جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت ۱۱:۲۶

توهین مجدد به مردم قم / درخواست برخورد قضایی با سخنگوی وزارت بهداشت

شب چهارم ایام فاطمیه(به روایت ۹۵روز)-۲۸دی۹۹: آمکُش مردم قم هستند یا آنهایی که چشم و گوش بسته داروهای سازمانی جهانی آدمکشی یعنی WHO را روی مردم کشورمان امتحان کردند، و بسیاری از فوت شدگان به اعتراف خود شما بخاطر همین داروها از دنیا رفتند؟ شما حق ندارید بگویید نمازجمعه قم هیچ کسی رعایت نکرد. دروغ میگویید.

مراسم عزاداری شب چهارم ایام فاطمیه به روایت 9۵ روز در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم یکشنبه 28 دی 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

نماز و روزه بدون یاری امام مقبول نیست

تا یاری امام نباشد، نماز و روزه و عبادت و زهد هم به کار انسان نخواهد آمد. اگر کسی ادعای ایمان داشته باشد اما امام حق را یاری نکند، مومن واقعی نیست. أُولَئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا(انفال 4). مومنین حقیقی اینها هستند. الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ(توبه 20).

مراقب باشید برخی عمامه به سرها شما را فریب ندهند. به اسم دین، شما را از اصل دین جدا نکنند. تا بحث از نصرت امام میشود، باید از خود بپرسیم در زمان غیبت امام عصر ارواحنا فداه، چطور باید اماممان را یاری کنیم؟ یعنی از 1180 سال پیش تا الان که دوران غیبت است، مردم هیچ تکلیفی نسبت به یاری امامشان نداشته وئندارند؟ در زمان غیبت مصداق یک سوم آیات قرآن که درباره امامت و ولایت است چه میشود؟ یک سوم آیات قرآن هم در رابطه با دشمنان ائمه است. وقتی امام نباشد، دشمن امام هم که شناخته نمیشود. فقط یک سوم قرآن درست است که در رابطه با عبادات فردی است؟

کشته شدن حضرت زهرا سلام الله علیها یعنی غربت رسول خدا صلی الله علیه و آله. یعنی قدرنشناسی آیات قرآن و قدرنشناسی امیرالمومنین علیه السلام. خدای متعال چرا حجت الحجج خود یعنی فاطمه کبری سلام الله علیها را در این میدان هزینه میکند؟ این واقعه فقط بخاطر دشمنی و کینه یک عده خاص با امیرالمومنین علیه السلام و خاندان نبوت اتفاق نیفتاد. یک امت در این قضیه دخیل و مقصر بودند.

 

مراقب فریب برخی عمامه به سرها باشیم!

مراقب باشیم برخی اهل منبر ما را فریب ندهند. اگر تکلیف ما را در زمان غیبت مشخص نکنند، از نشر معارف دینی کم گذاشته اند: وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ. از دین و معارف دینی نباید کم گذاشت. جوانها همیشه سوال میپرسند که الان وظیفه ما چیست؟ من میخواهم بنده خوبی باشم و رضایت خدا را جلب کنم، از کجا باید شروع کنم؟ نمازم را خواندم، روزه گرفتم، گناهان را هم در حد وسعم ترک کردم؛ بعدش چه کنم؟ برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه چه کنم؟ درست هم میگویند. فقط با انجام واجبات و ترک محرمات وظیفه ما انجام نمیشود. حال که آدم متقی شدیم، باید به نصرت اماممان بشتابیم. تازه کار آغاز میشود. کسانیکه که امیرالمومین علیه السلام را تنها گذاشتند، انسانهای فاجر که نبودند، مهارجر و انهصار پای رکاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بودند؛ اما امامشان را آن زمان که باید یاری نکردند.

قال سلمان: فلما ان کان اللیل حمل علی (علیه‌السّلام) فاطمة (علیهاالسّلام) علی حمار واخذ بیدی ابنیه الحسن والحسین علیهما السلام، فلم یدع احدا من اهل بدر من المهاجرین ولا من الانصار الا اتاه فی منزله فذکرهم حقه ودعاهم الی نصرته، فما استجاب له منهم الا اربعة واربعون رجلا. فرمود از اهل بدر از مهاجر و انصار کسی باقی نماند مگر اینکه فاطمه سلام الله علیها به خانه اش رفت. احدی از مهاجر و انصار نبود که فاطمه زهرا سلام الله علیها با پهلوی شکسته و بدن مجروح به خانه اش رفته باشد و او را به یاری امیرالمومنین علیه السلام دعوت کرده باشد. حق علی علیه السلام را به تک تک آنها یادآوری کرد، و از آنها خواست به یاری ایشان بیایند. مسئله مردم مدینه حق شناسی امیرالمومنین علیه السلام نبود، حق علی علیه السلام را همه میشناختند. مسئله در عدم یاری علی علیه السلام بود. اما هیچکس فاطمه سلام الله علیها را اجابت نکرد؛ حتی یک نفر! امام صادق علیه السلام فرمود: ما أجابها أحد.

این رزمندگان و بدریون و خیبریون و حنینیون همه بی تقوا بودند؟ نماز نمیخواندند؟ واجبات را ترک میکردند؟ نه؛ مناسک و عبادات دینی یک بخش از دین است. دو سوم قرآن شناخت حق امام و شناخت دشمنان امام است. تکلیفتان را نسبت به دشمن امام بشناسید و انجام دهید. از اهل منبر بپرسید، امروز دشمن امام زمان ارواحنا فداه کیست؟ چون ما تکلیف داریم از امام زمان ارواحنا فداه مقابل دشمنانش دفاع کنیم. اهل منبری که چهل سال است حاضر نیست راجع به دشمنان امروز امام زمان ارواحنا فداه یعنی یهود و نصارای معاند حرف بزند، به فکر وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ نیست؟ این آیه فقط خطاب به کسبه کم فروش نیست. اگر کسی دشمن امروز دین را معرفی و محکوم نکند کم فروشی کرده؛ وای بر او! این را از منبری ها و مبلغین مطالبه کنید. تعداد مبلغین و خطابه ها و نوحه ها و نمایشگاههایی که از دشمنان امروز اهلبیت سخن بگویند، کم است. یک نمایشگاه عریض و طویل را می بینی، اما اثری از محکوم کردن دشمن امروز فاطمه زهرا سلام الله علیها نیست. مگر نگفته اند در آحرالزمان به قم پناه ببرید چون مأوای فاطمیین است. فاطمی کسی است که امروز حضرت زهرا سلام الله علیها را یاری کند.

 

توهین مجدد به مردم قم

سخنگوی ستاد کرونا دهان باز کرد و به مردم شهر قم توهین کرد. بار اولی که به اهل قم اهانت کردند و دروغ بستند به قم، جواب محکمی نشنیدند. دروغ بزرگی به قم نسبت دادند که شروع کرونا از قم بوده. در حالیکه بیمارستانهای جنوب غرب تهران قبل از اعلام کرونا، بیمار کرونایی داشت، از دانشجویانی که از چین آمده بودند. از زن دکتر خبرنگاری که هر روز مردم را از کرونا میترساند، تا معاون و سخنگوی وزارت بهداشت که گفتند منشأ کرونا از قم بوده. بعد که زمان گذشت و اعتراضات بالا گرفت، حرفشان را پس گرفتند.

سَيأتي زَمانٌ تكونُ بَلْدةُ قُمّ وأهلُها حُجّةً على الخلائقِ، و ذلكَ في زمانِ غَيْبَةِ قائمِنا عليه السلام إلى ظُهورِهِ. قم در آخرالزمان حجت بر هه خلائق است. تو که هستی که میگویی مردم قم آدمکش هستند؟ چشمت را باز کن و مجالس اهلبیت را ببین، مردم حتی بیش از فاصله ذکرشده فاصله را رعایت میکنند. آدمکش؟! تو انسان حقیر از کجا این جسارت را پیدا کرده ای؟ عده ای در قم اگر رعایت نکنند، به همه مردم قم تعمیم میدهید؟ در تهران و سایر شهرها مگر این بی رعایتی ها نیست؟ قصد شما چیست؟

اگر کسانی برای خوشگذارانی اجتماع کردند و دستورات بهداشتی را رعایت نکردند، برای اینکه به ساحت قدس آنها برنخورد، قم را مثال میزنید، و میگویید آدمکش هستند و باید با آنها برخورد قضایی شود؟ آمکش مردم قم هستند یا آنهایی که چشم و گوش بسته داروهای سازمانی جهانی آدمکشی یعنی WHO را روی 14 هزار مردم کشورمان امتحان کردند، و بسیاری از اینها به اعتراف خود شما بوسیله همین داروها از دنیا رفتند؟ حد خود را بشناسید! درست است قم بزرگتری ندارد که از حق قم دفاع کند، اما شما حق ندارید حمل سیاسی کنید و بگویید نمازجمعه قم هیچ کسی رعایت نکرد. دروغ میگویید. این حرم قم است، با تمام رعایتها و این جمکران، با تمام رعایتها.

 

درخواست برخورد قضایی با سخنگوی وزارت بهداشت

ما که خبر داریم در این مکانها آمده اید و رفته اید؛ صادقانه به تهران خبرهای درست را برسانید، تا این انسان حقیر به خود اجازه ندهد بگوید قمی ها آدمکُشند. این کلمه بار حقوقی دارد. آدمکش آن اربابی است بنام بیل گیتس، که در این مثلث شوم کووید 19 مدعی است 15درصد مردم جهان را بصورت تدریجی خواهد کشت؛ یک میلیارد از 8 میلیار جمعیت دنیا را کم خواهیم کرد. آدمکش ترامپ و جو بایدن و اوباما هستند. آمکش منافقینی هستند که تحت امر اینها در عراق و سوریه و ایران و سایر بلاد نسل کشی به راه انداخته اند.

ما شهروندان قم از مسئولین قضایی میخواهیم، اولا این فرد را مواخذه جدی کنند، محاکمه کنند بایت این دروغ و اتهام بزرگ به شهروندان قم؛ نسبت به توهین ناروا به شهروندان فهیم و مقید و متشرع قم. و بعد از مسئولین قضایی قم میخواهیم نسبت به خبرهای دروغی که به تهران منتقل میشود، اینها را شناسایی کنند. اینهمه رعایت های مردم شریف و متدین قم را نمی بینید؟ رهبرانقلاب فرمود شیوه نامه ها را رعایت کنید، و ما هم فقط به همین خاطر رعایت میکنیم.

ماهها نمازجمعه ها را تعطیل کردید، بدون دلیل موجه. خود شما در وزارت بهداشت گفتید مانعی برای اقامه نمازجمعه نیست، اما دستور داریم که نمازجمعه ها را تعطیل کنیم. حال که نمازجمعه از سر گرفته شده، با تهمت عدم رعایت درخواست برخورد قضایی میدهید؟ شما که هستید؟ احترام این فهم و درک و شعور را نگهدارید. احترام مومنین را نگهدارید. چند صباح دیگر بیشتر در این دولت منصب دار نیستید. با خود لعن و نفرین مردم و مومنین را بیش از این با خود نبرید.

 

کسیکه امامش را یاری نمی کند، باید از اعتبار اجتماعی ساقط شود

سلمان میگوید احدی از مهاجر و انصار فاطمه سلام الله علیها را اجابت نکرد. با اینکه زهرای مرضیه سلام الله علیها خانه به خانه با همه مهاجر و انصار صحبت کرد و اتمام حجت و طلب یاری از آنها کرد. نصرت امام حق عظیمی به گردن ماست.

سلیمان بن سرد خزایی وقتی از نصرت امیرالمومنین علیه السلام در یکی از جنگها کوتاهی کرد، بعد از اینکه امیرالمومنین علیه السلام از بصره برگشتند، خدمت حضرت رسید. امیرالمومنین علیه السلام او را سرزنش کرد. در سیره ائمه کسیکه امامش را یاری نمیکند، باید سرزنش و ملامت شود. باید از اعتبار اجتماعی ساقط شود.

سلیمان برای عرض ارادت خدمت امیرالمومنین علیه السلام آمده؛ حضرت فرمود: تو جزو کسانی بودی که بیشتر از هر کس دیگری به او اعتماد داشتم، اما تو به من شک کردی و خدعه کردی. به کمین نشستی. من تصور این بود تو از همه پیشی خواهی گرفت در یاری من. فکر میکردم زودتر از دیگران مرا یاری کنی. اعتقاد به علی علیه السلام دارد، شیعه هم هست، جزو نخبگان و خواص است. توقع امیرالمومنین علیه السلام این است زودتر از دیگران او را یاری کند. چه تو را وادار کرد بنشینی و در یاری اهلبیت پیغبمرت کم بگذاری؟ چه تو را زمین گیر کرد؟ خیلی اوقات خواص و نخبگان و انقلابی ها در نصرت امام کم میگذارند.

 

ترس، دلیل عدم نصرت امام

طرف نخبه و انقلابی است، اما تا یک جایی پیش می آید. دچار شک و تردید میشود. در یک عرصه به یاری امامش می آید، اما در جایی دیگر عقب می نشیند. خیلی ها دوران انقلاب و دفاع مقدس در میدان دفاع از انقلاب و نظام بودند، اما رفته رفته به حاشیه رفتند. بفرموده امیرالمومنین علیه السلام اینها اهل فریبند. منتظرند ببینند چه پیش می آید؛ علی پیروز میشود یا نه. انقلاب قدرت پیدا میکند یا نه. چون شک دارد، که این نایب امام زمان ارواحنا فداه بتواند این کشتی را به ساحل پیروزی برساند.  يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَنْ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ(مائده 52). کسانی هستند که کم کم دل میدهند به یهود و نصارای معاند. وقتی میپرسی، میگویند میترسیم این انقلاب زمین بخورد و مردم یقه ما را بگیرند! میترسیم ورق برگردد.

امیرالمومنین علیه السلام میفرماید آنکسی که امامش را نصرت نمیدهد یک دلیلش این ترس است. منتظر است اگر علی علیه السلام شکست خورد، سمت معاویه برود. الان راجع به آمریکا برخی چطور موضع میگیرند. سخنگوی دولت را ببینید چطور موضع میگیرد. قطعا این موضع نظام نیست، اما موضع دولت کنونی هست. میگوید ترامپ چنین بود و چنان کرد. مسئله را شخصی میکند. برای اینکه فردا که جو بایدن آمد، بگوید با آمریکای بایدن میتوان مذاکره کرد. آمریکای جمهوری خواه با آمریکای دموکرات برای اینها فرق میکند. اما این ملت فراموش نمیکند که آغاز سنگین ترین تحریمها در زمان اوبامای دموکرات بود.

رهبرانقلاب هم گفتند برای ما اشخاص هیچ فرقی نمیکنند. موضع آمریکا استکباری است. اگر بخواهند به مذاکرت برگردند باید همه تحریمها را بردارند، طبق تعهدی که داده اند. و الا مذاکره ای در کار نخواهد بود. این ابرحریف نظام کفر شاگرد مکتب امیرالمومنین علیه السلام است. اگر اجازه میدادند امیرالمومنین علیه السلام حاکمیت را به دست بگیرد، چه حاکمیتی به کار می بست؟ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود اگر کار را به دست علی علیه السالم بسپارید رفاه و آسایش و امنیت را برای شما به همراه می آورد.  أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ(یونس 35). کسیکه به حق هدایت شده سزاوار تبعیت است یا کسیکه خود هدایت نیافته؟

 

غربت علی (علیه السلام)

سلیمان پاسخ داد بخاطر گذشته مرا عقاب نکن! وقتی می بینی دوستت دارم و با تو هستم مرا سرزنش نکن. یاری نکردم که نکردم! هنوز اموری مانده که دوست و دشمنت را بتوانی تشخیص بدهی. یعنی من دوستت هستم، نه دشمنت! حق مودت را بجا آوردی سلیمان، اما حق نصرت امام را بجا نیاوردی. علی علیه السلام ساکت ماند. چه بگوید؟!

سلیمان بلند شد و به مسجد رفت و به امام حسن مجتبی علیه السلام گفت پدرت علی علیه السلام مرا توبیخ کرد! امام حسن علیه السلام پاسخ داد پدرم هر کسی را نصیحت نمیکند. اگر گفته چرا مرا کمک نکردی، پس هنوز به تو امید دارد. از پدر غریبم علی علیه السلام ناراحت نشو. اگر تو را ملامت کرده چون امید دارد به تو.

بی جهت نبود امیرالمومنین علیه السلام از امشب به بعد کنار قبر فاطمه سلام الله علهیا مینشیند و میگوید نَفْسِي عَلَى زَفَرَاتِهَا مَحْبُوسَةٌيَا لَيْتَهَا خَرَجَتْ مَعَ اَلزَّفَرَاتِ. از جان کندن فاطمه سلام الله علیها جانم به لب رسیده، ای کاش با این جان کندن علی بمیرد! لاَ خَيْرَ بَعْدَكَ فِي اَلْحَيَاةِ وَ إِنَّمَاأَبْكِي مَخَافَةَ أَنْ تَطُولَ حَيَاتِي. بعد از تو زندگی دنیا خیری ندارد. گریه میکنم از ترس اینکه بعد از تو زندگی ام طول بکشد! علی علیه السلام به هیچکس امید ندارد. امثال سلیمان کم نبوده و نیستند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است