سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۲۱:۵۴

عامل قتل علی اکبر صلابت او در موضع حق بود

روز هشتم محرم ۱۴۰۰: اَضرِبُکُم بِالسَّیفِ حَتّی یَنثَنی وَ اللّهِ لا یحکمُ فینَا ابنُ الدَّعِی. قسم به خدا انقدر با شما میجنگم تا همه توانم را از دست بدهم، اما اجازه نمیدهم یک حرامزاده بر ما حکومت کند. آنچه علی اکبر علیه السلام را قطعه قطعه کرد این صلابت او در موضع حق بود. نسل حسینی یعنی نسل اقامه کننده حق و امحاق کننده باطل. محرم و عاشورا فصل بررسی این فضاها و مباحث کلیدی است.

هشتمین روز مراسم عزداری دهه اول محرم 1400 هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان سه شنبه 26 مرداد 1400 در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

تمام الحج لقاء الإمام

بحث جان دادن برای امام مسئله کلیدی و مهمی است. ما برای روشن شدن این امر هزینه بسیار سنگینی پرداخت کرده ایم. اباعبدالله علیه السلام در مکه حین انجام مناسک حج فرمود: مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا. در چنین فضا و مکانی توجه مردم را به جان دادن برای امام و امر امام جلب میکنند. امر امام چیست؟ قیام و جهاد. این خیلی نکته مهمی است و دقت میطلبد.

امام باقر علیه السلام در مراسم حج فرمود طواف این حجاج همانند طواف دوران جاهلیت است؛ بعد از انجام طواف باید به امامشان مراجعه کنند. تَمَامُ الْحَجِّ لِقَاءُ الْإِمَام‏. لبیکی که در مناسک حج به خدای متعال میگوییم، یعنی ما آماده فرمانیم. این فرمان را چه کسی به ما میدهد جز امام؟ امام است که زمام و اختیار دین و امت دست اوست. او تشخیص میدهد که در چه زمانی کدام امر دین با چه اولویت و کیفیتی اجرا شود.

امام حسین علیه السلام مردم را به هدف و کیفیت قیامشان آگاه کردند. کسی نسبت به ابعاد حرکت امام بی خبر نبود. بعضی از عزیزان سلیقه و ذوقشان ایجاب میکند در ایام محرم به مسائل دیگر دین بپردازند. امام حسین علیه السلام توجه همه را به نقطه کانونی امر دین توجه داده اند. امر به اصلی ترین معروف یعنی قیام علیه حاکمیت طاغوت، و نهی از اصلی ترین منکر یعنی نپذیرفتن حاکمیت طاغوت. میگوییم محرم فرصت خوبی است، امام حسین علیه السلام هم که به امر بمعروف و نهی از منکر پرداخته اند، لذا در محرم مثلا از حجاب صحبت کنیم. صحبت از حجاب خوب است، اما وقتش در ایام حماسه و عزای اباعبدالله علیه السلام نیست. این ایام باید به اصول اساسی قیام عاشورا بپردازیم. بلکه در طول سال باید به این اصول پرداخت؛ بخصوص این ایام بصورت ویژه تر.

 

عزاداری محرم از نوع انگلیسی!

لازم نیست کسانیکه با خط اباعبدالله علیه السلام مقابله میکنند مستقیم به امام حمله کنند. تحریف در قیام و واقعه عاشورا از برخی نکات به ظاهر کوچک شروع میشود. جفری هالورسون گفت «با امام حسینِ شعیان نجنگید، امام حسین آنها را عوض کنید.م امام حسینی درست کنید که اهل سازش با یزید زمان باشد». امام حسین علیه السلام را عوض میکنند. کاری میکنند به همه زیبایی ها و حماسه های قیام اباعبدالله علیه السلام بی توجه باشی، فقط مصیبتهای امام را به عزا بنشینیم، و از کرامات و جود سفره اباعبدالله علیه السلام بهره ببریم و بس. علی اکبر علیه السلام قبل از جنگ چه رجزی خواند؟ چند درصد از مردم به این قسمت توجه میکنند؟ به اِرْباً اِرْباً شدن علی اکبر علیه السلام توجه میکنیم و گریه و عزاداری میکنیم، اما انگیزه علی اکبر علیه السلام از این مبارزه و کشته شدن را خیلی توجه نمیکنیم.

بله، علی اکبر خَلقا و خُلقا شبیه پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بود و اخلاق نیکو داشت، اما علی اکبر علیه السلام بخاطر این اخلاقش نبود که کشته شد. اگر فقط از اخلاق علی اکبر علیه السلام گفتیم و فقط بر مصائب کشته شدن او گریه کردیم، اما به هدف و انگیزه جهاد و مبارزه علی اکبر علیه السلام نپردازیم، قیام عاشورا را تحریف کرده ایم، و خون علی اکبر علیه السلام را کم اثر کرده ایم.

فرمود ألسنا عَلَى الحقّ. مگر ما بر حق نیستیم؟ این چه نگاهی است. قیام برای اقامه امر امام و کشته شدن برای امام را عین حق می بیند. علی اکبر علیه السلام فارغ التحصیل دانشگاه شیعه است. امروز ما در دانشگاهها باید با زحمت دانشجویان را توجیه کنیم که چرا باید از موضع حق انقلاب و از کشورهای مسلمان منطقه دفاع کنیم، و مقابل زیاده خواهی های آمریکا در منطقه و جهان بایستیم. فرهنگ عاشورایی که تحت مدیریت انگلیس باشد فقطه به عزاداری و قمه زنی برای علی اکبر علیه السلام می پردازد، اما از هدف و انگیزه قیام و مبارزه او سخنی نمیگوید. اگر علی اکبر علیه السلام گفت اَضرِبُکُم بِالسَّیفِ حَتّی یَنثَنی، انقدر با شما میجنگم تا سلاحم از کار بیفتد، این قسمت از واقعه عاشورا را حذف میکنند.

 

عامل قتل علی اکبر صلابت او در موضع حق بود

اَضرِبُکُم بِالسَّیفِ حَتّی یَنثَنی. انقدر با شما میجنگم تا سلاحم از کار بیفتد. این رجز علی اکبر علیه السلام همان کاری بود که امیرالمومنین علیه السلام در میدان مبارزه انجام داد. در جنگ احد وقتی ذوالقفار نازل شد که علی علیه السلام تا پای جان از مبارزه دست نکشید و انقدر جنگید که بدنش هفتاد زخم برداشت، و سلاحش شکست. آنگاه یاری خدا شامل حال و پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و علی علیه السلام شد. آنچه که علی اکبر و علیه السلام را قطعه قطعه کرد این صلابت او در موضع حق بود. ضَربُ غُلامٍ هاشِمیٍّ عَلَوِیٍّ. آوازه نبرد و شجاعت و حماسه تو باید عالم را پر کند. نوع مبارزه شما در دنیا باید عالمگیر شود. هرجا گفتند شیعیان و انقلابی ها آمدند، دشمن باید پا به فرار بگذارد. تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم(انفال 60). محرم و عاشورا فصل بررسی این فضاهاست. نسل حسینی یعنی نسل اقامه کننده حق و امحاق کننده باطل.

وَاللّهِ لا یحکمُ فینَا ابنُ الدَّعِی. قسم به خدا انقدر با شما میجنگم تا همه توانم را از دست بدهم، اما اجازه نمیدهم یک حرامزاده بر ما حکومت کند. امروز قریب به چهار میلیون نفر را در این جنگ بیوسایبرنتیک تا الان کشته اند. سازمان صهیونیستی who امروز میگوید جریان نظام پزشکی ایران بیشتر از کشورهای دیگر داروها و دستورات ما را روی مریض هایش امتحان کرده است. نامه رسمی وزارت بهداشت الان صادر شده که برخی داروها با قیمتهای گزاف تهیه شده و دو سال به بیماران کرونایی کشور تزریق شده، اما اثری نداشته. چندین بار هم مصاحبه کردند که ما مردم خودمان را آزمایش نمیکنیم. پس این آزمایش نیست؟

علی اکبر در شرایطی برای امامش جانفشانی کرد که عاقبت این مبارزه و کشته شدن در این جنگ برایش محرز بود. در دفاع مقدس خیلی از عملیاتهای ما با پیروزی و موفقیت همراه بود. نصرتهای الهی در جنگ ما کم نبود. اما کربلا اینگونه نبود. اباعبدالله علیه السلام خبر کشته شدن همه یاران و اسیر شدن خانواده ها را از قبل داده بود.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است