یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ساعت ۱۰:۵۵

چرا داعیه داران ولایتمداری ولایتمدار نیستند و این همه اختلاف دارند؟!

میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها - ۲۵ بهمن ۹۸: چرا داعیه داران ولایتمداری ولایتمدار نیستند و این همه اختلاف دارند؟ چرا فکر میکنند رهبر جامعه هستند؟! شب انتخابات به یاد مردم و ولایت افتاده اید؟ پرونده شما وقتی بسته شد که رهبرانقلاب گفتند«لایعرف الحق بالرجال». ما حق را بنا نیست با شما بشناسیم. باور کنید امروز شما چهره ها همه کاره نیستید! مردم شایسته خیلی بهتر از شما هستند.

مراسم جشن سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 25 بهمن ۹۸ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

فاطمه سلام الله علیها هدیه خدا به پیامبرش

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ. خدای متعال حضرت زهرا سلام الله علیها را به وجود مقدس پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله هدیه کردند. به این توجه کنیم. خیر کثیر و فیض مدام یعنی کوثر به پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله اعطا شد. این هدیه برای همیشه باقیست.

کانون خانواده امروز محور بسیاری از نقشه های دشمنان است. رهبرانقلاب هم در هفت عرصه جهاد بیانیه گام دوم انقلاب، هفتمین عرصه را مبارزه با سبک زندگی غربی عنوان کردند، که مستقیما به خانواده و نقش زن و مادر در خانواده برمیگردد. هُمْ ‏فَاطِمَهُ وَ أبُوهَا وَ بَعْلُهَا وَ بَنُوهَا. در کانون اهلبیت و خاندان رسول صلی الله علیه وآله هم فاطمه سلام الله علیها نقش محوری دارد؛ و فاطمه زهرا سلام الله علیها هم این نقش را به بهترین نحو ایفا کرد.

در مقام همسری نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ بود. این را علی علیه السلام میفرماید، نه یک شخص عادی. در مقام مادری و تربیت فرزندان هم می بینیم حسنین علیهما السلام در کانون این خانواده چگونه تربیت میشوند. امام معصوم هم نیاز به تربیت دارد، همانطور که خود پیغمبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله چهل سال به ادب الهی تربیت شد و بعد به نبوت رسید.

بعد هم فاطمه بعنوان یک امت وارد عرصه مبارزه اجتماعی و سیاسی شد، و الگوی تمام عیار زن و مرد در جامعه اسلامی میشود. تا جایی که امام حسن عسکری علیه السلام میفرماید: نَََحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلى خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْنا. حضرت زهرا سلام الله علیها در هجده سالگی سیدة نساء العالمین میشود. یعنی همه کمالات همه زنهای عالم را اگر جمع کنید، فاطمه سلام الله علیها بر همه برتری دارد.

 

عملیات کربلای 5 شب قدر انقلاب بود

حضرت زهرا دارای ابعاد مختلف در زندگی فردی و اجتماعی است، و همه ما باید به ایشان تأسی کنیم. اما نکته ای که از همه این موارد مهمتر است، ماجرای به دنیا آمدن حضرت است. خدای متعال اولین وجودی که بعد از خودش در عالم هستی خلق کرد نور اقدس نبی اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله بود. در جریان خلقت نوری پیامبر صلی الله علیه وآله، خداوند به پیغمبرش فرمود: کُنْتُمْ‌ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ‌ لِلنَّاسِ‌ تَأْمُرُونَ‌ بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ تَنْهَوْنَ‌ عَنِ‌ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ‌ بِاللَّهِ‌(آل عمران 110). این مأموریت یعنی هدایت و تضمین سعادت نوع بشر مهمترین امر بوده و هست. یهود و نصاری پانصد سال قبل از بدنیا آمدن پیامبر صلی الله علیه وآله شروع کردند به تخریب شخصیت ایشان. تمام تلاششان را هم کردند که پیامبر صلی الله علیه وآله به دنیا نیاید، و در کودکی هم سعی داشتند ایشان را بکشند. بعد که موفق نشدند، سعیشان این بود که بعد از شهادت ایشان جریان ولایت و امامت را به فراموشی بسپارند. در چنین شرایطی خداوند به پیامبرش فرمود: إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ. من با کوثر تو را ابدی و همیشگی و ماندگار کردم.

هرکس در عالم در هر زمانی بخواهد از وجود اقدس نبی اکرم صلی الله علیه وآله بهره مند شود کافیست به فاطمه اطهر سلام الله عیها مراجعه کند. هر فیضی که بنا بود از ناحیه وجود اقدس نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله ساطع شود، از وجود فاطمه کبری سلام الله علیها قابل دسترس و بهره برداری است. چشمه فیاض نبی اکرم صلی الله علیه وآله با وجود فاطمه اطهر سلام اله علیها تا ابد جوشان است. دشمنان خوب فهمیدند که بعد از رحلت پیغمبر صلی الله علیه وآله سراغ چه کسی بروند و او را به شهادت برسانند.

در جنگ تحمیلی هربار کار گره میخورد رزمندگان با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها گره کار را باز میکردند. رهبرانقلاب در مورد عملیات کربلای ۵ صحبت دقیقی داشتند که: هرکسی کربلای ۵ را نشناسد قدر انقلاب اسلامی را نشناخته. کربلای ۵ قدر انقلاب اسلامی بود. در کربلای ۵ اتفاق عظیمی افتاد. ظرف دو ماه ۳۵۰ هزار نیروی بسیجی به میدان آمدند. حدود ۶۰ هزار نفر هم ما شهید دادیم طی سه مرحله. این چه امر مهمی است که خداوند این همه از ما هزینه گرفت!؟

شاهدان عینی ماجرا میگویند آنچه که باعث شد دژهای غیرقابل نفوذ عراق شکسته شود، نور وجود اقدس حضرت زهرا سلام الله علیها بود که در دشت میگشت، و به هر نقطه ای که می تابید، گره کار در آن نقطه حل میشد. و این نور در نهایت مثل صاعقه متمرکز شد و به قلب دفاع دشمن برخورد کرد و انفجار مهیبی رخ داد، و رزمندگان می بینند که دژهای دشمن شکسته شده. این یک نمونه از برکات وجود حضرت زهرا سلام الله علیهاست.

اگر در جبهه جنگ که سپاه دشمن در عرض دو ماه در مساحت ۲۵ کیلومتر ۱۳ میلیون گلوله موشک و خمپاره روی سر بچه های ما ریخت و با این حال این عملیات به دست قدرتمند صدیقه اطهر سلام الله علیها پیروز شد، آیا این فاطمه نمیتواند در عرصه های دیگر کارایی داشته باشد؟ ما وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها را داریم وصل به قدرت مطلقه عالمیم. اسم حضرت زهرا سلام الله علیها در آسمانها منصوره است، چون خدای متعال اولیائش را به وسیله حضرت زهرا سلام الله علیها یاری میکند.

 

معضل همیشگی «ظهور چهره ها» در ایام انتخابات!

امروز جریانهای ارزشی چه اوضاعی است در کشور درست کرده اند. چرا داعیه داران ولایتمداری ولایتمدار نیستند؟ چرا فکر میکنند رهبر جامعه هستند؟ چرا ایجاد یأس و ناامیدی میکنند و هرکس ساز خودش را میزند، و همدیگر را تخریب میکنند؟ سهم خواهی میکنند. مگر حضرت زهرا سلام الله علیها از همه هستی اش نگذشت در راه اسلام؟ چرا جریانهای حزب اللهی از حق و خواسته خود نمیگذرند برای وحدت؟ شما چرا فکر میکنید کسی هستید؟! پرونده شما وقتی بسته شد که رهبرانقلاب گفتند: لايعرف بالرجال بل بآيه الحق. ما حق را بنا نیست با شما بشناسیم. اگر برای تحقق امر ولایت در این موقعیت به وحدت رسیدید، وظیفه تان را انجام داده اید. شما حاضر نیستید بخاطر منافع حزبی و شخصی تان به وحدت برسید، هشت سال قبل هم به وحدت نرسیدید، چهار سال پیش هم همینطور. شما دیگر اعتبار سالهای گذشته را هم ندارید. مگر طی این چند سال کم بخاطر شما ضربه خورده ایم؟

رهبرانقلاب شش سال قبل در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفتند آقایانی که شعار مقاومت میدهند، مقاومت با رأی سدید محقق میشود. اگر شما به اتحاد می رسیدید، کار ما امروز به اینجا نمیرسید. اینها نمیتوانند به راحتی مسیر ولایت را بروند. ما در این سالها تغییر روشی از اینها ندیده ایم، که حالا انتظار داشته باشیم به اتحاد برسند. برخی از این افراد و گروهها طی این چندسال کجا بودند،‌که حالا بلند شده و میگویند حرف حرف ماست!؟ شب انتخابات به یاد مردم و ولایت افتاده اید؟ تا حالا کجا بودید؟! چطور شب انتخابات ما میتوانیم به شما اعتماد کنیم؟

 

مردم تا کی باصطلاح چهره های سیاسی حزب اللهی را تحمل کنند؟!

حال آمده اید، خوب،‌ ما هم به فال نیک میگیریم؛ اما چرا دعوا را تمام نمیکنید؟ چرا به توافق و اتحاد نمیرسید؟ چرا آبروی نظام وانقلاب را می برید؟ البته آبروی نظام که نه، آبروی خودتان را می برید. خدای متعال با شهادت سردار سلیمانی قدرت ملت و ولایت را به دنیا معرفی کرد، که توانمندی ایجاد یوم اللهی این چنینی دارد. حال شما انسانهای کوچک و کودک سیاسی مانده اید، تا خود را محک بزنید. چه کسی به شما اجازه میدهد در جامعه دغدغه و اختلاف ایجاد کنید؟ ‌شما مگر که هستید که مردم باید بار اختلافات شما راه به دوش بکشند؟ ‌نه یک دوره و دو دوره، چندین سال است. باور کنید که امروز شما چهره ها همه کاره نیستید! شما روی خودتان را با این رفتارها سیاه میکنید. شما مردم را پای جنازه سلیمانی نیاوردید؛ شما مردم را در فتنه های فتنه های ۸۸ و ۹۶ علیه فتنه گران بسیج نکردید؛ شما در اوج بحرانها پشت مردم نبودید و نیستید. امروز هم انتخابات تمام شود، می روید تا انتخابات بعد! چه کسی به شما اجازه داده با سرنوشت امت بازی کنید؟ چقدر مردم باید هوا و هوس شما را تحمل کنند؟‌ مردم شایسته خیلی بهتر از شما هستند.

در سالهای اصلاحات این جنازه های شهدا بود که به داد دل مردم و انقلاب رسیدند. چهره ها و جریانهای سیاسی هیچ کار قابل توجهی طی این سالها انجام ندادند. در جریان تحصن طلاب و مردم در قم، بین متحصنین و کسیکه بعنوان نماینده متحصنین انتخاب شده بود فاصله فکری و نیتی زیادی بود. اولین خواسته متحصنین عزل وزیر ارشاد بود؛ اما این نماینده در جلسه با نمایندگان دولت این خواسته متحصنین را مطرح نکرد. وقتی هم در جلسه تحصن آیت الله نوری همدانی گفتند به عزل وزیر اکتفا نکنید، اصل را بزنید و عزل رییس جمهور را بخواهید، این باصطلاح نماینده متحصنین که به متحصنین خیانت کرده بود، مقابل آیت الله نوری همدانی اعتراض کرد که مبادا این حرف را بزنید! کدام چهره های سیاسی؟! چهره های سیاسی کی کاری کرده اند که حالا بخواهند انجام دهند؟

ما اثر خون شهید سلیمانی را خیلی بیشتر از این بازیهای کور و مفلوک گروههای سیاسی می بینیم. رهبرانقلاب گفتند باید مجلس قوی داشته باشیم. همه شما باید تلاشتان این باشد که مردم حداکثری پای صندوق رأی بیایند، و با تشخیص خودشان رأ‌ی بدهند. صادقانه به این روند کمک کنید، نه اینکه با عمامه ای به سرتان بسته اید، حب ریاست و مقام داشته باشید. بجای اینکه جامعه را دم انتخابات تکان دهید و اهمیت مجلس را برای مردم روشن کیند، نشسته اید به دعوا و سهم خواهی؟

 

چرا داعیه داران ولایتمداری ولایتمدار نیستند و اینهمه اختلاف دارند؟

مجلس مهم است؛ قانونگذاری مهم است. اگر قانون اهمیت نداشت امروز ما اینگونه به این قواعد بین المللی صهیونیستی دچار نشده بودیم، و وضعیت دولتمردان و کشور ما اینگونه نبود. ما باید به دولت اسلامی برسیم. ما هنوز در مجلس شورای اسلامی مشکلات زیادی داریم که رهبرانقلاب خطاب به مجلس گفتند شما این همه سال حتی یک لایحه علیه آمریکا نداده اید. شهید سلیمانی کشته شد تا بالاخره مجلس یک لایحه علیه آمریکا صادر کرد. باید در این مجلس تغییر ایجاد کنیم. باید مردم را آگاه کنیم.

این کلام حضرت زهراست: جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّةِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرَْقَةِ. اگر امر ولایت اطاعت شود هر چیزی جای خودش قرار میگیرد. اگر چهره های سیاسی و حزب اللهی امر ولایت را اطاعت کنند، همه چیز درست میشود؛ انتخابات هم به خوبی به نتیجه میرسد. آنچه که تفرقه را از بین می برد امر امام و ولایت است. چهره ها و جریانهای سیاسی ما چگونه ادعای ولایتمداری دارند اما این همه اختلاف دارند!؟ اگر دم از ولایت میزنید، ‌ملاکها را رهبرانقلاب گفته اند.

دغدغه ما باید این باشد که مجلس قوی شکل بگیرد؛ با معیارهای نزدیک به ملاکهای رهبرانقلاب. هر انتخاباتی میشود این چهره های سیاسی عقده ها و کینه هایشان را بیرون می ریزند. نقد خوب است، اما زمان انتخابات وقت یقه گرفتن و اختلاف درست کردن نیست. مگر رهبرانقلاب شخصا به احمدی نژاد نگفتند برای اثبات خود دیگران را تخریب نکنید؟ رهبرانقلاب که موسوی را میشناخت؛ اما میگوید اختلاف نباشد. احمدی نژاد پا را فراتر نهاد و افشاگری کرد؛ و شد آنچه نباید میشد.

سعی و تلاش ما در وهله اول این باشد که مردم در انتخابات حداکثری شرکت کنند. مجلس اگر بخواهد با رأی پایین شکل بگیرد، خون قاسم سلیمانی کم اثر میشود. در قدم بعدی هم معیارها و ملاکهای رهبرانقلاب را برای مردم تبیین کنیم. امروز مردم ما برای انتخاب خوب زمینه خوبی دارند. خون حاج قاسم خیلی زمینه را فراهم کرده.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است