سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ساعت ۲۳:۳۲

به خاک سپاری شبانه هفت شهید در قم!

شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها-7آذر99:شب شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها هفت شهید شبانه به خاک سپرده شدند. با چه منطقی؟ اگر علت اصلی آمدن این شهدا به شهر قم و سایر شهرها ایجاد یک بیداری و حیات و نفس دمیدن به روحیه معنوی و انقلابی مردم است، برای چه شهدا را شبانه و آن هم با محدودیت دفن کردید؟ چه کسی باید از حق شهدا دفاع کند؟

مراسم عزاداری شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها در جلسه مجازی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 7 آذر ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

 

احیای امر اهلبیت با جلسات معنوی صورت می گیرد

وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(قصص 5). در هفته باعظمت بسیج هستیم که یکی از آیات الهی و حجت های بحق در آخرالزمان است، که به دستور حضرت امام رحمت الله علیه این شجره طیبه شکل گرفت. و هم در ایام شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها هستیم، که به حق به گردن ما حق حیات دارند.

در طول این هفته بخاطر محدودیتهای ستاد کرونا امکان اجتماع و جلسات مذهبی نبود. اگر این اجتماعات معنوی و سیاسی با رعایت شیوه نامه ها تشکیل میشد، چقدر ممکن بود عارضه منفی داشته باشد؟ مشخص نیست. چه اینکه در ایام محرم مجالس با عظمت و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد، و مشکلی هم پیش نیامد. در عراق و کربلا هم جماعت 16 میلیونی حضور پیدا کردند، اما مشکلی پیش نیامد؛ بلکه آمار مبتلایان نجف و کربلا به صفر نزدیک شد. هنوز ما منتظر دلیل و توضیح مسئولین هستیم. حق بسیار عظیمی از جامعه دینی و معنوی دارد ضایع میشود. این خوب رعایت کردن مومنین که به هدایت رهبرانقلاب شکل میگیرد، دلیل نمیشود که دیگران سوءاستفاده کنند و حقوق و امنیت معنوی مومنین را به مخاطره بیندازند.

تذکر در قاموس دین یکی از اوجب واجبات است. اگر جامعه ای مدام متذکر امر حق نباشد، رفته رفته دچار غفلت و نسیان میشود. کما اینکه در اقوام گذشته این موضوع را دیده ایم، که باعث سلطه طواغیت شده و نور حق به مرور سرد و خاموش شده است.

انّ فی اجتماعکم و مذاکرتکم احیاؤنا. احیای امر اهلبیت با اجتماعات و جلسات معنوی صورت میپذیرد. متأسفانه نمازهای جماعت را هم تعطیل کرده اند. بالاتر از نماز و ذکر اهلبیت که ما شعاری نداریم. ما دلایل محکم علمی در این باره ندیده ایم که اقناع کننده باشد. تناقض در رفتار مجریان امر هم بسیار دیده میشود. رهبرانقلاب در دیدار با ستاد کرونا تصریح کردند. ما بعنوان اعضای تشکیل دهنده جامعه دینی و معنوی بعنوان یک حق برای خودمان قائلیم. بواسطه همین درک و فهم بالای سیاسی و دینی و معنوی انقلابی که در آخرالزمان رخ داده، و بنیان تمام طواغیت را زیر سوال برده. این خیلی امر مهمی است.

 

ایمان در میدان جهاد تحقق می یابد

رهبرانقلاب سال گذشته درباره بسیج این آیه را قرائت کردند: وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(قصص 5) و گفتند این آیه یعنی بسیج. تسلط رهبرانقلاب به قرآن و به تفسیر و تأویل قرآن بر هیچکس پوشیده نیست و به زمانهای گذشته برمیگردد. ایشان گفتند بسیج بالقوه ایجاد شده برای مقام خلافه اللهی روی زمین، و این مسئله کاملا حقیقت دارد و شواهد و قرائن محکم و مستدلی دارد. بسیج یعنی عده ای مومن و مجاهد که خدای متعال آنها را برگزیده: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ (مائده 54). یاران آخرالزمان امام زمان ارواحنا فداه این ویژگیها را دارند. وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 56). به تفسیر ائمه اطهار علیهم السلام اینها جماعت ایرانی هستند، که به تحقق آرمان عظیم طلوع خورشید ولایت عظمی در عالم میرسند.

مکتب و تفکر و فرهنگ بسیج صدها هزار فارغ التحصیل همچون شهدا به عالم تقدیم کرده، و این شهدا بعد از شهادتشان برای رشد و تعالی این آرمانها بیش از زمان حیاتشان تلاش و مجاهده میکنند. وقتی ما بسیج را قدر شناخته ایم که رسالت و آرمان بسیج را بشناسیم و بدنبال تحقق آن باشیم. بسیج فقط حضور در پایگاههای مقاومت نیست. اگر بسیج را فقط در فتنه ها و حوادث و حضورهای جهادی خلاصه کنیم، محدود به عده ای خاص میشود. اما حقیقت بسیج این نیست. اینها جزو برکات و دستاوردهای بسیج است.

أُولَئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا(انفال 4). ایمان در بسیج پیدا میشود و بس؛ و الا پوسته ای از ایمان برای ما باقی می ماند. ایمان عاریه ای به آخرت نمیرسد. اثبات ایمان در میدان جهاد محقق میشود. این عرصه جهاد امروز در اختیار بسیج است.

 

کروناهراسی عجیب در صداوسیما

فضای کروناهراسی عجیب و غریب و غیرمنطقی بعضا صورت میگیرد. خانم خبرنگار دکتر در اخبار گفت «شما هر علائمی از سرماخوردگی در خودتان دیدید بدانید کروناست»! جامعه پزشکی ما به کجا میرود؟! هر علامت خفیفی دیدید سرماخوردگی نیست و کروناست؟! طبق کدام قاعده علمی میگویید سرماخوردگی از بین رفته؟ آنفولانزا چه شد؟ از بین رفت؟! چرا به شعور مردم توهین میکنید؟ صداوسیما به کجا میرود؟ به شعور یک ملت توهین میکنند. هرطور میخواهید القا میکنید. مردم ما خیلی بیش از اینها میفهمند.

میگوید «هر علامت کوچکی از سرماخوردگی دیدید بدانید کروناست و 14 روز خودتان را قرنطینه کنید». این چه منطقی است؟! میگوید «حتی در طول این 14 روز به تست منفی کرونا هم توجه نکنید؛ حتی در صورت برطرف شدن علائم باز هم احتمال کرونا هست»! چه اصراری دارید بسیاری از متوفیانی که مشخص است در اثر بیماریها و عوارض دیگر فوت کرده اند کرونایی معرفی کنید؟ چرا اصرار دارید تعداد متوفیان کرونا را بالا نشان دهید؟

چرا استاندار قم اصرار دارد وضعیت قم را قرمز معرفی کند؟ از تهران کسب تکلیف میکند و قم را قرمز اعلام میکند، و محدودیتها را اضافه میکند. شما با این رفتارتان به مردم قم توهین میکنید. مردم ابزار دست شما نیستند؛ بنا بوده شما خادم مردم باشید. حضرت معصومه سلام الله علیها به قم آمده برای اینکه حجت بودن قم در آخرالزمان را به اثبات برساند. چشم هم مردم جهان در آخرالزمان به قم است.

 

به خاک سپاری شبانه هفت شهید در قم!

یکی دو شب گذشته 7 شهید وارد شهر قم شدند. شب شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها شبانه به خاک سپرده شدند. با چه منطقی؟ اگر علت اصلی آمدن این شهدا به شهر قم و سایر شهرها ایجاد یک بیداری و حیات و نفس دمیدن به روحیه معنوی و انقلابی مردم است، برای چه شهدا را شبانه و آن هم با محدودیت دفن کردید؟ چه کسی باید از حق شهدا دفاع کند؟ رزمندگان اسلام چرا سکوت کرده اند؟ یا شهید به شهرها نیاورید، یا آنها را با عظمت تشییع کنید.

شهدا ارزش این را نداشتند که با حفظ شیوه نامه ها، با حرمت و عظمت و تکریم به خاک سپرده شوند؟ شهدایی که به گردن همه مردم بویژه شما مسئولین حق دارند. چرا باید شهدا مثل دوران خفقان تشییع و تدفین شوند؟ اگر این شهدا نبودند، تحقق حجت بودن قم بر عالم اتفاق نمی افتاد. مجاهدت و خونهای این شهدا بوده که قم را در آخرالزمان حجت بر خلائق قرار داده. با مردم بازی نکنید. اموات غیرکرونایی را کرونایی اعلام نکنید. وضعیت زرد و نارنجی قم را قرمز اعلام نکنید. اگر پایگاههای مقاومت بسته شود، امنیت مردم را چه کسی تضمین میکند؟ پایگاه مقاومت مثل کلانتری و بیمارستان و سایر ارگانها مأموریت دارند برای حفظ آرامش و امنیت شهر و مردم. ضرورت پایگاه مقاومت بیشتر است یا یک سوپرمارکت؟

امام صادق علیه السلام فرمود: إنَّ اللّه َ احْتَجَّ بالكوفةِ على سائرِ البلادِ ، و بالمؤمنينَ مِن أهلِها على غَيرِهِم مِن أهلِ البلادِ ، و احْتَجَّ ببَلدَةِ قُمّ على سائرِ البلادِ ، و بأهْلِها على جميعِ أهْلِ المَشرِقِ و المَغرِبِ مِن الجِنِّ و الإِنْسِ ، و لَم يَدَعِ اللّه ُ قُمّ و أهلَهُ مُستَضْعَفا بَلْ وَفَّقهُم و أيّدهم. قم و اهل قم حجت میشوند بر همه خلائق عالم؛ هم انس و هم جن. خدا قم را مستضعف قرار نداده. ائمه ما مستضعف واقع شدند. إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلَا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْدَاءَ وَلَا تَجْعَلْنِي مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ. علی علیه السلام مقابل منافقین مستضعف واقع شد توسط مردم. دست امام از هر اقدامی بسته شد. جنس انقلاب قم، بسیج و این پدیده الهی در آخرالزمان از جنس قدرت و عزت است.

 

انسان باهوش و غیور به حیله دشمن دچار نمی شود

در خبرها شنیدیم که دانشمند هسته ای عزیز ما را ترور کردند؛ مسئول محترم رآکتور هسته ای تهران. دو سال قبل نتانیاهو گفت ما این شخص را حتما ترور خواهیم کرد. بعد ا ز دو سال هدف شومشان را عملی کردند. این اقدام کور بخاطر قدرتمندی ماست. یکی از ابعاد قدرت ما علم هسته ای است. اگر برخی مسئولین طمع و اصرار نمیکردند به مذاکرات هسته ای، ما خیلی بیشتر از این در صنعت هسته ای جلو رفته بودیم.

کسی مثل تاجزاده خبیث جریان امامت حق را نمی پذیرد، و به صراحت میگوید ما اشتباه کردیم که ولایت فقیه را حاکم بر نظام کردیم. میگوید من از جلسه سران قوا که رهبری تشکیل داد استقبال میکنم، ولی رهبری باید اقدام آخر را برای از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا بردارد تا تحریمها برداشته شود. این یک دروغ بزرگ است. شما یکبار مذاکره و نتیجه آن را تجربه کرده اید.

کسیکه باهوش و غیور است، دچار مکر و حیله و دروغ دشمن نمیشود. وندی شرمن گفت «با ظریف و عراقچی انقدر رابطه عاطفی برقرار کردم، تا جایی که در یکی از جلسات که ایرانیها شرایط ما را نپذیرفتند، من ناراحت شدم و جلسه را ترک کردم، و آقای عراقچی وقتی ناراحتی مرا دید، گفت شرط شما را قبول میکنیم، شما ناراحت نشوید»! این لکه ننگ بر پیشانی شما ماند. باز هم شما دم از تنش زدایی میزنید؟

 

حضرت معصومه (سلام الله علیها) کانون قیام آخرالزمان

امام صادق علیه السلام فرمود قیام آخرالزمان اهل قم قوی و پیروز است. امروز نفاق قدرت ندارد که مثل صدر اسلام دست امام حق را ببندد. لذا رهبرانقلاب در طول دولتهای مختلف هیچگاه تن به مذاکره نداده اند. فرمود قَالَ كَلَّا إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ(شعرا 62). امام صادق علیه السلام میفرماید «خداوند قم و اهل قم را موفق و موید قرار داده. قم در طول تاریخ از چشم طماع ها و حکام پوشیده مانده، تا قم هم مثل سایر شهرها خراب نشود».

حضرت معصومه سلام الله علیها محور و کانون این قدرت است. بانوی جوان 24 ساله ای که در اوج قله علم و معنویت قرار داشت، به دستور امامش همراه با اهلبیت مهاجرت کرد، و در مسیر حرکت از شهرهای شیعه نشین عبور کرد تا جریان شیعه را تقویت و هدایت کند. وقتی در ساوه مأمورین مأمون به کاروان ایشان حمله کردند و برادران ایشان را به شهادت رساندند، حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم پناه آوردند. در آن شرایط سخت، باز دست از مبارزه برنداشت؛ فرمود مرا به قم ببرید چون مأوای شیعیان ماست؛ یعنی کانون انقلابیون و شیعیان و مبارزین.

ما بخل میکنیم؛ میگوییم رحلت شهادت گونه! یا رحلت است یا شهادت؛ رحلت شهادت گونه یعنی چه؟ حضرت معصومه سلام الله عیها روایتی را از حضرت زینب سلام الله علیها و نهایتا از فاطمه زهرا سلام الله علیها نقل کرده اند، و ایشان از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و ایشان از جبراییل و جبراییل از خداوند نقل کرده اند: مَنْ مَاتَ عَلَی حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِیداً. نفرموده اند محب آل الله همانند شهید است؛ میفرماید هرکس بر حب آل محمد بمیرد، شهید از دنیا رفته است.

 

تشییع شهدا باید باشکوه باشد

اگر قیام آخرالزمان شکل نمیگرفت، و پدیده باعظمت بسیج رشد و نمو پیدا نمیکرد، خداوند به هیچیک از بشر مهلت نمیداد، و زمین اهلش را می بلعید. اگر این اتفاق نمی افتاد حیات بشر به مخاطره می افتاد. فاطمه معصومه سلام الله علیها محور این حرکت و قدرت آخرالزمان است. همه بشیریت مدیون حضرت معصومه سلام الله علیها هستند.

و سَيأتي زَمانٌ تكونُ بَلْدةُ قُمّ و أهلُها حُجّةً على الخلائقِ ، و ذلكَ في زمانِ غَيْبَةِ قائمِنا عليه السلام إلى ظُهورِهِ ، و لو لا ذلكَ لَسَاخَتِ الأرضُ بأهلِها . و إنَّ الملائكةَ لَتَدْفَعُ البَلايا عَن قُمّ و أهلِهِ ، و ما قَصدَهُ جَبّارٌ بسُوءٍ إلاّ قَصمَهُ قاصِمُ الجَبّارِينَ وَ شَغَلَهُ عَنْهُمْ بِدَاهِيَةٍ أَوْ مُصِيبَةٍ أَوْ عَدُوٍّ وَ يُنْسِي اَللَّهُ اَلْجَبَّارِينَ فِي دَوْلَتِهِمْ ذِكْرَ قُمَّ وَ أَهْلِهِ كَمَا نَسُوا ذِكْرَ اَللَّهِ. مسئولین قم، اگر حرمت و عظمت این شهر را نگه ندارید، و حرمت اهل علم و فرهیختگان این شهر و شهدا را نگه ندارید، خدا از شما انتقام خواهد گرفت؛ بترسید.

ثُمَّ یَظْهَرُ الْعِلْمُ بِبَلْدَةٍ یُقَالُ لَهَا قُمُّ وَ تَصِیرُ مَعْدِناً لِلْعِلْمِ وَ الْفَضْلِ حَتَّی لَا یَبْقَی فِی الْأَرْضِ مُسْتَضْعَفٌ فِی الدِّینِ حَتَّی الْمُخَدَّرَاتُ فِی الْحِجَالِ وَ ذَلِکَ عِنْدَ قُرْبِ ظُهُورِ قَائِمِنَا فَیَجْعَلُ اللَّهُ قُمَّ وَ أَهْلَهُ قَائِمِینَ مَقَامَ الْحُجَّة. قم و اهل قم قائم مقام حضرت حجت ارواحنا فداه هستند. سپس ظهور محقق میشود و حضرت بقیه الله ارواحنا فداه خشم و غضب و انتقام الهی را محقق میکند، چون اگر خدا حجت را تمام نکند انتقام هم نمیگیرد. خداوند وقتی انتقام میگیرد که قبلش حجت تمام شده باشد. قبل از ظهور قیام قم حجت را بر عالم تمام کرده. مدعیان ارادت به اهلبیت و حجت بن الحسن العسکری علیهما السلام این را بفهمند. کسانیکه ژست اپوزیسیون گرفته اند و به دروغ ادعای ارتباط با امام زمان ارواحنا فداه دارند ، اما پای علم این قیام نیستند و رد هم میکنند.

قم و اهلش در آخرالزمان حجت بر خلائق هستند. این انقلاب باید اتفاق می افتاد، تا حجت تمام شود و امام زمان ارواحنا فداه بتواند شمشیر انتقام بکشد. مردم و بسیجیان و انقلابی ها و ولایی ها، به خود ببالند. با غرور و عزت و قدرت مقاومت کنید. در این چنگ بیوسایبرنتیک دلتان خالی نشود. با قدرت و عزت و اقتدار بایستید. حرمت شهدای شما را در قم شکستند و شبانه دفتن کردند؛ محزون نشوید و نترسید. اینها جهد عاجز است. خدا به شما وعده داده: وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(قصص 5). شما وارث عالم خواهید بود. شهدای گرانقدری که به شهر قم آمدید، قدمتان به دیدگان ما. ما از این اقدام مسئولین نمیگذریم. یا شهدا را نمی آوردید، یا اگر آوردید با عزت باید تجلیل میکردید.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است