چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ساعت ۲۰:۳۹

هدف خلقت: نابودی باطل بوسیله قوای حق

روز سوم محرم ۹۸: خداوند هدف خلقت را نابودی باطل بوسیله جبهه حق بیان میکنند: نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ، حق چنان بر سر باطل میکوبد که چیزی از باطل باقی نمی ماند. ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان با همین هدف جبهه رفتند: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ. ما در میدان جنگیم؛ میخواهیم باور کنیم یا باور نکنیم. جوان ایرانی در این جنگ نقش محوری برعهده دارد.

مراسم عزداری روز سوم محرم ۹۸ هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ در سالن ورزشی شهید لطفی نیاسر برگزار شد.

دنیا به بازی آفریده نشده

ما باید به عاشورا و حماسه اباعبدالله(ع) نگاه کنیم تا بتوانیم راهمان را در عاشورای امروز پیدا کنیم. عزم و انگیزه مان را در تقابل با یزید زمان تقویت کنیم. انقدر به این موضوع بپردازیم تا تبدیل به گفتمان عمومی شود. باید موضوع صحبتهای جوانان و نوجوانان ما عرصه های هفتگانه جهادی بیان شده در بیانیه گام دوم انقلاب شود.

اگر تب مبارزه و جهاد در وجود ما نیست، باید متوجه شویم ایرادی در زندگیمان وجود دارد. اباعبدالله(ع) الگوی مبارزه ما در گام دوم انقلاب است. هرچه در این هفت عرصه پررنگ تر و مصمم تر و مسلح تر حضور داشته باشیم، تحقق فرج نزدیک تر میشود.

جهاد و مبارزه نیازمند ایمان عمیق و اتصال به خداست. خیلی ها جبهه بودند، اما پس از جنگ پشیمان شدند. برخی بعد از جنگ به جهاد و مبارزه ادامه ندادند. هرکس ایمانش عمیق تر باشد، دغدغه خدای متعال و دین خدا در سینه اش بیشتر قرار میگیرد. و الا خدا که دوست ندارد دنیا پر از فساد و فحشا باشد.

خدای متعال در قرآن تصریح میکند که یکی از علل آفرینش جهان این است که بوسیله قوای حق جبهه باطل را نابود کند. وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاء وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ لَوْ أَرَدْنَا أَن نَّتَّخِذَ لَهْوًا لَّاتَّخَذْنَاهُ مِن لَّدُنَّا إِن كُنَّا فَاعِلِينَ(انبیاء ۱۶و۱۷). زمین و آسمان به بازی آفریده نشده. عده ای زندگی را به بازی گرفته اند.

بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ(انبیاء ۱۸). من برای اینکه حق را بر سر باطل بکوبم و باطل را بوسیله حق نابود کنم، همه هستی را آفریدم. این حرف امروز هم هست. رهبرانقلاب تمام زندگی ما را عرصه جهاد معرفی میکنند، و حضور فعال جوانان را در این عرصه ها مطالبه میکنند. دقیقا زمانیکه خیلی ها ادبیات سیاسی را سمت مذاکره برده اند و با جملات بازی میکنند. یک روز میگویند باید با دنیا تعامل کنیم، یک روز میگویند زیر بار حرف زور نمی رویم. با این مفاهیم بازی میکنند. یک جا محکمات قرآن را منکر میشوند؛ وقتی با اعتراضات مواجه میشوند، حرفشان را پس میگیرند. سخنگوی دولت میگوید هنوز هم رییس جمهور بدنبال ملاقات و مذاکره هست. از طرف دیگر رییس جمهور میگوید با آمریکای جنایتکار مذاکره نمیکنیم.

رهبرانقلاب گفتند هروقت بحث مذاکره و گفتگو بلند شد، هدف گوینده ایجاد اختلاف و دوقطبی در جامعه است. و این کار را کردند و با ایجاد دوقطبی در انتخابات هم رأی آوردند. حال برای پوشش ضعفهای مدیریتی، هر از چندگاه بازی جدیدی آغاز کرده اند. این بازیهای سیاسی زمان صدر اسلام هم بود. خدای متعال میفرماید من عالم را برای اتمام این بازیها و نابودی باطل آفریده ام. زمان ظهور دیگر کسی از جنگ و صلح حرف نمیزند.

 

هدف خلقت: نابودی باطل بوسیله قوای حق

رهبرانقلاب صرف نظر از فضای مسموم سیاسی بحث گام دوم انقلاب را مطرح کردند. پیغمبراکرم(ص) در مورد جوانان فرمودند اسرع الی کل خیر. نوجوانان در این راه نباید به بزرگترها نگاه کنند. بزرگترها در مسیر ولایت خیلی کند هستند. رهبرانقلاب همیشه در این عرصه ها خودشان جلودار بوده اند. در بحث بیداری اسلامی همه مشغول بازیهای سیاسی و غیرسیاسی بودند. نه دانشگاه و نه حوزه و نه شخصیتهایی که خود را انقلابی میدانند، سه سال هیچ قدمی در این راه برنداشتند. تا اینکه جریان داعش مقابل بیداری اسلامی قد علم کرد و موفق شد این حرکت انقلابی را مهار کند.

ما در میدان جنگیم؛ میخواهیم باور کنیم میخواهیم باور نکنیم. جوان ایرانی در جنگ آخرالزمان نقش محوری را برعهده دارد. ما در این راه خیلی کار داریم. امروز خبری اعلام شد، حدود هشتاد بنر در سطح قم نصب شده برای افتتاحیه یک جریان. متن بنر که همراه عکس موش و طوطی است، این است: «مژده مژده، حس خوب خرید عضو جدید خانواده». از موش گرفته تا خوکچه هندی! مبارزه با سبک زندگی غربی اینجا نقش خودش را نشان میدهد. روز جمعه یک طرف همایش شیرخوارگان حسینی است، و سویی دیگر همایش خرید اعضای جدید خانواده! وقتی میگوییم جنگ است، برخی باور نمیکنند. قم عش آل محمد(ص) است. قم باید مرکز اصلی مبارزه با سبک زندگی غربی باشد.

خدای متعال هدف خلقت را نابودی باطل بوسیله جبهه حق بیان میکند. نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ. حق چنان بر سر باطل میکوبد که چیزی از باطل باقی نمی ماند. این کار جوانان ماست. هشت سال دفاع مقدس جوانان با همین هدف به جبهه رفتند: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ(انفال ۳۹). چند میلیون سال است که حق اسیر باطل است.

 

نقش کلیدی جهاد علمی

امام باقر(ع) فرمود: ان الحق استسرخنی و قد هواه الباطل فی جوفه. حق من را صدا زد وقتی در شکم باطل اسیر بود. من شکم باطل را دریدم و حق را خارج کردم و منتشر کردم. جایگاه و نقش جهاد علمی اینجاست. وقتی امام باقر(ع) در عرصه جهاد علمی لبیک گو نداشت، امام صادق(ع) نتوانست زمینه جهاد و قیام را فراهم کند.

در زمان جنگ عده ای از جمله قائم مقام رهبری طلاب را از رفتن به جبهه منع میکردند، به بهانه درس خواندن. اما حضرت امام(ره) دستور وجوب به جبهه رفتن داده بودند. اگر حوزه علمیه بیشترین حضور و بیشترین شهید در بین اقشار مختلف را تقدیم انقلاب کرد، بخاطر این بود که چشمش به دستور امام بود و بس. امروز هم جوانان باید به دستور امام جامعه نگاه کنند و در هفت عرصه جهادی از جمله جهاد علمی وارد میدان مبارزه شوند.

دیروز گفتیم که امام حسین(ع) دوسال قبل از کربلا در منا خطاب به علما و نخبگان امت فرمود:‌ اعتبروا ايهاالناس بما وعظ الله به اوليا من سو ثنائه علي الاخبار اذ يقول : « لو لا ينهيهم الربانيون و الاخبار عن قولهم الاثم و اکلهم السحت» و قال : « لعن الذين کفروا من بني اسرائيل علي لسان داوود وعيسي ابن مريم ذلک بما عصوا وکانوا يعتدون، کانوا لا يتناهون عن منکر فعلوه لبئس ما کانوا يفعلون »و انا عاب الله ذلك عليهم لانهم كانوا يرون من الظلمه الذين بين اظهرهم المنكر و الفساد فلا ينهونهم عن ذلك رغبه فيما كانوا ينالون منهم و رهبه مما يحذرون. اگر در جهاد علمی پیروز شویم، کار به پیکار رزمی نمی کشد. حقیرترین و پست ترین انسانها بر امام حسین(ع) شمشیر کشیدند، چون بزرگان و علما با امام همراه نشدند؛ بخاطر توقعی که از جانب مستکبرین داشتند، و بدلیل ترسی که از مستکبرین داشتند.

والله يقولك « فلا تخشو الناس واخشون » و قال : « المومنون والمومنات بعضهم اوليا بعض يامرون بالمعروف و ينهون عن المنكر ». از خدا بترسید نه از دیگران، و امر بمعروف و نهی از منکر کنید. فبدالله بالامر بالمعروف و النهي عن المنكر فريضه منه لعلمه بانها اذا اديت و اقيمت استقامت الفرائض كلها هينها و صعبها. امر بمعروف و نهی از منکر اصلی ترین اتفاق در دین است. خدا اولین چیزی که واجب کرد امربمعروف و نهی ازمنکر بود. تمام فرائض دیگر بسته به این فریضه اصلی است.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است