شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ساعت ۱۵:۵۷

در این جنگ بیولوژیک باید با اعتماد به خدا بر ترسمان غلبه کنیم

میلاد امام جواد علیه السلام - ۱۴ اسفند ۹۸: امروز نظام سلطه همه جوره با ما در جنگ است. ما نمیخواهیم قبول کنیم این یک جنگ بیولوژیک است؟ خواستند با داعش دل مردم را خالی کنند،‌ نتوانستند. الان با این ویروس با کمترین هزینه دل مردم را خالی کرده اند. ما به اعتماد به خدا نیاز داریم. مگر زمان جنگ رزمندگان ترس نداشتند؟ داشتند، اما با توکل و اعتماد به خدا از ترسشان گذشتند.

مراسم جشن سالروز میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر علیهما السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

فتنه صهیونیستی کشتار مسلمانان در هند

قال الرضا: هَذَا اَلْمَوْلُودُ اَلَّذِي لَمْ يُولَدْ فِي اَلْإِسْلاَمِ مِثْلُهُ مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَكَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنْهُ. امام جواد علیه السلام پربرکت ترین مولود در اسلام بود؛ و مولودی نداریم که بیشتر از جوادالائمه علیه السلام برای شیعیان برکت داشته باشد. رهبرانقلاب راجع به رسالت و مبارزه امام رضا علیه السلام گفتند: علی بن موسی الرضا علیهما السلام احیاگر جریان تشیع بود در دوران خودشان. امام رضا علیه السلام خودشان فرمودند:‌ هفتاد سال روی منبرها لعن امیرالمومنین علیه السلام بود؛ ما کاری کردیم که نه تنها این لعن از روی منبرها برداشته شد، بلکه از امیرالمومنین علیه السلام به بزرگی یاد شود. اگر این اتفاق در زمان امام رضا علیه السلام افتاده، محصول این چرخش تاریخ و این حماسه فرهنگی عظیم رضوی، جان پیدا کردن شیعه بود. تا زمان امام رضا علیه السلام شیعه جایگاهی نداشت.

امروز در هند صحنه هایی را می بینیم که باورش برایمان سخت است؛ اما با دیدن این صحنه ها میتوانیم حوادث زمان ائمه را بهتر باور کنیم. فقط به جرم مسلمانی کشته میشوند؛ حتی نه بخاطر شیعه بودن. نخست وزیر کنونی هند اولین کاری که کرد این بود که به اسراییل سفر کرد و رژیم اشغالگر را به رسمیت شناخت. بعد هم با آمدن ترامپ به هند، این اتفاقات اخیر و کشتار مسلمانان کلید خورد. اصل ماجرا در این کشتار و قتل عام مسلمین آنهم به وحشیانه ترین وجه، مستقیما بدست اسراییل است. اسراییل نیاز به نفس کشیدن دارد. وقتی نیروهای مقاومت ادلب را هم فتح میکنند، راه نفس اسراییل و استکبار بسته میشود.

استکبار میخواهد در هند به حد نهایت جنایت کند. در قانون اساسی هند هست که اتباع غیرهندی یا اتباع هندی با ادیان مختلف غیربودا مثل زرتشتی و بودایی و مسلمان، جزو اتباع هندی هستند. نخست وزیر فعلی هند قانونی وضع کرد که این اتباع باید تابعیت دوباره بگیرند. لذا مسلمین را مستثنی کردند، و به باقی اتباع تابعیت و حق شهروندی هند را دادند، اما به مسلمین این تابعیت را ندادند. یعنی به ۲۰۰ میلیون نفر مسلمان هند تابعیت هندی ندادند!

برای سرکوب اعتراضات مسلمین، خود دولت هم یک قدم عقب نشست، و تندروهای بودا را حمایت و پشتیبانی و سازماندهی کرد و به جان مسلمین انداخت. مثل فتنه ۸۸ و ۹۶ ایران، گروههای لباس شخصی آشوبگر را به جان مردم انداختند، و در دل مسلمین هند ایجاد رعب کردند.

 

ما شرایط سخت تر از کرونا را گذرانده ایم

مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ. مسلمین هند باید به کجا پناه ببرند؟ پشت این قضیه خود رژیم اشغالگر صهیونیست است. ما هم که سرمان گرم ویروس دست ساز آزمایشگاهی اسراییل است! رهبرانقلاب گفتند ما شرایط سخت تر از اینها را پشت سر گذاشته ایم، حتی از داخل کشور. این نکته دقیقی است. ما داخل کشور عواملی بدتر از کرونا داشته ایم! که کشور را دچار التهاب و ترس کرده اند.

رهبرانقلاب گفتند مبارزان خط مقدم با ویروس کرونا جهاد فی سبیل الله انجام میدهند. مریض داریم تا مریض و بیماری داریم تا بیماری. صداوسیما چقدر احتیاط میکند که لفظ جنگ بیولوژیک را برای این ویروس بکار نبرد. با اینکه استکبار سابقه چنین اقداماتی را در زمان گذشته هم داشته. همین فرانسه و آلمان که بسته های بهداشتی برای ما فرستاده اند، سابقه اقدامات بیولوژیکی دارند. حدود ۶ هزار شهید شیمیایی در جنگ تحمیلی داشته ایم که هنوز هم دارد از ما شهید میگیرد.

این کار را نظام سلطه انجام داد. یعنی همین لژهای فراماسونری که پشت قضایا تصمیم میگیرد، و جمعیت دنیا را به نفع منافع اسراییل کنترل میکند. تصمیم میگیرد که چه کسانی را در کجا بکشد. ویروس تولید میکند و به جان انسانها می اندازد. در همه کشورها هم عوامل دارند. هماهنگی برخی از مسئولین خود ما در همین واقعه کرونا عجیب نیست. اینها از قبل در دولتها و کشورهای مختلف مهره هایشان را هماهنگ کرده اند.

 

اصرار وزارت بهداشت بر تخریب وجهه قم

این سوال را چه کسی از وزیر نسبتا محترم بهداشت باید بپرسد، که هم این شخص و هم سخنگویشان مکرر در تلویزیون اعلام کردند که منشأ این ویروس شهر قم است. به اصرار وزارت بهداشت ویروس کرونا به اسم قم درآمد. با اینکه خودشان هم گفته بودند منشأ این ویروس از خارج کشور بوده است. از ابتدا هم اصرار کردند اماکن مقدس شهر قم تعطیل شود. انشاالله حال نمایندگان ما خوب شود، و این سوالات از وزارت بهداشت بصورت جدی پرسیده شود. چرا شما به قم حمله کردید، و قم را تبدیل به مسئله کشور کردید؟

رییس سازمان جهانی بهداشت گفت ما در ایران تحقیقات کردیم، کرونا اولین بار وارد تهران شده، توسط تاجر عربستانی با همسر چینی اش، که حتی جلو ورود همسرش را هم در فرودگاه گرفتند. اگر شمایی که میگویید دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت را باید عمل کنیم، این حرف را هم باید از آنها قبول کنید.

شما چرا اصرار دارید قم را کانون این بیماری اعلام کنید؟ چندین بار وزیر بهداشت و سخنگو گفتند در تهران هم اگر کسی مبتلا به کرونا دیده شده، کسی بوده که از قم آمده به تهران. این مرض است! نظام استکبار میخواهد با یک تیر چند نشانه بزند. هم جمعیت جهانی را کنترل کند. جمعیت پیرمردان بازنشسته ای که برای نظام اقتصادی استکبار خرج دارند و کارایی هم ندارند را تعدیل کند. هم به مراکز فرهنگی و مذهبی حمله کند.

 

از بکاربردن «جنگ بیولوژیک» نترسیم

همه درگیر کرونا هستند، عده ای این وسط اصرار دارند که چرا شما هیئت میگیرید؟ اجتماعات را تعطیل کنید. با اینکه رعایت تمام موارد بهداشتی در هیئتها انجام میشود،‌ خیلی بهتر از مکانهای عمومی دیگر. از باور این وحشت کاذب برخی خانواده ها در معرض افسردگی قرار گرفته اند. برخی مردم دیگر هیئت نمی آیند. رهبرانقلاب چندبار راجع به این ویروس صحبت کردند، و رعایت تذکرات بهداشتی را هم دادند. ما با رعایت تمام موارد بهداشتی هیئتمان را برگزار میکنیم. این کجایش مقابل حرف ولایت ایستادن است؟ خود رهبرانقلاب درس خارجشان را برگزار کردند. حزب اللهی های ما کمی فکر کنند.

مگر چند درصد مردم قم امشب در هیئتها جمع شده اند و توسل دارند؟ همه مشکلات قم حل شده، همین مشکل برگزاری چند هیئت باقی مانده؟! پس که میخواهد به داد مسلمانان هند برسد؟ به داد این جنگ بیولوژیک برسد؟ جدای از اینکه هیئت مأمن و پناهگاه ماست: أَمِنَ مَنْ لَجَأَ إِلَيْكُمْ. اینجا قم است، عش آل محمد صلی الله علیه وآله؛ ما نمیتوانیم هیئتمان را که تعطیل کنیم! ‌هرکس خواست بیاید، این چراغ روشن است.

امروز نظام سلطه همه جوره با ما در جنگ است. جنگ بیولوژیک را زمان دفاع مقدس مردم ما حس کرده بودند، اما جوانان حس نکرده بودند، که با این ویروس حس کردند. ما نمیخواهیم قبول کنیم این یک جنگ بیولوژیک است؟ خواستند با داعش دل مردم را خالی کنند،‌ نتوانستند. الان با این ویروس با کمترین هزینه دل مردم را خالی کرده اند. چرا این را به مردم نگوییم؟ مردم ما اگر بدانند در یک موضوع فتنه دشمن است، عکس خواسته دشمن را انجام میدهند.

عده ای هم پیشنهاد برگزاری هیئت مجازی میدهند. خب خوب هم هست، اما دلیل بر برپایی هیئتها نمیشود. هرچند حرارت و معنویتی که در هیئت هست، در فضای مجازی نیست. این دستور امام صادق علیه السلام به ماست: تزاوروا و تلاقوا و تذاکروا و احیوا امرنا. فان فی اجتماعکم و مذاکرتکم احیاءنا. قدرتی که این ویروس را میکشد، شستن دستها نیست فقط؛ این ظاهر امر است که باید هم انجام داد. اما اصلیترین کار که امنیت بدن را بالا میبرد، به اذعان خود پزشکان، این حرارت درونی است. وقتی انسان به ائمه علیهم السلام توسل پیدا میکند، از درون انرژی و گرما و قوت میگیرد.

 

باید با اعتماد به خدا بر ترسمان غلبه کنیم

رهبرانقلاب به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه توصیه کردند. از اول تا آخر این دعا، مسئلت و درخواست یک موضوع است، اما باقی دعا انرژی است که انسان از این کلمات میگیرد. امام سجاد علیه السلام با این دعا به ما انرژی میدهد. اکثر دعا وصف خدای قادر است. اعتماد انسان را به خدا بالا میبرد. امام جواد علیه السلام فرمود:‌ الثِّقَةُ بِاللّه ِ ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ ، سُلَّمٌ إلى عالٍ. اگر به خدا اعتماد کنی هر چیز گرانقیمت را بدست می آوری. پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود اگر تفأل به خیر بزنید، به آن میرسید. اگر امیدت به خدا باشد، خدا تو را به خواسته ات میرساند. سر دعای امام سجاد علیه السلام این است که به کسیکه در بلا گرفتار است قوت و روحیه و توان و باور خروج از تنگنا میدهد. خود این دعا شفاست. حضرت خضر نبی فرمود: یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ. ذکر خدا شفاست. اصلا این دعا اگر اجابت هم نشود، صرف خواندن دعا باعث شفا میشود.

بعد از تشییع جنازه عظیم سردار سلیمانی، تراز امتحانات الهی هم بالا آمده. چه امتحانی است این ویروس منحوس! ما به اعتماد به خدا نیاز داریم. مگر زمان جنگ رزمندگان ترس نداشتند؟ داشتند، اما با توکل و اعتماد به خدا از ترسشان گذشتند. کسانی از این ترس عبور کردند که توانستند به خدا اعتماد کنند. حال این امتحان به میان خانه ها و مردم آمده. باید از این امتحان عبور کنیم و مردم را هم عبور دهیم. در بهشت معصومه سلام الله علیها در قم صحنه هایی دیده میشود! بدن روی زمین مانده. حتی اقوام را هم مطلع نکرده اند برای تشییع و تدفین. چه جوی درست شده؟

استکبار یک ویروس به جان ما انداخته و ما را مشغول کرده، آنطرف دنیا هر کاری دلش میخواهد با مسلمانان جهان انجام میدهد. تازه اخبار میرسد که کرونا در بهمن ماه در استان گلستان و تهران از ما قربانی گرفته، اما صدایش را در نیاوردند. بعد هم که اعلام کردند، به اسم قم اعلام کردند تا وجهه ام القرای جهان اسلام را خراب کنند.

امام جواد علیه السلام بخاطر قم به شهادت رسید. بعد از شهادت امام رضا علیه السلام، در دوران انتقال جوادالائمه علیه السلام از مدینه به بغداد، یکی از عواملش قیامهای قم و اطراف قم بود. امام جواد علیه السلام جانش را داد که قم از جهاد و مبارزه دور نشود، و تب مبارزه گرم باشد. ارتباط امام را با انقلابیون قطع کردند. یک امام جوان از ما گرفته شد، برای این که تب انقلابیگری در قم از بین نرود.

امام جواد علیه السلام فرمود: أَوْحَى اَللَّهُ إِلَى بَعْضِ اَلْأَنْبِيَاءِ أَمَّا زُهْدُكَ فِي اَلدُّنْيَا فَتُعَجِّلُكَ اَلرَّاحَةُ - وَ أَمَّا اِنْقِطَاعُكَ إِلَيَّ فَيُعَزِّزُكَ بِي وَ لَكِنْ هَلْ عَادَيْتَ لِي عَدُوّاً وَ وَالَيْتَ لِي وَلِيّاً؟ خدا به برخی انبیائش ‌فرمود زهد تو در دنیا، زندگی ات را راحت کرد. اینکه از دیگران دل کندید، باعث گرامی شدنتان نزد من شد. اما بگویید بدانم آیا برای من با کسی دشمنی کردید و برای من با کسی دوستی کردید؟ ما آدم پرهیزگار و متقی و خوب اما غیرمبارز کم نداریم. چرا برخی هنوز باور نمیکنند این ویروس دست ساز آزمایشگاهی و تحت مدیریت استکبار است؟ اگر هست که هست، باید با آن مبارزه کرد. رهبرانقلاب گفتند باید تهدید را تبدیل به فرصت کنیم. باید کاری کنیم که صهیونیستها از این کارشان پشیمان شوند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است