مناسک نیست. نتیجه دینداری، عشق و علاقه است، که خود این محبت پایه حرکت است. اِنَّ اللّه َ جَلَّ ذِكْرُهُ ماخَلَقَ الْعِبادَ اِلاّ لِيَعْرِفُوهُ، فَاِذا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ، فَإذا عَبَدُوهُ اسْتَغْنُوا بِعِبادَتِهِ عَنْ عِبادَةِ ماسِواهُ. امام حسین علیه السلام فرمود خداوند انسان را آفرید تا خدا را بشناسد. وقتی او را شناخت، عبد خدا می شود. این عبودیت در اثر عشق و علاقه به خدا ایجاد می شود.

اگر طعم محبت خدای متعال را نچشیدیم، چیزی از دین نفهمیده ایم. یک ساعت هم به پایان عمرمان باقی باشد، دنبال این باشیم که طعم محبت خدا را بچشیم. خداوند عده ای را عاشق خودش می کند؛ حساب آنها جداست. مثل انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام. علت اصلی این همه صبر انبیاء و ائمه در مسیر هدایت امت، عشق و محبت آنها به خداست. اباعبدالله علیه السلام این همه مصیبت در کربلا متحمل شد، برای جلب رضایت خداوند. چرا اباعبدالله علیه السلام جلب رضایت خداوند انقدر برایش مهم است که حاضر از این همه مصیبت در این راه متحمّل شود؟ جنس عشق به خدا با جنس عشق به مادون خدا خیلی متفاوت است. گفتنی و شنیدنی نیست، چشیدنی است.

أَلْبَلاءُ لِلْوِلاءِ. بلا و مصیبت برای دوستداران و عاشقان خداست. عقل و منطق می گوید این قاعده اشتباه است. رهبر معظم انقلاب سالها پیش در دیدار شیخ احمد یاسین گفتند من اعتقاد دارم شما مردم فلسطین در خط مقدم دفاع از اسلام هستید؛ و تعابیر عجیبی درباره مردم فلسطین و غزه بکار بردند. آن زمان غزه در شرایط امروز و در آستانه شکست و غلبه بر اسراییل نبود.

 

به حرف مُرده های سیاسی ضریب ندهیم!

ما از سرِ صدق باید حرف بزنیم نه از روی جوّ!

سرباز بی جیره و مواجب جریان نفاق نباشیم!

رسانه های انقلابی ما امروز تیتر اول خبرشان نقد حرفهای ظریف است. حزب اللهی های ما کی می خواهند یاد بگیرند که با رسانه کلاه سرشان نرود؟ حرف امثال ظریف اصلا مهم نیست؛ به حرفشان ضریب ندهید؛ به صحبتهای آنها جواب ندهید. اینها مُرده های سیاسی هستند. فریب اینها را نخورید. این مُرده ها را از گور کثیف سیاست بیرون نکشید! روحانی که ما لحظه شماری می کنیم برای محاکمه اش، از دفاع از حقوق مردم حرف می زند؛ رسانه های حزب اللهی هم به حرفهایش پاسخ می دهند، و به آن ضریب می دهند. او الان باید پاسخگوی جنایاتش از دهه 60 تا به الان باشد، نه اینکه اینگونه حرف و اسمش سر زبانها بیفتد.

ظریف امروز یک لاشه متعفّن سیاسی است. می گوید «ما باید از مظلوم حمایت کنیم، اما نباید به جای او بجنگیم». مگر سیاست جمهوری اسلامی را تو و امثال تو تعیین می کنید؟ ما هفت سال در عراق و سوریه جنگیدیم تا همه ملت بفهمند وقتی می گوییم از جبهه اسلام حمایت می کنیم، اینطور نیست که پول در صندوق آنها می اندازیم. سیدالشهدا علیه السلام برای مظلوم قیام نکرد؟ امام حسین علیه السلام به دستش شمشیر گرفت و با یزید مبارزه کرد تا به مردم ظلم نشود. مردمی که امام حسین علیه السلام را هم قبول نداشتند و معاویه را انتخاب کرده بودند. که گفته ما بجای مظلوم نمی جنگیم؟ فقط یک مُرده متحرک می تواند اینطور حرف بزند؟

اینکه الان ما به حرف اینها ضریب بدهیم، بازی خوردن در عرصه رسانه و فضای مجازی است. حزب اللهی های ما بیشتر قرآن بخوانند. اگر بناست در فضای مجازی جهاد تبیین کنیم و حرف حق بزنیم، باید دارای لسان صدق باشیم. این مهم است که ما چه حرفی بزنیم. ما باید از سر صدق حرف بزنیم نه از روی جوّ. سرباز بی جیره و مواجب جریان نفاق نباشیم! آنها وقتی مسئول بودند، کفریاتشان را علنی کردند؛ پرونده شان بسته شد. حال که هیچ مسئولیتی ندارند، چرا آنها را از گور بیرون می آوریم؟ کفر ظریف به آیات قرآن وقتی در مسئولیت بود مشخص شد؛ گفت «شما چرا پیشگویی می کنید که آمریکا اصلاح نمی شود؟ آیات قرآن را قبول ندارند. کفر روحانی وقتی مشخص شد که گفت آیه «وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُه» برای صلح طلب ها نازل شده.

 

فضای مجازی را کنار بگذارید؛ قرآن بخوانید!

ما مسلمان شده ایم که بجای همه بجنگیم

از فضای کثیف مجازی بیرون بیاییم؛ از این فضای جهالت. انقلابی و غیرانقلابی هم ندارد. چون فضای مجازی اساسا مبنایی ندارد. آقایان انقلابی، شما روی چه حسابی حرف امثال ظریف را برجسته می کنید؟ طرح کردن حرفهای باطل و پاسخ دادن به آنها قاعده دارد. هرکس عده ای دنبال کننده پیدا می کند، گمان می کند کارشناس است و باید راجع به همه چیز نظر دهد! چرا فکر می کنید پیغمبرید؟ چرا وقتی علم به موضوعی ندارید نمی توانید سکوت کنید؟ فضای مجازی را کنار بگذارید، قرآن بخوانید! فعالیت در فضای مجازی به شرطی جایز است که بتوانید درست تشخیص دهید. زنده کردن مُرده های سیاسی مثل ظریف و روحانی توسط، یعنی شما انقلابی ها نمی فهمید.

ما چهل سال پیش پاسخ این مهمل بافی ها را دادیم. این همه شهید دادیم برای اینکه قدس را آزاد کنیم. انقلابی های ما فکر می کنند با حرفهای ظریف کشفی کرده اند، و حتما باید درباره آن نظر بدهند. چه نظراتی هم می دهیم! به ظریف می گوید «تو آدم ترسویی هستی». وقتی او می گوید ما برای دفاع از مظلوم نمی جنگیم، ما باید بگوییم اتفاقا ما برای دفاع از مظلوم می جنگیم؛ این دستور قرآن به ماست: كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ(آل عمران 110). ما مسلمان شده ایم که بجای همه بجنگیم. هرکس برای خودش جوابی می بافد. چند سوتی از ظریف پیدا می کنند، و آنها را برجسته می کنند؛ دقیقا همان چیزی که آنها می خواهند بشود. اصلاحات نتوانسته است بجای روحانی و ظریف آدم بیاورند، مجبورند این مُرده های سیاسی را دوباره زنده کنند؛ و این کار را بوسیله ما انقلابی ها دارند انجام می دهند! قرآن برای این است که نگاه ما را درست کند؛ فکر ما را درست کند.

سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمانُ وُدّاً. خداوند عشق به رهبر جامعه را در دل مردم قرار می دهد. این محبت هم در شخصت انبیاء و هم ائمه اطهار و هم ولایت فقیه متبلور است. همینطور در شخصیت مومنین حقیقی مثل حاج قاسم سلیمانی. مأموریت حاج قاسم حتی به داخل کشور هم ربطی نداشت، مربوط به خارج از کشور بود. چطور 45 میلیون عاشق در داخل کشور در تشییع جنازه اش پیدا می کند؟ خود مردم هم همه شان نمی دانند چرا عاشق حاج قاسم هستند! خداست که این عشق را ایجاد می کند. خداوند راه را تسهیل می کند. شهدا را خدا اسطوره می کند. آنها را محبوب دلهای مردم می کند.

 

باید حرف خدا را به مردم بگوییم، نه حرف خودمان؛ دکّان باز نکنیم!

قاعده بازی را بلد باشیم؛ فریب نخوریم

باید طوری حرف بزنیم که کفار عصبانی شوند

فَإِنَّمَا يَسَّرْنَاهُ بِلِسَانِكَ لِتُبَشِّرَ بِهِ الْمُتَّقِينَ وَتُنْذِرَ بِهِ قَوْمًا لُدًّا(مریم 97). کلام وحی سبک و آسان نیست که همه متوجه شوند. خداوند می فرماید من کاری می کنم که توی پیغمبر بتوانی قرآن را روان برای مردم بیان کنی تا متوجه شوند. رهبر معظم انقلاب حرفی از خودش نمی زند؛ همه از قرآن است. اگر از خودش حرفی می زد، عمامه به سرها دست از سر او بر نمی داشتند! ما نباید حرف خودمان را برای مردم بیان کنیم؛ باید حرف خدا را بگوییم. اگر از خودمان حرف بزنیم، قیامت باید جواب بدهیم. دکّان باز نکنیم!

فَإِنَّمَا يَسَّرْنَاهُ بِلِسَانِكَ لِتُبَشِّرَ بِهِ الْمُتَّقِينَ وَتُنْذِرَ بِهِ قَوْمًا لُدًّا. می فرماید رسول من، تو با کلام من متّقین را بشارت می دهی؛ و آنها با شیندن حرف من انرژی پیدا می کنند. اما اگر کلام مرا برای کفار و اهل نفاق بخوانی، وحشت می کنند. وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ(حج 40)؛ این آیه را اگر لشکر مومنین بشنوند، برای جهاد و مبارزه انرژی می گیرند. همین آیه را آن طرفی ها بشنوند، وحشت می کنند؛ می گویند خدا خودش به میدان آمده. برخی افراد حرفهایی که دشمن را عصبانی می کند را نمی زنند. لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ(فتح 48). اتفاقا باید کفار را عصبانی کنیم. چرا فکر می کنیم دشمن نباید راجع به ما نگاه بدی داشته باشد؟

وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُمْ مِنْ قَرْنٍ هَلْ تُحِسُّ مِنْهُمْ مِنْ أَحَدٍ أَوْ تَسْمَعُ لَهُمْ رِكْزًا(مریم 98). کلام وحی، دشمن خدا و دشمن رسول خدا صلی الله علیه و آله را می ترساند. می فرماید منِ خدا انقدر از این معاندین را نابود کرده ام، که شما اصلا خبر ندارید. خداون  در دل دوستانش محبتش را قرار می دهد. لذا کفار و منافقین همانطور که نسبت به خدا کینه و دشمنی دارند، نسبت به مومنین حقیقی هم کینه و عداوت دارند. این قاعده است. کسانیکه در فضای مجازی پیغمبری می کنند، مراقب باشند. هرکس برای مردم از طرف خودش حرفی بزند، برای مردم پیغمبری می کند. وای به حال ما اگر از خودمان حرف بزنیم؛ بد حرف بزنیم؛ حرف خوب را بد بزنیم.

رهبر معظم انقلاب گفتند «برخی بگونه ای عمل می کنند که پازل دشمن را تکمیل می کنند». کمی هم قاعده بازی را بلد باشیم؛ فریب نخوریم. نمی بینید طیف مقابل خیلی وقت ها به حرفهای کلیدی رهبر معظم انقلاب که دنیا را تکان می دهد، نمی پردازند؟ خودشان هم می دانند این حرف در دنیا مثل بمب صدا کرده؛ اما اصلا به آن نمی پردازند. گویا چنین حرفی اصلا گفته نشده. حتی نقد هم نمی کنند. سکوت مطلق؛ برای اینکه این حرف فراموش شود.

حزب اللهی های ما بجای اینکه حرفهای رهبر معظم انقلاب را تبیین کنند، حرف خودشان را می زنند. هر حرف بیخودی که امثال ظریف و روحانی و ضرغامی یا یک بازیگر و سلبریتی می زند، مسئله همه می شود. هرکس نظری می دهد؛ به آن ضریب می دهند. بعد باقی حزب اللهی ها هم به این نقدها نقد وارد می کنند. دیگران هم پاسخ این نقدها را می دهند! خودمان با دست خودمان به این افراد و حرفهایشان اهمیت می دهیم. معلوم است که روحانی با خودش می گوید با وجود این انقلابی ها، من باز هم می توانم رأی بیاورم! دقت کرده اید مدتی است کسی از کشف حجاب حرف نمی زند؟ مسئله کشف حجاب حل شده؟ حل نشده. کمتر شده، اما هنوز هست. چرا کشف حجاب دیگر موضوع نیست؟ چون آنها نمی خواهند این مسئله مطرح باشد.

 

خداوند نیازی به جذب انسان های حقیر ندارد!

قرآن کسی را هدایت می کند که از خدا حساب می برد

وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى(نجم 3و4). پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله اجازه ندارد از خودش حرفی بزند. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ طه مَا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى(طه 1و2). وحی الهی انقدر پیغمبر صلی الله علیه و آله را به خودش درگیر کرده، که خودش را به سختی و مشقت می اندازد برای هدایت مردم. إِلَّا تَذْكِرَةً لِمَنْ يَخْشَى(طه 3). قرآن فقط کسی را بیدار می کند که از خدا حساب می برد؛ یعنی ایمان دارد. کسیکه ایمان ندارد کلام الهی او را بیدار نمی کند. ما می خواهیم همه را جذب کنیم! که گفته باید و می توانیم همه را جذب کنیم؟ پس چرا خدا این کار را نمی کند؟ مگر خدا نمی خواهد همه را جذب و هدایت کند؟ شما بیشتر از خدا دنبال هدایت مردم هستید؟! ادبیات قرآن طوری است که همه را جذب نمی کند. فقط کسیکه از خدا بترسد، قرآن او را جذب می کند و بر او اثر می گذارد.

چه کسی را می خواهید جذب کنید؟ شما می خواهید کسیکه 45 سال است انقلاب و امام و شهدا و رهبری او را جذب نکرده اند جذب کنید؟ در مسجد اعظم شب شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها در بحبوحبه جنایات غزه، یک کلمه راجع به مسئله فلسطین در برنامه اش نمی گوید. باید از مسئولین مسجد اعظم که آن هیئت را دعوت کرده اند بپرسید که چرا این هیئت را دعوت می کنید؟ این هیئت که همین بوده و هست. می خواهید جذب کنید؟ خدا اگر می خواست بهتر از هر کسی می توانست اینها را جذب کند. مَا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَى إِلَّا تَذْكِرَةً لِمَنْ يَخْشَى(طه 2و3). این توئیت من نیست، آیه قرآن است! کسی هدایت می شود که از خدا حساب ببرد.

تَنْزِيلًا مِمَّنْ خَلَقَ الْأَرْضَ وَالسَّمَاوَاتِ الْعُلَى(طه 4). قرآن حرفهای خدایی است که زمین و آسمان بالا را خلق کرده. منِ خدا که نباید طوری حرف بزنم تا انسانهای حقیر خوششان بیاید و جذب شوند! خدا نشدم که هر هرزه ای بندگی مرا بکند! ارزش حرف مرا پایین نیاور. اصلا نمی خواهم این بنده من شود. الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرَى(طه 5و6). قیمت منِ خدا را پایین نیاور، برای اینکه عده ای اراذل و اوباش حرف مرا بپذیرند. هر بی سر و پایی حرف خدا را نمی پذیرد، بی جهت تلاش نکنید.

 

غزه، آزمایشگاه بمب های نوین آمریکایی!

دستگیری زن فلسطینی به جرم لایک یک پست در حمایت از حماس!

آخرالزمان است، قرآن زیاد بخوانیم

امروز بعد از گذشت 1400 سال از نزول قرآن کسی نیست که حرف حق را نشنیده باشد. اگر به گوش سر نشنیده باشد، به گوش دل شنیده: العَقلُ رَسولُ الحَقِّ. خداوند در درون هر فردی عقل قرار داده که حرف خداوند را تصدیق می کند. امروز تمام دنیا از مردم غزه حمایت می کنند؛ برخی خشکه مقدس های ما در قم هنوز حرفی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات اسراییل نمی زنند. دستور خداوند به حضرت ابراهیم است که از اهل کفر اعلام برائت کند: إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ(ممتحنه 4). برخی قسمتی از دین را می گویند، بخشی را نمی گویند. دقیقا کاری که اسراییل می خواهد را انجام می دهند.

زن فلسطینی را به جرم لایک یک پست در حمایت از حماس دستگیر کرده اند! اسراییل بیمارستانی که 12 هزار آواره و مجروح در آنجا پناه گرفته اند را هدف موشک قرار می دهد. مردم غزه جای دیگری برای پناه بردن ندارند. بمب های آمریکایی را بر سر این بیمارستان می ریزند. این بمب وقتی به زمین برخورد می کند منفجر نمی شود؛ بلکه بعد از فرود آمدن در بیمارستان، به بخش های کوچک تقسیم می شود، و بصورت هوشمند در جهت های مختلف اطراف پخش می شود، و هر بخش از این بمب مردم را سلاخی می کند!

خداوند این جنایت ها را به ما نشان می دهد، تا برخی مقدس مآب ها باور کنند یهودی ها دشمن بشریتند. هنوز هم باور نمی کنند اسراییل با ما کار دارد. تا کجا باید حجت تمام شود؟ اگر چهل سال پیش کسی می گفت فلسطین به ما ربط ندارد، شاید جا داشت. کدامیک از معصومین ما گفته اند که چند هزار زن و بچه بی گناه سلاخی شوند، و ما بی توجه باشیم؟ خلخال از پای دختر یهودی کشیدند، امیرالمومنین علیه السلام فرمود اگر مردی این داستان را شنید و جان داد جا دارد. چرا شما نمی میرید با وجود این همه کشتار در غزه؟ شما از کدام علی دم می زنید؟ ما به علیِ شما کافریم! چون او علی نیست؛ او معاویه است که شما جای علی گذاشته اید. معاویه ای که یزیدی دارد که دستور سلاخی در کربلا می دهد.

برای خدا شأن قائل باشیم. برای کلام خدا شأن قائل باشیم. اگر دیدیم قرآن روی ما اثر نمی گذارد، بدانیم اوضاعمان خیلی بد است که کسیکه بیشترین محبت را به ما دارد، نمی خواهد حرفش روی ما اثر بگذارد. اگر از خدا حساب نبریم، خدا کاری می کند که حرف و آیاتش بر ما اثر نگذارد. قرآن را بخوانیم، ببینیم بر ما اثر دارد یا نه؟ این قرآن حرف کسی است که زمین و آسمان بالا را خلق کرده. اگر با حرف این خدا بیدار نشدیم، فکری به حال خودمان بکنیم! ؟ قلب بیمارمان را درمان کنیم. اگر کلام خداوند بر ما اثر نکند، می خواهیم کلام پیغمبر و ائمه بر ما اثر کند؟ اصل هیئت ما قرائت قرآن اول جلسه است. سر سفره قرآن بی واسطه مهمان کلام خداییم. آخرالزمان است، قرآن زیاد بخوانیم. در قرآن می توانیم خودمان را بشناسیم.

 

جرم مردم غزه فقط بندگی خداست

خداوند نیازی به پذیرش حرفش توسط اهل شقاوت ندارد

وَإِنْ تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ يَعْلَمُ السِّرَّ وَأَخْفَى(طه 7). می فرماید پیغمبرِ من، اگر فریاد بزنی یا نجوا کنی، من هر دو را می شنوم. اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى(طه 8). من اسمائی دارم که بوسیله این اسماء عالم را اداره می کنم. فرمود نَحنُ أَسْمَاءُ الْحُسْنَى. منی که علی و حسین و فاطمه دارم، نیاز ندارم کسی مرا باور کند که قلبش قسیّ است. جهنم را برای همین ها آفریده ام!

وَهَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ مُوسَى(طه 9). خداوند بعد از این آیات، درباره حضرت موسی و مواجهه او با فرعون سخن می گوید. برخی می گویند «خداوند به حضرت موسی فرمود با فرعون با کلام لیّن صحبت کن؛ پس ما هم باید با آمریکا با نرمش صبحت کنیم». خدایی که عصای موسی را تبدیل به اژدها می کند، و تمام سحر ساحران را باطل می کند، نیازی به پذیرش حرفش توسط اهل شقاوت ندارد.

ظریف راجع به جریانی مثل یهود که دشمن ترین دشمن برای اهل ایمان است، می گوید «ما نباید بجای مظلوم بجنگیم». یهود می گوید خدا سایر انسانها را برای بردگی ما آفریده. حرف آنها این است. مرحله به مرحله بمب های آمریکایی را روی مردم بی پناه غزه امتحان می کنند. به جان بشریت افتاده اند. جرم مردم غزه فقط این است: قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ(فصلت 30). چون بنده خدا هستند اینطور سلاخی می شوند. خداوند ایمان مردم غزه را مقابل خباثت و جنایت یهود قرار داده، تا همه دنیا ببینند. سالها پیش رهبر معظم انقلاب به شیخ احمد یاسین گفتند شما مردم فلسطین مظهر حق هستید. آن زمان کسی گمان نمی کرد وضعیت امروز فلسطین و غزه را اینگونه ببیند، و تقابل جبهه حق و باطل انقدر شفاف و روشن شود.

یک ملت 22 سال است در زندان دسته جمعی غزه است! 22 سال زندگی شان جنگ و مبارزه است. گناهشان فقط یک چیز است: قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ. 22 سال مردم غزه در شرایط مجاهدانه زندگی کرده اند، و امروز در صف اول جهاد علیه دشمنِ اول دین و بشریت قرار گرفته اند. کسانیکه صُمُّ بُكمٌ عُمي هستند، چطور اینها را نمی بینند؟ مقدس مآب های ضد دین در لباس دین امروز در قم زیادند، که رسانه و تریبون و جمعیت هم دارند.

عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ يَدُورُ حَيْثُمَا دَارَ. الان که خوب است، دو میلیون مردم غزه سالهاست پای حق ایستاده اند. کاش مردم غزه آن روز مدینه بودند. آن روز فقط یک نفر قائل به حقانیت علی علیه السلام بودإِلَّا الْقَلیلَ مِمَّنْ وَفی لِرِعایَهِ الْحَقِّ فیهِمْ. افراد کمی بودند که حقانیت علی علیه السلام را قبول داشتند، اما حاضر نبودند در این راه هزینه بدهند. فقط فاطمه سلام الله علیها بود که تمام زندگی اش را فدای علی علیه السلام کرد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است