یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ساعت ۰۰:۱۸

در بحبوحه مشکلات، مراقب حمله به اماممان باشیم!

روز دوم محرم ۹۹: تمام سرویسهای رسانه ای بیگانه شروع به حمله به رهبری این نظام میکنند، و سعی میکنند رهبر جامعه را منشأ مشکلات جامعه عنوان کنند. در این میان موجی در حمایت از جایگاه ولایت در جامعه بر نمیخیزد. انسان احساس میکند این جامعه نیاز به یک حسین علیه السلام دارد برای دفاع از حق امام!‌ اگر از راه حق برگردیم،‌ خدا ما را مبتلی میکند به قتل امام! مثل کوفیان.

دومین روز مراسم عزداری دهه اول محرم ۹۹ هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان شنبه ۱ شهریور ۹۹ در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

اساسی ترین انحراف جامعه

جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا(انعام ۱۲۳). تدبیر همه عالم دست خداست. میدان تقابل حق و باطل امری است که خدای متعال خودش زمینه پیدایش آن را ایجاد کرده، و آن را مدیریت میکند. إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی. چه امری مسئله اساسی آن روز جامعه اسلامی بود؟ چه واقعه ای در طول تاریخ قابلیت تکرار دارد، و انقدر مهم است که خدای متعال برای تدارک این مهم، باید واقعه عظیمی مثل عاشورا را رقم بزند؟

چه مسئله ای مهمتر از اینکه یک امت به فرمان غیر ولی خدا سر بسپارد؟ امت اسلامی قدرنشناس جایگاه امامت شود. امتهای قبل از اسلام هم همین بود. قرآن کریم وقتی داستان انبیا را نقل میکند، غالبا به حق نشناسی امتها نسبت به پیامبرشان اشاره میکند.

إنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُوا يَقْتُلُونَنِي(اعراف ۱۵۰). هارون در پاسخ به شکایت حضرت موسی گفت مردم مرا ضعیف کردند. یعنی کاری کردند که از دست من کاری بر نیامد. همین جمله را امیرالمومنین علیه السلام بعنوان جانشین پیامبر نزد قبر رسول خدا صلی الله علیه وآله عرضه داشت. امیرالمومنین علیه السلام هم دچار همان بلیه هارون و امت حضرت موسی شد. این اساسی ترین انحراف در جامعه است.

اینکه امام حسین علیه السلام فرمود: اُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَر، این امر به معروف امر به قیام برای احقاق حق امام بود. این نهی، نهی از اصلی ترین منکر یعنی پذیرش حاکمیت طاغوت بود. نه تنها جامعه امر امام را بر نمی تابد، بلکه حاکمیت کفر را هم می پذیرد.

 

انتظار یعنی انتظار حاکمیت خداوند در عالم

امام حسین علیه السلام از قول پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله فرمود: مَنْ رَأَى سُلْطَاناً جَائِراً مُسْتَحِلًّا لِحُرُمِ اللَّهِ نَاكِثاً لِعَهْدِ اللَّهِ مُخَالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ يَعْمَلُ فِی عِبَادِ اللَّهِ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ ثُمَّ لَمْ يُغَيِّرْ بِقَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ كَانَ حَقِيقاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ. کسیکه حاکمیت جور را ببیند که حرام خدا را حلال میکند و عهد خدا را میشکند، اما قدمی در جهت برانداختن این حاکمیت برندارد، در همان جایگاهی که آن ظالم در جهنم عذاب میشود، عذاب میشود. بحث بر سر امامت جامعه است.

قانون جامعه باید قانون خدا باشد؛ در همه جوانب؛‌ سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی و... . خداوند برای این امر رسولانش را فرستاده: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّه(فتح ۲۸). دین حق باید ظهور و غلبه پیدا کند؛ باید حاکم شود. مفهوم انتظار این نیست که حضرت بقیه الله ارواحنا فداه تشریف بیاورند و ما را نجات دهند. انتظار یعنی انتظار حاکمیت خداوند در عالم؛ انتظار تحقق قدرت حاکمیت خدا در عالم. این انتظار است که ارزش قربانی شدن حسین بن علی علیهما السلام را دارد.

اَلا تَرَوْنَ اِلَي الْحَقِّ لا يُعْمَلُ بِهِ، وَ اِلَي الْباطِلِ لا يُتَناهي عَنْهُ. به حق عمل نمیشود، و باطل نهی نمیشود، و جامعه هم این را می پذیرد. لذا امام حسین علیه السلام قیام کرد و جانش را در این راه تقدیم کرد. امام حسین علیه السلام فقط با امت سخن نگفت؛ حرکت کرد و در عمل امر بمعروف و نهی از منکر انجام داد.

فوز عظیم شهادت در رکاب اباعبدالله علیه السلام را ما شاید از دست داده باشیم، اما جان دادن در راه تحقق هدف اباعبدالله علیه السلام ممکن است. هنوز فرج تحقق پیدا نکرده. خون امام حسین علیه السلام همچنان در جوشش است. نظام سلطه همچنان در دنیا یکه تازی میکند.

 

استکبار مومنین!

ما اگر با ظلم و استکبار در دنیا مبارزه میکنیم، برای تحقق حاکمیت امام عدل در جهان است. هُوَ تَرْکُ الطَّاعَهً لِمَنْ أُمِرُوا بِطَاعَتِهِ. استکبار یعنی ترک اطاعت نسبت به کسیکه دستور اطاعت از او داریم. استکبار فقط مخصوص دشمنان و کفار نیست. قبل از استکبار اهل کفر، استکبار اهل حق مسئله است. ترک طاعت استکبار است. حق نشناسی امام جامعه استکبار است. فقط ظلم و آدم کشی و فساد استکبار نیست؛ تمرد از امر ولی خدا هم استکبار است. امام حسین علیه السلام این مسئله را میخواست در جامعه حل کند.

انقدر این مطلب را بین خودمان تکرار کنیم، تا به یک اصل بین مردم تبدیل شود. مسئله امامت و دفاع از حق امام باید به یک موضوع اساسی در جامعه تبدیل شود. قیامت از ما سوال میشود: ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ(تکاثر ۸). ما با سرمایه خدادادی محبت امام حسین علیه السلام، برای احقاق حق امام چه کردیم؟

امام حسین علیه السلام فرمود: ما اهْوَن الْمَوْت عَلَی سَبیل نِیْل ِ الْعِزّ و إحْیاء الْحَق. ادبیات امام حسین علیه السلام را ببینیم. آیا در راه احقاق حق امام، مرگ برای ما هم شیرین است؟ همین حمله های اخیری که به رهبرانقلاب صورت گرفت، ما در برابرش چه کردیم؟ امام زمان ارواحنا فداه سربازان عاشورایی و حسینی میخواهد.

تمام سرویسهای رسانه ای بیگانه شروع به حمله به رهبری این نظام میکنند، و سعی میکنند رهبر جامعه را منشأ مشکلات جامعه عنوان کنند. در جامعه هم برخی افراد با ادعای نصیحت مشفقانه اصل جایگاه ولایت را زیر سوال ببرند و به این حمله ها دامن بزنند و رهبرانقلاب را متهم کنند، و در این حال موجی در حمایت از جایگاه ولایت در جامعه بر نمیخیزد. انسان احساس میکند این جامعه نیاز به یک حسین علیه السلام دارد برای دفاع از حق امام!‌ ما هنوز از خون اباعبدالله علیه السلام بیدا نشده ایم: لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَک مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَةِ.

 

خطر انحراف و انصراف از راه حق!

حر به امام گفت:‌ برگردید، به سمت کوفه نروید. مطمئن باشید کشته میشوید. حر مأموریت داشت امام را متوقف کند. گفت همه کوفیان عزم کشتن شما را دارند. امام پاسخ داد: أبالموت تخوفني؟ مرا از مرگ میترسانی؟ من بخاطر دعوت کوفیان آمده ام. حر گفت من از نامه ها خبر ندارم. امام نامه ها را نشانش داد. کوفیان عزمشان را برای دفاع از امام جمع کرده بودند. برای احقاق حق امام قیام کردند. ما مردم ایران میگوییم اهل کوفه نیستیم؛ قبول؛ کوفیان با اینکه به امام اول و دوم خیانت کرده بودند و باعث قتل هر دو امام شدند، وقتی به امام نامه نوشتند که برای احقاق حق تو قیام میکنیم، امام حسین علیه السلام از مکه بسمت کوفه حرکت کرد و دعوتشان را اجابت کرد.

کوفیان وقتی سراغ امیرالمومنین علیه السلام رفتند، بخاطر احقاق حق خودشان بود. گفتند خلفای گذشته به ما ستم کردند، بیا و ما را نجات بده. اما به امام حسین علیه السلام گفتند ما برای احقاق حق شما آماده قیام هستیم. امام هم دلیل حرکتش بسمت کوفه را همین احقاق حق توسط کوفیان عنوان کرد.

آیا ما هم مثل کوفیان به امام زمان ارواحنا فداه بصورت جدی میگوییم تشریف بیاورند تا ما حق ایشان را بگیریم، و در این راه حاضریم جانمان را بدهیم؟ این اتفاق یک مرتبه افتاده: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ. یک نفر مردم را دعوت به استیفای حق امام کرد، و عده ای هم مثل پاره های آهن دور او جمع شدند و انقلاب اسلامی پیروز شد. امام زمان ارواحنا فداه دعوت روح الله و یارانش را پذیرفت و قیامشان را یاری کرد، چون یاران امام مثل کوفیان دروغ نمی گفتند و فریب کاری نمی کردند.

اگر ما هم مثل اوایل انقلاب با جدیت و همیت و ایمان مستحکم در ادامه این راه پیش برویم، یقینا پیروز خواهیم شد. اما اگر عده ای در جریان انقلاب گفتند مردم سرشان گرم مشکلات است، حالا وقتش است امام جامعه را بزنیم؛ و برخی مردم بگویند نکند اینها راست میگویند، آنوقت تمام راه رفته انقلاب را برخواهیم گشت! اگر از راه حق برگردیم،‌ خدا ما را مبتلی میکند به قتل امام! مثل کوفیان. بلکه بلایی بدتر از کوفیان بر سرمان خواهد آمد.

 

در راه حسین علیه السلام باید جان بدهیم؛ کرونا که چیزی نیست

ما اهْوَن الْمَوْت عَلَی سَبیل نِیْل ِ الْعِزّ و إحْیاء الْحَق. امام حسین علیه السلام میفرماید چقدر گواراست در راه احیای حق جان دادن. حق یعنی امام: عَلِی مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی. هرگاه از حق حرف میزنیم یعنی امامت، یعنی حاکمیت حق. امام سجاد علیه السلام در دعای افتتاح عرضه میدارد: اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ. در دولت کریمه که حاکمیت امام مقتدر مستقر شود، اسلام و مسلمین عزت پیدا میکنند. موضوع عزت در قیام عاشورا یک اصل محوری است. عزت دین و جامعه و مسلمانان. یکی از شاخصه های مهم عاشورا عزت طلبی است. عزت در پرتو حاکمیت امام حق بدست می آید. خداوند میفرماید از من و رسولان من اطاعت کنید تا به عزت برسید.

باید جامعه را حسینی کنیم. مردم ما مرگ را در راه احقاق امر امام جامعه شیرین ببینند. در این صورت است که دستخوش تحریف اهل انحراف در جامعه حسینی نمی شویم. باید به این نقطه برسیم، تا دشمن و منافقین به مردم ما طمع نکنند. کرونا و فشار اقتصادی و جنگ روانی که چیزی نیست.

لَيسَ الموتُ في‌ سبيلِ العِزِّ اِلاّ حياةً خالدةً. امام فرمود اگر در جهت احقاق حق امام جامعه بمیرم، این مرگ نیست مگر یک زندگی تمام ناشدنی. در افکار عمومی مردم امروز امام حسین علیه السلام زنده است یا شمر و یزید؟ جفری هالورسون که یک متفکر ضد دین در آمریکا است، گفت «شما بخواهید جمهوری اسلامی را نابود کنید، نمیتوانید با حسین علیه السلام در بیفتید. اصلا این حسین علیه السلام است که مسلمین و شعیان را زنده نگه داشته. حسین علیه السلام برای نابودکردن حاکمیت طاغوت  قیام کرد، و انقلاب اسلامی هم با همین الگو پیروز شد. شما اگر میخواهید جمهوری اسلامی را نابود کنید،‌ باید یک حسین بتراشید، و جمهوری اسلامی و ولی فقیه را یزید معرفی کنید، تا مردم خودشان این یزید را به زیر بکشند». کسی نمیتواند ذکر و یاد حسین بن علی علیهما السلام را از بین ببرد. إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا(حج ۳۸). حسین علیه السلام کسی است که برای احقاق حق امامت، خودش که امام بود را قربانی کرد!

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است