شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ساعت ۰۴:۳۳

توهین به ائمه جنگ با خداست؛ با عذرخواهی حل نمی شود!

شب دوم فاطمیه دوم(به روایت 75روز) - 24 آذر 1400: بدستور موکد قرآن جایگاه امامت باید تعظیم شود. شخصی در تریبون مسلمین توهین کند به ساحت قدس اهلبیت، بعد عذرخواهی کند، و مسئله تمام شود؟! این مسئله با عذرخواهی تمام نمیشود. ﻣﺎ ﻫﺬِﻩِ ﺍﻟﺠُﺮْﺃَﺓُ ﻋَﻠﻲَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻭَ ﻋَﻠﻲ ﺭَﺳُﻮﻟِﻪِ؟ این جرأت از کجا آورده اید؟ خداوند میفرماید کسیکه به ولی من اهانت کند، من در دنیا و آخرت از او انتقام می گیرم!

مراسم عزاداری دومین شب ایام فاطمیه دوم(به روایت 75روز) چهارشنبه 24 آذر 1400 در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حماسه عظیم فاطمی در میدان جهاد تبیین است

حضرت زهرا سلام الله علیها حماسه عظیمی که آفریدند در میدان جهاد تبیین بود. أفضل الجهاد کلمة حقّ عند سلطان جائر. بخش عمده ای از این موضوع مربوط به تبیین میشود. حضرت زهرا سلام الله علیها با آن عظمت و مقام بی نظیر، در میدان جهاد تبیین قربانی شدند. این خیلی مسئله بزرگی است. با اینکه در زمان حیات ایشان جهاد و تبیین حضرت زهرا سلام الله علیها جواب و نتیجه نداد. چرا حضرت زهرا سلام الله علیها باید در این میدان هزینه شوند؟ این اراده و خواست و دستور خداست. تکلیفی است که خدای متعال بعهده حضرت زهرا سلام الله علیها گذارده. یکی از دلایل این امر این است که اصل جهاد تبیین در جامعه اسلامی جا بیفتد. مردم از کنار این تکلیف واجب الهی به آسانی عبور نکنند. برای اینکه تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر فراموش نشود.

حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه فدکیه فرمود الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ. جهاد موجب عزت اسلام است. ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ(روم 30). دین اسلام دین استواری است که میتوان به آن تکیه کرد. این دین با جهاد قوی میشود. وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ(انفال 60). مومنین هم باید قوی شوند. عزت ما را قوی میکند. عناصری که به ما عزت میدهند ما را قوی میکنند. یک روی سکه فاطمیه دفاع از حق امیرالمومنین علیه السلام است؛ روی دیگر حماسه حضرت زهرا سلام الله علیها، قوام و عزت بخشیدن به دین است. اگر بنا باشد هرکسی روایتی باطل را بجای روایت حق بین مردم جا بیندازد و مردم را منحرف کند، این دین قوی و محکم و استوار نخواهد بود. در ملل گذشته هم این امر بوده.

خیلی از جلسات هیئت های ما دنبال زیبایی های ظاهری هستند نه زیبایی های حقیقی. میلیاردی هزینه میکنند برای یک مجلس، فقط برای زیبایی های ظاهری و گذرا. اما آنطور که باید به قرآن و محتوا پرداخته نمیشود. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله در کنار اهلبیت، قرآن را هم برای ما به یادگار سپرده. به مجالس قرآن خیلی اهمیت بدهیم؛ برای درک حق اهلبیت. فرمود برای اینکه راه را برای مردم روشن کنی قرآن را به تو دادم: لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ(نحل 44). قرآن برای روشن شدن و هدایت ما مسلمین و قاطبه بشر است. قرآن فقط برای مجالس ختم و سفره عقد و طاقچه منازل نیست!

 

 

توهین به ائمه جنگ با خداست؛ با عذرخواهی حل نمی شود!

یکی از آیاتی که حضرت زهرا سلام الله علیها در احتجاجاتشان استفاده کردند این آیه بود: يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ(صف 8). حضرت زهرا سلام الله علیها پشت درب میان زبانه های آتش، این کلام خدا را فریاد زد. عده ای بین شما با روایت غلط و باطل(بِأَفْوَاهِهِمْ) کاری کردند که شما درب خانه وحی بایستید و سرنوشت اهلبیت را بعنوان خارج شده از دین تماشا کنید! روایت غلط و دروغ. مجموعه های فرهنگی و هیئت های ما و متدینین و جوانان ما همینطور از قرآن فاصله می گیرند! سیدالشهدا علیه السلام با رأس بی تن بر روی نیزه با آیات قرآن با مردم سخن گفت؛ با اینکه کلام سیدالشهدا علیه السلام هم نور است، اما با قرآن با مردم سخن میگوید. حسینی هایی که از قرآن فاصله دارید؛ مسیر را برگردید!

قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَی(شوری 23). وَتُعَزِّرُوهُ وَتُوَقِّرُوهُ(فتح 9). دستور موکد قرآن است که جایگاه امامت امت باید تعظیم شود. شخصی در تریبون مسلمین توهین کند به ساحت قدس اهلبیت عصمت و طهارت، بعد بگوید منظوری نداشتم، عذرخواهی میکنم، و مسئله تمام شود؟! این توهین شما مثل توهین 1400 سال پیش است که پشت در گفت لأحرقنّکم. حضرت زهرا سلام الله علیها فریاد زد: ﻣﺎ ﻫﺬِﻩِ ﺍﻟﺠُﺮْﺃَﺓُ ﻋَﻠﻲَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻭَ ﻋَﻠﻲ ﺭَﺳُﻮﻟِﻪِ؟ مسئولین قضایی و امنیتی هر دو قطعا و بلاشک باید به شدت با این مسئله برخورد کنند. چه طرف عذرخواهی کرده باشد چه نکرده باشد. مسئله اصلی اینجاست: ﻣﺎ ﻫﺬِﻩِ ﺍﻟﺠُﺮْﺃَﺓُ ﻋَﻠﻲَ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻭَ ﻋَﻠﻲ ﺭَﺳُﻮﻟِﻪِ؟ این جرأت از کجا آورده اید؟ علمای اهل تسنن و شیعه، قاطبه اهل سنت و شیعه فریادشان به اعتراض بلند شد. ائمه جمعه و جماعات هم همینطور. هرکسی بیاید یک روایت غلطی در جامعه ایجاد کند، و بعد از هجمه جبهه حق بگوید اشتباه کردم؟

أنا ثائر لأولیائی فی الدنیا و الآخره. خداوند میفرماید کسیکه حق ولی خدا را نایده بگیرد یا به ولی من اهانت کند، من در  دنیا و آخرت از او انتقام میگیرم. مَن أهانَ لي وَليّا فقد أرْصَدَ لِمُحارَبتي. تو به جنگ با خدا برخاسته ای؛ این با عذرخواهی تمام نمیشود. آن هم در ایام فاطمیه که اسطوره جهاد تبیین، فرمانده میدان جنگ روایت، به خاک و کشیده میشود بخاطر أفضل الجهاد کلمة حقّ عند سلطان جائر. آن هم در زمانی که قدرت حق در طول 1400 سال گذشته از هر زمانی بیشتر است. امروز بشریت اعجاز دین را مشاهده میکند، با اتحادی که حول محور ولایت در امت اسلامی ایجاد شده. وقتی خداوند دستور میدهد به تعظیم اولیائش، اهانت به اولیائش را برنمی تابد. به قرآن برگردیم. اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرًا.

 

علمای راهزن!

يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(توبه 32). این آیه در مورد علما و احبار است؛ کسانیکه کارشان روایت حق و روایت دین است در ادیان گذشته. اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَهًا وَاحِدًا لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ(توبه 31). علما و احبار در امت مسیح چطور با مردم حرف زدند که مردم آنها را جای خدا قرار دادند؟ از کجا حرف اینها شد حرف خدا؟ میفرماید يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ. میخواهند نور خدا که نور عیسی بن مریم است را با حرف و روایت غلطشان خاموش کنند. این مشکل در امت اسلام هم بوده و هست؛ لذا در قرآن به آن اشاره میشود. میگوید «من این حرف را زدم چون دیدم برخی در ایام فاطمیه به برخی صحابه توهین میکنند». تو باید آنها را روشن کنی، نه اینکه دروغ و افترا و روایت باطل در جامعه نشر بدهی. برخی علما چه در شیعه و چه در اهل سنت اراده شان خاموش کردن نور خدا و ولایت است. خداوند به حضرت داوود فرمود اُولئكَ قُطّاعُ طَريقِ. اینها راهزن هستند. چند روز قبل از این توهین سخیف توسط این فرد، رهبرانقلاب گفتند امروز جنگ روایت هاست، و اسطوره جنگ روایت حضرت زینب سلام الله علیها است. جامعه تأسی کند به حضرت زینب سلام الله علیها در دفاع از کلام حق.

يَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ. خداوند اجازه خاموش شدن نور و قدرت ولایت را نمیدهد، تا اینکه این نور تمام شود. این همان نوری است که خدای متعال با آن عالم را ایجاد کرد؛ نور ولایت. خَلَقَكُمُ اللّهُ أنْوارا فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقينَ. نور ذوات اقدس ائمه همان نوری است که عالم هستی با این نور ایجاد شده. میخواهند با روایت غلط این نور را خاموش کنند؟! میخواهند با روایت های غلط نور انقلاب اسلامی را خاموش کنند. این انقلاب دست قدرت امام زمان ارواحنا فداه است. حضرت امام رحمت الله علیه فرمود انقلاب اسلامی زمینه ساز فرج نیست، خود فرج امام عصر ارواحنا فداه است. این انقلاب به دست پرتوان خود حضرت ایجاد شد و ادامه پیدا کرده و به سرانجام خواهد رسید. إِنَّ فِي سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ. اگر این نهضت و جوشش تا الان پابرجا مانده، بخاطر امر ولایت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه است؛ توسط نیرویی که در وجود نایبش دمیده. ولایت فقط یک نور معنوی نیست. ولایت جلوه قدرت الهی است.

خداوند خودش در قرآن جهاد تبیین میکند. با جریان انحراف مقابله میکند. اولین کسیکه جهاد تبیین را رقم زد خود خدای متعال است، با قرآن و وحی: لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ. بعد خدای متعال در همین قرآن با کسانیکه حق را منحرف میکنند، راجع به اینها میگوید من علیرغم اکراه کفار نورم را تمام میکنم، میفرماید هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(توبه 33). روایت حق وکلام درست و منطق سدید الهی در همه عالم نهادینه میشود، علیرغم اینکه مشرکین و منافقین خوششان نیاید.

اگر کسی درب خانه امیرالمومنین علیه السلام را آتش زد، با کلمات و روایت غلطش امت را به انحراف کشاند، اگر حضرت زهرا سلام الله علیها سکوت میکرد چه میشد؟ دیگر دین ارزش اعتنا نداشت. دینی که قدرت حفظ خود را نداشته باشد، دین قویم نیست. حفظ دین و قدرت دین، با فریاد زهرای مرضیه سلام الله علیها در این جهاد تبیین است. بهانه فدک است، اما میفرماید الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ. این جنگ و مبارزه با دشمن طاغوت مایه عزت و قدرت و حفظ دین است. کسانیکه فدک را غصب کردند، مشکلشان جهاد و  مبارزه امیرالمومنین علیه السلام بود: نَقَمُوا مِنْهُ وَاللَّهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. نگذاشتند علی علیه السلام حکومت کند، بخاطر شمشیر و مبارزه او. به یاد آورید انسانهای حقیری که در این زمان میگفتند حکومت را دست نظامی ها و ژنرالها ندهید. این حرف جدیدی نیست. نظامی کسی است که برای وطن و دینش از جانش گذشته. شهید قاسم سلیمانی چهل سال از جانش گذشت برای حفظ جان و آبروی این ملت. مکتب قاسم سلیمانی در مدیریت موفق است یا کسانیکه میگویند اساسا باید با کفر آشتی کرد؟ کدام در مدیریت جامعه موفقند؟ واضح است.

 

جهاد مایه عزت اسلام

علمایی که هشت سال در دفاع از حریم اهلبیت از دین اسلام و جهاد دفاع نکردند و رزمنده در لباس پیغمبر صلی الله علیه و آله تریبت نکردند، مَثَل شما مَثَل همان رهبانی است که مردم را به اشتباه انداختند. امام حسین علیه السلام فرمود: أما والله لو أن للسان مقالاً یطول تصدیقه، و فعلاً یعینه المؤمنون، لما تخطیت رقاب آل محمد. بخدا اگر کسی در میدان جهاد تبیین بود، تو بالای منبر جدم نمی نشستی و به آل پیغمبر تسلط پیدا نمیکردی. الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ. گفتند علی علیه السلام را نمیخواهیم، چون علی علیه السلام مرد جنگ بود. صلابت شمشیر علی علیه السلام باعث شد مردم دیگری را انتخاب کنند.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ(توبه 34). خیلی از کسانیکه در جامعه حرف دین میزنند، به فکر طلا و جواهر و ثروت اندوزی و مادیات و موقعیت و مقامشان هستند، و همین امر آنها را در عذاب مخلّد خواهد کرد. میفرماید اینها اموالشان را برای تقویت سبیل الله و قدرت یافتن جامعه اسلامی انفاق نمیکنند. حق را تبیین نمیکنند و با باطل درگیر نمیشوند. يَوْمَ يُحْمَى عَلَيْهَا فِي نَارِ جَهَنَّمَ فَتُكْوَى بِهَا جِبَاهُهُمْ وَجُنُوبُهُمْ وَظُهُورُهُمْ. اینها در جهنم عذاب خواهند شد. هذَا مَا كَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ فَذُوقُوا مَا كُنْتُمْ تَكْنِزُونَ(توبه 35). شما اینها را جمع کردید برای خودتان، پس طعم این عذاب را بچشید. برای خودتان اعتبار و دنیا جمع کردید؟ پس عذاب خدا را بچشید.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: اللّه اللّه، لا تنسوا عهد نبیکم إلیکم فى أمرى. خدا را خدا را، عهد خود با رسول الله صلی الله علیه و آله را در بیعت با من فراموش نکنید. این همان کلام حضرت زهراست: أنْسِيتُم قَوْلَ رَسُولِ اللهِ يَوْمَ غَدِير خُم قَالَ: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ. لعنت خدا بر کسانیکه پشت امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را در میدان جهاد تبیین خالی کردند. گفت: لَا تُخْرِجُوا سلْطَانَ مُحَمَّدٍ فِى الْعَرَبِ عَنْ دَارِهِ وَ قَعْرِ بَيْتِهِ إلَى دُورِكُمْ وَ قُعُورِ بُيُوتِكُمْ. میفرماید قدرت رسول الله صلی الله علیه و آله که در قعر خانه رسول خدا صلی الله علیه و آله بود را از این خانه خارج نکنید. یعنی حکمرانی را از رسول خدا صلی الله علیه و آله و اهلبیتش نگیرید. وَ لَا تَدْفَعُوا أهْلَهُ عَنْ مَقَامِهِ فِى النَّاسِ وَ حَقِّهِ! اهل ولایت و اهل حکمرانی را از حقشان کنار نگذارید.

فَوَ اللهِ يَا مَعْشَرَ الْمُهَاجِرِينَ، لَنَحْنُ أحَقُّ النَّاسِ بِه، لِانَّا أهْلُ الْبَيْتِ، وَ نَحْنُ أحَقُّ بِهَذَا الْأمْرِ مِنْكُمْ. ما اهلبیت محق تریم به حاکمیت. مَا كَانَ فينَا الْقَارِئُ لِكِتَابِ اللهِ. کسی از شما قرآن خوانده؟! الْفَقِيهُ فِى دينِ اللهِ. فقیه در دین خدا هست؟ الْمُضْطَلِعُ بِأمْر الرَّعِيَّة. بخدا قسم این ولایت به ما سپرده شده نه به شما. فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَى فَتَضِلّوا عَنْ سَبِيلِ اللهِ! فَتَزْدَادُوا مِنَ الْحَقِّ بُعْداً. از هوا و هوستان پیروی نکنید. اگر هوا و هوس در جامعه ای باشد، این مردم از حق ولی شان میگذرند. با هوا و نفس باید جنگید. علت اصلی بدبختی امت صدراسلام هوا و هوس و حب دنیا و حب مقام بود.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است