یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت ۱۲:۵۴

راه میان بر برای حل مشکلات کشور

جلسه دوازدهم رمضان ۹۸: میفرماید اگر نیت خود را برای خدا خالص کنی به تمام مقاصدت میرسی، زودتر از آنکه بخواهی با کار برای دیگران به خواسته ات برسی. وقتی خدا حاجات ما را میدهد، چرا التماس بنده خدا را بکنیم؟ برخی که می روند التماس دشمن خدا را میکنند! مشکل اقتصادی دارد، دنبال تصویب FATF است. انسان از دشمنش توقع داشته باشد که برایش کار انجام دهد؟ این دیگر نوبر است.

جلسه دوازدهم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) شنبه 28 اردیبهشت ۹۸ در آستان امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در کنار مزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

راه میان بر حل مشکلات کشور

امام صادق(ع) فرمود: إِنَّ اَلْعَبْدَ يَرْفَعُ رَغْبَتَهُ إِلَى مَخْلُوقٍ فَلَوْ أَخْلَصَ نِيَّتَهُ لِلَّهِ لَأَتَاهُ اَلَّذِي يُرِيدُ فِي أَسْرَعَ مِنْ ذَلِكَ. اگر تو نیتت را خالص کنی و برای خدا کار کنی به تمام مقاصدت میرسی، زودتر از آکه بخواهی با کار برای دیگران به خواسته ات برسی. اگر میخواهیم درصد موفقیتمان بالا برود،‌ برای خدا کار کنیم و بس.

وقتی خدا حاجات ما را میدهد، چرا التماس بنده خدا را بکنیم؟ برخی که میروند التماس دشمن خدا را میکنند! مشکل اقتصادی دارد، دنبال سند FATF‌ میرود. وزارت ارتباطات در راستای سند ۲۰۳۰ فضای باز ارتباطی دارد را پیگیری میکند. به اسم شفافیت تمام اطلاعات دولت و کشور در اختیار سرویسهای جاسوسی دشمن قرار میگیرد. آدم از دشمنش توقع داشته باشد که برایش کار انجام دهد؟ این دیگر نوبر است. امام صادق(ع) فرمود: اگر دنبال این باشی مخلوق را راضی کنی که کار تو را راه بیندازد دچار کفر شده ای؛ دیر هم به مقصد میرسی. حال اینکه دشمن است.

برایان هوک نماینده رسیدگی به امور ایران در کاخ سفید، رییس گروه اقدام ضد ایران است. میگوید در سال ۹۶ ما اشتباه استراتژیک کردیم؛ گروهها را از حاشیه فعال کردیم و آنها را بسمت تهران گسیل دادیم، اما شکست خوردیم. حالا فهمیده ایم از تهران باید شروع کنیم، تا تمام کشور بهم بریزد. قضیه دانشگاه تهران هم در همین راستا بود. این گروه اقدام ضد ایران نزدیک ۳۵۰ کارشناس دارد. میگوید اگر بتوانیم دو میلیون آدم را کف خیابان تهران به اعتراض بکشانیم، ‌میتوانیم نظام جمهوری اسلامی را وادار به مذاکره کنیم. آمریکا انقدر بیچاره شده و از هر طریقی برای مذاکره با ایران وارد میشود. آنوقت ما به این آمریکا رو میزنیم تا مشکلاتمان را حل کند. این کفر نیست پس چیست؟

دیروز روز جهانی مبارزه با ضد همجنس گرایی بود. در تهران خیابان سی تیر عکسهایی در رابطه با این روز پخش شده. منظورتان چیست؟ میخواهید بگویید ما با این جریان همجنس گرایی همراه هستیم؟ این اقدام هم در راستای اجرای بندهای سند ۲۰۳۰ است. وزارت ارتباطات چکار دارد که دقیقا روی موضوع برابری جنسی و توانمندسازی زنان تمرکز کند و شروع میکند به کار کردن در این زمینه. دشمن میلیاردی خرج میکند تا ما را وادار کند که با او حرف بزنیم. الان وزیر ارتباطات از طریق توئیتر با مقامات آمریکایی در ارتباط و گفتگوست. کاملا عکس سیاست نظام. در بستر فضای مجازی افسارگسیخته.

 

اخلاص اکسیری که از انسان یک امت میسازد

امام باقر(ع) فرمود: مَا أَخْلَصَ الْعَبْدُ الْإِيمَانَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ يَوْماً إِلَّا زَهَّدَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِی الدُّنْيَا وَ بَصَّرَهُ دَاءَهَا وَ دَوَاءَهَا فَأَثْبَتَ الْحِكْمَةَ فِی قَلْبِهِ وَ أَنْطَقَ بِهَا لِسَانَه. اگر چهل روز فقط برای خدا کار کنی و نیتت خالص لله باشد، خدا تو را در دنیا زاهد تربیت میکند. نسبت به دنیا بی رغبت میشوی. ریشه همه بدیها و بدبختیهای ما حب دنیاست. کسیکه خالص شد، زاهد میشود، دیگر حسرت و حرص دنیا را نمیخورد.

وَ بَصَّرَهُ دَاءَهَا وَ دَوَاءَهَا. انسان مخلص هم دردش را میفهمد و هم درمان دردش را. گاهی ما پس از ده ها سال زندگی، هنوز به درد و ضعفهایمان آگاه نمیشویم. چهل سال است یک نماز خوب نخوانده ایم، یک روزه خوب نگرفته ایم. دردمان کجاست؟ اگر هم دردمان را بفهمیم، دوایش چیست؟ عمرمان میگذرد، اگر هم بفهمیم درمان چیست و درمانش هم کردیم، دیگر مهلت و فرصت عمل صالحانه پیدا نمیکنیم. انسان مخلص با خدا معامله میکند.

فَأَثْبَتَ الْحِكْمَةَ فِی قَلْبِهِ وَ أَنْطَقَ بِهَا لِسَانَه. اخلاص حکمت را در قلب انسان تثبیت میکند و زبانش به آن حکمت گویا میشود. یکی از سه سرمایه اصلی که خدا به امام جامعه میدهد حکمت است. عطاالله مهاجرانی ضدانقلاب درجه یک گفت چیزی که رهبرانقلاب را در این راه انقدر محکم و ثابت قدم نگه داشته ایمان و حکمت اوست. حتی دشمن هم به این دارایی اعتراف میکند.

با اخلاص میتوانیم هم گره گشای خودمان شویم هم گره گشای جامعه. جوانهای امروز ما مثل زمان دفاع مقدس و در دفاع از حرم و مثل درگیری با فتنه گران، امروز هم باید با جهاد علمی و عملی در حوزه اقتصادی و سایر حوزه ها برای گره گشایی از کار مردم ورود پیدا کنند. اگر میخواهیم در عرصه اقتصاد موفق شویم باید خالصانه عمل کنیم. خیلی ها که مخلصانه کار نکردند، بجای حل مشکلات، مشکل هم آفریدند.

امثال شهید طهرانی مقدم، احمدی روشن، احمد کاظمی، با زندگی مخلصانه خود چه گره های بزرگی از کشور و انقلاب باز کردند. فقط با اخلاص. اخلاص اکسیری است که از یک انسان یک امت میسازد. انقدر وجود انسان را اثرگذار میکند. گاهی ما در خانواده خودمان هم اثر نداریم، چه برسد به جامعه، چه برسد به دنیا. سربازان امام زمان(عج) سطح اثرگذاریشان جهانی است. و این نیست مگر در اثر اخلاص.

خداوند افضل مصلحتش را برای فاطمه زهرا(س) در نظر گرفت. ما یک جا هم ندیدیم و نشنیدیم فاطمه کبری(س) از ضرب و فشار در و دیوار شکایت کند. امام حسین(ع) در کربلا از طرف خدای متعال نوید و وعده پیروزی دریافت کرد، اما امام حسین(ع) با خواست خودش شهادت را برگزید. اما جایی ندیده ایم که خداوند به فاطمه اطهر(س) وعده برگشتن اوضاع و پیروزی بدهد. امام صدیقه کبری(س) با تمام قوا مقابل جبهه کفر و نفاق ایستاد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است