یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ساعت ۲۲:۵۲

قیامت هرکس با امامش محشور می شود

شب سوم فاطمیه اول(به روایت 45روز) - 7 آبان 1402: مراسم عزاداری سومین شب ایام فاطمیه اول(به روایت 45روز) یکشنبه 7 آبان 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه (سلام الله علیها) برگزار شد.

مراسم عزاداری سومین شب ایام فاطمیه اول(به روایت 45روز) یکشنبه 7 آبان 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه (سلام الله علیها) برگزار شد.

در برخی مدارس چه خبر است؟!

نمی توانیم معارفمان را روز به روز تقویت نکنیم

رهبر معظم انقلاب اخیرا در جمع فرهنگی ها گفتند «سراغ هویت بچه ها بروید». هویت بچه ها را دارند عوض می کنند؛ در مدرسه هم عوض می کنند. فقط قم را نبینیم؛ در شهرستانها وضعیت برخی مدارس اصلا مناسب نیست. بدترین مفاهیم در بدرترین مدل موسیقی خوانده می شود، بچه ها هم تمام حرکات موزون متناسب این موسیقی را بلدند و دسته جمعی اجرا می کنند! مگر فرزند در این محیط سالم می ماند؟ مدیر و معلم هم وسط ایستاده اند و دانش آموزارن را تشویق هم می کنند. این مدیر و معلم را چه کسی جذب کرده؟ نظارت حین تدریس رها شده. آموزش و پرورش این استان و شهرستان را باید بهم ریخت. فقط تعلیق کردن مدیر مدرسه کافی نیست. والدین به خیال تربیت و تعلیم، بچه ها را به مدرسه می فرستند، بی خبر از اینکه در برخی مدارس چه خبر است.

اگر فرزندمان را رها کنیم هرطور خواست بزرگ شود، معلوم است خراب می شود. امروز هم با این فضای مجازی و انحرافاتی که وجود دارد، کسیکه تربیت شده هم خراب می شود، چه برسد به کسیکه رها شود. امروز برخی افراد قائل به انسانیت نیستند. به آنها می گویی در غزه این همه انسان بی گناه و زن و کودک دارند کشته می شود؛ اصلا مسلمان نه، انسان که هستند؛ می گوید به من چه!؟ انسانیت خودش را هم از دست داده.

ماشین ها هم در طول زمان رشد می کنند، برخی انسانها رشد نمی کنند! هر وقت به خودمان گفتیم «من اینطوری هستم»، «اخلاق من این است»، «من نمی توانم»، هرموقع اینطور گفتیم بدانیم از رشد باز ایستاده ایم. «من حوصله یادگرفتن معارف دینی را ندارم»؛ فردا فرزندت در فضای مجازی دچار هزاران شبهه می شود، نمی توانی پاسخ دهی، انحراف فرزندت را می بینی و نمی توانی کاری انجام دهی. مگر می توانیم معارفمان را روز به روز تقویت نکنیم؟

 

دستمان را از معارف پر کنیم تا بتوانیم شبهات فرزندانمان را پاسخ دهیم

عمامه به سر می تواند دین را برعکس به مردم معرفی کند

امروز شبهات مختلف بصورت ثانیه ای در فضای مجازی پخش می شوند. سوالهای بچه های الان سوالات پیچیده ای است. هرچه جلوتر می رویم عقل ها رشد می کند. قرآن خواندن برای پدر و مادرهای امروز واجب است، تا دستشان از معارف عمیق دینی پر شود، تا بتوانند پاسخ سوالات و شبهات فرزندانشان را بدهند، تا در دریای انحرافات امروز که خیلی شان هم توسط عمامه به سرها تولید و تکثیر می شود منحرف نشوند.

چند وقت پیش در شهری مذهبی بودیم، وضعیت حجاب شهر هم خوب بود. پدر شهیدی که فرزندش را داعش زنده زنده مُثله کرده بود، خودش هم رزمنده و جانباز و فعال و جهادی بود، از فعالیتهای فرهنگی و جهادی در شهر می گفت. می گفت «مساجد شهر به ما اینطور یاد داده اند که هرکس بعد از نماز تکبیر بگوید، نمازش باطل است! هیچکس حق ندارد در هیچ مسجدی تکبیر بگوید. فقط ما با دعوا و درگیری موفق شدیم تکبیر بعد از نماز را بگوییم». عمامه به سر می تواند اینطور خیانت کند. دین را به مردم طوری یاد بدهد که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که شعار قرآن است را با ترس و لرز بگویند. تربیت یعنی این. دشمن جامعه را تربیت می کند، مگر ما می توانیم فرزندانمان را تربیت نکنیم؟

مسئول هیئتی که در شب شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر برنامه داشته، و مسئولین این هیئت با شخصی که پرچم فلسطین به دست داشتته برخورد کرده اند، در توجیه این مسئله جوابیه داده و گفته «احدی از خادمان حرم و هیئت مقابل این پرچم نایستادند». پس فیلمی که منتشر شده چیست؟ اگر کسی در مراسم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پرچم فلسطین به دستش بگیرد، مردم مقابلش می ایستند؟! مسئول این هیئت که از مازندران هم به قم آمده بودند گفته «چون مردم از افکار مختلفی در این مجلس ها شرکت می کنند، پس این اختلافات طبیعی است»! شما از مازندران آمده اید؛ قم اینطوری نیست! در قم اگر کسی مرگ بر اسراییل بگوید، کسی جلو دهانش را نمی گیرد. قم کانون دشمنی و مبارزه با اسراییل است. ماست مالی نکنیم! بگو اشتباه کردیم، دیگر تکرار نمی گنیم. گردن مردم می اندازد.

 

ترویج مُرده خواری توسط صهیونیست، برا بی تفاوت کردن مردم

أَفَأَمِنْتُمْ أَنْ يَخْسِفَ بِكُمْ جَانِبَ الْبَرِّ أَوْ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِبًا ثُمَّ لَا تَجِدُوا لَكُمْ وَكِيلًا(اسراء 68). می فرماید انسان وقتی به مشکلات دچار می شود، مرا می خواند. اما وقتی نجات پیدا کرد، مرا فراموش می کند و گمان می کند با تدبیر خودش نجات پیدا کرده. خداوند می فرماید جنس انسان اینگونه است. شما در دریا که گرفتار می شوید، خدا را می خوانید؛ اما وقتی به ساحل رسیدید، دوباره کفران می کنید. منِ خدا در خشکی نمی توانم همان بلای وسط دریا را بر سر شما بیاورم؟! چرا خدا را در خشکی فراموش می کنید؟ احساس امنیت می کنید و از خدا رو برمیگردانید؟

وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ. منِ خدا بنی آدم را تکریم کردم. بنی آدم برای خدا محترم است. وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ. من به شما احترام گذاشتم، دریا و زمین را برای شما امن قرار دادم، بخاطر احترامی که برای شما بنی آدم قائل شدم. از هر رزقی هم برای شما پاک و طیب قرار دادم. از غذاهای پاک و طیب بخورید. می گوییم پپسی نخورید؛ در کاتالوگش نوشته از جنین مُرده در مواد اولیه این نوشابه استفاده شده. از آنطرف صهیونیست محصولات تراریخته سر سفره ها می آورد. ژنتیک مواد غذایی را تغییر داده اند. مُرده خواری را بین مردم جهان و بخصوص مسلمانان باب کرده اند، برای اینکه مردم نجاست خوار شوند، و نسبت به جنایات صهیونیست بی تفاوت شوند، تا آنها بتوانند کار و جنایاتشان را در دنیا انجام دهند. با تغییر خوراکیها و سبک تغذیه و زندگی، قلب مردم را سیاه می کنند.

وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا(اسراء 70). به شما فضیلت دادم؛ مخلوقات دیگر هم احترام شما انسانها را نگه می دارند. يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ(اسراء 71). قیامت هر کسی را با امامش محشور می کنیم. در پیچ و خم زندگی دنیا، تنها کسی که تو را از هلاکت نجات می دهد، امام است. اگر زندگی کفرآمیز داشتی، یعنی داری از کسی تبعیت می کنی و حرف او را قبول کرده ای، و با همان محشور می شوی. اگر زندگی مومنانه ای داشتی و شکر نعمت مرا بجا آوردی، یعنی شکر نعمت امام را به جا آورده ای.

خداوند می فرماید من قیامت همه انسانها را با امامشان می خوانم. امام یعنی که؟ یعنی کسیکه او را قبول داری و حرفش را می پذیری. می گوید «شما چرا به بنیانگذار جمهوری اسلامی می گویید امام خمینی»؟ واقعا مشکل و سوال تو این است؟! پس چرا به امام جماعت مسجد می گویید امام؟ امام یعنی کسیکه جلودار است، و تو پشت سر او حرکت می کنی. کسانیکه دم از غرب می زنند، غرب امامشان است.

 

قیامت هرکس با امامش محشور می شود

چه کسانی قیامت کور وارد محشر می شوند؟

هرکس قیامت با امامش محشور می شود؛ با کسیکه دنبال او رفته، و در تمام دنیا با او بوده؛ آخرت هم با همان محشور می شود. قیامت می فهمیم چرا نباید در دنیا از اولیاء خدا جدا می شدیم. اگر امام تو به جهنم رفت، تو هم با او به جهنم می روی. اگر هم امامت به بهشت رفت، تو هم بهشتی می شوی. خیلی ها شیعه دوازده امامی هستند، اما در عمل دنبال امامان دیگرند، و با همان امامان محشور می شوند. اگر در زندگیمان رهبریِ فکری و قلبی و عملی ما با امیرالمومنین علیه السلام نباشد، شب اول قبر در پاسخ سوال من إمامک نمی توانیم بگوییم علی علیه السلام.

حضرت زهرا سلام الله علیها به مردم مدینه فرمود: أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدَى(یونس 35). سراغ که می روید؟ ابالحسن علیه السلام را رها کرده اید، سراغ دیگری رفته اید؟ اگر می گوییم سراغ ابالحسن علیه السلام بروید، چون او شما را هدایت به حق می کند. چون پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ يَدُورُ حَيْثُمَا دَارَ. علی علیه السلام است که شما را به حق هدایت می کند. این یک اصل مسلم دینی و قرآنی است. قرآن می گوید کسیکه هدایت به حق می کند احق است که هدایت شود. در این 45 سال حضرت امام و رهبر معظم انقلاب ما را به چه هدایت کرده اند؟ اگر هدایت به حق کرده اند، پای این حرف حق بایستیم. روز اول حضرت امام گفت  أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌(سبأ 46). اگر این حرف حق است، باید از آن اطاعت کنیم.

فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولَئِكَ يَقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا وَمَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا(اسراء 71و72). کسیکه در دنیا امام حق را نادیده بگیرد، قیامت هم کور وارد محشر می شود. چون در دنیا امام حق را نادیده گرفته. کسانیکه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را نادیده می گیرند، از انقلاب و نظام دفاع نمی کنند، قیامت کور وارد محشر می شوند. این انقلاب مگر جز به دست و مدد امام زمان ارواحنا فداه شکل گرفت و ادامه پیدا کرد؟ حضرت امام بعد از نوشیدن جام زهر، با نفسی مطمئن و قلبی شاد و ضمیری امیدوار از میان ما رفت. مگر این انقلاب را تو ایجاد نکردی؟ چطور به این راحتی کار را رها می کنی و می روی؟! حضرت امام این انقلاب را به چه کسی سپرد و رفت؟ چه کسی فکر می کرد بعد از بنیانگذار انقلاب، نظام اسلامی این فراز و نشیب ها را به راحتی در طول این 35 سال طی کند؟

 

خداوند دلهای مردم دنیا را متوجه حجت بن الحسن کرده

وضعیت اسفناک مسئولین سیاسی ما در دهه 60

زمان حضرت امام ما در حفظ خاکمان تردید داشتیم؛ برخی می خواستند پنج هزار کیلومتر خاک ما را به عراق بدهند و قطعنامه را امضا کنند. حضرت امام هفت سال مقابل فشار این خائنین مقاومت کرد؛ با کمک رزمندگان در جبهه ها. رزمندگان ما جان دادند، اما نگذاشتند حرف امام زمین بماند. روحانی رسما در مصاحبه اش گفت «ما 35 نفر در مجلس از سه کمیسون وزارت خارجه، برنامه و بودجه، و کمیسیون امنیت ملی، سه سال مخفیانه جلسات داشتیم. با صدام هم نامه رد و بدل می کردیم». محسن رضایی به حضرت امام خبر این جلسات مجلس را دادند، امام به هاشمی تذکر دادند. هاشمی گفت «من از این جلسات خبر دارم! مراقب قضایا هستم». خود هاشمی در کتابش می نویسد «به روحانی گفتم به جلساتتان ادمه دهید! من با نظر شما موافقم». این وضعیت دهه شصت ما بود. این رئیس جنگ ما بود. ما در کل هشت سال دفاع مقدس 14800 اسیر دادیم، اما در سال آخر جنگ در عرض دو ماه 27 هزار اسیر دادیم! این طبیعی است؟

امروز ما از این حرف می زنیم که نیروهای مقاومت به اسراییل می گویند ما 6 هزار اسیر از شما گرفته ایم، باید 6 هزار اسیر فلسطینی را آزاد کنید. سالها پیش بابت 2 نفر اسیری که از صهیونیست گرفتند، جنگ صلی الله علیه و آله روزه به پا شد. این اتفاق جز به مدد بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه رخ نداده. با وجود چنین مسئولین خائنی در طول این سالها، این انقلاب چطور به این پیروزی ها رسیده؟ بچه 5-4 ساله فلسطینی روی تخت بیمارستان وقتی خبرنگار از او می پرسد نمی ترسی؟ می گوید «نه؛ اینها همه امتحانات الهی است؛ خدا ما را امتحان می کند، ما نباید بترسیم». غزه با خاک یکسان شده، این بچه اینطور حرف می زند! از توکل حرف می زند. این ایمان پرصلابت از کجا آمده؟

نوجوان 11-10 ساله فلسطینی می گوید «اسراییل حمله زمینی می کند؟ ما را می کشد؟ بکشد؛ نسل بعدی می آید، بر اسراییل پیروز می شود». این دلها را جز خدا به این درجه ایمان رسانده؟ خدا چه موقع به انسانها انقدر کرامت می کند تا به این قله ایمان برسند؟ وقتی که می خواهد کار را تمام کند. این نصرت خداست. یک بار اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلا تنها ماند، دیگر خدا چنین اجازه ای نمی دهد. خداوند زمینه برقراری حکومت امام زمان ارواحنا فداه را فراهم می کند. در کشورهای مختلف اروپایی دهها هزار نفر پرچم فلسطین را به دست گرفته اند. خدا دلها را متوجه حجت بن الحسن علیه السلام کرده. اینها نتیجه دعاهای نیمه شب حضرت زهراست.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است