چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ساعت ۲۳:۲۹

تحریک مردم علیه جایگاه ولایت از تهدید مرزها و اختلاس ها خطرناک تر است

جلسه هفتگی - ۲۴ مرداد ۹۹: فقط با عزاداری محرم حق امام ادا نمیشود. اگر امامی نباشد، گریه ما با گریه کوفیان تفاوتی ندارد. سخنوران حرف بزنند، هیئتها موضع بگیرند؛ نگذارید حمله به امام جامعه انقدر گسترده شود. چطور برای امام حسین علیه السلام عزاداری کنیم، در حالیکه به اماممان حمله میشود؟ اگر در جامعه ما امام جایگاه خودش را نداشته باشد، عزاداری محرم ما هم بیهوده است.

در سالروز مباهله، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

محبت امام حسین علیه السلام چگونه بی اثر می شود؟!

نکته ای در باب عید غدیر اشاره کنیم. بعد از اینکه امیرالمومنین علیه السلام توصیفی در خصوص روز غدیر میکنند، توجه اصلی ایشان به خود شخص مکرمشان است. میفرمایند قرآن راجع به امامت بسیار آیه دارد. اولین آیه ای که حضرت در سالروز غدیر راجع به جایگاه امام مثال میزنند، این آیه است: إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ(صف ۴). میفرماید خداوند کسانی را که در راه او با قدرت و محکم میجنگند، دوست می دارد. این آیه در نگاه اول ارتباط مستقیمی با امامت ندارد. امیرالمومنین علیه السلام در ارتباط با این آیه میفرماید: أنا سبیله. راهی که باید در آن راه برای رضای خدا جنگید، امر ولایت است. باید برای امام بجنگیم. امام سبیل الله است. وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ(آل عمران ۱۶۹). کسی زنده است که برای امامش کشته شود.

امیرالمومنین علیه السلام بعد از ۲۵ سال خانه نشینی، بعد از حاکمیتشان، امامت را اینگونه برای مردم معرفی میکنند. آن هم مردمی که به ایشان بعنوان امام نگاه نمیکردند. صرفا به چشم ناجی مردم از وضعیت فعلی جامعه به امیرالمومنین علیه السلام نگاه میکردند.

امروز مفصل به رهبرانقلاب حمله میشود. اخیرا مفصلی یادداشت حجاریان نوشته، که ما سیاست خارجی مان باید با سیاست داخلی مان همخوانی داشته باشد. نمیشود در سیاست خارجی اهل مذاکره باشیم، اما در سیاست داخلی اهل مذاکره و معامله نباشیم. کاملا خلاف قانون اساسی حرف میزند. قانون اساسی تصریح دارد سیاستهای کلان نظام را ولی فقیه مشخص میکند. اگر امام جامعه ما جایگاه خودش را در جامعه نداشته باشد، پاسداشت غدیر و عزاداری محرم ما هم بیهوده است.

هرچه جلوتر میرویم هجمه ها بیشتر میشود. حجاریانی که در ماجرای واردات گندم در مظان اتهام است، اینگونه سخن میگوید. از دوران اصلاحات تا کنون امتیاز واردات گندم هنوز به دست این شخص است. حال این فرد معلوم الحال به رهبرانقلاب ایراد میگیرد که سیاستهای نظام را باید تغییر دهید.

ولایتمداری یعنی جان دادن برای امام: مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا. چرا باید برای امام جان دهیم؟ فقط علاقه به امام کافی نیست. علاقه ها را میتوان جهت داد. محبت به امام حسین علیه السلام به تنهایی کافی نیست. خیلی علایق میتواند جایگزین این محبت شود. اگر علایق دیگر بر محبت به امام حسین علیه السلام غلبه پیدا کند، این محبت بی اثر و بی نتیجه میشود. عمرسعد هم به امام حسین علیه السلام محبت داشت، اما علاقه اش به ملک ری ترجیح پیدا کرد.

 

امام جامعه سپر بلای مردم است

امروز روز مباهله است. مباهله اتفاق بزرگی است. پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله مسیحیان نجران را دعوت به اسلام کردند و گفتند اگر اسلام نیاورید، باید مالیات و جزیه پرداخت کنید. چون حکومت اسلامی امنیت تمام اقوام و ادیان سرزمین اسلامی را تأمین میکند. اما مسیحیان نجران نه اسلام آوردند، و نه حاضر به پرداخت مالیات شدند.

إِنَّ مَثَلَ عيسي‏ عِنْدَ اللَّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ(آل عمران ۵۹). حضرت عیسی مثل حضرت آدم با دستور و امر خدا به دنیا آمد الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَلا تَکُنْ مِنَ الْمُمْتَرينَ(آل عمران ۶۰). این حقیقت است، و تردیدی در آن نیست. اما مسیحیان نجران نپذیرفتند.

فَمَنْ حَاجَّکَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَي الْکاذِبينَ(آل عمران ۶۱). اگر نپذیرفتند، به آنها بگو فرزندان و زنها و جانتان را بیاورید، ما هم می آوریم، و مباهله میکنیم؛ لعنت خدا بر کسانی باد که دروغ میگویند. بیرون مدینه قرار گذاشتند. اسقف اعظم مسیحیان وقتی پیغمبر صلی الله علیه وآله و خانواده اش را در این هیئت دید، تسلیم امر پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله شد. و اگر تسلیم نمی شدند، تمامشان به همراه اهل نجران عذاب میشدند. خداوند بوسیله جان رسول الله صلی الله علیه وآله شد و اهلبیتش، حق را به اثبات رساند و باطل را رسوا کرد. وقتی جان اهلبیت در این راه فدا میشود، ما هم باید برای امر امام جانمان را فدا کنیم.

امام سپر بلای مردم بوده و هست و خواهد بود. عِصمَةً لأِمرِکُم. ائمه سپر بلای مردم بوده اند. اعتقاد را هم اگر کنار بگذاریم، کافیست منطقی فکر کنیم، تا جایگاه ولایت فقیه را حفظ و تقویت کنیم. جریان اصلاحات اولا دروغ میگویند که مشکلات را به رهبرانقلاب ربط میدهند. مگر رهبرانقلاب گفتند خط قرمزها را در برجام زیرپا بگذارید، تا برجام بشود خسارت محض؟ هرجا خواسته رهبرانقلاب اجرا شده، ما موفق بوده ایم. صنعت دفاعی ما را ببینید، چقدر رشد کرده و باعث امنیت کشور و امت اسلام و حتی جامعه جهانی شده.

 

تحریک مردم علیه جایگاه ولایت از تهدید مرزها و اختلاس ها خطرناک تر است

روز مباهله پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله و اهلبیت جانشان را به خطر انداختند، و سپر بلای مسلمین شدند؛ برای حفظ دین و حفظ مسلمین بواسطه این دین. اباعبدالله الحسین علیه السلام برای حفظ دین خود و خانواده و یارانش را قربانی کرد. در آستانه محرم به امام جامعه حمله میکنند. اعتقادات و باورهای مردم را محک میزنید؟ سکوت قوه قضاییه و مسئولین و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی در این مسئله جای سوال دارد. تحریک مردم علیه امر امام جامعه و تردید نسبت به این جایگاه، از تهدید مرزها و اختلاس ها خطرناک تر است. به اصل امامت و ولایت حمله میکنند. ما اگر از برگزاری جلسات عزاداری محرم بگذریم، از این حمله به اصل جایگاه ولایت نیمتوانیم بگذریم.

اصلا شما که هستید که علیه جایگاه ولایت حرف میزنید و مینویسید و توئیت میزنید؟ مقابل قانون اساسی می ایستید؟! مقابل ایمان و باور یک ملت می ایستید؟ سیاست داخلی و خارجی تعیین میکنید؟! چرا حکم جلب این افراد صادر نمیشود؟ فقط با سینه زدن و عزاداری محرم حق امام جامعه ادا نمیشود. اگر امامی نباشد، گریه کردن ما با گریه کوفیان و شامیان تفاوتی ندارد. سخنوران حرف بزنند، هیئتها موضع بگیرند. نگذارید حمله به امام انقدر گسترده و وسیع شود.

از جایگاه امام باید دفاع کنیم. روز مباهله پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله و اهلبیت بخاطر حفظ دین جانشان را در معرض خطر قرار دادند. همیشه امام است که در مواقع خطر سینه سپر میکند. امام خمینی رحمت الله علیه اول خودش را بخطر انداخت و مقابل حکومت پهلوی ایستاد. قاسم سلیمانی برای حفظ جایگاه امام جانش را تقدیم کرد. به فرمان امامش چهل سال در میدان مبارزه بود. اگر قاسم سلمیانی ها در میدان نبودند، این کشور را چه کسی حفظ میکرد؟ حال امثال تاج زاده و حجاریان در افکار عمومی تحریف ایجاد میکنند؟

 

برای امام حسین علیه السلام عزاداری کنیم در حالیکه به اماممان حمله می شود؟!

امام کاظم علیه السلام در دعای روز مباهله بعد از بحث موالات و جایگاه اهلبیت، خدای متعال را شکر میکنند که ما را در زمره اهل ولایت قرار داده است. میفرماید خدا را شاکریم که اهلبیت نبوت را به ما شناساند. اگر به جایگاه ائمه توجه داده نمیشد، از اسلام باقی نمی ماند، و الحاد و کفر مستولی میشد. تمام خطبه امام کاظم علیه السلام بمناسبت روز مباهله در تأیید و تأکید امر و جایگاه امامت و ولایت است.

از جایگاه ولایت دفاع کنیم. چطور میخواهیم برای امام حسین علیه السلام عزاداری کنیم، در حالیکه به اماممان حمله میشود. حجاریان در سال آخر دولت اصلاحات در جلسه ای پنهانی گفته بود اگر به جایگاه ولایت مستقیم حمله کنیم، طرفدارانش ما را رها نخواهند کرد. حال چه شده که این شخص اینگونه جسارت پیدا کرده؟ مسئولین امنیتی باید کانالهای ارتباطی این افراد با دشمن را برای مردم بیان کنند، تا افکار عمومی مردم منحرف این سخنان باطل نشود.

اگر مثل زمان صدر اسلام در برابر جولان اهل باطل سکوت کنیم،‌ نعمت ولایت تبدیل به نقمت حاکمیت کفر میشود. احزاب و گروهها و منبری ها و علما همه در برابر ولایت فقیه مدیون هستند. در برابر جریان نفاق موضع بگیرید و از این جایگاه دفاع کنید.

 

جان و آبروی ما از اهلبیت مهمتر است؟!
از امام رضا علیه السلام پرسیدند کدام آیه قران در فضیلت امیرالمومنین علیه السلام از همه مهمتر است؟ حضرت پاسخ دادند آیه مباهله. خداوند در این روز با به خطر انداختن جان اهلبیت دینش را حفظ کرد. مباله اهمیت دارد بخاطر اینکه عزیزترین های خدا جانشان را برای اثبات حق و رد باطل به خطر انداختند. جان ما از جان اهلبیت مهمتر است؟! منبری ها و مسئولین و حزب اللهی ها از ائمه عزیزترند؟ چه کسی به جریان اصلاحات انقدر جرأت داده؟! ما هذه الجرأت علی الله و علی رسوله فینا اهل البیت. چه شده که حجاریان پس از سالها جرأت حرف زدن پیدا کرده؟ جریانهای حزب اللهی روی این موضوع فکر کنند.

امروز امام زمان ارواحنا فداه ولایتش را توسط ولایت فقیه در جامعه تسری میدهد. پس ولایت فقیه مهمترین موضوع جامعه اسلامی است. همه ما باید جانمان را در این راه قرار دهیم. محرم امسال راجع به چه میخواهیم سخن بگوییم و عزاداری کنیم؟ جانفشانی امام حسین علیه السلام در راه امر حق را اگر حذف کنیم، ‌از کربلا چه می ماند؟‌ مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا. در کربلا جان دادن یاران امام حسین علیه السلام برای ایشان یک اصل است. در کنار ذکر مصائب، نباید این جهت واقعه کربلا مورد غفلت قرار بگیرد. کربلا هم مثل غدیر، جایگاه امامت اصل بود.

شب عاشورا امام حسین علیه السلام حرف غدیر را تکرار کرد. فرمود اینها میخواهند مرا بکشند. من عهدم را از شما برداشتم. اگر میخواهید بروید. تنها سخن اصحاب امام این بود که یا حسین، ما برای تو کشته میشویم؛ زندگی بدون شما برای ما معنا ندارد.

 

بجای انتقام، با قاتلین شهید سلیمانی کنار بیاییم؟!

امام حسین علیه السلام روز عاشورا فرمود لاعیش فی الحیاه بعد هولاء. بعد از کشته شدن یارانم، خیری در زندگی دنیا نیست. امام حسین علیه السلام هم فدای یارانش شد، و یارانش فدای امام شدند؛ و هر دو فدای دین شدند. اگر این جانفشانی را از کربلا بگیریم، از کربلا چه باقی می ماند؟ عزاداری ما برای محرم و عاشورا برای احیای این امر است.

ما نمیتوانیم بعد از قتل سردار سپاه اسلام و دستور امام مسلمین برای اننقام از قاتلینش، ببینیم که عده ای به امام مسلمین بگویند باید با این قاتل کنار بیاییم. بس کنید حمله به جایگاه ولایت و انحراف افکار عمومی را. ما اگر از فقر و گرسنگی هزار بار بمیریم، حاضر نیستیم ببینیم کسی مردم را علیه امام جامعه بشوراند. مسئله ما ویروس کرونا نیست. مسئله ما ویروس فکری و اعتقادی است که مردم را از درون میکشد. جسم سالمی که روح مکدری نسبت به امر امام دارد، به درد ما نمیخورد.

امام حسین علیه السلام برای اتصال مردم به امام جانش را تقدیم کرد: لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلَالَةِ. حال بعد از ۱۴۰۰ سال ما نه برای اتصال به امام، بلکه برای دفاع از جایگاه امام باید فریاد بزنیم. ما نباید بگذاریم تاریخ صدراسلام تکرار شود. جامعه ما فاطمه سلام الله علیها میخواهد، تا نگذارد حقیرترین انسانها امام حق را تضعیف کنند. اگر این منافقین بتوانند مردم را علیه جایگاه ولایت بشورانند، بدتر از جریان نفاق صدراسلام به امامت و ولایت حمله میکند. کافیست دشمن بر ما مسلط شود و این جریان نفاق قدرت پیدا کند، جنایات عاشورا به مراتب بدتر تکرار خواهد شد. جریان نفاق اینگونه است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است