کتاب مبانی دینی استکبار ستیزی


کتاب «مبانی دینی استکبار ستیزی و اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی» اثری در راستای تقویت بنیان‏های قوی «اصل استکبار ستیزی» توسط پژوهشگران مؤسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه(علیهم‎السلام) تهیه و تدوین و بوسیله معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، در پاییز 1392 به چاپ رسید.

 

 

پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران در طول سه دهه شکوهمند و عزّت آفرین به تمامی جهانیان، چیزی جز مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی به سردمداری امریکا و صهیونیسم نبوده است. این مهم، به فضل و منّ الهی و رهبری‏های‏ داهیانه و مقتدرانه امام خمینی(قدس‏ سره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(ادام‏ الله‏ ظله) و نیز، ایمان‎ استوار و صبر انقلابی مردم شریف این مرز و بوم، به زیبایی هرچه تمام‏تر تحقق یافته است. برای تقویت بنیان‌های قوی «اصل استکبارستیزی» و این مواجهه مقدس، ضرورت ایجاب می‎نماید با ماهیت، ابعاد، آسیب‎ها و اصول این واجب اسلامی و تکلیف قرآنیِ حیات بخش بیشتر آشنا شویم.

 

ویژگی‏های این اثر در یک نگاه:

* فصل اول به بررسی ویژگی ها و شاخصه های رفتاری مستکبران در دو بخش تعریف استکبار و مصادیق آن و ویژگی های مستکبران می پردازد.

* در فصل دوم از این کتاب با اصول مواجهه با نظام سلطه و استکبار جهانی در شش بخش «اصل هوشیاری و دشمن شناسی»، «اصل مرعوب نشدن و فریب نخوردن»، «اصل ضدیت و مقاومت در مبارزه»، «اصل حفظ عزت و عدم سازش و مذاکره»، «اصل عدم تقیه» و «اصل عدم حسن ظن و اعتماد» آشنا می‏ شویم.

* در فصل سوم به گوشه ای از جنایات استکبار جهانی؛ آمریکا در دو بخش جنایت های صورت گرفته علیه ملت ایران و جنایت های صورت گرفته علیه اسلام و کشورهای اسلامی اشاره می شود.

* در نهایت در فصل پایانی این کتاب به وظیفه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام اشاره شده است.

 

 

مرکز پخش محصولات هیئت:
فروشگاه محصولات فرهنگی «رِبّیّون»
نشانی: قم - خیابان انقلاب - قبل از چهار راه سجادیه - جنب مقتل الشهداء فاطمیه - پلاک 725
شماره تماس: 09127518553

 

دفعات بازدید: [۳۱۵۵]

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

نظرات کاربران

محمد جواد
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ساعت ۲۲:۱۸

با عرض سلام خدمت دوستان بنده در تهران هستم و اگر می خواهم کتاب های شما را دریافت کنم چه باید بکنم؟

پاسخ:

سلام علیکم. فروشگاه محصولات فرهنگی رایة واقع در جنب مقتل الشهداء فاطمیه (سلام الله علیها) مرکز پخش محصولات واحد پژوهش هیئت است. با شماره تماس: 09127518553

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است