جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت ۲۱:۵۹

اعتراف دشمن به کارایی نظام اسلامی

جلسه دهم رمضان ۹۸: مسئولیت را به کسی میدهند که اسلام که هیچ، به کشورش هم اعتقاد ندارد. جان کری میگوید کاش ما در آمریکا رهبری مثل رهبر ایران داشتیم. این اعتراف دشمن است. آنوقت ما پول و قدرت را به کسی میدهیم که ذره ای به نظام اعتقاد ندارد، و مسئولیت ساخت مدرسه و تربیت دانش آموزان را هم به این شخص میسپاریم. خیانت تا به کجا؟!

در شام وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) جلسه دهم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۸ در آستان امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در کنار مزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

شکست از دشمن فرضی!

در زمان زلزله کرمانشان معاون اتاق بازرگانی آقای پدرام سلطانی که همه مدارکش را از آمریکا گرفته، حدود صد مدرسه بر اساس سند ۲۰۳۰ بنام پروژه ایران من بنا شد بسازند. این شخص در زلزله کرمانشاه گفت «این زلزله نشان داد کشور با دولت متمرکز اداره نمیشود و این شیوه مدیریت ناکارامد است. چون در کرمانشاه مردم به زلزله زدگان کمک کردند، پس مردم باید حکومت را مدیریت کند. مردمی که میگویم هم منظور گروههای مردمی در شبکه های مجازی هستند». احمقانه ترین فکری که ممکن است به ذهن کسی برسد. میگوید کشور را به دست کسانی بدهیم که هویت واقعیشان اصلا معلوم نیست! حتی ممکن است چنین شخصی وجود خارجی نداشته باشد. همین الان این شخص و خواهرش میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند برای تجارت در کشور.

این شخص حالا در شبکه های مجازی گفته ما باید شکست ربا بپذیریم. این چه فکری است که شما دارید؟ چه کسی به شما مسئولیت داده؟ از چه کسی شکست بخوریم؟! کارشناس سعودی در تلویزیون رسمی این کشور به قدرت ایران اذعان میکند، آنوقت مسئول مملکتی ما میگوید شکست را بپذیریم. شما فکری بهتر از فکر انقلاب اسلامی میتوانید پیدا کنید؟ شمایی که میگویی کشور را شبکه های مجازی اداره کنند، میخواهید با این فکر نابخردانه کشور را اداره کنید؟ کشور را بدست جریانی بسپاریم که اصلا وجود خارجی ندارد؟!

قُلْ هَلْ مِنْ شُرَکائِکُمْ مَنْ يَهْدي إِلَي الْحَقِّ(یونس ۳۵). میفرماید چه کسی جز خدا ما را به حق دعوت میکند؟ اگر غیر اسلام حقی هست معرفی کنید، و حقانیتش را ثابت کنید،‌ ما هم میپذیریم. قُلِ اللَّهُ يَهْدي لِلْحَقِّ(یونس ۳۵). این خداست که ما را به راه حقیقت هدایت میکند، نه هیچ کس دیگر. شما کجای دین حرف غیرحق پیدا میکنید؟ در نظام اسلامی ما اشکال هست، اما این اشکال ها به افراد برمیگردد، نه به اسلام و حکومت دینی.

اگر غرب و آمریکا حق است، پس چرا روز به روز بسمت نابودی پیش میروند؟ در تمام ابعاد رو به زوال است. آمریکا با این همه پیشرفت نظامی هنوز نتوانسته قایقهای تندرو سپاه را کپی بردای کند. أَ فَمَنْ يَهْدي إِلَي الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاَّ أَنْ يُهْدي‏ فَما لَکُمْ کَيْفَ تَحْکُمُونَ(یونس ۳۵). آنکس که شما را دعوت به حق میکند و خودش هم به حق هدایت شده، سراغ او بروید، نه کسیکه خودش هنوز هدایت نشده و نیاز به راهنما دارد. اگر کسی بهتر از محمد و آل محمد سراغ دارد به ما معرفی کند، تا ما هم از آنها تبعیت کنیم.

 

اعتراف دشمن به کارایی نظام اسلامی

شب گذشته طریقه ایمان آوردن حضرت خدیجه(س) و امیرالمومنین(ع) را بحث کردیم. اینکه چه چیزهایی را پذیرفت تا به دین اسلام مشرف شود: إن جبرئیل عندی یقول لکما إن للإسلام شروطا و عهودا و مواثیق فابتدئاه بما شرط الله علیکما لنفسه و لرسوله أن تقولا نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له فی ملکه‏  لم یتخذ ولدا و لم یتخذ صاحبة إلها واحدا مخلصا و أن محمدا عبده و رسوله أرسله إلى الناس کافة بین یدی الساعة و نشهد أن الله یحیی و یمیت و یرفع و یضع و یغنی و یفقر و یفعل ما یشاء و یبعث من فی القبور قالا شهدنا قال و إسباغ الوضوء على المکاره و غسل الوجه و الیدین و الذراعین و مسح الرأس و الرجلین إلى الکعبین و غسل الجنابة فی الحر و البرد و إقام الصلاة و أخذ الزکاة من حلها و وضعها فی أهلها و حج البیت و صوم شهر رمضان و الجهاد فی سبیل الله و بر الوالدین و صلة الرحم. مادر ما حضرت خدیجه(س) و پدرمان امیرالمومنین(ع) اینگونه و با این اوصاف و شروط به اسلام ایمان آوردند. ما با جهاد در راه خدا اسلام آوردیم. این جزو شروط مسلمانی است. شما جهاد را از اسلام بگیر، دیگر اسلام نیست. چند سال است به اسم تعامل با دنیا، میخواهند جهاد را از دین بگیرند و مذاکره را جایگزین کنند. میتوانید این کار را بکنید، اما دیگر مسلمان نیستید.

و العدل فی الرعیة. پدرام میگوید شکست را باید بپذیریم. الان این آدم میلیاردها دلار ارز دولتی میگیرد تا تجارتش را دنبال کند. این عدالت است؟ اسلام که هیچ، این شخص به کشور و مملکتش هم ایمان ندارد. اصلا سازمان تجارت و بازرگانی به مدرسه سازی چکار دارد؟ چرا سلسله مدارس ایران من را در مناطق محروم میسازد؟ هزینه اش را از کجا می آورد؟ آموزش و پرورش چرا با چنین شخصی قرارداد دارد؟

و القسم بالسویة و الوقوف عند الشبهة و رفعها إلى الإمام فإنه لا شبهة عنده. پول و قدرت را دست کسی میدهید که ذره ای اعتقاد به اسلام ندارد. میگوید اصل نظام اسلامی مشکل دارد و شکست خورده است. جان کری که دشمنی اش با ما روشن بوده و هست، الان میگوید ای کاش ما در آمریکا رهبری مثل رهبر ایران داشتیم. این اعتراف دشمن است به کارایی مدیریت اسلامی و ولایت فقیه. آنوقت ما پول و قدرت را به کسی میدهیم که ذره ای به نظام اعتقاد ندارد، و مسئولیت تربیت دانش آموزان را هم به این شخص میسپاریم. خیانت تا به کجا؟

 

أین مثل خدیجه؟

و طاعة ولی الأمر بعدی و معرفته فی حیاتی و بعد موتی و الأئمة من بعده واحد بعد واحد و موالاة أولیاء الله و معاداة أعداء الله. اگر میگوییم مسلمانیم، باید تک تک این شروط را بپذیریم. و البراءة من الشیطان الرجیم و حزبه و أشیاعه و البراءة من الأحزاب تیم و عدی و أمیة و أشیاعهم و أتباعهم. صدراسلام خدیجه کبری(س) باید از امیه برائت بجوید. کار جامعه اسلامی به جایی رسید که خودشان حکومت را به آل امیه تقدیم کردند. اگر ما هم از این شروط اسلام کوتاه بیاییم، همین عاقبت در انتظار ما خواهد بود، بی تعارف. شرط اسلام مبارزه با آل امیه در هر زمان است. اگر ذره ای غفلت کنیم و کوتاه بیاییم، عاقبت ما بهتر از جامعه اسلامی زمان آل امیه نخواهد بود. دیگر اسلام سر بلند نخواهد کرد.

و الحیاة على دینی و سنتی و دین وصیی و سنته إلى یوم القیامة و الموت على مثل ذلک‏  و ترک شرب الخمر و ملاحاة الناس‏  یا خدیجة فهمت ما شرط ربک علیک قالت نعم و آمنت و صدقت و رضیت و سلمت. خدیجه کبری(س) عرضه داشت ایمان آوردم و تصدیق کرد و رضایت دادم و تسلیم هستم.

امیرالمومنین(ع) فرمود: لم یجمع بیت واحد یومئذ فی الاسلام غیر رسول الله صلی الله علیه و آله و خدیجه و انا ثالثهما. اسلام نزد پیغمبر(ص) و خدیجه(س) است و من سوم آنها هستم. این مقام خدیجه کبری(س) ست. خدیجه کبری(س) معصوم نبود، حجت خدا هم نبود.

ما نَفَعَنِی مالٌ قَطُّ ما نَفَعَنِی مالُ خَدِیجهُ. کمکهای مالی زیادی صدراسلام بود، اما پیامبر(ص) میفرماید هیچ مالی مثل مال خدیجه(س) برای من نفع نداشت. مال خدیجه(س) مال نافع بود. چون خدیجه(س) به این مقام رسیده بود، مالش هم انقدر برای اسلام منفعت داشت. خیلی ها مال دارند و در راه خدا هم خرج میکنند و برکت هم پیدا میکند، اما این مال چقدر برای اسلام و انقلاب نفع دارد؟

از خدا مال بابرکت و زیاد بخواهیم، اما مالی که به درد دین خدا بخورد. فرزند هم همینطور، از خدا فرزندی بخواهیم که به کار دین خدا بیاید. امام سجاد(ع) فرمود فرزندت اگر کار بد کند به حساب تو نوشته میشود و اگر کار خوب هم بکند به پای تو نوشته میشود. خدیجه کبری(س) هم مال بابرکت و پرمنفعت داشت، هم فرزند و نسل پربرکت و نافع.

وَ وَجَدَکَ عائِلاً فَأَغْني(ضحی ۸). به پیغمبر(ص) طعنه فقیری میزدند. خداوند پیغمبرش را غنی و بی نیاز کرد، اما از چه طریقی، توسط مال خدیجه کبری(س). این چه وجودی باعظمتی است که مالش تضمین کننده بقای دین اسلام است. خدای متعال خدیجه کبری(س) را لایق دید که از نسل او صدیقه اطهر(س) و اولاد طاهرینش را به عالم تقدیم کند: ‌انا اعطیناک الکوثر. خدیجه کبری(س) چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام مخلصانه خدا را بندگی کرد، و به چنین جایگاه رفیعی رسید. به همسران و دخترانمان این خدیجه کبری(س) را معرفی کنیم. خدیجه کبری(س) چقدر نزد خدا ارزش و مقام داشت که مالش انقدر کار دین خدا را پیش برد. أین مثل خدیجه.

زن میتواند به جایگاهی برسد که وجودش انقدر برای اسلام اهمیت داشته باشد. هرچه غرب زن را سخیف و پست کرده، اسلام مقام و منزلت به زن بخشیده. کتاب ریاهین الشریعه، تاریخ زنهای موحد در طول تاریخ اسلام است. خدای متعال بوسیله حضرت زهرا(س) راه خدیجه کبری(س) را باقی نگاه داشت. بعد از خدیجه کبری(س) نمیشود خالصانه زندگی نکرد، نمیشود مال حلال بدست نیاورد و بوسیله این مال دین خدا را نصرت نکرد، نمیشود یار و غمخوار ولی خدا نبود. رسول خدا(ص) هرگاه به یاد خدیجه(س) می افتاد منقلب میشد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است