چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۲۳:۵۸

حتی از وعده های دروغین برجام هم در FATF خبری نیست!

میلاد امام باقر(ع) ۲۰ مهر ۹۷: کسانیکه از FATF دفاع میکنند، از خوبی و عادلانه بودن آن سخن نمیگویند. چون خودشان هم میدانند اینگونه نیست. از دروغها و حرفهایی که در تصویب برجام گفته میشد، در FATF هم خبری نیست! کسی نمیگوید با امضای این سند مشکلات ما حل میشود.

مراسم میلاد امام محمد باقر(ع) در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه ۲۰ مهر ۹۷ با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

 

حتی از وعده های دروغین برجام هم در FATF خبری نیست!

امام حسین(ع) قیام کرد تا کسی حاکمیت یزید را نپذیرد. وضعیت جامعه اسلامی به جایی رسیده بود که بفرموده امام باقر(ع) عترت پیغمبر(ص) را کشتند و هتک حرمتشان را روا داشتند. در چنین جامعه ای امام باقر(ع) مأموریت دارد جامعه را با معارف الهی آشنا کند. در این جامعه که فقط پوسته ای از اسلام باقی مانده و جهل و فقر و ضلالت در جامعه نفوذ یافته، باید یک انقلاب درونی ایجاد شود. باید جامعه آماده شود برای بسط مذهب تشیع بدست صادق آل محمد(ص).

وقتی انسان مجاهدت امام باقر(ع) در چنین جامعه ای را مشاهده میکند، نمیتواند آرام بنشیند و شبانه روز در جهت اعتلای امر الهی در جامعه جهانی تلاش نکند. کسانیکه در شرایط امروز سست و تنبل هستند و انگیزه برای کار و تلاش ندارند، چطور به چنین وضعی میرسند؟! مگر میشود با جامعه اسلامی امروز که در طول تاریخ اسلام بی نظیر است، انسان سست و خسته از کار شود؟

در میان زمینه های فعالیت و مجاهدت، کار علمی و معرفتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. یکی از اتفاقاتی که در برخی معاهدات بین المللی اتفاق می افتد، همان بلایی است که استکبار بر سر کشورهای دیگر آورده است. کسانیکه از FATF دفاع میکنند، از خوبی و عادلانه بودن آن سخن نمیگویند. چون خودشان هم میدانند اینگونه نیست. حتی آقای ظریف هم نگفت CFT خوب و کارگشاست. تنها حرف آقای ظریف این بود که اگر این اتفاق بیوفتد، بهانه از آمریکا برای فشار بیشتر به ایران گرفته میشود! از دروغها و حرفهای نادرستی که در تصویب برجام گفته میشد، دیگر در FATF هم خبری نیست! کسی نمیگوید با امضای این سند مشکلات ما حل میشود.

 

مصلی قم پیش قدم در اجرای FATF!

در متن معاهده FATF صریحا آمده که اگر ایران به این معاهده عمل کند، آمریکا برای قدمها و اقدامات بعدی فکر میکند! یعنی اجرای این معاهده هیچ نتیجه عملی نخواهد داشت. واقعا استکبار در مورد کشور ما و سایر کشورها چه فکری کرده است که چنین معاهداتی را به کشورها تحمیل میکند؟ ابتدا با سیستم بانکداری اقتصاد کشورها را فلج میکند، و همین سیستم بانکداری را هم خودش با این معاهدات مدیریت میکند. مبانی اقتصادی ما کاملا غربی است، و فارغ التحصیلان این رشته در غرب تحصیل میکنند.

در جهان بینی غربی دفاع کردن از محروم مساوی است با تروریست. در مصلی قدس قم اجازه جمع آوری کمکهای مردمی به جبهه حزب الله هم نمیدهند! در FATF آمده کمک به تروریستها جرم است. منظورشان گروههای حماس و حزب الله و مقاومت اسلامی است. مصلی قدس قم قبل از تصویب FATF مفاد آن را به مرحله اجرا رسانده!

وقتی سطح معرفتی مردم بالا رفت، استکبار نمیتواند خیلی از حرفهای غلط خود را به مردم تحمیل کند. نتیجه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده را روشنگری الان ما در میان مردم تعیین میکند. مردم باید نمایندگان امروز مجلس را بشناسند، تا در انتخابات آینده با چشمان باز نماینده انتخاب کنند.

 

فکر تکرار جام زهر را هم نکنید!

رهبرانقلاب گفتند معاهدات بین المللی در اتاق فکر دشمن طراحی شده است و زیر بار این معاهدات نروید. علما هم که مخالفتشان را با این معاهده اعلام کرده اند. مردم هم که نظرشان روشن است. چرا نمایندگان اصرار دارند با فشار بر شورای نگهبان و خرج کردن از رهبرانقلاب سند FATF را تصویب کنند؟

امروز همانند دهه شصت نیست که عده ای بخواهند سردار سلیمانی را مثل حاج احمد متوسلیان تحویل دشمن دهند. نسل امروز مثل نسل دهه شصت به برخی سیاستمداران از اعتماد کافی ندارد. اگر نسل امروز مثل نسل دهه شصت بود، خیلی وقت پیش جام زهر دیگری به رهبرانقلاب تحمیل میکردند. امروز سردار سلیمانی هم در داخل هم در کشورهای اسلامی هزاران پاسدار و فدایی دارد.

ما باید روی مردم کار کنیم. امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) از جامعه ای که حسین(ع) و یارانش را کشته بود، عالمان دین ساختند. فقط گریه بر امام حسین(ع) کافی نیست. شامیان هم بر اهلبیت گریستند، حتی مجلس روضه هم برپا کردند. اسرا را هم آزاد کردند. اما از راه غلطشان برنگشتند، و یزید و یزیدیان همچنان در جامعه حکومت کردند.

 

استکبارستیزی در پیاده روی اربعین باید پررنگ باشد

رهبرانقلاب گفتند «امروز روح مبارزه، روح مجاهدت، روح آمادگی برای شهادت، در همه ی دنیای اسلام به نحوی گسترده است... یک نمونه همین راه پیمایی عظیمِ اربعین است؛ این واقعاً یک پدیده است، یک پدیده ی الهی است، یک پدیده ی معنوی است. حقیقتاً قابل توصیف نیست... این نشان دهنده ی اوج گرفتن همین تفکّر مبارزه ی در راه خدا و در راه اسلام و آمادگی عمومی و همگانی در این راه است». نگاه رهبرانقلاب به پیاده روی اربعین اینگونه روحیه مبارزه و جهاد است. اربعین تجلی گاه روحیه انقلابی و جهادی است. وقتی رهبرانقلاب اینگونه میگویند، یعنی فرج نزدیک است. یعنی آمادگی امت اسلام برای انقلاب جهانی مهدوی بالاست.

زیارت اربعین از ابتدا که حضرت زینب(س) آغاز کرد با روحیه جهادی و انقلابی بود. خونهای شهدا در جبهه مقاومت اثر دارد. امروز عراقی ها علیرغم خطرات و تهدیدات امنیتی، عازم زیارت اربعین میشوند. این یک حرکت جهادی است. موکب های اربعین باید این بُعد جهادی را پررنگ کار کنند. استکبارستیزی در زیارت اربعین باید پررنگ و مشهود باشد.

أتیتک لاجدد المیثاق. بفرموده امام هادی(ع) زیارت اربعین تجدید میثاق است. تجدید میثاق در مبارزه علیه استکبار و یزید زمان. در زیارت عاشورا می خوانیم و آخر تابع له علی ذلک... أن یرزقنی طلب ثارکم مع امام هدی ظاهر ناطق. فلسفه زیارت تجدید میثاق در مبارزه است. انقلاب اسلامی اقامه امر به معروف و نهی از منکر است، حتی اگر برای ما ضرر داشته باشد. کسانیکه شعار نه غزه نه لبنان سردادند، دروغگوهای کلاش بوالهوسی هستند که در جنگ تحمیلی هم حاضر به دفاع از ایران نشدند.

 

ترک دفاع از مقاومت بخاطر فشار استکبار

امام باقر(ع) فرمود: «یکون فی آخرالزمان قوم یتبع فیه قوم مراؤون، یتقرؤون و یتنسکون، حدثاء، سفهاء». میفرماید «آخرالزمان عده ای راهبر مردم میشوند و مردم حرفشان را گوش میدهند، که این افراد ریاکار و ظاهر الصلاحند، حرفهای تازه در دین وارد میکنند و مردم هم از آنها دنباله روی میکنند». در فتنه ها حرفهای جدید دیده میشود. میگویند با گفتگو مشکلات ما حل میشود. امروز نمایندگان اصلاح طلب هم میگویند دولت نمیخواهد مشکلات کشور حل شود.

امام باقر(ع) می فرماید «اینها امر بمعروف و نهی از منکر نمیکنند مگر وقتی که ضرری به آنها وارد نشود». عده ای میخواهند دفاع از جبهه مقاومت را بخاطر فشار استکبار ترک کنند. ما هنوز به شرایط سخت صدر اسلام نرسیده ایم. امروز دست قدرت با ماست. این چه استدلالی است که بخاطر فشار استکبار دست از مقاومت و حمایت از نیروهای حزب الله برداریم. دفاع از امت اسلام اقامه معروف است. تشویق کشورهای اسلامی به نپذیرفتن حاکمیت آمریکا نهی از منکر است.

 

تفاوت عالم صالح و فاسد

امام باقر(ع) در ادامه میفرماید «یطلبون لانفسهم الرخص و المغاذیر و یتبعون زلات العلماء و فساد علمهم یقبلون علی الصلاه و الصیام و ما لا یکلمهم فی نفس و لا مال». میفرماید «اینها میخواهند مشکلی برایشان پیش نیاید». ما که عزیزتر از سیدالشهدا(ع) نیستیم. عده ای در داخل برای موکبهای انقلابی اربعین سنگ اندازی میکنند که فعالیت انقلابی و ضداستکباری نکنند. میفرماید این افراد برای اینکه کار انقلابی و جهادی نکنند بهانه می آورند و سراغ سردمداران غیرجهادی و غیرانقلابی و علمای فاسد میروند. عالم صالح کسی است که به عهد خدا عمل کند: داد مظلوم را از ظالم بستاند. عالمی که این کار را نکند فاسد است.

«و ما لا یکلمهم فی نفس و لا مال و لو أضرت الصلاه بسائر ما یعملون باموالهم و أبدانهم لرفضوها کما رفصوا أتم الفرائض». میفرماید اینها تا زمانی نماز و روزه میخوانند که ضرری از آن نبینند، و الا مثل امر بمعروف و نهی از منکر نماز را هم ترک میکنند. کسانیکه بخاطر خدشه دار نشدن مقبولیت مردمی شان با استکبار کاری ندارند، اگر روزی نمازخواندن هم برایشان معونه داشته باشد، نماز را ترک میکنند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است