جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۳:۱۷

همایش اخیر بسیجیان یک آماده باش همگانی بود

شهادت امام سجاد(ع) 13 مهر 97: بیانات رهبرانقلاب در همایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) در ورزشگاه آزادی خیلی اهمیت داشت و در تاریخ انقلاب ماندگار شد. این همایش یک آماده باش همگانی بود برای حضور جوانان در میدانهای جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و نظامی.

مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه ۱۳ مهر ۹۷ با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

استانداری اهواز برای مراسم رژه جلسه تأمین برگزار نکرد!

امام سجاد(ع) فقط در صحیفه سجادیه خلاصه نمیشود. رسالت امام سجاد(ع) و نقش ایشان بعد از واقعه عاشورا را هم ببینیم. ایجاد حرکت در جامعه اسلامی یکی از اقدامات امام سجاد(ع) بود. رهبرانقلاب امروز هر دستوری میدهند، خودشان پیش و بیش از دیگران به آن عمل میکنند. ایشان گفتند ما امروز باید مثل امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) بعد از عاشورا عمل کنیم؛ و خودشان هم در این چندسال زینبی و سجادی عمل کرده اند.

استانداری اهواز برای مراسم رژه نیروهای مسلح جلسه تأمین هم برگزار نکرد. استاندار مسئول اصلی امنیت است، آن هم در شهری مثل اهواز که مشکلات کمی در زمینه امنیتی ندارد. خیلی از قبایل در این شهر و استان خوزستان مسلح هستند. مقصر اصلی این حادثه دولت و استانداری است. البته سایر ارگانها هم قصور داشته اند.

بعد از این اتفاق رهبرانقلاب دستور دادند تقاص این خونهای ریخته شده باید گرفته شود. لذا موشکهای سپاه به جلسه سران داعش اصابت کرد، آن هم بیخ گوش پایگاه آمریکا. ترس و بزدلی بی جهت در کسی ایجاد نمیشود. خباثت و ضعف در ایمان باعث ایجاد ترس در انسان میشود. اگر بعد از واقعه اهواز به دستور رهبرانقلاب جواب دندان شکنی به دشمن نمی دادیم، امثال این واقعه در نقاط مختلف دیگر ادامه پیدا میکرد.

 

رسالت اصلی امام سجاد(ع) مناجات نبود

امام سجاد(ع) در کاخ یزید فرمود انا ابن من قتل صبرا و کفی بذلک صبرا. امام سجاد(ع) پرچم شهادت امام حسین(ع) را مظلومانه و در عین حال مقتدرانه در کاخ یزید بلند کرد. این رویه امام سجاد(ع) را هم ببینیم، فقط مناجاتهای امام را نبینیم. رسالت اصلی امام سجاد(ع) دعا و مناجات نبود، هرچند ایشان با دعا هم اعجاز آفرید.

یکی از روحانیون فاضل در شب شهادت امام سجاد(ع) گفتند «امام سجاد(ع) در سالی که چند فقیه به رحمت خدا رفتند، ایشان هم در آن سال از دنیا رفتند. امام سجاد(ع) کسی بود که در کربلا شاهد و ناظر کربلا بوده اند». امام سجاد(ع) فقط یک فقیه بود که در کنار فقهای دیگر از دنیا رفت؟! بیشتر از این چگونه میتوان به امام سجاد(ع) ظلم کرد؟ مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا(احزاب 23).  امام سجاد(ع) اگر فقط یه فقیه بود، که مشکلی برای دستگاه کفر نداشت، تا ایشان را به شهادت برسانند.

برخی یک عمر در حوزه درس خوانده اند، اما چیزی عایدشان نشده است. یک عمر مجاهدت امام سجاد(ع) را نمی بینید؟ امام سجاد(ع) جامعه ای که امام حسین(ع) را با آن وضعیت کشته بود را به جایی رساند که آماده دریافت علوم اسلامی بدست امام باقر(ع) شد. این فقهایی که شما نام میبرید که در یک سال فوت کردند، آیا به وظیفه خود عمل کردند و در کربلا حاضر بودند؟! کوردلی تا چه حد؟

 

عمق کینه استانداری قم از حزب اللهی ها!

امام سجاد(ع) میفرماید شما پدرم را به کوفه دعوت کردید و سپس او را فریب دادید. گاهی کوفیان در نظر ما طوری نشان داده میشوند که گویا تقصیری نداشتند، و فقط از عبیدالله ترسیدند و البته دنیا هم آنها را فریب داد. اینطور نیست. امام سجاد(ع) کوفیان را متهم به فریب امام حسین(ع) میکند. آنها در ریخته شدن خون امام حسین(ع) با یزید شریک هستند.

طلابی که در ماجرای فیضیه شعارهایی روی پلاکارد نوشته بودند را با پایند جلب و دستگیر کرده اند! با چه حجت قانونی و شرعی و منطقی این کار را کردید؟ چه کینه ای استانداری قم از حزب الله در دلش هست؟ چه ترس و نفرتی از قشر حزب اللهی دارید ای! ننگ و ذلت خود را چگونه به رخ همه میکشانید؟ چقدر و چرا غضب و نفرت از نیروهای انقلابی در دل شما هست؟ نیروهای انقلابی از شما انتقاد دارند، اما اگر روزی قدرت پیدا کنند به دست و پای شما زنجیر نمیزنند!

میخواهید با غل و زنجیر نیروهای انقلابی را خوار و ذلیل کنید؟ هرگز نخواهید توانست. مگر امام سجاد(ع) در غل و زنجیر ذلیل شد؟ این امام سجاد(ع) است که در غل و زنجیر بگونه ای خطبه خواند که کوفیان پس از خطبه ایشان ضجه و ناله زدند و گفتند ما بیچاره شدیم. امام سجاد(ع) با این سخنرانی در کوفه، خون امام حسین(ع) را زنده کرد و کوفه را بهم ریخت.

 

همایش اخیر بسیجیان یک آماده باش همگانی بود

ما عزاداران حسینی باید بدانیم که چقدر عزاداری امام حسین(ع) نزد خداوند قرب و اهمیت دارد و چقدر در جهان هستی تأثیرگذار است. باید بفهمیم حسین(ع) با خون خود چنان دریای مواجی ایجاد کرد که تمام هیمنه استکبار را تا آخرت در خود غرق کرد. این یک حقیقت است که ما سینه زنان باید تا زمانی که زنده هستیم آن را ببینیم و بفهمیم.

باید مثل امام سجاد(ع) خون امام حسین(ع) را مثل یک سونامی بر پیکر کفر و طاغوت و منافقین بکوبیم. گریه کوفیان بر امام حسین(ع) بی اثر بود. اما گریه رقیه(س) کاخ یزید را درهم ریخت. گریه ما باید سجادی و زینبی باشد، نه گریه کوفی.

بیانات رهبرانقلاب در همایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) در ورزشگاه آزادی خیلی اهمیت داشت و در تاریخ انقلاب ماندگار شد. در مصلی قم باید سخنان رهبرانقلاب مستقیما پخش میشد، که نشد. باید دست اندرکاران نسبت به آن توضیح دهند. این همایش یک نمایش قدرت بود. عده ای که به بهانه بازی ارز و دلار مستقیما رهبرانقلاب را زیرسوال میبرند، باید این عظمت و شکوه را مشاهده کنند. این همایش یک آماده باش همگانی بود برای حضور جوانان در میدانهای جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، و نظامی.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است