جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۲۰:۲۵

عزادار حسین باید به فکر انتقام باشد

روز چهارم محرم ۱۴۰۰: به سفارش امام صادق علیه السلام در عزای اباعبدالله علیه السلام باید یکدیگر را به یاد امام زمان ارواحنا فداه بیندازیم برای انتقام خون اباعبدالله. اگر فقط برای عاشورا عزاداری کنیم و بعد سراغ زندگیمان برویم، همین میشود که 1180 سال امام زمان در پرده غیبت به سر میبرد. تا کی فقط برای عزای اباعبدالله گریه کنیم، و انتقام خون ایشان باقی بماند؟

چهارمین روز مراسم عزداری دهه اول محرم 1400 هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان جمعه 22 مرداد 1400 در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

امام عصر یاران فداکار می خواهد

کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا. تقابل جبهه حق و باطل همیشه ادامه دارد. اهل حق و باطل این زمان با زمانهای گذشته شباهتهایی دارند؛ چه حق و چه باطل. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود ماجرای امت من دقیقا مانند قوم بنی اسراییل است. لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّه(روم 30). حق ثابت است. میزان باید ثبات داشته باشد تا قیامت بتوان خلق را حساب و کتاب کرد. اگر ما واقعه کربلا را بررسی میکنیم، برای این است که نسبت به تکلیف امروزمان توجیه شویم. هم باید جبهه حق و هم جبهه باطل را درست بشناسیم.

امام عصر ارواحنا فداه عده ای فداکار و پا به میدان و همراهِ در میدان مبارزه میخواهد. در دفاع مقدس همه میدانستند باید امام را در این میدان مبارزه یاری کنند، اما چه تعدادی از این افراد امام را یاری کردند و به جبهه ها رفتند؟ خیلیها در این امتحان مردود شدند.

چرا باید برای امام فدا شد؟ گفتیم که امامت جامعه بواسطه خودِ امام حفظ میشود. در ماجرای قربانی کردن اسماعیل مرور کردیم که نور مقدس اباعبدالله علیه السلام داوطلبانه این قربانی شدن را انتخاب کردند، برای اینکه نسل حضرت اسماعیل حفظ شود و ائمه هدی از نسل ایشان به این دنیا تشریف بیاورند.

 

عزادار حسین باید به فکر انتقام باشد

إِنْ ذُكِرَ الْخَيْرُ كُنْتُمْ أَوَّلَهُ وَ أَصْلَهُ وَ فَرْعَهُ وَ مَعْدِنَهُ وَ مَأْوَاهُ وَ مُنْتَهَاه. تمام خیر بواسطه امام است. فرمود نَحْنُ اَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ. اصل خیر امام است. حضرت امام رحمت الله علیه تصریح کردند که این انقلاب از روز اول بواسطه دست دیگری پیروز شد و پیش رفت. إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ(فتح 10). بیعت با جمهوری اسلامی بیعت با رسول الله صلی الله علیه و آله است. چون ولایت فقیه ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله است. چون کسیکه امر جامعه اسلامی را مدیریت میکند بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه است.

امام صادق علیه السلام به شیعیان فرمود وقتی در عزای محرم دور هم جمع میشوید، اینگونه به هم تسلیت بگویید: أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ. در عزای امام حسین علیه السلام همه باید همدیگر را به یاد امام زمان ارواحنا فداه بیندازند برای انتقام خون اباعبدالله علیه السلام. از خدا بخواهیم که ما را جزو منتقیمن خون اباعبدالله علیه السلام قرار دهد. نه اینکه صرفا بپذیریم امام زمان ارواحنا فداه انتقام خون اباعبدالله علیه السلام را خواهد گرفت. این اعتقاد که به تنهایی کاری از پیش نمی برد. ما هم باید در خونخواهی اباعبدالله علیه السلام سهم داشته باشیم. اگر فقط برای عاشورا عزاداری و گریه کنیم و بعد سراغ زندگیمان برویم، همین میشود که 1180 سال امام زمان ارواحنا فداه در پرده غیبت به سر میبرد.

عزادار و گریه کن یعنی حضرت زینب سلام الله علیها. این برنامه اربعین را زینب کبری سلام الله علیها ایجاد کرد. بعد از اربعین بود که قیام مختار و قیام توابین کلید خورد. باید انتقام گرفت. زینب کبری سلام الله علیها کسی را نداشت برای انتقام گرفتن، اما این تنهایی تا کی باید ادامه پیدا کند؟ تا کی باید فقط برای عزای اباعبدالله علیه السلام گریه کرد، و انتقام خون ایشان باقی بماند؟ اگر در محرم فقط فریاد مظلومیت امام را فریاد زدیم، کار تمام نیست. این عزاداریهای ما پژواک اثر خون اباعبدالله علیه السلام است: لا یَسْکُنُ دَمی. ما چکار کردیم؟ یک روز گریه ما باید خالص شود. امروز ما هم باید برای عزای امام شهیدمان گریه کنیم و هم برای خون به زمین مانده امام! ما که در بهشت نیستیم که فقط برای عزای اباعبدالله علیه السلام گریه کنیم. امام حسین علیه السلام یار میخواهد.

 

نوجوانان به وضعیت فعلی راضی نشوند؛ آینده در دستان شماست

در محرم راجع به جان دادن برای امام صحبت نکنیم، راجع به چه میخواهیم صحبت کنیم؟ راجع به حفظ سلامت و امنیتمان صحبت کنیم؟ این که خیلی بی معرفتی است. توسل به امام برای حفظ کشور و سلامت مردم اشکالی ندارد، در خلوت و در مناجات این درخواست را داشته باشیم؛ اما ما گردهم جمع میشویم فقط برای همین امر؟ یا نه، امروز هم عاشوراست، و باید به یاری اماممان بشتابیم و امنیت و جان اماممان را تأمین کنیم؟

از عزای امام حسین علیه السلام عبور نکنیم. از خون اباعبدالله علیه السلام راحت نگذریم. اگر محرم گذشت و بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه میان ما نبود، باید فکر اساسی کنیم که چرا به کار اماممان نخوردیم و انتقام خون اباعبدالله علیه السلام را نگرفتیم. خصوصا نوجوانان ما به این موضوع دقت کنند. این شما هستید که سرنوشت آینده را تعیین میکنید. باید نقش و تکلیفتان را در ارتباط با اباعبدالله علیه السلام درست تشخیص دهید. آینده را شما باید ترسیم کنید. محرم سال بعد میخواهید مثل امثال سپری شود؟ مثل بزرگترها راضی نشوید به اینکه محرم به محرم بگذرد و انتقام خون سیدالشهدا علیه السلام گرفته نشده باشد. سیدالشهدا علیه السلام زنده است؛ دارد نگاه میکند تا ما چه میکنیم. وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا(أسراء 33). امام شهیدمان منتظر انتقام گرفتن ماست.

امام زمان ارواحنا فداه اگر امروز بیاید، بفرموده امام صادق علیه السلام کشته خواهد شد. یزید امروز مثل یزید گذشته نیست. 1.5 میلیون انسان را در عراق می کشد، تا مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را پیدا کند. و این را هم عنوان میکند. باید بساط یزید را از عالم برچینیم. امنیت اماممان را باید در جهان تأمین کنیم تا امام بیایند.

 

برای ظهور باید امنیت جان اماممان را تأمین کنیم

چرا باید فدای امام شد؟ سوال درست این است، نه اینکه بگوییم اگر 1400 سال پیش کربلا بودیم باید فدا میشدیم یا نه؟ وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 56). این آیه بعد از این آیه است: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ(مائده 54). بعد از آیه جهاد، آیه پیروزی لشکر بقیه الله ارواحنا فداه است. قبل از آمدن امام زممان ما باید فداکردن جان برای اماممان را حل کرده باشیم.

ما انتقام خون سیدالشهدا علیه السلام که هیچ، انتقام خون شهدای خودمان را هم نتوانستیم بگیریم. براحتی از خون شهدایمان گذشتیم، تا جایی که امروز نظام کفر میگوید ما باید یک میلیارد انسان را بکشیم، تا جمعیت جهان تعدیل شود. در جنگ تحمیلی 200 هزار نفر کشت. بعد در اشغال عراق 1.5 میلیون نفر را کشت. حال هم با طراحی این جنگ بیوسایبرنتیک میخواهند 15درصد جمعیت جهان را بکشند. ما هم به روی خودمان نمی آوریم! یکی از متخصصین پزشکی مطلبی نوشته بود که «خدایا این چه وضعی است؟ خدایا داری ما را عذاب میکنی»؟ مگر خدا دارد این انسانها را میکشد؟ هنوز نفهمیدی این کار بشر است؟ به روی خودمان هم نمی آوریم که این یک جنگ بیولوژیک و جنگ سایبرنتیک است.

امروز از نوجوانان صحبت کردیم. امروز متعلق است به دو نوجوان حضرت زینب سلام الله علیها. نوجوانها طبیعتا تمایل دارند زندگی متفاوتی نسبت به پدران خود داشته باشند. نسل گذشته نتوانست انتقام خون اباعبدالله علیه السلام را بگیرد. شما اینطور نباشید. شما باید امنیت امام زمان ارواحنا فداه را تأمین کنید. باید برای امام جان بدهیم تا امنیت اماممان را تأمین کنیم. می بینیم که دشمن دارد جان انسانها را میگیرد. میگوید برای مدیریت عالم باید مردم دنیا را بکشم؛ و دارد این کار را میکند. نهایت بروز و ظهور ما این است که به امام حسین علیه السلام پناه می بریم از دست این آدمکشی! نهایت همت و تلاش ما این است. در میدان عاشورا میگوییم یک نفر به ما پناه بدهد!

 

عون و جعفر، نتیجه تربیت زینبی

نوجوان دریاست؛ کوه اراده است؛ اقیانوس عشق است. از دوران کودکی خارج شده، هنوز وارد میدان جوانی هم نشده. عون را ببینید: ان تنکرونی فانا ابن جعفر. میگوید اگر مرا نمی شناسید من فرزند جعفر طیار هستم. خودش را با پدربزرگش جعفر طیار معرفی میکند. شهید صدق، یعنی شهیدی که پای امر امامش به دشمن پشت نکرد و دست از مبارزه برنداشت. اشاره با آیه 23 سوره احزاب: مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا. این آیه در اصل برای جعفر طیار و حمزه سیدالشهدا و امیرالمومنین علیه السلام نازل شد. آیا باید به مبارزه ادامه داد، و انقلابی زندگی کرد؟ این سوالی است که برای خیلی از بزرگترها حل نشده بود و هنوز هم حل نشده. اما یک نوجوان این مسئله را حل کرده. شهید صدقٍ فی الجنان ازهر یطیر فیها بجناحٍ اخصر کفی بهذا شرفاً فی المحشر. شرافت همین بس که من فرزند جعفر طیارم. عمق بصیرت و نگاه و درک یک نوجوان را ببینید.

محمد: أشْکو إِلَی الله مِنَ العُدْوانِ. به خدا شکایت میکنم از دشمنان. امروز واقعا سخت است برای برخی جا بیندازیم که آمریکا و اسراییل دشمن هستند. این نوجوان نه یهود و نصارای معاند، بلکه مسلمانان منافق را دشمن خدا معرفی میکند. به زیبایی جریان نفاق را می بینید و رسوا میکند. زینب، تو چه کرده ای با این تربیت؟ فِعالَ قَومٍ فی الرَّدی عِمیانِ‌ قَدْ بَدَّلوا مَعالِمَ القُرآن. کسانیکه حقیقت را نمی بینند، معالم قرآن را عوض میکنند. بدعت ایجاد میکنند. وَ مُحکمِ التَّنزیلِ و التَّبیان‌ وَ أَظهَروا الکفرَ مَعَ الطُّغیانِ. به خدا شکایت میکنم از اینهایی که کفرشان را آشکار و طغیان کردند. هم دینداری تان دروغ است، و هم بر علیه امام زمانتان طغیان کرده اید.

در نوجوانی میشود پرده های حجاب از جلو چشمان ما کنار برود. وصیتنامه های شهدای نوجوان ما را ببینید. برخی سواد چندانی هم نداشتند، اما مطالبی را در وصیتنامه شان نوشته اند، که برگرفته از عمق آیات و روایات دینی ماست. این نیست مگر بخاطر اینکه خدای متعال پرده های حجاب از از مقابل قلب آنها برداشت.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است