دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۱۷:۰۳

شهیدان نوجوان، فتح الفتوح انقلاب

روز ششم محرم 97: در دفاع مقدس ما 38 هزار دانش آموز شهید دادیم. حضرت امام(ره) این پدیده را بعنوان فتح الفتوح انقلاب نامیدند. برخی مسئولین ما قدر این پدیده را نمیدانند. اما دشمن خوب میفهمد، که میگوید درس حسین فهمیده را از کتب دانش آموزان حذف کنید، و بردگان سیاسی داخلی این خیانت را انجام دادند.

ششمین روز مراسم عزداری دهه اول محرم 97 هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان یکشنبه 25 شهریور 97 در سالن 9دی ناحیه بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

روسیاهی ابدی برای مجریان سند 2030

شخص امام حسین(ع) فارغ از مقام امامت و ولایتشان، برای ما الگو و نمونه هستند: و لکم فیّ اسوه. رسول الله(ص) هم درخصوص اباعبدالله(ع) فرمود أسوه انت قدما. هرکسی در زندگی فردی و اجتماعی باید امام حسین(ع) را الگوی خودش قرار دهد. مذهبی و غیرمذهبی، هیئتی و غیرهئتی هم نداریم. زندگی به غیر از سبک زندگی حسینی اصلا معنا ندارد. امام حسین(ع) فقط در کربلا و عاشورا خلاصه نمیشود. امام 60 سال قبل از عاشورا زندگی کرده اند. تمام رفتار، گفتار، و جوانب زندگی امام برای ما نمونه است.

نشاطی که بعد از روضه و گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) در قلب مومن ایجاد میشود، وصف ناپذیر است. کسانیکه به مجالس روضه و گریه ایراد میگیرند، این صفا و نورانیت و نشاط درونی را تجربه نکرده اند. تا اشک خالص نریخته باشیم، اثر این اشک را نمیتوانیم درک کنیم. غم امام حسین(ع) از جنس غمی است که حرکت و جوشش و خیزش بپا میکند.

کسانیکه با اجرای سند 2030 تلاش کردند به بهانه وجود مظاهر خشونت، بچه های ما را از مجالس روضه جدا کنند، تا ابد روسیاه هستند. شما در زندگی و حیات قاسم بن حسن(ع) خشونت می بینید؟ لذت و صفای باطنی که قاسم از وعده دیدار و ملاقات با خدا برد را اینها نمیتوانند بفهمند و درک کنند.

 

شهیدان نوجوان، فتح الفتوح انقلاب

چند سال است روز ششم محرم همایش ملی احلی من العسل برپا میشود. اما وزارت آموزش و پرورش تهران این همایش را بدلایل واهی بدون سخنران برگزار میکند. شما از چه چیز منبر میترسید؟ امام حسین(ع) از ابتدای حرکت از مدینه تا روز عاشورا در مواقف و موقعیتهای مختلف دست به روشنگری میزدند. مسئولین آموزش و پرورش به بهانه های مختلف میخواهند نوجوانان ما را تحقیر کنند و آنها را دست کم بگیرند.

در جنگ تحمیلی 800 هزار نفر رزمنده نوجوان و 200 هزار شهید نوجوان داشتیم. 85 درصد از این شهدا بین سنین 14 تا 20 سالگی سن داشتند. ما 38 هزار دانش آموز شهید داریم. حضرت امام(ره) این پدیده را بعنوان فتح الفتوح انقلاب نامیدند. برخی مسئولین ما قدر این پدیده را نمیدانند. اما دشمن خوب میفهمد، که میگوید درس حسین فهمیده را از کتب دانش آموزان حذف کنید، و بردگان سیاسی داخلی این کار را کردند.

دکتر فیض، معاون پروشی آموزش و پرورش وقت در منزل حسین شهید فهمیده خطاب به خواهر شهید در خصوص بازگردانده نشدن درس حسین فهمیده به کتب درسی، میگوید دانش آموزان دهه 90 با دانش آموزان دهه 60 تفاوت دارند؛ آنها نمیتوانند داستان زندگی حسین فهمیده را درک کنند. چرا قساوت قلب و تاریکی دلتان را به رخ جامعه میکشید و به دانش آموزان ما توهین میکنید؟ نوجوانان امروز ما از نوجوانان دفاع مقدس جلوتر هستند. به برخی نوجوانان نگاه نکنید که والدینشان به تربیت آنها بی توجه هستند، و 24 ساعته سرشان در موبایل و فضاهای مجازی گرم است. درس حسین فهمیده دیگر به کتابها برنگشت. سال بعد فقط عکسش را در کتاب هفتم آورند.

 

این نهضت امثال قاسم زیاد دارد

کودکان و نوجوانان مثل مزرعه های بکر هستند که هرچه در آنها کاشته شود برداشت میشود. اگر کودکانمان را درنیابیم، دشمن آنها را مال خود میکند. با همه این هجمه های دشمن، خیلی از کودکان ما پاک و طیب و هوشیار تربیت شده اند. همین الان مجالس روضه ما را ببینید چند درصدشان نوجوانان و جوانان هستند.

هیچ مصیبتی برای امام حسین(ع) از داغ از دست دادن قاسم و عبدالله سنگین تر نبود، به دلایل مختلف. نوجوانان حضرت زینب(ع) هم یکی از دیگری درخشان تر. امام حسین(ع) شب عاشورا به لشکریانش امید نداد. فرمود فردا همه شما کشته خواهید شد. ما هنوز به این نقطه نرسیده ایم. رهبرانقلاب بارها از روشن بودن آینده کشور سخن میگویند. در شب عاشورا که خیلی از مدعیان پا عقب گذاشتند، قاسم 13 ساله مثل خورشید میدرخشد و از مرگ به شیرین تر از عسل عنوان میکند.

امام حسین(ع) آشتفگی دلها را در یارانش میدید. در این موقعیت نوجوانی 13 ساله اینچنین از مرگ و شهادت استقبال میکند. این قدرت نمایی خداست بوسیله قاسم بن الحسن(ع). این خدا در جنگ تحمیلی هم حضور داشت و هم اکنون هم در جبهه مقاومت اسلامی درحال قدرت نمایی است.

 

مادران ما از مادران شهدا تربیت فرزند را بیاموزند

کسانیکه گمان میکنند نوجوانان ما پیرو قاسم بن الحسن(ع) نیستند، سخت در اشتباهند. نهضتی که حسین بن علی(ع) را تابلوی تمام نمای مرگ و حیات خود قرار داد، امثال قاسم و عبدالله و عون و جعفر در این نهضت فراوان خواهند بود.

امیرالمومنین(ع) فرمود شهدا قبل از شهادت زندگیشان بگونه ای است که اوج اشتیاق و لذتشان رسیدن به آن چیزی است که نزد خدا دارند. قاسم بواسطه معنویت و ایمان عمیق، جایگاه خود نزد خدای متعال را میدید که اینگونه اشتیاق به شهادت داشت. شهادت یک اتفاق نیست.

کافیست ما با حسین(ع) همراه باشیم، تا راه را به ما نشان دهد و ما را به خدا برساند. از پدران و مادران شهدا تربیت فرزند را یاد بگیریم. حسین فهمیده یک مدل تربیتی است. شهید سامانلو یک الگوی تربیتی است. شهیدی که در سیزده سالگی خودش را شهید فی سبیل الله معرفی میکند، و در سن 35 سالگی در سوریه به شهادت رسید. پرورش چنین انسانهای وارسته ای خیلی فراتر از ظرفیت این دنیاست.

 

دوران کودکی دوران طلایی

تربیت 38 هزار شهید نوجوان در کشور یعنی حجت و آیه حق در زمین. طوری زندگی نکنیم که فکرکنیم تمام دنیا مثل خودمان هستند، و در حداقل ها مانده اند. این نوجوانان قدرت عظیم این کشور و انقلاب است. لعنت و نفرین خدا بر کسانی که این نسل را نادیده میگیرند، و علیرغم دستور مستقیم رهبری هنوز مخفیانه سند 2030 را در مدارس و مهدکودکهای ما اجرایی میکنند. یک عده کمر بسته اند نسل نوجوان ما را نابود کنند. از محضولات تراریخته گرفته،تا اقدامات خیانت بار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی. از آنطرف میگویند فضای انقلابی و جهادی را در مدارس وارد نکنید. حتی یک جوان اگر از راه دین و قرآن و اهلبیت منحرف شود، برای ما فاجعه است.

قاسم بن الحسن(ع) در تربیت حسینی به قله رسیده است. پیغمبر اکرم(ع) هم یک قاسم داشت، و او کسی نبود جز امیرالمومنین(ع). زندگی و مجاهدت امیرالمومنین(ع) در سن نوجوانی و صدراسلام را بخوانید. دوران کودکی دوران سرنوشت سازی است. لذا دشمن اجرای سند 2030 را از مهدکودک های ما آغاز کرده است. دشمن هم از سنین کودکی یار و عده برای خودش جمع میکند.

دوران نوجوانی دوران حساس و کلیدی است. در این دوران باید ارتباطمان را با خدا محکم و عمیق کنیم. در این سن طلایی است که آینده انسان رقم میخورد. انسان هرچه میشود، در سن نوجوانی میرسد. اگر انقلاب اسلامی ما یک حسین فهمیده تربیت میکرد، ارزشش را داشت. حال که 38 هزار فهمیده در این انقلاب تربیت شدند. این فتح الفتوح انقلاب اسلامی است.

اباعبدالله(ع) با اینکه ساعاتی بعد از قاسم به او ملحق شد، اما هنگام خداحافظی از شدت گریه هردو از هوش رفتند. پس چرا امام به قاسم اجازه میدان رفتن نمیداد؟ او از اشتیاق قاسم به شهادت که خبر داشت. قاسم بن الحسن(ع) هم فتح الفتوح نهضت حسینی بود. لذا امام حسین(ع) نمیتوانست دل از قاسمش بکند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است