شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ساعت ۰۰:۵۴

استکبارستیزی حقیقت دین ماست

جلسه هفتگی – 12 آبان 1402: در آستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 12 آبانماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

در آستانه سیزدهم آبمانماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 12 آبانماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

سابقه استکبارستیزی باندازه خلقت آدم است

اهلبیت برگزیده شدند برای مبارزه و جهاد

حضرت زهرا سلام الله علیها به مهاجر و انصار فرمود: مَا الَّذِی نَقِمُوا مِنْ اَبِی الْحَسَنِ؟ نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. شما اباالحسن علیه السلام را تنها نگذاشتید، مگر بخاطر صلابت شمشیر اباالحسن علیه السلام. این بحث، یک ماهیت استکبارستیزی دارد. یکی از اصلی ترین ماموریتهای همه ائمه از جمله حضرت زهرا سلام الله علیها مبارزه بود: جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ هُوَ اجتَباكُم(حج 78). این دستور مستقیم خدای متعال به ائمه است، که برگزیدگان خدا هستند. یک تعبیر این آیه می تواند این باشد که شما برگزیده شده اید برای جهاد و مبارزه. مِلَّةَ أَبيكُم إِبراهيمَ. شما فرزندان ابراهیم بت شکن هستید؛ صاحب دین حنیف. امتیاز مبارزه و جهاد را خداوند در این آیه مورد توجه قرار می دهد. بعد می فرماید رسول الله صلی الله علیه و آله شاهد و گواه بر شما و الگوی شما در این مبارزه است.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ(توبه 119). باید با صادقین همراه باشید. امام صادق علیه السلام ذیل این آیه فرمودند: علت همراهی مردم با ما اهلبیت، جهاد و مبارزه ماست. بخاطر اعزاز دین، و نصرت رسول خدا صلی الله علیه و آله. عزت دین با جهاد بدست می آید. بُعِثتُ بِالجَهاد. رسول الله صلی الله علیه و آله هم برای جهاد و مبارزه مبعوث شد.

مبارزه با طاغوت و استکبار، نقطه آغازین خلقت بنی آدم است. دعوا از روز اول آغاز شد. بنی آدم دشمنی بنام شیطان دارد. دشمنی شیطان با بنی آدم، از سر عدم تکریم و تعظیم جایگاه خدا و حجت خداست. خدای متعال در موقعیت های مختلف این تمرّد و استکبار شیطان را تکرار می کند. شما بنی آدم هم اگر بخواهید استکبار بورزید، به سرنوشت شیطان دچار می شوید که همان دشمن شماست.

 

تقوا یعنی اتصال به امام

در استکبار ورزیدن بین شیطان و انسان تفاوتی نیست

بعضی ها واقعا در خطابه هنرمندند! در مجلس ختمی پدر مرحومی، یکی از خطبا آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا(آل عمران 103و102)» را قرائت کرد، و انقدر این آیه را با روایات مختلف تفسیر کرد، و در نهایت به اثبات رساند که این آیه درباره تکریم پدر و مادر است! آیه اعتصام به حبل الله و ولایت را تعبیر به احسان و اطاعت از پدر و مادر کرد. چطور می شود انسان دین را اینطور ببیند؟ آیه ای که روایات صریح در ارتباط با اهلبیت ذیل آن ذکر شده را اینطور تفسیر می کند. قسمتی از آیه را انتخاب می کند، و طوری تفسیر می کند که به هیچکس برنخورد. منظور از تقوا در اینجا تقوای شخصی نیست. مراد از تقوا اتصال به امام است. این دستور یک دستور جمعی است نه فردی: همه باهم دور امام جامعه جمع شوید.

رهبر معظم انقلاب تعبیری دارند با این مضمون که زندگانی ائمه را باید سلسله وار و در ادامه هم ببینیم. آیات قرآن هم همینطور است؛ یک بهم پیوستگی خیلی جدی و دقیق دارد. حتی احکام ذکر شده در قرآن هم در ارتباط با آیات شناخت حق اهلبیت است. چطور می شود قرآن را تکه پاره کرد؟ این کار فقط از عهده یک منبری بر می آید!

استکبار ورزیدن شیطان با استکبار ورزیدن انسان تفاوتی ندارد؛ هر دو از یک جنس است. لذا خداوند مرتب در قرآن استکبار ورزیدن شیطان را متذکر می شود، تا درسی باشد برای ما. شیطان می خواهد انسانها هم مثل خودش استکبار بورزند، و مثل خودش اهل شقاوت شوند.

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْجِنِّ فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ. شیطان از امر پروردگارش سرپیچی کرد. أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلًا(کهف 50). می فرماید ای انسان، از کسیکه از امر ربّش سر باز زده اطاعت می کنی، و از منِ خدا اطاعت نمی کنی؟ در حالیکه شیطان و فرزندانش دشمن شما هستند. اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ(مجادله 19). شیطان به نوعی بر پیروانش سیطره پیدا می کند؛ آنها را مسخ می کند. وقتی شیطان با تو دشمن است، چطور او را به سرپرستی می پذیری؟

 

ریشه استکبارستیزی در آیات قرآن است

ماجرای سیزده آبان 57 چه بود؟ حضرت امام سال 43 که کسی را هم نداشت، به کاپیتولاسیون اعتراض کرد و مقابل آمریکا ایستاد. پانزده خرداد سال 42 در جنایتی که پهلوی انجام داد، حدود پانزده هزار نفر در قم و ورامین کشته شدند. آمار دقیقی هم متاسفانه در دست نیست. تاریخ را چقدر قشنگ پاک می کنند! پانزده خرداد نقطه عطف تاریخ انقلاب و کشور است، اما اطلاعات دقیقی از آن نداریم. نگذاشتند جایی تعداد و اسامی کشته ها ثبت شود.

بعد از ماجرای پانزده خرداد، کاپیتولاسیون اجرایی شد. دشمن ضربه محکمتری زد. آمریکا دشمن حضرت امام که نبود؛ دشمن ملت ایران و امت اسلام بود و هست. دین ما اجازه پذیرش کاپیتولاسیون را نمی دهد. دشمنی آمریکا با دین ماست. آمریکا که بعد از تسخیر لانه جاسوسی با ما دشمن نشد. سال 1صلی الله علیه و آله2 بود که آمریکا کودتای 28 مرداد را انجام داد. دولتی را هم سرنگون کرد که خودش با او همراهی کرد و با آن دولت ارتباط داشت.

حرف حضرت امام چه بود؟ حرف شهدای دانشجو و دانش آموز ما چه بود؟ استکبارستیزی امری دینی است، و ریشه اش در قرآن است. دین اسلام و همه دین های توحیدی، بنایشان بر استکبارستیزی است. پانزده خرداد هزاران نفر پای حضرت امام ایستادند و گفتند یا مرگ یا خمینی. حضرت امام بر اساس اعتمادی که مومنین به ایشان کردند، پای امر دین و ایستادگی این مومنین ایستاد؛ مقابل کاپیتولایسون ایستاد؛ حق مردم را مطالبه کرد. حتی به شاه اعتراض کرد که توی بیچاره بعد از کاپیتولاسیون اعتباری نخواهی داشت. سگ آمریکایی اعتبارش از فرماندهان ارتشی ما بیشتر می شود. مقابله با جریان استکبارورزی مستکبر، کاری بود که حضرت امام انجام داد.

کشتار دانش آموزان در سال 57، کشتار 17 شهریور، کشتار 19 دی، همه این کشتارها از طرف آمریکا و با هدایت آمریکا بود. تکلیف لانه جاسوسی هم که مشخص است. بالای هفتاد جلد کتاب از این اسناد تهیه شده. بعد از 45 سال از انقلاب، امسال تازه برخی اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی ما بناست وارد شود. چه مقاومتی دارد آموزش و پرورش! این اصلا اتفاقی نیست. دشمن می داند کجا نفوذ کند. پست های کلیدی در گوشه و کنار آموزش و پرورش به دست چه کسانی است؟

 

جنگ روانی پیچیده دشمن

دشمن قبل از بعثت رسول اکرم صلی الله علیه و آله برای نفوذ در اسلام برنامه داشتند، و این کار را هم انجام دادند. قبل از تولد پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله برای نفوذ برنامه داشتند. پدر و پدربزرگ و جدّ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله همه را ترور کردند تا پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بدنیا نیاید. دشمنان ما در اسلام ستیزی از ما در استکبارستیزی خیلی جلوترند! از قبل از بعثت اسلام سازمان و تشکیلات داشتند. ما بعد از بعثت تازه سازمان پیدا کردیم، و بعد از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله هم این تشکیلات را متلاشی کردند. به مو رسید، اما با مجاهدت ائمه پاره نشد. اما آن تشکیلاتی که باید شکل نگرفت.

بخش عمده ای از صحبت های امروز سید حسن نصرالله در رابطه با حل مسائل عربی بود. ایشان تأکید کرد که این مسئله یک مسئله فلسطینی است. برخی می گویند غزه بخاطر منافع جمهوری اسلامی ایران دارد هزینه می دهد. مثل زمانی که می گفتند درگیریهای لبنان بخاطر برجام ایران است. این طرف به ما می گویند سرمایه کشور را بخاطر فلسطین دارند خرج می کنند؛ آن طرف به اعراب می گویند شما بخاطر ایرانی ها دارید هزینه و کشته می دهید! دشمن فقط ضد حمله ها را با بمب و موشک جواب نمی دهد؛ علاوه بر بمباران و جنایت، در جنگ روانی هم کاملا فعال است. سید نصرالله باید بگوید طوفان الأقصی حرکتی کاملا فلسطینی بود؛ منِ سید حسن نصرالله هم از آن خبر نداشتم. دشمن به راحتی جبهه اسلام را متشتّت می کند. خیلی ها هم باور می کنند. جنگ پیچیده ای است.

برخی می گفتند چرا ایران کار را تمام نمی کند؟! به سید حسن نصرالله هم فشار می آورند که چرا به جنگ غزه ورود نمی کنید؟ ایشان مجبور می شود در سخنرانی اش بگوید ما اسراییل را در پایگاههای نزدیک لبنان مشغول کرده ایم تا فشار بر غزه کم شود. این حرف را نباید می گفت، اما مجبور شد. بخاطر فشارها و بی اعتمادی هایی که نسبت به سید حسن نصرالله و مقاومت لبنان بین برخی مردم هست.

 

به امام نزدیک شویم تا فعل امام را درک کنیم

سید حسن نصر الله در سخنرانی اش گفت «این مبهم حرف زدن من بخاطر این است که احتیاط صهیونیست را بالا ببرد». چه میشد اگر سید حسن نصرالله مجبور نمی شد این حرفها را بزند؟ ما باید بفهمیم که چرا رهبر معظم انقلاب به سپاه دستور ارسال تجهیزات و هواپیما نمی دهد. خیلی از بخش های جنگ پنهان و ناگفتنی است. نباید آمار را بیان کرد. آن طرف هم دشمن همین کار را می کند. این قاعده جنگ است. یکی از این ملزومات جنگ و مبارزه اعتماد مردم به فرمانده میدان است. امیرالمومنین علیه السلام به لشکریانش فرمود: إمضوا على حقّكم و صدقكم. به من اعتماد کنید؛ نگویید مالک برگردد. ما هم این مشکل را بین مردممان داریم. باید فعل امام را درک کنیم. اگر به امام نزدیک شویم، می توانیم فعل و دستور امام را درک کنیم. اگر به مبانی فکری امام، و به آیات و روایات و قواعد دینی نزدیک شویم، فعل امام را می توانیم درک کنیم.

هاشمی در خاطراتش می نویسد «به امام گفتم به تلویزیون بگو شعار مرگ بر آمریکا را دیگر نگویند. چون مردم دیگر حس مرگ بر آمریکا ندارند؛ این شعار برای دوران انقلاب بود». حضرت امام گفتند «شما مطمئنید مردم نمی خواهند مرگ بر آمریکا بگویند؟! هرموقع مردم نخواستند مرگ بر آمریکا بگویند، من هم به صداوسیما دستور می دهم این شعار را پخش نکنند». درک و شعور سیاسی مردم ما خیلی بیشتر از هاشمی بود!

صداوسیمای ما هم که استاد برقراری رابطه با آمریکاست! از فوتبال، پرچم دوستی با آمریکا بلند می کند! در صداوسیما از این هنرمندان زیاد داریم! رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنانشان گفتند «من این حرف را می زنم، اما نمی دانم صداوسیما پخش می کند یا نه»! صداوسیمایی که زیر نظر خود رهبر معظم انقلاب است چنین وضعیتی دارد.

 

شیطان را در مدیریت عالم با خدا شریک نکنید!

می خواستند راهپیمایی 13آبان را تعطیل کنند!

هم در ماجرای لانه جاسوسی، هم در کشتارهای مردم در سالهای 56 و 57، در همه این وقایع مواجهه ما با آمریکاست. روز سیزده آبان از ناحیه مردم رویارویی با آمریکا اتفاق افتاد. اسناد پودرشده در سفارت، رابطه آمریکا با نفوذی های داخلی را مشخص می کرد. در دولت گذشته مسئولین قم چقدر فشار آوردند به جناب آقای لطفی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که راهپیمایی سیزده آبان قم باید تعطیل شود؛ اما ایشان یک تنه مقابل این فشارها ایستاد. حزب اللهی های ما با برنامه ایشان را تخریب و حتی تکفیر کردند. بعد هم ایشان را از این مسئولیت برداشتند. بنا بود راهپیمایی سیزده آبان در شهر قم و سایر شهرها تعطیل شود. حتی آموزش و پرورش خیلی از شهرستانها ابلاغ رسمی کردند که کسی در راهپیمایی شعار مرگ بر آمریکا ندهد!

أَفَتَتَّخِذُونَهُ وَذُرِّيَّتَهُ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِي وَهُمْ لَكُمْ عَدُوٌّ. می فرماید شیطان و ذریّه اش که با شما دشمن هستند را به دوستی و سرپرستی نگیرید. بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلًا(کهف 50). چه بد جایگزینی برای خدا قرار دادید! آمریکا را جای خدا می گذارید؟ مَا أَشْهَدْتُهُمْ خَلْقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَا خَلْقَ أَنْفُسِهِمْ. می فرماید من وقتی آدم را خلق کردم از شیطان کمک نگرفتم، که حال شیطان بخواهد در مدیریت عالم با من شراکت کند؛ من عالم را به تنهایی آفریدم!

وَمَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا(کهف 51). من کسیکه گمراه است را بعنوان بازوی خودم انتخاب نمی کنم. کسیکه گمراه است، اگر به موقعیتی برسد، ضربه اش را خواهد زد. امروز چقدر انقلابی ها بدنبال پست و موقعیت و مقام هستند. هر کاری بتوانند می کنند تا به مسئولیت برسند. اوایل انقلاب اینطور نبود؛ هرکس سعی می کرد از پست و مسئولیت فرار کند.

 

تبدیل حکم اعدام به حبس برای قاتل شهید عجمیان را باید برای مردم توجیه کنید

کسیکه می گوید قصاص نکنید، عقل درستی ندارد!

چه جنجالبی علیه پدر شهید عجمیان درست کرده اند، برخی انقلابی ها و غیرانقلابی ها. شما از کجا می دانید ایشان چیزی نمی داند؟ اگر ایشان آبروداری کرده و اصل ماجرا را در صداوسیما نگفته، یعنی چیزی نمی داند؟ همه حمله می کنند به این پدر شهید، آن هم به اسم دین. پدر شهید بر اساس حکمی که برای قاتل این شهید صادر شده و بعد ملغی شده دارد اعتراض می کند. بیانیه پشت بیانیه صادر می شود در محکوم کردن ایشان. صداوسیما هم دو پهلو حرف می زند، مثل همیشه. دیگران بیانیه می دهند که «هیچ سفارشی در هیچ سطحی وجود نداشته». کسی که بتواند حکم اعدام شهید عجمیان را به چند سال زندان تبدیل کند، انقدر بلد هست که از خودش ردّی باقی نگذارد!

سید روح الله عجمیان کسی است که رهبر معظم انقلاب چند بار درباره ایشان صحبت کرده اند. یعنی کسی که حکم اعدام را صادر کرد، بی جهت صادر کرد؟ حال هم که حکم اعدام تبدیل به حبس شده، کار درستی است؟ دو نفر از این جمعیت جنایتکار را اعدام کردید، کافیست؟ الان وقتش نیست به این بحث بپردازیم، اما نفوذ را دست کم نگیرید. ما کاری به آقای ولایتی و امثال ایشان نداریم، وقت هم نداشتیم درباره سوابق ایشان تحقیق کنیم؛ اهمیتی هم نداشته؛ اما وقتی حکم اعدام این قاتلِ درویش مسلکِ دکترنما آمده، و بعد این حکم تبدیل به حبس می شود، این تغییر حکم نیاز به توجیه عمومی مردم دارد. چه کسی حکم را برگرداند؟ باید این مسئله توجیه پذیر باشد.

پدر شهید عجمیان اگر در صداوسیما دردش را نگوید، کجا بگوید؟ می گوید هریک از مسئولین به منزل ما آمده، ما به همه شان گفته ایم، اما هیچکدام از آنها نتوانسته اند کاری انجام دهند. پس کجا دردش را بگوید؟ با کمال نجابت در صداوسیما حرفش را می گوید؛ آدم حقوقی هم نیست که به عواقب حرفش نگاه کند. دردش چیست که اینگونه حرف می زند؟ مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا(اسراء 33). خون این مظلوم باید مطالبه شود. نفوذ همه جا هست. الان موضوع جهان اسلام مسئله فلسطین و غزه است، نباید به موضوعات دیگر خیلی پرداخت؛ اما نباید پدر شهید را سیبل حملات و هجمه های خود قرار دهیم. پسر این پدر شهید شد، برای حفظ ناموس من و شما.

وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ يا أُولِي الْأَلْبابِ(بقره 179). کسی که می گوید قصاص نکنید، عقل ندارد! در قصاص حیات جامعه است. کسیکه مطالبه قصاص خون شهید مظلومی را کرد، باید مورد اعتراض ما قرار بگیرد؟! وقتی هر کسی در فضای مجازی برای خودش کسی می شود، وقتی ارزش انسانها به تعداد فالورهایشان می شود و علم و تقوا کنار می رود، وضعیت این می شود.

 

استکبارستیزی حقیقت دین ماست

خدا گمراهان و مستکبران را استخدام نمی کند!

بیشترین اسم در میان شهدای غزه، اسم «علی» است!
وَمَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا. می فرماید من کسیکه گمراه است را بعنوان بازوی خودم انتخاب نمی کنم. شما با تبعیت از شیطان و استکبار در واقع دارید منِ خدا را متهم می کنید. وقتی از کسی اطاعت می کنید که من او را منصوب نکرده ام، یعنی منِ خدا حاکمیت و مدیریتم را با اینها تقسیم کرده ام. این توهین به منِ خداست. احمدی نژاد می گفت با آمریکا در قدرت و مدیریت مشارکت داشته باشیم. خداوند می فرماید من گمراهان را بعنوان همکاران خودم انتخاب نمی کنم. عالم را به دست پیغمبرم دادم. چهل سال هم او را تربیت کردم. بعد امر مدیریت جامعه را به او سپردم. بعد بیایم از مستکبرین کمک بگیرم برای مدیریت عالم؟! پذیرفتن مدیریت غیرخدا، یعنی قائل شدن شریک برای خدا در مدیریت عالم. روحانی می گفت «آمریکا کدخداست، چون خودش می گوید». خب بگوید، تو چرا تکرار می کنی؟ البته روحانی آمریکا را خیلی بیشتر از کدخدایی قبول داشت. اسنادی که برای این فرد هست وحشتناک است. امیدواریم روزی محاکمه این فرد را ببینیم.

استکبارستیزی حقیقت دین ماست. استکبارستیزی یک مسئله سیاسیِ متولد شده با انقلاب اسلامی ایران نیست. قدمت این مسئله به زمان خلقت آدم برمیگردد: أَبى‌ وَ اسْتَكْبَرَ. امروز آمریکا شیطان اکبر است. سید حسن نصرالله امروز گفت آمریکا مانع آتش بس است. اسرائیل هم بخواهد بمباران را تمام کند، آمریکا اجازه نمی دهد. بمب های ناپال که از زمان جنگ ویتنام بروزرسانی شده، نیاز به آزمایش دارد؛ چه جایی بهتر از غزه ؟! آمریکا محکم پای کشتار مردم غزه ایستاده. راهپیمایی سیزده آبان امسال با سالهای گذشته خیلی متفاوت است. باندازه 45 سال باید دوز استکبارستیزی ما مضاعف شده باشد. باید موجی در راهپیمایی سیزده آبان در شهرها ایجاد شود.

اجازه ندهید برخی مقدس مآب ها خود را از استکبارستیزی کنار بکشند. به آنها بگوییم که شمایی که استکبارستیز نیستید و از مردم مظلوم غزه حمایت نمی کنید، دین ندارید. اسامی هشت هزار شهید غزه را اعلام کرده اند؛ حدود 79 درصد آنها اسمشان «علی» است. بعد اسامی زهرا و حسن و حسین بیشترین تعداد را دارد. آنوقت مقدس مآب ها در قم می گویند اینها ناصبی و دشمن اهلبیت هستند. در ذهن عده ای خشکه مقدس دروغی را جا انداخته اند، آنها هم تکرار می کنند. اگر هم این آمار را به آنها بگویید، می گویند دروغ است! نمی توانند قبول کنند. خدا بر قلب آنها قفل زده.

مردم نباید فریب بخورند. باید مردم را روشن و آگاه کنیم. با مردم کار داشته باشیم؛ با مردم حرف بزنیم. از خون دفاع کنیم، و الا خون مظلوم دامن ما را می گیرد. پدری زیر بمباران پیکر بی جان فرزندش را بلند می کند و می گوید «خدایا راضی شدی»؟ این چه ایمانی است؟ رهبر معظم انقلاب گفتند کسیکه اخلاصش بیشتر و ایمانش قوی تر است، زجر بیشتری هم می کشد. او لایق می شود پرچم دین و مبارزه را بلند کند. فاطمه سلام الله علیها از همه به علی علیه السلام نزدیک تر است، که لایق زجر بیشتر در راه خدا می شود. ما زِلْتُ مُقِرَّةً لَهُ ما عِشْتُ. به رسول خدا صلی الله علیه و آله عرض کرد همه زندگی من اقرار به حق علی علیه السلام است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است