شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ساعت ۰۹:۱۱

رفتن به گلزار شهدا و دیدار جانبازان ممنوع!

شب اول فاطمیه دوم(به روایت 75روز)-6بهمن96: آموزش و پرورش استان همدان بخشنامه صادر کرده که دانش آموزان ابتدایی نباید به گلزار شهدا و دیدار جانبازان بروند. گلزار شهدا را کنار آرامستان قرار میدهند. اگر این اجرای سند 2030 نیست پس چیست؟ حذف درس حسین فهمیده به بهانه بالاتر بودن از سطح فهم دانش آموزان هم در همین راستا بود.

مراسم عزاداری شب اول ایام فاطمیه دوم به روایت 75 روز هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 6 بهمن 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

 

 

استقامت یک اصل محوری در دین

موضوع اول فاطمیه استقامت در حق و مبارزه است. اگر مردم و خواص مدینه همانند حضرت زهرا(س) پای حق استقامت میکردند و به مبارزه ادامه میدادند، حق علی(ع) غصب نمیشد و عاقبت جامعه اسلامی به اینجا کشیده نمیشد. این ایستادگی و صبر همیشه موضوع اصلی بوده. این صبر و مقاومت انقدر برای خدا ارزش و اهمیت دارد که حضرت زهرا(س) برای آن به شهادت میرسند. استقامت یک اصل محوری در دین است.

برخی زحمت پای حق ایستادن و مقابل ظلم ایستادن را به خود نمیدهند. همین الان چند درصد از شیعیان مطالبه حق دارند؟ آمریکا این همه ظلم در عالم اسلام میکند، چند درصد در مقابل او اقدام متقابل میکنند؟ حضرت زهرا(س) چون پای حق امیرالمومنین(ع) در مقابل دشمن ایستاد و مبارزه کرد و به این مبارزه ادامه داد کشته شد. اگر فقط قلبا ولایت علی را تصدیق میکرد که کشته نمیشد؛ خیلی از صحابه حق امیرالمومنین(ع) را تصدیق میکردند، اما وارد میدان عمل نشدند.

 

هنوز هم عده ای به مذاکره با آمریکا اعتقاد دارند

حضرت زهرا(س) در اقرار به حق و ابطال جبهه باطل استقامت ورزید؛ لذا خداوند او را برگزیده و الگو کرد. تمام ائمه(ع) هم همین راه را رفتند. حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان در مبارزه خود به ظاهر و به سرعت پیروز نشدند، اما دست از مبارزه نکشیدند. خداوند وعده موفقیت حرکت حضرت نوح را فرج بقیه الله الاعظم(عج) قرار داد. امروز امکان استقامت بر حق از گذشته ساده تر شده است. فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى وَاتَّقَى وَصَدَّقَ بِالْحُسْنَى فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْرَی/ لیل 5-7. کسیکه تقوا پیشه کند، و از غیر ولی حق دوری کند، و پیوسته امر حق را تصدیق کند، خداوند کار را آسان میکند. اگر کار آسان شد، اما بازهم پای امر حق استقامت نکردیم، خداوند عذاب سختی برای ما فراهم میکند.

بعضیها بدنبال کار آسان هستند. برای حل مشکلات اقتصادی به کسی پناه می برند که خودش عامل ایجاد این مشکلات بوده است! هنوز هم عده ای به مذاکره با آمریکا اعتقاد دارند. اگر رهبرانقلاب به مذاکره و گفتگو با آمریکا تن دادند به این خاطر بود که همگان به نتیجه دادن مذاکرات اعتقاد داشتند. مسئله اول و مهم این است که ما در میدان دفاع از حق و مبارزه با باطل حضور داشته باشیم. اگر ما عمیقا در این میدان قدم بگذاریم، خداوند هم لوازم طی کردن این مسیر را برای ما فراهم میکند.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ‏ الثَّائِرَ اللَّهُمَ‏ بِدَمِ أَوْلَادِهَا/ در این صلوات بر حضرت زهرا(س) از خدا میخواهیم ما را طالبان و انتقام گیرندگان از خون بناحق ریخته شده حضرت زهرا(س) و فرزندانش قرار دهد. در کنار عزاداری برای مصائب حضرت زهرا(س) و ائمه(ع)، باید مطالبه گری هم داشته باشیم. در مجالس عزاداری و هیئتهای ما قرآن و زیارات و ادعیه به حاشیه رفته است؛ در حالیکه اینها اصل بوده و هستند. باید به این فرازها بپردازیم، و برای مردم تشریح و تبیین کنیم.

 

رفتن به گلزار شهدا و دیدار جانبازان ممنوع!

آموزش و پرورش استان همدان بخشنامه صادر کرده که دانش آموزان ابتدایی نباید به گلزار شهدا و دیدار جانبازان بروند. در سالهای اصلاحات هم بخشنامه ای آمد که چند کتاب که درباره حضرت زهرا(س) و حقانیت شیعه است از کتابخانه های آموزش و پرورش حذف شود. گلزار شهدا را کنار آرامستان قرار میدهند. بعد هم مدیرکل میگوید بی دقتی رخ داده، و بجای آرامستان نوشته شده گلزار شهدا! بجای توجیه و دروغ، با عامل این بخشنامه برخورد کنید. اگر این اجرای سند 2030 نیست پس چیست؟ حذف درس حسین فهمیده به بهانه بالاتر بودن از سطح فهم دانش آموزان هم در همین راستا بود و هست.

رهبر انقلاب چندماه قبل به دانش آموزان گفتند شما نسلی هستید که آرزوهای انقلاب را دست یافتنی میکنید. حضرت امام(ره) و رهبرانقلاب به نسلهای گذشته چنین حرفی نزدند. این نسل باید درست رشد کند تا بتواند آروزهای انقلاب که آرزوهای تمام انبیاء و ائمه بوده است را درست عملی کند. یک وقت فرزند صادق شیرازی میگوید دفاع مقدس مقدس نبود، تکلیف او مشخص است؛ او بدنبال تحقق نقشه هالورسون است. اما چنین اقداماتی از آموزش و پرورش ما قابل قبول نیست.

 

فاطمیه باید دقیق تر شناخته شود

اگر کسی بخواهد طالب حق باشد باشد اول حق را خوب بشناسد، و بعد در مطالبه حق استقامت کند. این کار آسانی نیست؛ که اگر آسان بود حضرت زهرا(س) برای تحقق این امر فدا نمیشد. هنوز هم رهبرانقلاب برای ما از استقامت در مبارزه حرف میزنند. باید مبارزه و استقامت حضرت زهرا(س) را دقیق تر نگاه و تحلیل کنیم. فاطمیه باید شناخته شود.

عفاف و حجاب لازم است و حضرت زهرا(س) هم به این امر اهتمام داشتند. اما این یک گوشه از مبارزه ایشان بود. امام حسین(ع) هم روز عاشورا نمازجماعت بپا کرد، اما هدف اصلی امام حسین(ع) قرائت نماز نبود، بلکه اقامه امر صلاه بود؛ و الا قرائت نماز که در لشکر دشمن هم بود. خداوند حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) را وسط میدان مبارزه جلوی چشم همه فدا کرد، تا همه ببینند. چون بناست این بیننده ها تغییر کنند. ما که شاهد فاطمیه هستیم باید عبرت بگیریم و متحولی شویم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است