پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ساعت ۰۰:۳۴

حضرت معصومه پرچمدار قیام آخرالزمان

شهادت حضرت معصومه-24آبان1400: امام صادق علیه السلام میفرماید آخرالزمان شهر قم حجت بر خلائق میشود. حضرت معصومه چنین جریانی را در آخرالزمان مدیریت میکند. این حجت را ما باید بر همه خلائق تمام کنیم. یعنی علم و فضل و دین به همه جهان برسد. فقط دعا برای فرج کار را پیش نمی برد. جان ما عزیزتر از حضرت معصومه نیست. حضرت معصومه در راه این جهاد تبیین فدا شد.

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دوشنبه 24 آبان 1400 با حضور هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

منزلت حضرت معصومه را در حد دلتنگی برای برادر پایین نیاوریم!

امام زمان ارواحنا فداه عرض سلامی دارند محضر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، که در این سلام جمله دقیقی هست. حضرت معصومه سلام الله علیها بخاطر دلتنگی برادرشان عازم ایران نشدند. اینطور که بعضا گفته شده نیست. السلام علیک یا عمتی المظلومه السلام علیک یا عمتی المظلومه، لعن الله قوما هتکوا حرمتک و کسروا حصنک. شکسته شدن حرمت حضرت معصومه سلام الله علیها امر مهمی است. خدای متعال فرمود: مَن أهانَ لي وَليّا فقد أرْصَدَ لِمُحارَبتي. باید حریم اولیاء خدا را نگه داشت. خصوصا اهلبیت اطهار علیهم السلام. و خصوصا حضرت معصومه سلام الله علیها که مقام عصمت دارند.

و أنا أسرع شئ إلى نصرة أولیائی. میفرماید من سریعترین انتقام گیرنده و یاور اولیائم هستم. در شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها باید بدنبال این انتقام باشیم. حق حضرت معصومه سلام الله علیها باید مطالبه شود. از کنار این موضوع انقدر ساده نباید عبور کنیم، تا جایی که بگوییم ایشان زائر امام رضا علیه السلام بود و دلشان برای برادرشان تنگ شده بود!

امام جواد علیه السلام فرمود: مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الجَنَّهُ. این حق باید شناخته شود. حضرت معصومه سلام الله علیها یک امامزاده بین سایر امامزاده های بزرگوار نیست صرفا. رسالت حضرت معصومه سلام الله علیها و جایگاه ایشان متفاوت از دیگران است. وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا(اسراء 33). وقتی ظلم شد، عده ای باید این خون بناحق ریخته شده را مطالبه کنند. آن هم حضرت معصومه سلام الله علیها که حجت بر خلائق در آخرالزمان هستند. حضرت معصومه سلام الله علیها یک ولی از اولیاء خدا نیست صرفا، که حرمت ایشان شکسته شده باشد. حضرت معصومه سلام الله علیها به معنای واقعی کلمه به گردن ما حق حیات دارند. هدایت بوسلیه امام است که به ما حیات میدهد.

 

نشر علم به همه جهان، رسالت ویژه قم در آخرالزمان

امام زمان ارواحنا فداه وقتی در پشت پرده غیبت باشند، دشمنان میدان داری میکنند. الان مدیریت عالم دست کیست؟ تا جایی پیش آمدند که آمریکاییها در اشغال عراق عنوان کردند برای پیدا کردی مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و کشتن ایشان آمده اند. دشمنان فهمیدند انقلاب اسلامی یک قدرت پنهان و کانون محوری مدیریتی و حکمرانی دارد. گویا دست دیگری در کار است. دنبال این دست قدرت بودند و هستند که به زعم باطل خودشان این قدرت را از بین ببرند.

امام صادق علیه السلام در روایتی در مورد شهر قم فرمود: سَتَخلُو کُوفَهُ مِنَ المُؤمِنینَ، وَ یأزِرُ عَنهَا العِلمُ کَما تَأزِرُ الحیُ فی جُحرِها. ثُمَّ یظهَرُ العِلمُ بِبَلدٍ یقالُ لَها قُم، وَ تَصیرُ مَعدِناً لِلعِلمِ وَالفَضلِ حَتّی لایبقی فِی الأَرضِ مُستَضعَفٌ فِیالدِّینِ حَتَّی المُخَدَّرات فِی الحِجال. سرزمینی است بنام قم که معدن و منبع علم و فضل است، تا جایی که بواسطه آن کسی مستضعف در امر دین در زمین باقی نمی ماند، حتی زنان در منازل. نقش بسیار مهمی است. امیرالمومنین علیه السلام راجع به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: پیغمبر فطرتها را بیدار میکند و عقول را رشد میدهد. مردم باید فطرتهایشان بیدار شود و عقولشان رشد کند، چون يَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ(حدید 25). تا کسی فطرتش بیدار نشود و عقلش رشد نکند، بدنبال اقامه عدل و قسط در جامعه نخواهد بود. کسیکه برای خودش ارزش قائل نیست، بدنبال برقراری عدالت نخواهد بود.

زندگی در اروپا را ببینید، مردم چقدر خودشان را تنزل داده اند. تا جایی که ازدواج انسان با حیوان قانونی شده است! لَقَدْ کَرَّمْنا بَني‏ آدَمَ(اسراء 70). غربی که برای اقتصاد و صنعت خودش انقدر اهمیت قائل است، چرا برای فرهنگ مردمش ارزشی قائل نیست؟ مردمی که ارزش واقعی خودشان را درک کنند، اجازه سوءاستفاده را به دیگران نخواهند داد. آخرالزمان چطور امام زمان ارواحنا فداه حکومت میکنند؟ مردم جهان باید امام زمان ارواحنا فداه را بفهمند و درک کنند. باید علم داشته باشند، اهل فضیلت باشند.

 

برخی برای دین هزینه می دهند، برخی برای دین هزینه می تراشند!

برخی بعد از چهل سال از انقلاب هنوز هم حاضر نیستند مدیریت ولی فقیه را بپذیرند. فضای مجازی را ببینید، چه اهانت ها و جسارتهایی به جایگاه ولایت و نظام اسلامی وارد میکنند. میگویند سوریه و عراق و فلسطین به ما چه؟ شما اهل فضیلت و علم نیستید؛ نمی فهمید. جامعه باید رشد کند و اهل فضیلت شود تا دولت اسلامی تشکیل شود. گرداندن سگ در خیابان اهانت به ارزش انسان است. چشمتان به زندگی غربی هاست؟ اخیرا کاری کرده اند برخی خانواده های مذهبی با چادر سگ دنبالشان می چرخانند! مباررزه با سبک زندگی غربی یکی از میدانهای هفتگانه جهاد در بیانیه گام دوم انقلاب است.

قم فقط منشأ پیروزی سیاسی انقلاب اسلامی نیست، که فضای سیاسی جهان را تغییر دهد. این تغییر اساسی در آخرالزمان وقتی صورت میپذیرد که مستضعفی در عالم باقی نماند که علم و فضل به او نرسیده باشد. برخی علما واقعا در این راه مجاهدت میکنند. امثال شیخ زکزاکی را ببینید، چه زندگی پربرکتی دارند. اما برخی علما برای دین هزینه که نمیدهند، برای دین هزینه هم ایجاد میکنند. فرمود کسیکه بار روی دوش مردم باشد ملعون است. کسیکه بار بر دوش نظام اسلامی باشد، چیست؟!

در ماجرای اعتراضی که در قم شد، مبنی بر تظلم خواهی از مراجع، برخی شعارهایی دادند مثل «مراجع معظم عدالت عدالت». منشأ این شعار چیست؟ از ظلم چه کسی به مراجع پناه میبریم؟ چشمهایتان را روی چه می بندید؟ کدام حقایق را نادیده میگیرید؟ انتقاد ایرادی ندارد؛ ما هم نسبت به تصمیم ها و نفوذ سازمان بهداشت جهانی اعتراض داریم. اما نباید این ایرادها را به گردن مدیریت و حاکمیت اسلامی بیندازیم. إِنَّ فِي سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ. اصل عدالت را نباید زیر سوال ببریم. مگر آنطرف چه خبر است؟ و بعد اهانت ها و توهین های مختلف به جایگاه ولایت در فضای مجازی. تصمیم ها و عملکرد اشتباه برخی مسئولین را متوجه جایگاه ولایت و حاکمیت کردن. چه خبر است؟ مگر در حکومت امیرالمومنین علیه السلام کسی اشتباه نکرد؟

فتنه 88 را ببینید؛ چه کسی کشور را از پرتگاه سقوط نجات داد؟ در هشت سال دفاع مقدس چه کسی جز حضرت امام رحمت الله علیه از ناموس و کیان کشور دفاع کرد و هشت سال مقاومت کرد؟ قدر و منزلت امام و ولی را باید دانست. در همین سالهای اخیر با وجود همه مشکلات و تهدیدها و تحریمها و کارشکنی نفوذیها در دستگاههای مختلف، چه کسی از امنیت و صنعت دفاعی و تمامیت ارضی و سیاسی کشور دفاع کرد؟ آمریکاییها از مرزهای ما عبور میکردند. داعش قصد کشاندن جنگ به داخل کشور را داشت. این اقتدار سیاسی و امنیت را چرا نمی بینید؟ اگر کسی حق ولی را نبیند، قیامت هم کور وارد محشر میشود. شعار عدالت سر میدهید؟! أَیْنَ تَذْهَبُونَ أَیْنَ یُتَاهُ بِکُمْ؟

 

بواسطه قم مستضعفی در جهان باقی نخواهد ماند

وضعیت جامعه جهانی امروز را ببینید. زمانی کلمه حق فقط در کشور ما موضوع بود؛ الان در سطح جهانی دم از حق و حق طلبی زده میشود. جوانان فرانسوی گفتند ما حق را از انقلاب ایران یاد گرفتیم. میگوید «پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرموده از فرماندهی که به شما دستور به معصیت میدهد اطاعت نکنید». جریان انقلابی ما به کجا میرود؟ فرمان به معصیت؟!

هرچه جلوتر میرویم، علیرغم همه دشمنی ها و کارشکنی ها و نفوذیها، اقبال به حق در جهان در حال گسترش است. امام صادق علیه السلام فرمود بواسطه قم در آخرالزمان مستضعفی در جهان باقی نمی ماند. چون اگر حق به همه مردم نرسیده باشد، اتمام حجت امام زمان ارواحنا فداه با مردم و دعوت به حکومت جهانی اسلام معنا نخواهد داشت. شمشیر امام زمان ارواحنا فداه برای دشمنان است، نه آحاد مردم.

مأموریت حضرت معصومه سلام الله علیها در آخرالزمان مأموریت بزرگی است. ما باید حضرت معصومه سلام الله علیها را در رفع استضعاف دینی مردم دنیا یاری کنیم. رهبرانقلاب وقتی دستور به جهاد علمی میدهند به این خاطر است. همه باید دین را بشناسند، و دیگران را هم آگاه کنند. باید دین را عمیق دید، تا بتوان مردم دنیا را بیدار کرد.

وَ ذلکَ عندَ قُربِ ظُهُورِ قائِمِنا. این اتفاق در نزدیکی قیام حضرت حجت ارواحنا فداه رخ میدهد. منطقی هم هست. باید مستضعفی در دین نباشد تا اقبال به حکومت امام زمان ارواحنا فداه بین مردم دنیا ایجاد شود. علم و فضیلت وسیله است برای رسیدن به این هدف. علم و فضیلت باید در خدمت آرمان ایجاد حاکمیت جهانی قرار بگیرد. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا(نساء 136). ایمان مومنین باید در خدمت حکمرانی اسلامی قرار بگیرد. دینداری فردی کافی نیست. هرچه جلوتر میرویم امتحانات سخت تر میشود. در دفاع مقدس دشمن و دشمنیِ دشمن قابل رویت بود. میدانهای هفتگانه جهاد در بیانیه گام دوم انقلاب پیش روی ماست. از داشته ها و توانایی ها و استعدادهایمان باید در این میدانها استفاده کنیم. نباید دست روی دست بگذاریم. آنچه که فرج را نزدیک میکند، رهروی راهی است که پرچمش بدست حضرت معصومه سلام الله علیها است.

 

حضرت معصومه پرچمدار قیام آخرالزمان

فَیجعَلُ اللهُ قُم وَ اَهلَهُ قائِمینَ مَقامَ الحُجَّ. میفرماید در آخرالزمان قم قائم مقام حضرت حجت میشود. جانشین امام زمان ارواحنا فداه در قم است. برخی هنوز تردید دارند نسبت به ولی فقیه. حضرت معصومه سلام الله علیها جریانی را مدیریت و رهبری میکنند، که این جریان قائم مقام امام زمان ارواحنا فداه میشود. وَ لَولا ذلِک لَساخَتِ الاَرضُ بِاَهلِها. اگر این حجیت قم در آخرالزمان نباشد، همه زمین و اهلش نابود میشود. ضامن حیات امروز بشر چنین حرکتی است. اینگونه به نقش و جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها نگاه کنیم. آنوقت اگر گفتند حرمت این بانو شکسته شد، با همه وجودمان آتش خواهیم گرفت.

وَ لَم یبقَ فِی الاَرضِ حُجَّ، فَیفیضُ العِلمُ مِنهُ اِلی سائِرِ البِلادِ فِی المَشرِقِ وَالمَغرِبِ فَیتِمُّ حُجَّ اللهِ عَلَی الخَلقِ حَتّی لایبقی اَحَدٌ عَلَی الاَرضِ لَم یبلُغ اِلَیهِ الدّینُ وَالعِلمُ. حجت بر مردم تمام خواهد شد. کسی نمی ماند در زمین مگر اینکه پیام دین به او رسیده باشد. ثم يظهر القائم و يسير سببا لنقمة اللّه و سخطه على العباد، لان اللّه لا ينتقم من العباد إلا بعد إنكار هم حجّة. میفرماید آنگاه امام زمان ارواحنا فداه انتقام میگیرد. نمیشود بدون مقدمه امام زمان ارواحنا فداه مظهر خشم و انتقام خداوند در این دنیا باشند. خداوند انتقام نمی گیرد مگر اینکه قبلش حجت را تمام میکند. این حجت را ما باید بر همه خلائق تمام کنیم. یعنی علم و فضل و دین به همه جهان برسد. فقط دعا برای فرج کار را پیش نمی برد. کسیکه دعای اللهم عجل لولیک الفرج را در دنیا در فضای سیاسی بر سر زبانها انداخت، الان دم از مذاکره و رابطه با آمریکا میزند. دین را اگر سطحی دیدیم، همین میشود. چنین کسی داعیه دار دینداری و ولایتمداری در جامعه میشود.

باید کمک کنیم تا زمینه انتقام فراهم شود. زمینه تحقق خشم و سخط خداوند بر دشمنان پدید آید. باید حجت بر تمام مردم جهان تمام شود، و دین به همه مردم عالم برسد. دشمن ما را در خانه خودمان زمین گیر کرده! مشغول خودمان و خانواده مان هستیم فقط. کار سخت است. ما برای این کار سخت انتخاب شده ایم. اما بدانیم خداوند به ما تکلیف بیش از حد توانمان نمیدهد. نصرت خداوند در میدانهای مختلف را امروز ما میتوانیم ببینیم.  

رهبرانقلاب گفتند برای پیروزی بر مقاومتها و مقابله دشمنان بر خودمان در این مسیر، نیاز به زنجیره تواصی داریم. وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ. ایمان و عمل صالح باید همراه با تواصی به حق و صبر باشد. هر کسی هر کجا هست احساس تکلیف کند. جان ما عزیزتر از حضرت معصومه سلام الله علیها نیست. حضرت معصومه سلام الله علیها در راه این جهاد تبیین فدا شد و خاندان اهلبیت هم در این مسیر قربانی شدند و هزینه دادند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است