جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ساعت ۲۰:۳۴

کاری که اینها کردند بدتر از ترور حاج قاسم بود

جلسه شانزدهم ماه رمضان ۱۴۰۰: کاری که اینها با انجام این مصاحبه کردند صد برابر بدتر از ترور حاج قاسم بود. ترور حاج قاسم او را زنده تر کرد، اما این ها به مکتب و خط و شخصیت شهید سلیمانی ضربه ای زدند که آمریکایی ها با کشتن سردار سلیمانی نزدند. امنیت و انتخابات یک کشور را به مخاطره انداخته اند.

جلسه شانزدهم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجتمع یاوران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

اجرای دستور خدا، مسئله اصلی ماه رمضان

مسئله اصلی در ماه رمضان توبه نیست. بله بهار توبه رمضان است، اما مسئله اصلی رمضان اجرای دستورات خداست: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ(بقره 183). امر خدا باید در عالم اجرا شود. مسئله اصلی این است: هُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ(اعراف 54). تمام ماه رمضان برای این است که ما حق الله را در حاکمیت عالم بشناسیم. کهف 44: هُنَالِكَ الْوَلَايَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ. ولایت به حق برای خداست. هُوَ خَيْرٌ ثَوَابًا وَخَيْرٌ عُقْبًا(کهف 44). بهترین ثواب را کسانی می برند که از این جایگاه امتثال امر کنند.

این توطئه آقای روحانی و جبهه اصلاحات چیزی جز نمایش خیمه شب بازی نیست. یک نفر را مترسک کرده اند تا به ادامه قدرت برسند. آقای ظریف در این رسوایی طوری از رابطه خودش با جان کری صحبت میکند، انسان گمان میکند این دو در یک نظام و یک دستگاه باهم همکارند، و ارتباط نزدیک و عمیق دوستانه دارند! میگوید «مرا به اسم کوچک صدا زد! گفت این هواپیماهایی که به سوریه میرود، با ایران ایر انجام میشود، نه ماهان». چطور حاکمیت دشمن خدا را راحت می پذیرید؟ ایشان قائل به تنش نداشتن با دشمن است. با اینکه خودشان قائل به این هستند که در طول تاریخ آمریکا همیشه با ایران تنش داشته.

میگوید من از فردای روز پیروزی رزمندگان در آزادی خرمشهر، به وزارت خارجه رفتم، تا امروز. شما ببینید از همان روز تا کنون وزارت خارجه چه روندی را دنبال کرده. در خبرها هست که مقام امنیتی ما آقای شمخانی در خانه نخست وزیر عراق با رئیس سازمان سیا دیدار کرده. خدا کند این خبر درست نباشد! و الا این هم لکه ننگ دیگری بر پیشانی اصلاحات خواهد بود. شما که میگفتید تقابل بین نظامی گری و دیپلماسی؛ حال چطور شده که مقامهای نظامی شما رفتارهای دیپلماسی میکنند؟ اگر هم میخواهید کسی را جایگزین حاج قاسم کنید، این شخص قطعا آقای شمخانی نیست!

 

مسئله این انقلاب احقاق حق خداست

إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ(مائده 55). ولی شما فقط خداست و رسولش و کسانیکه اقامه نماز میکنند و زکات میدهند، که اینها جزو دستورات خداست، در حالیکه خضوع و خشوع دارند. یک آیه بعد از این آیه مخصوص ایرانیهاست: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ(مائده 54). مسئله این انقلاب احقاق حق خداست. فرمود اقامه صلاه یعنی اقامه ولایت ما ائمه. ولایت ائمه مقرون با اطاعت از خداست. چون اطاعت از ائمه اطاعت از دستورات همان خداست. ائمه از خودشان حرفی نمیزنند.

امام جمله ای دارند: سلطنت و ولایت مختص خدای متعال است، چون خداوند مالک امر است. دشمن هم همین حرف را میزند؛ میگوید مردم رعیت ما هستند. ما قدرت داریم و تکلیف مردم را ما باید مشخص کنید. اینها که مردم را خلق نکرده اند، مدعی حاکمیت بر مردم هستند؛ چطور خدایی که جهان و مردم را خلق کرده و آفریده، مدعی حاکمیت نباشد؟!

ائمه از قِبَل ولایت الله حکومت میکنند. ائمه حاکمیت خدا را در عالم تسری میدهند. مومنون: فَتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ(مومنون 116). بزرگ است الله پادشاه به حق، هیچ خدا و حاکمی جز او نیست، پروردگار عرش بزرگ. کلمه الله بار معنایی خاصی دارد. به مقام الوهیت و جایگاه حاکمیت خدا اشاره دارد.

 

حوزه علمیه باید از حق حاکمیت خدا دفاع کند

الْمُلْكُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمَنِ وَكَانَ يَوْمًا عَلَى الْكَافِرِينَ عَسِيرًا(فرقان 26). روز قیامت ملک دست خدای متعال است، و خدا نسبت به مومنین مهربان است، اما نسبت به کفار یعنی کسانیکه حاکمیت خدا را انکار کردند سخت گیر است. همین الان برای انتخابات دعوا بر سر دوگانه حاکمیت خدا و حاکمیت غیرخداست. سه ساعت دروغ و راست را مخلوط کردند، انواع و اقسام جنگ روانی را ایجاد کردند، و اینها همه با برنامه قبلی بود. ضربه ای که اینها میخواستند به افکار عمومی وارد کنند، را انجام دادند. ضربه شان را زدند. حوزه علمیه باید از حق حاکمیت خدا دفاع کند. از خون حاج قاسم و شهدای دفاع از حریم اهلبیت دفاع کند.

اینها صریحا حق الله را ضایع میکنند. میگویند در انتخابات بعد تصمیم بگیرید؛ میخواهید حکومت را به فرمانده میدان بدهید یا دیپلماسی؟ همه میدانند که فرمانده میدان رهبرانقلاب بود و هست. دعوا بر سر حاکمیت خداست. نبرد جبهه حق و باطل بر سر چه بود؟ آمریکا 160 کشور را متحد کرد برای مبارزه با جبهه مقاومت. چون جبهه مقاومت اگر شکست بخورد، از اسلام چیزی باقی نخواهند ماند.

حرف حاج قاسم و شهدای مدافع حریم اهلبیت چه بود، جز اینکه گفتند ما حاکمیت آمریکا و داعش آمریکایی را نمی پذیریم؟ ما حاکمیت اسلام را تحت ولایت نایب امام زمان ارواحنا فداه میخواهیم. دعوا سر حاکمیت و حق الله است. میخواهند مردم را دو دل کنند. این مقاومت و این مبارزه و این مدیریت نتیجه خون 250 هزار شهید است. وقتی شما قاسم سلمیانی را میزنید، خون تمام شهدا را زیر پا له میکنید. میخواهند حوزه علیمه را مشغول مباحث جزئی و حاشیه ای کنند، تا کارشان را پیش ببرند.

 

کاری که اینها کردند خیلی بدتر از ترور حاج قاسم بود

از قوه قضاییه تعجب میکنم. از این فاجعه سیاسی امنیتی چند روز گذشته؟ هنوز یک نفر هم بازداشت نشده. مگر اینها با امنیت کشور بازی نکردند؟ مگر بستر ناامنی دوران انتخابات را فراهم نکردند؟ قوه قضاییه چکار میکند؟ اتفاقی که دوست و دشمن آن را محکوم میکنند، اما هنوز هیچ اقدامی برای برخورد با متخلفین نشده. دفتر بررسی استراتژیک ریاست جمهوری محدود به تهران نمیشود، که این پرونده را در اختیار دادستان تهران قرار داده اید.

کاری که اینها کردند صد برابر بدتر از ترور حاج قاسم بود. ترور حاج قاسم او را زنده تر کرد، اما این ها به مکتب و خط و شخصیت شهید سلیمانی ضربه ای زدند که با آمریکایی ها با کشتن سردار سلیمانی نزدند. حتی یک نفر حتی بازداشت هم نشده. مگر دست و بالتان بسته است؟ چطور در مسائل دیگر، که برخی آقایان زیر سوال میروند، سریع برخورد میکنید؟ انتخابات یک کشور را به مخاطره انداخته اند. امیرالمومنین علیه السلام از دست معاویه خودش را نمیزد و میفرمود أین عمار، از دست شیعیان و دوستانش خودش را میزد و گریه میکرد.

 

مشکل نادیده گرفتن حق الله است

رییس مجلس از حاج قاسم باید دفاع میکرد، وظیفه اش بود، و دفاع کرد. بیشتر از این هم باید دفاع میکرد. برخی حزب اللهی ها میگویند این حرکت انتخاباتی است! این چه نگاهی است که حاکم بر جبهه ارزشی ماست؟ بجای اینکه همه متحد شوید علیه این توطئه، بررسی کنید، آنالیز کنید، که جبهه اصلاحات چکار میکند و چه هدفی دارد، و بعد مقابله کنید، بین خودتان دعوا راه انداخته اید؟!

برخی وسط خط مقدم بجای مقابله با دشمن روبرو، با خودیها درگیر میشوند. در جبهه هم ما از این آدمها داشتیم. کسانیکه میخواهند کاندید شوند، مراقب تیم رسانه ای شان باشند. هر کسی را برای این کار بکار نگیرند.

اگر حق خد نادیده گرفته نمیشد، حق دین و حق رسول و حق ائمه و حق ولی فقیه امروز نادیده گرفته نمیشد. مشکل نادیده گرفتن حق الله است. در این اوضاع آشفته، باید حق خدا را فریاد زد. امام حسین علیه السلام در اوج فتنه امت پیغمبر، آخرین کلماتش در گودی قتلگاه این است: إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ. این یعنی پذیرش حق حاکمیت خدا. دعوا بر سر حق الله است. این حرفها را زینب کبری سلام الله علیها میفهمد. مثل پروانه دور حسینش میگردد، تا حسین یک دقیقه بیشتر زنده بماند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است