شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ساعت ۱۹:۲۹

نقشه یزیدیان برای نابودی نسل بشر و بنیان خانواده

گزارش کامل روز پنجم محرم ۹۹: انسان از اتفاقاتی که در قبال خانواده ها می افتد متأثر میشود. از چهل سال پیش به اسم تنظیم خانواده و رهایی از فقر، فرزندآوری را نشانه گرفته اند. این اقدامات برای کاهش نسل جوان کشور است، تا کشور ما قدرت انسانی لازم برای پیشبرد اهداف انقلاب نداشته باشد. در سند ۲۰۳۰ و کنوانسیون حقوق کودک این دستورالعملها وارد شده و باید عملیاتی شود.

پنجمین روز مراسم عزداری دهه اول محرم ۹۹ هیئت محبین اهلبیت(ع) قم سه شنبه ۴ شهریور ۹۹ در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. مشروح بیانات سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان به شرح ذیل می باشد.

 

دفاع از حق امام، از خدای متعال تا انبیاء عظام

بحث احقاق حق امام، آشنایی با حقوق امام، احقاق و استیفای حق امام و ائمه:بالأخص وجود مقدس خود سیدالشهداء علیه السلام را داریم با هم دنبال می‌کنیم. دیروز از کلام خود سیدالشهداء علیه السلام خطبه قرّای ایشان مقابل معاویه بن ابی سفیان(لعنت الله علیهما) بهره مند شدیم. اینکه خود امام در مقام دفاع از حق امام برمی‌آیند چه در دوران امامت و ولایت خودشان، چه در دوران امامت و ولایت امام دیگر. مثلاً در دوران امامت و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام خطبه‌های محکم امام حسن مجتبی علیه السلام را داریم در دفاع از حق خود امام و حق امامت. در دوران امام حسن علیه السلام هم از امام حسین علیه السلام داریم، هم از خود امام حسن مجتبی علیه السلام . در مجموع اینکه دفاع از حق امام از خود خدای متعال گرفته تا انبیاء عظام، تا ائمه معصومین:یک روال جاری و یک تکلیف و وظیفه عمومی است؛ این باید ادامه پیدا کند. یعنی در بدنه جامعه اسلامی هم به عنوان یک رویه باید به آن توجه شود، به عنوان یک تکلیف و وظیفه. زیارت جامعه کبیره، عموماً همه زیارات خصوصاً زیارت جامعه کبیره امام هادی علیه السلام می‌بینیم با آن شرایط خیلی خاص که درش قرار داشتند و آن محدودیت‌های شدیدی که دستگاه حاکم عباسی بر حضرتشان روا داشتند اما برای ما یک زیارت امیرالمؤمنینِ روز غدیر به یادگار گذاشتند که عجیب است فراز‌هایش و  انصافاً منحصر به فرد است در روز عید غدیر که حرم امیرالمؤمنین علیه السلام مشرف بودند حضرت هادی علیه السلام . خود زیارت جامعه کبیره هم همینطور، در همین زیارت عاشورا، زیارت اربعین حسینی که خب این زیارات شریف مأثوره هم  است، از امام باقر علیه السلام به ما رسیده البته در نقلی هم فرمودند زیارت عاشورا حدیث قدسی است.

 

«إنَّ رَسُولَ الله کانَ هُو الإمامَ»

«ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ وَ لكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ وَ كانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَلِيماً»[1]. دیگر از این روشن‌تر در دفاع از حق امام از ناحیه خود خدای متعال شما می‌توانید پیدا کنید که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  [...]. شما می‌دانید ایشان هم نبی اعظم بودند و هم امام بودند. امام صادق علیه السلام فرمود: «إنَّ رَسُولَ الله کانَ هُو الإمامَ»[2]، ما هم به این مقام امامت الآن کار داریم. در جایگاه خودش مقام نبوت معظم و قابل بررسی است، حالا در این فصل شاید توفیق پیدا نکنیم. مثلاً ایام شهادت رسول مکرم اسلام بخواهیم بپردازیم به آیات خاص این مورد. اما در مقام امامت می‌خواهم عرض کنم دفاع از این جایگاه، خدای متعال می‌فرماید یک کسی از کسانِ شما، پدر یکی از مردانی مثل مردان شما، اینجوری به رسول خدا نگاه نکنید «وَ لكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ». رسول الله بخشی از آن ناظر به همین مقام امامت است، رسول خداست، امام و حجت حق رسول خدا هستند، «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّه‏»[3]، مأمور هستند مأموریت‌هایی که خدای متعال می‌دهد آن مأموریت‌ها را دنبال و پیگیری کنند، وظیفه امام این است. «ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحى‏»[4]، برسد به دامنه امامت، «أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرات‏»[5]. چه از ناحیه وحی یعنی نزول جبرائیل خدا بخواهد پیغمبرش را هدایت کند و چه امام و ائمه که هدایت می‌کنند به امر الهی مردم را به وسیله الهامات خدا به قلبشان آنچه که اراده کرده نازل کند. فی الجمله اینکه همه رسول حق هستند، رسول الله خاتم النبیین یعنی هر چه انبیاء عظام دارند در وجود حضرت نبی مکرم خاتم جمع است. دفاع خدا [را ببینید]، با اینکه مقام بالاتر از مقام نبی مکرم اسلام است؛ باید به این حق پرداخت.

 

باید امام جامعه در دل جامعه حریم داشته باشد

یا در جای دیگر فرمود «إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيرا»[6]، ما تو را شاهد و بشارت دهنده و انذار کننده قرار دادیم. تا آنجا که می‌فرماید «لِتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِه‏ وَ تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوه‏ وَ تُسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصِيلا»[7]، خدای متعال بعد از ایمان به خودش و ایمان به رسول دستور به تعظیم و تکریم رسول می‌دهد، باید این شأنیت را پاس داشت و تکریم کرد. شاید اینجا یک برداشت بشود بحث ادب؛ بله ادب اجمالاً خوب است و اصلاً در نظام تربیتی دوره اول که دوران کودکی است همین است. پدر و مادر در هفت سال اول و در ادامه دنبالش، اما اساسش هفت سال اول است باید فرزندشان را ادب کنند، او را مؤدب به آداب و تربیت اجمالی اخلاقی و معاشرت کنند. با پدر و مادر و استاد و خواهر و برادر و دوستان و مردم باید چگونه باشد. «تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوه» را از این ناحیه فقط نبینیم، آنکه یک قاعده کلی است که آدم باید به بزرگتر خودش احترام بگذارد. «تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوه» بالاتر از این حرف‌هاست، تعظیم و تکریم به خاطر این جایگاه مهم است. باید امام جامعه در دل جامعه حریم داشته باشد، اگر جان امام آنقدر ارزش دارد که ما باید جانمان را فدایش کنیم، از جان خودمان ارزشمندتر است پس جایگاه این امام هم جایگاه برتری است.

 

امام خلیفه الله است

یک وقتی خدای متعال به پیغمبر اکرم می‌فرماید «أَمْرُهُمْ شُورى‏ بَيْنَهُم‏»[8]، حالا در مورد اموری که به خود مردم برمی‌گردد یک مشورتی هم از مردم بگیری. مشورت نه به این معنا که خود را در اختیار آنان قرار بدهی، هر چه آنها گفتند بپذیری حتی اگر اجماع کردند. آیات متعددی از قرآن خدای متعال تصریح می‌کند، اینهایی که می‌آیند از تو می‌خواهند که چنین کاری انجام بدهی نه، هوا و میل و هوس اینها را تبعیت نکن. اهواء اینها را، خواهش‌های اینها را گردن نگیر رسول الله. ما تو را عالم به آنچه که باید بکنی و موفق و مؤید به آنچه که باید انجام بدهی خواهیم کرد. چرا؟ یک جهتش هم همین است که امام خلیفه الله است. معنایی ندارد، اگر امام جانشین خدا بر روی زمین است پس باید مستقیم از ناحیه خدا هدایت شود. برای مردم نسبت امام با مردم چیست؟  «إِلَى اللَّهِ تَدْعُونَ وَ عَلَيْهِ تَدُلُّون‏»[9]، دست مردم را می‌گیرد دعوت می‌کند به سمت خدا، راه را برای رسیدن به خدا به مردم نشان می‌دهد.

 

نه بیعت کن نه قیام کن

اباعبدالله علیه السلام هیچ کس با شما همراه نیست، شما از این مسیر صرف نظر کن. بنا نیست شما چیزی به امام حسین بگویی، خیلی‌ها در این راه آمدند به سیدالشهداء علیه السلام گفتند ترک سفر کن نرو، حتی دلسوزی هم می‌کردند که به خاطر جان خودت می‌گوییم. عبدالله بن عمرو آمد توصیه کرد آقا ناراحت شد، گفت من در قبال تو مگر خطایی انجام دادم که داری مرا از این راه منصرف می‌کنی. گفت نه یابن رسول الله من می‌خواهم جان شما حفظ شود. بعد امام حسین علیه السلام فرمود نگران این نباش، من اگر ترک این سفر هم کنم اینها از جان من نمی‌گذرند. می‌گفت در خانه خودت بمان، نه بیعت کن نه قیام کن، در خانه خودت بمان و درب را به روی خودت ببند که جانت حفظ شود. امام حسین علیه السلام به عبدالله بن عمرو فرمود که من اگر در خانه خودم هم بمانم اینها دست از سر من برنمی‌دارند، این چیزی که شما فکر می‌کنی کاملاً خطاست. حالا عوض اینکه عبدالله بن عمرو و نظیر اینها بیایند کمک امام حسین علیه السلام ، کار امام حسین علیه السلام یعنی کار خدا راه بیفتد، مانع هم می‌شوند.

 

عبدالله بن عمرو های زمان

از این عبدالله بن عمرو ها همین الآن هم هستند، تمام دوران‌های حاکمیتی برای دولت‌های مختلف عده‌ای که صاحب منصب هم بودند و هستند، اصرار به امام جامعه که چه اصراری است شما خودتان را درگیر این قدرت‌ها می‌کنید، زور ما نمی‌رسد، شما هم خودتان را درگیر نکنید، کنار بیاییم. گام اولش هم گفتگو و مذاکره است. حالا آن زمان به طور تخصصی موضوع مذاکره و گفتگو دنبال نمی‌شود، الآن که دیگه به طور تخصصی دارد دنبال می‌شود. اصلاً یک مجموعه خاص با یک ثروت بسیار نجومی ـ خانواده راک فلر ـ اصلاً طراح و ایده پرداز و مجری جریان مذاکرات است برای مغلوب کردن جبهه مقابله دولت حاکمه آمریکا، نظام سلطه. اینکه دیگر شناسنامه‌اش رو است و همه می‌شناسند خانواده راک فالر را. با شوروی چه کار کردند، با بعضی از کشورهای دیگر چه کار کردند، چگونه قدرت‌های افسانه‌ای برخی از کشورها یا اتحادیه‌ها را برداشتند. واقعاً به حضیض رساندند آن کشورها و قدرت‌ها را و از بین بردند با مذاکره. خودشان هم صریح عنوان می‌کنند امروز، در دولت‌های قبل از ترامپ اصلاً وزرای خارجه آمریکا در دولت‌های پیش‌تر چه کلینتون و رایس و دیگران رسماً گفتند. خیلی عجیب است ما در جهالت خیلی کوری قرار داریم. اوضاع جهالت بعضی از دوران و جهالت صدر اسلام خیلی بدتر است. بابا الآن وضعیت معامله و مذاکره و صلح و مشارکت در قدرت که الآن شده ادبیات بعضی سیاسیون و حتی در بدنه برخی نخبگان که خودشان را روشنفکر می‌دانند یا احزاب و گروه‌هایی که به این مسئله دامن می‌زنند. بابا صدر اسلام اینجوری نبود، اینقدر تخصصی گفتگو بابی برای معامله نبود. شاید در بعضی از این برهه‌ها گفتگو فضایی برای برون رفت از نزاع و درگیری بود ولی الآن این نیست، الآن تعریف شده 1400 سال آمدیم جلوتر. تعریف شده مذاکره و صلح یعنی چی، صلح امروز که معنایش دوستی نیست. سازمان صلح بین الملل الآن دارد راجع به صلح در دنیا کار می‌کند؟ آن چیزی که اینها پیگیر نیستند صلح است، یمن دارد چه می‌گذرد، چه کار کردند تا حالا؟ بعضی از کسانی که دینداری و اتفاقاً تشیع هم هستند یا انقلابی گری هم [می‌کنند] هستند، نامه‌هایی که به این سازمان جهانی یا کنگره جهانی صلح می‌نویسند خیلی تعجب برانگیز است. الآن اینها دنبال صلح هستند؟! پس این همه جنگ در جهان به ویژه خاورمیانه [را] چه کسی دارد تحمیل می‌کند؟ کی طراحی می‌کند؟ این همه کشتار را کی دارد مدیریت می‌کند؟ 1400 سال آمدیم جلوتر. «وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ، إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْما»[10]، قوت پیدا کردند اینها در کفرشان، در دنائت و توحششان، در دشمنی‌شان با ابناء بشر «بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوان‏»[11]-[12]. پیغمبر فرمود بر اساس اثم و عدوان، بر اساس معصیت و گناه و دشمنی و جنگ و خونریزی کسی آمد جامعه‌ای را اداره کند، اگر کسی در جهت تغییر این حاکمیت اقدامی نکرد زباناً و عملاً «كَانَ حَقِيقاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُدْخِلَهُ مَدْخَلَه‏»[13]. خدا این ظالم جائر را با کسی که اقدام نمی‌کند برای براندازی‌اش یکجا در جهنم مخلّد می‌کند.

 

12 سال مذاکرات خسارت بار

خب الآن خیلی از این مسائل حل شده است، کاملاً معلوم است خانواده راک فلر برای چی مذاکره را دنبال می‌کند. عنوان هم می‌کنند، شما برای اینکه مثلاً قدرت را در خاورمیانه به دست بگیری باید اینجوری مذاکره کنی، در ونزوئلا باید اینجوری مذاکره کنی. راجع به جمهوری اسلامی در فضای مذاکرات هسته‌ای اصلاً لازم نبود شما تحقیق خاصی کنی، صریحاً مقامات آمریکایی گفتند مذاکرات هسته‌ای؛ اصرار ما از مذاکرات هسته‌ای این است که به مذاکره در مورد مسائل دیگر فیما بین ایران و آمریکا برسیم تا به وسیله مذاکره و گفتگو شاخ ایران را بشکنیم، ایران را دیگر از نقطه قدرت بیندازیم و هیچ کس دیگر به ایران نگاه نکند. خب این دارد می‌گوید. بعد از آن دوران 12 سال گذشت و قصه برجام و خسارت‌های عجیب و غریب  برجام و باز الآن یک عده‌ای راه افتادند به بهانه انتخابات که اگر دموکرات‌ها رأی بیاورند به نفع ماست، اگر جمهوری خواهان نه. با چه ذوق و شوقی! اینها در پی این هستند که مذاکره شود و مذاکره می‌تواند مشکلات ما را حل کند؛ آدم تعجب می‌کند. آخه نمی‌شود این را گفت جهالت یعنی دو دو تا چهارتاست. جهل دیگر نیست، یک زمانی مقام معظم رهبری حدوداً 20 سال پیش می‌گفت کسی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زند یا نادان و احمق است یا خائن است. الآن آدم هر چه فکر می‌کند می‌بیند اصلاً نمی‌شود آدم نادان باشد، اینکه دیگر الآن مثل روز روشن است.       

به اباعبدالله الحسین علیه السلام هم همین پیشنهاد را می‌دادند. اینها نادیده گرفتن حق امام است ها، دیروز راجع به حق هدایت با هم صحبت کردیم. کسی باید جامعه را هدایت کند «أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ»[14]، آنی که به حق هدایت شده آیا مُحِق‌تر نیست به اینکه از او فرمان بری شود؟ چرا شما دارید حق امام را نادیده می‌گیرید، کدام حق؟ حق هدایت به خاطر داشتن علم که آیات را دیروز مرور کردیم. ما می‌گوییم «تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوه» فقط نه اینکه جلوی پای پیغمبر بلند شوید، به امام حسین علیه السلام بگویید یابن رسول الله تو چقدر خوبی، تو معصومی، تو همه چی. بعد می‌گوید حسین بن علی از این حرکت منصرف شو. منصرف شو یعنی چی، اگر او عالم است، اگر معصوم است، اگر حجت خداست، اگر امام است، حق این است در «تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوه» یعنی جایگاهش را شناختن حق این است که تو اطاعت کنی و خودت هم بیایی در این مسیر، خودت هم ملحق بشوی.

یک آیه دیگر قرآن «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا- بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِك‏»[15]، آنهایی که فکر می‌کنند به تو ایمان دارند یعنی آدم‌هایی که در بدنه جامعه مؤمنانه قرار دارند، حالا دیگرانی که تو را قبول ندارند یا رسول الله هیچی. «وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِك‏»، فکر می‌کنند به آنچه که قبل از تو هم نازل شده ایمان دارند؛ «يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوت‏». آخه این چه ایمان‌آوردنی است؟! هم تو را قبول دارد و هم می‌گوید فصل الخطاب حرف بیرونی هاست، هر چه آنها بگویند.

 

مدیریت کشور بوسیله شبکه مجازی!

یک حرف جدیدی بعد از زلزله کرمانشاه آمد روی پیشه رسانه‌ها آدم متعجب می‌ماند. الآن یک کمی بیشتر به آن دامن زده شد، آن آقای مسئول در اتاق بازرگانی یک حرفی را زد، یک مطلبی را نوشت و گذاشت. خب یک مقام رسمی است برمی‌گردد می‌گوید حاکمیت به تعاریف متعارفی که الآن وجود دارد یا همین تعاریف اسلام ـ قدرت متمرکز و اینها ـ امروزه دیگر این معنایی ندارد. حالا این یک حرف دروغی است ها، اساساً یک حرف دروغ است منتها یک حرف دروغ را آنقدر شسته رفته و از دهان یک مسئول بیرون می‌آورند تا مردم شک می‌کنند نکند راست می‌گوید. می‌گوید دنیای امروز مدیریتش ـ بحث حق امام است رفقا نگویید اینها حاشیه است، اینها مصادیق است ـ دارد به صورت شبکه‌ای اداره می‌شود، حاکمیت شبکه‌ای. می‌گویی شبکه‌ای یعنی چی؟ می‌گوید یعنی شبکه مجازی. یعنی چی، تا حالا می‌گفتید شبکه‌ای به معنای حزب و گروه هستند الآن حزب و گروه هم نه؟ یعنی انسان‌های واقعی دیگر نه، بروید سراغ اینکه انسان‌های پنهان شما را مدیریت کنند. مگر ما از نعمت عقل محروم هستیم؟

 

حکمرانی شبکه‌ای!

یزید بن معاویه(لعنت الله علیه) حکومت کرد امام حسین علیه السلام قد راست کرد مقابلش که این نباید حکومت کند. اتفاقاً دعوا هم سر همین است، کی باید حکومت کند؟ من که به حق هستم و خدا قرار داده. الآن آنقدر ما حقیر شدیم، بشر آنقدر حقیر و ذلیل شده که می‌گویند بیا برو تحت حاکمیت یک شبه قرار بگیر؛ فضای مجازی شبه است دیگه حقیقی که نیست. شخصیت‌هایش خیلی وقت‌ها اصلاً شخصیت‌های موهوم هستند و وجود خارجی ندارند، این بازی‌های توئیترها معلوم است، از اتفاقاتی که در خیلی از جاهای دیگر می‌افتد حتی در اقتصاد. بورس با وجود بعضی از مسائل و فوایدی که دارد بخش عمده‌اش،  علیه السلام 0 درصد معامله در فضاست نه در میدان، 30 درصدش به تولید و کار مربوط است،  علیه السلام 0 درصدش بازی معامله است. ما در اقتصادمان هم موهوم داریم درآمد کسب می‌کنیم چه برسد به سیاست، الآن می‌گویند سیاست هم باید همین باشد. چرا خجالت می‌کشید، مستقیم بگویید ما باید از شیطان تبعیت کنیم که نمی‌بینیمش. می‌خواهند ما را آماده کنند برای تبعیت از شیطان که یک شبه است جنسش. می‌گوید حکمرانی شبکه‌ای، می‌گوید دنیا دارد اینجوری اداره می‌شود. کجا دنیا دارد اینجوری اداره می‌شود؟ پس این دعوای الآنِ آمریکا سر بایدن و ترامپ و اوباما و بوش و ... پس چیست؟ این شخصیت‌ها پس چه کاره هستند؟ ماسون‌هایی که می‌نشینند برای تمام سرنوشت بشریت تصمیم می‌گیرند؛ خانواده باید چه بشود، مثل خدا می‌نشیند تصمیم می‌گیرد. در این بخش از کره زمین بنیاد خانواده باید از هم بپاشد؛ ای بابا شما کی هستید برای خانواده تصمیم می‌گیرید.

خیلی عجیب است، آدم اینقدر ضعیف باشد، متأثر شود از موج حمله‌ای که به اساس خانواده دارد می‌شود نه فقط خانواده‌های مسلمان و شیعه. آقا شما باید کاری کنید تا مردم میلشان به زندگی، به تشکیل خانواده، به فرزند آوری کم شود. کی بوده سه راه اصلی کسینجر وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا برای چه زمانی است که شما به اسم تنظیم خانواده و رهایی از فقر یک کاری کنید ایرانی‌ها بچه دار نشوند. 40 سال پیش می‌نشینند این راهبرد را علنی می‌کنند.

 

بنیان ازدواج و خانواده در اسلام

هنوز در ادبیات بعضی‌ها می‏گویی چرا فرزند دار نمی‌شوی می‌گوید از کجا بیاورم. آن خدایی که دستور می‌دهد به تشکیل خانواده، «مَا بُنِيَ فِي الْإِسْلَامِ بِنَاءٌ أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَعَزُّ مِنَ التَّزْوِيج‏»[16]. آن اسلامی که می‌فرماید هیچ بنایی محبوب تر پیش خدا از ازدواج نیست، بعد می‌فرماید «تَنَاكَحُوا تَكْثُرُوا»[17]، شما ازدواج کنید فرزند دار شوید، «أُبَاهِي بِكُمُ الْأُمَم‏»[18]، ازدواج یکی از راه حل‌های اصلی تولید نسل در امت اسلامی است. مباهات می‌کنم، «جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَة»[19]، خدا می‌فرماید من می‌آیم وارد می‌شوم زندگی شما را گره می‌زنم و پایدار می‌کنم بر اساس عشق و محبت و اطاعت. خدا می‌فرماید من این کار را می‌کنم، «يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِه‏»[20]، من هم روزی مادی را به شما می‌دهم، هم عشق را به شما می‌دهم، هم پیوستگی را می‌دهم. این همه تأکیدات حالا می‌گوید من بچه دار شوم که چی، یا ازدواج نمی‌کند به خاطر همین حرفها. آنقدر خودخواه و مغرور است که می‌گوید من باید همه چی داشته باشم تا بعد ازدواج کنم. چرا تو نباید هیچ مشکلی نداشته باشی و دیگران باید مشکل داشته باشند؟ تو هم یکی از دیگران؛ دنیا دار امتحان و بلا است، تو هم هرجوری زندگی کنی مشکلات خواهی داشت. فکر می‌کنی تافته جدا بافته از مردم هستی؟ از پدر و مادر خودت هم عزیزتر هستی؟ پدر و مادرها بچه‌هایمان را متکبر بار نیاوریم پس فردا روی دستمان می‌مانند به خاطر تکبرش. به خاطر چی به خدا اعتماد نمی‌کند؟ چون بیشتر از همه به نفسش اعتماد دارد، نفس یعنی هوای نفسش نه اعتماد به نفس یعنی اعتماد به آن توانی که خدا به او داده است. چرا بچه را متکبر بار آوردی که الآن حاضر نیست تکلیفش را انجام دهد به عنوان تشکیل خانواده که جبهه عظیمی الآن در دوره زمانه‌ای که درش قرار داریم. دشمن می‌خواهد این کشوری که حرف از خدا و حاکمیت خدا و قانون خدا می‌زند زمینش بزند. با چی زمین بزند؟ قدرت موتور محرکه این کشور جوان است، جوان این کشور را بگیرد. دشمن درست فکر کرده است، اسلام روز اولی که پرچمش بلند شد با جوانان بلند شد دور پیغمبر صلی الله علیه و آله ، روز آخر هم که بقیه الله ظهور می‌کند باز دور حضرت را جوانان می‌گیرند. بهترین راه این است که این مملکت جوان کم داشته باشد.

 

پدر و مادر امانتدار یا صاحب فرزند؟

خب بفرمایید ببینم هر کسی چقدر سهیم است در کمک کردن به دشمن؟ بله کمک کند به دشمن در اینکه ازدواج نکند یا دیرهنگام ازدواج کند. تو به چه اجازه‌ای دیر ازدواج می‌کنی؟ از جهت روحی، فکری و خیلی اتفاقات دیگر تضعیف می‌شوی. می‌گوید پدر و مادرم اجازه نمی‌دهند؟ پدر و مادر قیامت باید بایستد جواب دهد، پدر و مادر صاحب فرزند که نیست امانتدار است. چطور وقتی این جوانان بروند شهید بشوند امانت هستند این جوانها دست پدر ومادرها اما وقتی منافع مادی پدر و مادر یا حیثیتی پدر و مادر در بین باشد دیگر امانت نیستند و مِلک هستند؟ باید جواب خدا را بدهی، حق فرزند بر پدر و مادر این است که خدا را به او نشان دهد، راه رسیدن به خدای متعال را به او بیاموزد. این حقش است،  پس فردا فرزند یقه منِ پدر و مادر را می‌گیرد که تو خدا را به من نشان دادی؟ خدایا این این کار را نکرد، تو کمک کردی که من به خدا برسم و دستورات خدا را اطاعت کنم؟ خدایا این پدر و مادر این کار را نکرد، یک وقت فکر نکنید در قیامت فرزندی به پدر و مادری رحم می‌کند، «يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ وَ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنِيه‏»[21]. همه فرار می‌کنند از همدیگر، فکر می‌کنید قیامت مثل این دنیاست؟ فرزند را متکبر بار بیاوری در اولین مسائل زندگی خودش دچار مشکل خواهد شد.

الهی فدای امام حسین علیه السلام بشوم ببین چه کار می‌کند تربیت حسینی و عاشورایی. اشتغال خارج از منزل برای زنان را زیاد کنید. کسینجر طراحی می‌کند اشتغال خارج از منزل برای زنان زیاد شود، اگر این اتفاق بیفتد دیگر زن آنقدر انرژی‌اش بیرون مصرف می‌شود و دچار چالش‌های مختلف می‌شود که نمی‌خواهم بازش کنم دیگر حال و حوصله شوهرداری و فرزند داری و اینها را نخواهد داشت. افزایش سن ازدواج، 18 سال به پایین حق ندارد ازدواج کند. روی چه حساب؟ اگر یک دختر خانمی توان داشت چرا نباید ازدواج کند؟ یا آقازاده‌ای توان داشت. نه آقا 30 سال زودتر کسی ازدواج نکند! خب این حرف از کجا آمده؟ اوج تعلقات قلبی و روحی برای سن 16-1 علیه السلام  سالگی تا 23-24 سالگی است، تو در این سن اگر ازدواج نکرده باشی بعداً حتماً دچار مشکلات خانوادگی می‌شوی از جهت روحی. دختر خانم می‌گوید این آقا مرا تحویل نمی‌گیرد، آقا هم می‌گوید این خانم هم اصلاً هیچ حسی ندارد، سنین بالا ازدواج کردند یک فاجعه است بعد می‌آییم می‌بینیم اینها دستور دارند که این اتفاق بیفتد. 2030 ای که مقام معظم رهبری جلویش را گرفت و اگر ایشان نگرفته بود یک نفر هم نبود در دستگاه‌ها جلوی این اجرایی و عملیاتی شدنش را بگیرد حرف‌هایش همین است؛ فقط آموزش جنسی نیست. با چه هدفی این طراحی‌ها را کردند؟ گفتند باید کشورهای رغیب ما نیروی انسانی بالفعل قوی‌ای نداشته باشد. اصلاً ما آن موقع که انقلابمان آنقدر بالنده نشده بود و قدرت پیدا نکرده بود منتها آنقدر دقیق از از روز اول برنامه‌ریزی کردند کم‌کم این را از دل یونسکو و یونیسف آوردند بیرون، کردند معاهده و امضای شما را هم گرفتند. قبلاً یک سیاست خصمانه‌ای بود که پشت پرده اعمال می‌شد الآن دیگر تبدیل به قانون هم شد.

 

کنوانسیون دفاع از حقوق کودک چیست؟

بروید همین کنوانسیونی که دفاع از حقوق کودک است، بپرسید از مسئولینی که رفتند امضاء کردند. اصلاً شما راجع به پروتکل‌های کنوانسیون دفاع از حقوق کودک برنامه‌ای در تلویزیون دیدید که مفادش را برای مردم بگذارند و بگویند مفادش این است، ما به این قوانین امضاء دادیم و تعهد دادیم؟ سند 2030 جنجالی شد اما کنوانسیون حقوق کودک اصلاً جنجال هم نشد، اجلاسیه منطقه‌اش هم در تهران برگزار شد، افتتاحیه‌اش فکر کنم سال  صلی الله علیه و آله 8 بود در باغ موزه دفاع مقدس تهران که از کشورهای منطقه بلند شدند آمدند و اجلاسیه هم برگزار شد. مسئول اجرای این کنوانسیون دفاع از حقوق کودک کیست؟ در منطقه جمهوری اسلامی ماست! بروید بخوانید جوان ها. پدر و مادرهای جوان شما فرق می‌کنید با پدر و مادرهای قبل از خودتان. دشمنی‌ای که شما در مقابل کودکانتان به صورت سیستماتیک در جهان دارید پدران و مادران و اجداد شما برای کودکانشان چنین دشمنی و خصومت سیستماتیک را نداشتند. چطور تو الآن می‌روی واکسن می‌زنی بچه را که کزاز و... نگیرد، نظام تربیتی و آموزشی کودک، سرنوشت کودک، ازدواج کودک. اینها قانون دارد کودک کی ازدواج کند کی ازدواج نکند، دورانی که ازدواج نکرد [...] من از ساحت مقدس جمکران خجالت می‌کشم حتی قواعد را بگویم. دولت‌ها از یک طرف موظف هستند نگذارند زیر 18 سال احدی ازدواج کند، از یک طرف حق ندارند نه دولت‌ها نه پدر و مادر و نه هیچ کس دیگری ـ اینها در بندهای این پروتکل است  ـ حق ندارند جلوگیری کنند از روابط جنسی کودک و باید همه جوره ابزار سقط جنین را برای کودکان فراهم کنند.

 

نفوذ سبک زندگی غربی

اینها چیزهایی است که امضاء شده ما باید خبرش را که داشته باشیم. اینکه آقا می‌فرماید میدان جنگ مبارزه با سبک زندگی غربی یعنی این. خب اگر ازدواج حق ندارد بکند پس رابطه جنسی هم نباید حق داشته باشد ولی او می‌گوید نه قانون است که باید آزاد باشد و کسی هم جلویش را نگیرد. می‌گویی چرا؟ می‌گوید حق مدیریت تن! می‌گوید این یک حق است هر کسی تن خودش را مدیر است. دیدی به خانم میگویی چرا روسری‌ات را برداشتی آخه، کشور اسلامی است، قانون کشور اسلامی است، می‌گوید تو نگاه نکن. چرا می‌گوید تو نگاه نکن؟ چون یک چیزی پیش‌زمینه دارد، اینهایی که در دهان اینها می‌گذارند که هر که به شما گفت مثلاً روسری‌ات را سرت کن ـ نه روسری‌ات را درست کن ـ  یا لباس بیرون بپوش، این لباسی که تو پوشیدی برای منزل است؛ برمی‌گردد می‌گوید تو نگاه نکن. تو نگاه نکن یعنی چی؟ چون عقبه دارد، به خیلی از اینها که سازمانی و سیستماتیک در جامعه راه افتادند برای فساد جامعه به اینها گفتند فلان قانون بند چند، اصل چند، حق حفظ تن، مدیریت بدن، هیچ کس حق ندارد راجع به بدن تو به تو حرف بزند. اینها را باید خیلی دقت کرد، یزید امروز یزید دیروز نیست که احمق باشد هِر و از بر تشخیص ندهد.

ریش ما گیر است

اگر یک کسی مثل ترامپ احمق تر از یزید دیروز هست،  شبکه‌ای که ترامپ را می‌گذارد آن بالا احمق نیست. آنها به طور خیلی دقیق با یک تشکیلات خیلی محکم و سازمان یافته دارند دنیا را مدیریت می‌کنند، جرأت داری به آنها بگویی نه. اروپا هنوز هم دارد چپ می‌رود و راست می‌آید می‌گوید باید برگردید سر میز مذاکره. آمریکا الآن دارد شاخ و شانه می‌کشد، همین فرمول [مکانیسم] ماشه را که دارد فریاد می‌زند باید فعال شود، آخه تو که رفتی از 1 + 5 بیرون، تو چکاره هستی که داری راجع به برجام حرف می‌زنی؟ تحکم می‌کنند، از کجا اینقدر جسور هستند؟ از آنجایی که ریش ما در بعضی از تعهدات بین المللی گیر است. مقام معظم رهبری فرمودند زیر بار پروتکل‌های بین المللی نروید چون آنهایی که پشت پرده اینها را می‌نویسند هیچ مقصدی جز سیطره بر شما ندارند. از این به بعد آدم احساس می‌کند یک‌سری بندهای جدیدی باید در عقدنامه‌ها اضافه شود راجع به تربیت فرزند، راجع به آوردن فرزند، راجع به شغل و خیلی چیزهای دیگر.

 

نفوذ و ضربه به محور خانواده

بعضی از مقامات آمریکایی می‌گویند برای اینکه به دور از چشم سپاه پاسداران بتوانیم بر اقتصاد ایران مسلط شویم باید یک تعامل ویژه‌ای با زنان ایران داشته باشیم. این حرف دقیقی است، زن محور خانواده است، یعنی برای سیطره اقتصادی رفتند سراغ خانواده. در نقطه قدرت شما هم دست گذاشتند، حساسیت آن منبع قدرت شما یک وقتی جمع نشود. سپاه است، در پروژه‌های سنگین ملی سپاه می‌آید به داد می‌رسد، فقط موشکی و دفاعی نیست. اینها حرف‌های خیلی دقیق و مهمی است. مجله وال استریت ژرنال می‌گوید باید روی موضوع زنان تمرکز کنید، زنان را نسبت به اسلام و نسبت به نظام اسلامی ناراضی کنید. قبل از اینکه این کار را هم کنید تلاش کنید که 30 درصد از مناصب و پست‌ها در حاکمیت در اختیار زنان قرار بگیرد یعنی فکر پشتوانه مدیریتی‌اش را هم کردند. شما بروید ببینید قرارداد توانمندسازی زنان ایرانی با کدام کشور بسته می‌شود. من نمی‌توانم قواعد توانمندسازی را بندهایش را برای شما بگویم، نه برای اینکه چیز مخفی‌ای است اصلاً نیست، خودتان بروید مطالعه کنید در سایت‌ها هست. من به احترام مسجد صاحب‌الزمان نمی‌توانم بگویم. یعنی عنوانش هم هتک حرمت است.

قرارداد توانمندسازی زنان ایرانی با کدام کشور بسته می‌شود؟ با سوئیس که بالای 50 درصد بچه‌هایشان حرامزاده هستند. سوئیس خیلی کشور کثیفی است، انگلیسی‌ها سوئیس را کثیف‌ترین کشور اروپا می‌دانند. از این موارد زیاد است، اگر کسی بخواهد حق امام را تعظیم کند، بشناسد، استیفاء کند، یک بخش ویژه حق امام حق هدایت و مدیریت است. اگر هدایت و مدیریت امام عدل، امام حق نباشد جامعه می‌افتد دست اینها که الآن دارند دنیا را اداره می‌کنند؛ این حرف امام حسین علیه السلام بود. اگر کسی مثل یزید حاکم باشد لزوماً اطاعت از شیطان را در جامعه بشری به دنبال خواهد داشت. شیطان است دیگه، این فکر فقط برای شیطان است چون این جور قواعد جز به نابودی انسان ـ دین نه ـ ختم می‌شود.

عبدالله 11 سالش است در دامن امام حسین علیه السلام پرورش پیدا کرده، تکیه‌گاهی مثل اباعبدالله علیه السلام دارد، از روز اول اباعبدالله علیه السلام فرموده بود عبدالله شما نیا. در تاریخ نوشته یکجوری یک کسی یک رفیق راهی پیدا کرد و بلند شد راه افتاد. این بچه 11 ساله با یک رفیق نوجوان دیگری خودش را رساند به امام حسین علیه السلام ! الله اکبر. خب حسین جان اینجوری تربیت می‌کنی آن وقت می‌خواهی بنشیند و امامش تنها باشد؟ بچه‌های ما حق شناسِ امام باید بار بیایند تو رو به خدا زمینه‌اش را بسازید. شب عاشورا اباعبدالله علیه السلام در خیمه‌ها را زد فرمود بیاید یک جلسه‌ای با هم صحبت کنیم حتی حضرت قاسم هم صدا کرد.

 

 

[1] سوره احزاب، آیه40

[2] کافی، ج4، ص466

[3] سوره احزاب، آیه3 صلی الله علیه و آله

[4] سوره نجم، آیه3 و 4

[5] سوره انبیا، آیه علیه السلام 3

[6] سوره فتح، آیه8

[7] سوره فتح، آیه صلی الله علیه و آله

[8] سوره شُورى‏، آیه38

[9] بحارالأنوار، ج صلی الله علیه و آله  صلی الله علیه و آله ، ص12 صلی الله علیه و آله

[10] سوره آل عمران، آیه1 علیه السلام 8

[11] سوره بقره، آیه85

[12] بحارالأنوار، ج44، ص382

[13] بحارالأنوار، ج44، ص382

[14] سوره یونس، آیه10

[15] سوره نساء، آیه60

[16] بحارالأنوار، ج100، ص222

[17] بحارالأنوار، ج1 علیه السلام ، ص25 صلی الله علیه و آله

[18] همان

[19] سوره روم، آیه21

[20] سوره نور، آیه32

[21] سوره عبس، آیات34 الی 36

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است