دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ساعت ۲۲:۲۸

تردید نسبت به امام عامل غیبت

آغاز امامت امام عصر(عج) – ۹ آبان ۹۹: آنچه باعث غیبت امام زمان ارواحنا فداه شد، تردید شیعیان نسبت به امام بود؛ و آنچه که امام زمان ارواحنا فداه را به ما باز می گرداند، حزب الله غالب است، یعنی جوانان مومن آخرالزمان که مطابق روایات قبل از ظهور بر کفار پیروز میشوند و زمینه حکومت جهانی امام عصر ارواحنا فداه را فراهم میکنند.

مراسم جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه  9 آبان 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

تردید نسبت به امام، گناه بزرگ شیعیان

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ. اگر کسی در هر زمینه ای استیلای یهود و نصارا را بپذیرد، جزو آنهاست. منافقین امت اسلامی قبل از ظهور تفاوتی با یهود و نصارای معاند ندارند. إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ(مائده 51). تصور نکنید منافقین آخرالزمان از راه خود برمیگردند. امام حسن عسکری علیه السلام فرمود هیچ امامی باندازه من مورد شک و تردید شیعیانش قرار نگرفت. این ظلم است. این همه انبیاء و کتابهای آسمانی بیایند، و به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نبوت ختم میشود و دین کامل شود: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ. ائمه هدی علیهم السلام یکی پس از دیگری غریب و تنها می مانند و به شهادت میرسند، و در نهایت امام عسکری علیه السلام مورد شک وتردید قرار میگیرد. خداوند این ظلم شیعیان نسبت به امامشان را با غیبت امام زمان ارواحنا فداه پاسخ داد.

شیعیان زمان امام عسکری علیه السلام همت نکردند تا شک و تردید را از بین مردم بزدایند. مشکل زمان امام جواد علیه السلام هم همین شک و تردید نسبت به جایگاه امام بود؛ سابقه داشت. لذا خداوند حجتش را از شیعیان پنهان کرد. گناه اصلی شیعیان، قماربازی و شرابخواری و فسق نبود، بلکه تردید نسبت به جایگاه امام و قدرنشناسی امام جامعه بود. از کنار تردید نسبت به امام راحت عبور نکنیم. هرچه جلوتر میرویم این تردید بین مردم بیشتر میشود.

از دعوای بین جنگ و صلح هم جلوتر رفته اند. میگویند از ابتدا اشتباه کردیم که جامعه را دست ولی فقیه دادیم! از همه پرسی و رفراندوم میگویند. اگر در جامعه نسبت به امامت تردید ایجاد شود، خدا نعمتش را میگیرد. همانطور که امام زمان ارواحنا فداه را از ما گرفت. مگر در 13 قرن گذشته کم علما و عرفا برای ظهور دعا کرده اند؟!

 

بلاهت امثال تاجزاده و حجاریان

چرا دنیای غرب و نظام سلطه پشت سر هم به رسول خدا صلی الله علیه و آله توهین میکند؟ چون آنها خوب میفهمند که مسئله رسول الله صلی الله علیه و آله است. شما در ولایت امیرالمومنین علیه السلام هم اگر اختلاف داشته باشید، رسول الله صلی الله علیه و آله مسلمین را دوباره کنار هم جمع میکند. یک انقلاب شیعی در ایران صورت میگیرد، و شیعه و سنی را در دنیا مقابل استکبار کنار هم قرار میدهد. 160 کشور را به حمایت از داعش جمع میکنند، اما امت اسلام چه شیعه و چه سنی با رهبری یک عالم و مرجع شیعی کنار هم مقابل تمام استکبار می ایستند و پیروز هم میشوند.

إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ. کسیکه در حاکمیت امام عدل تردید میکند ظالم است و هدایت نمیشود. فَتَرَي الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ. اینها مریضند. دلشان بیمار است. با سرعت به حاکمیت کفار نزدیک میشوند. غرب امروز خودش میگوید که در مدیریت کشورها ناتوان است، اما برخی با سرعت میخواهند به این غرب نزدیک شوند.

امثال تاجزاده ها و حجاریان ها از این سرعت نزدیک شدن به آمریکا چه میخواهند؟ میگویند ولی فقیه چند سال دیگر کارش تمام است! خود آمریکایی ها دیگر این حرف را نمیزنند. دشمن ما امروز از پیوند عمیق امت و رهبری میگویند؛ دیگر شعار براندازی نمیدهند. برانداز هستند، اما شعارش را نمیدهند. اما جریان نفاق در داخل کشور چقدر ابلهانه این موضوع را عنوان میکند. فکر میکنند ولایت با بالا رفتن سن از بین میرود! نور ولایت امام عصر ارواحنا فداه را در این مدیریت نمی بینند. چقدر انسان باید ابله باشد که فکر کند نور ولایت با بالارفتن سن از بین میرود! زهرای اطهر سلام الله علیها در هجده سالگی به شهادت رسید؛ حجت تمام شد؟! امام زمان ارواحنا فداه تا همین الان 1300 سال است با قدرت جامعه اسلامی را هدایت میکند.

 

ریشه تمایل به غرب

میگوید بخاطر بالا رفتن سن رهبری چند سال دیگر ولایت فقیه تمام میشود. هنوز در چهل سالگی انقلاب اسلامی معنی ولایت فقیه را نفهمیده اند. عجیب است! شهید دوازده ساله روستاهای لامرد در وصیتنامه اش مینویسد: «مردم، اگر پشت پا به ولایت فقیه بزنید، کفار بر شما مسلط میشوند و ننگ ابدی و ازلی برای شما خواهد بود». شهید پانزده ساله میگوید «پشتیبان ولی فقیه باشید تا دینتان را به اسلام ادا کنید». رابطه بین ولی فقیه و ادای دین به اسلام رابطه عمیقی است، که خیلی از عمامه به سرها هم آن را نفهمیدند! فقیه بود، کتاب ولایت فقیه را هم نوشته بود، اما سال 76 کودتای نرم به راه انداخت علیه ولایت فقیه. لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا(اعراف 179).

آدم متأسف و متأثر میشود برای جمع کثیری از مردم که به این افراد دل خوش کرده اند. حجاریان میگوید «مردم در انتخابات مثل موم در دست ما هستند». همین کسانی که چیزی نمیفهمند؛ ولایت را نمیفهمد؛ جهالت کور دارند. إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ. يَقُولُونَ نَخْشي‏ أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ. میگویند اگر کفار پیروز شدند و ورق برگشت، به ما آسیبی نرسد.

قبل از انتخابات آمریکا مردم آمریکا در تلاش هستند خودشان را مسلح کنند، تا برای اغتشاشات بعد از انتخابات آماده باشند. بعد عده ای در داخل از ترس پیروزی و تسلط این آمریکا گرایش به غرب دارند! فَعَسَي اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلي‏ ما أَسَرُّوا في‏ أَنْفُسِهِمْ نادِمينَ(مائده 52). اتفاقا در موقعیتی که این منافقین میل به طاغوت دارند، خداوند وعده فتح و پیروزی میدهد. و بعد از پیروزی امت اسلام، این منافقین هستند که پشیمان میشوند.

 

تردید به امام عامل غیبت

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ(مائده 54). شهید دوازده ساله میگوید «من شور و شوق و آتش عشقی در درونم فوران میکند، که فروکش کردن آن جز با شهادت ممکن نیست». تو چطور در این سن به عشق به خدا رسیده ای؟ میگوید هدف فقط الله است. حتی انقلاب اسلامی را هم وسیله میداند. شهیدی وصیت کرده بود «یک دستم را از تابوت بیرون بگذارید تا مردم دست خالی ام را ببینند و دل به این دنیا نبندند، و به یاری امام به جبهه ها بیایند. دست دیگرم را هم مشت کرده بگذارید تا مردم مشت من را برعلیه حکومتهای استکباری شرق و غرب ببینند». این وصیت یک شهید پانزده ساله است. اینها نشانه های قدرت خدا هستند.

مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ. این شهدا را کسی جز بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه تربیت کرده؟ ما فکر میکنیم امام زمان ارواحنا فداه گوشه ای نشسته و منتظر شیعیان است؟ اینطور نیست؛ خود امام زمان ارواحنا فداه بیشترین تلاش را برای تربیت و هدایت امت اسلام میکند. يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَة(جمعه2). تربیت و تزکیه و تعلیم کار امام است. البته نرود میخ آهنین در سنگ؛ اگر فکر و روح و جسم و جان ما حق را نپذیرفت، مشکل از ماست. أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ. برخی چقدر در بیمارستانها متواضعانه و بدون چشمداشت خدمت میکنند. اینها نتیجه هدایتهای امام زمان ارواحنا فداه است.

ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 55و56). آنچه باعث غیبت امام زمان ارواحنا فداه شد، تردید نسبت به امام بود، و آنچه که امام زمان ارواحنا فداه را به ما باز می گرداند، حزب الله غالب است، که طبق روایات قبل از ظهور بر کفار پیروز میشود. طُوبي لِمَنْ اَدْرَكَ قائِمَ اَهْلِ بَيْتي وَهُوَ مُقْتَدٍ بِهِ قَبْلَ قِيامِهِ.

شما اگر فکر میکنید نظام اسلامی چند سال دیگر کارش تمام است، این آرزو را به گور خواهید برد. بیچاره کسیکه شما را عاقل و بزرگ و دانا میدانند! چطور میشود این همه حقیقت و عظمت را ندید؟ چطور میشود دست قدرت خدا را در این نظام الهی ندید؟

 

تنزل پیامبر(صلی الله علیه وآله) به یک معلم اخلاق!

امروز چه کسانی خیانت و دزدی و بی عدالتی میکنند؟ دقیقا کسانیکه راهشان از ولایت جداست. این خیلی خوب است! معلوم میشود حق و باطل چیست. شما یک انسان مجاهد و با اخلاص و مومن پیدا کن، ببین فساد بردار است، و دست از تلاش و خدمت برمیدارد؟ کسیکه از ابتدا راهش از ولایت جدا بوده، همان شخص خیانت و فساد هم میکند. پیچیدگی ها دارد برطرف میشود. برای مومنین ایمان بیشتر میشود.

تکلیف ما برای رسیدن طلوع خورشید ولایت عظمی مشخص است. وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 56). محبت و تولای خدا و رسول. خدا یک تصور نیست، یک حقیقت است. باید او را دریابیم و به او وصل شویم و در او فانی شویم و به او برسیم. بعد از تولای الهی تولای رسول خداست. بدون ولایت خدا به ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله نمیرسیم. خیلی ها در در همین قم و حزوه علیمه در زمینه حمله به رسول الله صلی الله علیه و آله سکوت کردند؛ چون در وجودشان ولایت خدا نقش نبسته. انقدر اصرار میکند دشمن به هتک حرمت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله، چون خیالش از بابت ما راحت است. قدرشناسان رسول الله صلی الله علیه و آله انقدر نیستند که دشمن را بترسانند.

فرانسه حقیر به خود جرأت جسارت مکرر میدهد. از اینطرف رئیس جمهور ما میترسد با غضب پاسخ دهد. میگوید «ما به پیغمبرها احترام میگذاریم، شما هم که اهل هنر و حقوق بشر هستید؛ اهانت به پیغمبر نکنید، چون پیغمبر معلم اخلاق بشریت است». اگر کسی معتقد باشد پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فقط معلم اخلاق است، از اهانت به پیغمبر همینقدر ناراحت میشود که شما شدید! اما گر علی بن ابیطالب علیه السلام باشد، در پاسخ به اهانت پیغمبر صلی الله علیه و آله با شمشیر پاسخ میدهد. این تفاوت دیدگاه شما با علی علیه السلام است! پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فقط معلم اخلاق بشیریت بود؟ خدای متعال میفرماید وقتی به اولیای من اهانت میشود، من با سرعت و کوبنده پاسخ میدهم و انتقام میگیرم.

 يَقُولُونَ نَخْشي‏ أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ. میترسید اوضاع برگردد و اینها دوباره مسلط شوند؟ مشکل ما این ترس است. کاش به خدا نزدیک بودیم، تا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ(یونس 62). میشدیم. ملائکه الله به اهل استقامت نازل میشوند، و قلبشان را محکم میکنند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است