شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ساعت ۰۴:۴۰

تبیین، سلاح خنثی سازی حرفهای غلط و انحرافی

شب سوم فاطمیه دوم(به روایت 75روز) - 24 آذر 1400: اباعبدالله فرمود اگر خواص حرف حق را به یکدیگر تذکر میدادند، اینها موفق به غصب خلافت نمی شدند. روایت تأثیر دارد. با مردم صحبت کنیم. شبهات جوانان را پاسخ دهیم. بی اعتنا عبور نکنیم. یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ. اگر حرفهای غلط در جامعه رواج پیدا کند، مردم فریب خواهند خورد. این انحرافات را «تبیین» بی اثر می کند.

مراسم عزاداری سومین شب ایام فاطمیه دوم (به روایت 75روز) پنجشنبه 25 آذر 1400 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مجلس روضه حضرت زهرا با 18 شهید زن و کودک

در عملیات کربلای5 انسان به وضوح نصرت خدا و اهلبیت و بصورت ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها را مشاهده کرد. يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتَالِ(انفال 65). وقتی خدای متعال دستور به قتال و مبارزه میدهد، حتما مومنین و رزمندگان را یاری میدهد: وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ(حج 40). در عملیات کربلای 5 حداقل 13 میلیون گلوله بزرگ و کوچک بر سر رزمندگان ما ریخت! اما با فرماندهی مستقیم و مدد حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها دژهای نفوذناپذیر جبهه کفر توسط رزمندگان فتح شد. غرب باور نمیکرد این دژهای نفوذناپذیر سقوط کند.

زمان جنگ صدام در رسانه های رسمی تهدید به بمباران شهرهای ایران کرد، و چند شهر را هم نام برد، از جمله شهر قم. یکی از مکنهایی که در قم بمباران شد، منزل حجت الاسلام مومنی بود. منزل ایشان مثل هرساله مجلس روضه حضرت زهرا سلام الله علیها بود در ایام فاطمیه(به روایت 75روز). بخاطر کرونا خیلی از اجتماعات و مساجد و هیئت های ما تعطیل شد. اما آن زمان علیرغم تهدید صدام به بمباران، این مجلس برپا شد. در حین برگزاری این مجلس روضه، هواپیماهای رژیم بعثی صدام چند نقطه از شهر قم را بمباران کردند، که یکی از این مناطق همین منزل و مجلس روضه بود، که هجده زن و کودک در این واقعه به شهادت رسیدند. بعضی از شرکت کنندگان در این مجلس، شب قبل خواب حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها را دیده بودند!

برپایی این مجلس همان اقامه صلاه است. وقتی دشمن در بحبوحه جنگ تهدید به بمباران میکند، این زنان با باور عمیق در این مجلس روضه شرکت میکنند. از خانواده حجت الاسلام مومنی که از خاندان علما هم هستند، 9 نفر شهید شدند! هنوز هم این خانواده انقلابی مثل کوه پای پرچم اهلبیت و انقلاب ایستاده اند. اقامه صلاه یعنی اقامه امر ولایت. سالها بود محل این حادثه بصورت متروکه باقی مانده بود، تا اینکه به همت یکی از بازماندگان این خانواده و با همکاری هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام این مکان احیا شد و محل برگزاری مجلس روضه اهلبیت شد.

 

تأثیر بی نظیر بیان و روایت

حضرت زهرا سلام الله علیها هنوز هم عهده دار جهاد تبیین هستند. جلسه قبل از سوره مبارکه توبه آیاتی را مرور کردیم. يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(صف 8). در دوران حضرت عیسی علما و رحبان حرف و روایت غلط خود را به اسم دین بین مردم نشر میدادند. میخواستند نور خدا یعنی عیسی بن مریم را با حرفها و روایت های غلط خود خاموش کنند. فضای مجازی امروز این همه قربانی از ما میگیرد. جوانان ما را در اعتقاداتشان متزلزل و نسبت به آینده کشور و انقلاب ناامید میکند. زبان و بیان و قلم خیلی کار میکند. چند درصد جوانان ما مگر در مجالس ذکر و پای منبرها شرکت میکنند؟ خیلی از مساجد و مجالس ما هم که تعطیل شد. اما 24 ساعته در فضای مجازی هستند. سلامت جسم مهم است، اما سلامت روح هم مهم و بلکه مهمتر است.

این اتفاق در زمان صدراسلام هم افتاد. حضرت زهرا سلام الله علیها پشت در خانه همین آیه را تلاوت کردند. میخواهند نور خدا را خاموش کنند؛ با روایت غلطشان از حق. آن هم در مدینه شهر پیغمبر صلی الله علیه و آله. شهری که مملو از مهاجر و انصار و رزمندگان پای رکاب پیغمبر صلی الله علیه و آله بود. هنوز بدن پیغمبر صلی الله علیه و آله روی زمین است، اراذل و اوباش اطراف مدینه جرأت پیدا میکنند درب خانه وحی را آتش بزنند. خیالشان از مهاجر و انصار راحت بود که این جرأت را پیدا کردند. چه شده که مهاجر و انصار میدان دفاع از حق را خالی کردند؟ حضرت زهرا صلی الله علیه و آله دلیلش را فرمود: نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. از شمشیر علی علیه السلام و از مبارزه و جهاد خسته شده بودند. امروز خیلی ها میخواهند مردم ما را از انقلاب و مبارزه دلسرد کنند. این کا را با حرف های غلط و روایات نادرست انجام میدهند.

هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(صف 9). اما اراده خدا بر این تحقق پیدا کرده که در آخرالزمان امتی را بیاورد که مثل امت صدر اسلام فریب نخورند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود أيها الأمة التي خدعت فانخدعت. مردم را فریب دادند و آنها هم فریب خوردند. امت حزب الله در آخرالزمان فریب نمیخورد. چون وقتی مردم ماپای امر حق و انقلاب قیام کردید، پای این قیام و انقلاب استقامت کردند. هشت سال در جنگ با صدام و دو سال قبلش هم در جنگ کردستان میدان را خالی نکردند. امت پیغمبر صلی الله علیه و آله هم ده سال جنگیدند، اما مردم و رزمندگان خسته شدند. اما مردم ما از جنگ خسته نشدند.

 

تبیین، سلاح خنثی سازی حرفهای غلط و انحرافی

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ. وقتی مردم مدینه میدان جهاد و مبارزه را خالی کردند، قدرت اسلام گرفته شد. کسیکه جبهه نرفت، از ولایت و امام جامعه هم دفاع نخواهد کرد. تو اصل اسلام را رها کرده ای، حال ستون اسلام و انقلاب را میخواهی حفظ کنی؟ بعد از شهادت امیرالمومنین علیه السلام مردم دور امام حسن مجتبی علیه السلام جمع شدند، امام به آنها فرمود شما دروغ میگویید؛ اگر راست میگفتید به پدرم علی علیه السلام که بهتر از من بود خیانت نمیکردید. اصل اسلام را اگر کسی حفظ نکرد، امام جامعه را هم حفظ و یاری نخواهد کرد. فاطمه زهرا سلام الله علیها هم در این جامعه حفظ نخواهد شد.

با مردم صحبت کنیم. شبهات و سوالهای جوانان را پاسخ دهیم. بی اعتنا عبور نکنیم. يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ. اگر حرفهای غلط در جامعه رواج پیدا کند، مردم فریب خواهند خورد. این انحرافات را تبیین بی اثر میکند. اباعبدالله علیه السلام در کودکی وقتی خلیفه بالای منبر رفت، فریاد زد اِنْزِل أیُّها الْکَذّابُ عن مِنْبَرِ أبی رَسولِ اللهِ صلی الله علیه و آله. این یعنی لسان صدق. خلیفه پاسخ داد مردم مرا انتخاب کردند. اباعبدالله علیه السلام پاسخ داد کدام مردم شما را انتخاب کردند؟ شما با خدعه و فریب خلافت را غصب کردید. خلیفه گفت پدرت علی علیه السلام یادت داده با بزرگترت اینطور صحبت کنی؟ بعد به خانه امیرالمومنین علیه السلام رفت تا از حسین شکایت کند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود من به حسین نگفته ام این حرفها را بزند. اباعبدالله علیه السلام فرمود أما والله لو أن للسان مقالاً یطول تصدیقه، و فعلاً یعینه المؤمنون، لما تخطیت رقاب آل محمد. اگر مردم و خواص حرف حق را به همدیگر تذکر میدادند، اینها نمی توانستند موفق به غصب خلافت شوند. روایت تأثیر دارد.

امیرالمومنین علیه السلام هم تبیین میکرد بین مردم. فرمود: فَوَ اللهِ يَا مَعْشَرَ الْمُهَاجِرِينَ، لَنَحْنُ أحَقُّ النَّاسِ بِه، لِانَّا أهْلُ الْبَيْتِ، وَ نَحْنُ أحَقُّ بِهَذَا الْأمْرِ مِنْكُمْ. شما میدانید ما اهلبیت محق تریم به جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله. مَا كَانَ فينَا الْقَارِئُ لِكِتَابِ اللهِ الْفَقِيهُ فِى دينِ اللهِ الْمُضْطَلِعُ بِأمْر الرَّعِيَّة فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَى فَتَضِلّوا عَنْ سَبِيلِ اللهِ! فَتَزْدَادُوا مِنَ الْحَقِّ بُعْداً. از هوا و هوس تبعیت نکنید، شما را از خدا دور میکند. مردم با این سخنان حضرت احساس گناه کردند. بشیر بن سعد انصاری کسی بود که آراء و نظر مردم را بسمت خلیفه جلب کرده بود. به امیرالمومنین علیه السلام گفت: لو کان هذا الکلام سمعته الانصار منک یا علی قبل بیعت‌ها لابی بکر، ما اختلف علیک اثنان. اگر این حرف را قبل از بیعت مردم با خلیفه می شنیدیم، دو نفر هم با او بیعت نمیکردند.

 

حکمرانی سایبری یعنی حاکمیت بر ذهن ها با روایت های غلط

بشیر با یک حرف غلط، احساس گناه مردم را از بین برد؛ گناه را انداخت به گردن خود حضرت علی علیه السلام! چرا زودتر از حق خودت دفاع نکردی؟! مگر قانون این است که هرکس زودتر آمد باید با او بیعت کرد؟ فتنه یعنی این. قانون جدید می آورد. مگر امامت امت اولا با انتخاب مردم است؟ دوما مگر هرکس زودتر آمد باید با او بیعت کرد؟ حرف انقدر اثر دارد. رهبرانقلاب امروز به جوانان دستور تواصی به حق میدهند. مردم را میشود با حرف غلط منحرف کرد.

امیرالمومنین علیه السلام پاسخ داد: یا هؤلاء اكنت ادع رسول الله مسجى لا اواریه و اخرج انازع فى سلطانه؟ شما دیدید که من کنار بدن پیغمبر صلی الله علیه و آله بودم. درست بود من بدن پیغمبر صلی الله علیه و آله را رها کنم و برای خلافت نزاع کنم؟ این حرف یعنی کسانیکه روی قدرت آمدند، بدن پیغمبر صلی الله علیه و آله را رها کرند. حرمت پیغمبر صلی الله علیه و آله را شکستند. و الله ما خفت احدا یسمو له و ینازعنا اهل البیت فیه. بخدا من خوف اینکه شما بیعتتان را با من بشکنید نداشتم. یعنی من به شما مردم اعتماد داشتم! گمان نمیکردم بدن پیغمبر صلی الله علیه و آله را رها کنید و به جنگ قدرت بپردازید. ولا علمت ان رسول الله صلى الله علیه و آله ترك یوم غدیر خم لاحد حجة و لا لقائل مقالا. غدیرخم برای کسی حرفی باقی نگذاشت. حرف اثر دارد.

جماعت انصار سعد بن عباده که مریض هم بود را بعنوان خلیفه و جانشین پیغمبر صلی الله علیه و آله انتخاب کردند. پسر سعد گفت پدر غدیر را فراموش کردی؟ سعد گفت نه، اما مردم مرا انتخاب کرده اند. پسر سعد با پدرش بیعت نکرد و مجلس را ترک کرد! از آن طرف مهاجر آمدند و گفتند ما اول با پیغمبر صلی الله علیه و آله بیعت کردیم و ایمان آوردیم؛ ما اولی هستیم به خلافت. دعوا شد بین مهاجر و انصار برای غصب خلافت امیرالمومنین علیه السلام! اصلا کسی نگفت غدیرخم پیغمبر صلی الله علیه و آله چه فرمود. مردم از روی سهم خواهی و هوی و هوس خلیفه انتخاب کردند. راه مقابله با این انحراف، روایت حرف حق و حرف درست بین مردم است. باید غدیرخم را به یاد مردم آورد. باید مردم را از قیامت ترساند. فاطمه سلام الله علیها همین کار را کرد: أنْسِيتُم قَوْلَ رَسُولِ اللهِ يَوْمَ غَدِير خُم. اما امیرالمومنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها در این میدان جهاد تبیین تنها بودند. کسی نبود آنها را یاری کند. تعجب نکنید اگر کسی پشت در به کمک فاطمه سلام الله علیها نیامد. اینها از فاطمه سلام الله علیها شاکی هم هستند! دفاع از حق را یاد بگیریم و تمرین کنیم، تا بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه مثل مادرش فاطمه سلام الله علیها تنها نماند. دشمن نمیخواهد مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف در جهان حکومت کند. حکمرانی سایبری یعنی حاکمیت بر فکر و ذهن انسانها با روایتهای غلط.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است