یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ساعت ۱۸:۴۹

حضرت معصومه(س) بانوی مجاهده و شهیده

سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم - 24 آذر 96: خداوند نعمتهایی که به جماعتی داده از آنها نمی گیرد، مگر اینکه خودشان نعمت را از دست بدهند. ما اگر راه را از مسیر انقلاب کج کردیم و برویم به سمت 2030 آمریکایی و صهیونیستی، خدا ولایت را از ما می گیرد. مگر پای انقلاب پیامبر(ص) این همه شهید داده نشد؟ چرا خدا بعد از پیامبر(ص) نعمت ولایت را از آنها گرفت؟ چون خودشان نخواستند.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(ع) قم در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم جمعه 24 آذر 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.
 

 

استقامت از مهمترین اصول اسلام است

امام صادق(ع) فرمود تزاوروا تلاقوا تذاکروا امرنا و احیوه. هیئت بایستی در امر ولایت گفتمان سازی کند و اگر نکند اصلا هیئت نیست. استقامت از مهمترین اصول اسلام است. وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ/انفال 46. گاهی صبر در این آیه به معنای صبر در بلا معنا می شود.

قال رسول اللّ(ص) یوما لاصحابه ایّکم یحب أن یصح و لا یسقم؟ قالوا کلّنا یا رسول اللّه فقال صلی اللّه علیه و اله: ألاتحبون أن تکونوا کالحمیر الضالّه الا تحبون أن تکونوا أصحاب الکفارات. رسول الله(ص) از اصحابش پرسید کدامیک از شما دوست دارید که همیشه سالم باشید و هیچوقت مریض نشوید؟ - همه ما! - خدا بنده اش را به بلا مبتلا می کند، اگر راضی باشد، خدا می گوید من هم از تو راضی هستم، اگر ناراحت بشود، می گوید من هم از تو ناراحت هستم.

در هر صورت مصیبتها قابل تحمل است. هرچند گاهی سخت می شود، اما بالاخره قابل تحمل است. مثل همین کرمانشاه. خدا سپاه را از مردم نگیرد. بخصوص در روستاها اگر سپاه نبود، اگر قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه نبود، چکار باید می کردیم؟ اما پدرام از خدا بی خبر -نایب رئیس اتاق بازرگانی- می گوید از مسجد و هیئت و... دیگر کاری برنمی آید، بلکه فضای مجازی کار انجام می دهد!

 

اوقاف باید امامزاده های شهید را به مردم معرفی کند

این جمله را قبل از رهبر معظم انقلاب از کس دیگری نشنیدم که عزیمت حضرت معصومه(س)، عزیمت جهادی بود. یک سال و نیم بعد از امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) در مدینه امنیت نداشتند، حرکت کردند، شش برادرشان را جلوی چشمشان به شهادت رساندند، باز هم ایشان می گویند مرا به سمت قم ببرید که مأوای شیعیان ماست. حضرت معصومه(س) را از این جهت تجلیل و تعظیم کنید که یک بانوی مجاهده و شهیده را تجلیل می کنید. نه فقط به خاطر این که دختر امام، خواهر امام بود. حرکت ایشان، یک حرکت انقلابی و توأم با اعجاز و کرامت بود.

اگر ورود این بانو را به قم قدرشناسی می کردیم، کار به اینجا نمی رسید. چون همه می دانستند که ایشان عالمه غیر معلمه هستند. آن داستان مدینه را شنیده اید. چرا باید به کاروان ایشان حمله کنند؟ چرا باید برادران ایشان را بکشند؟ چرا هنوز در ساوه قتلگاه برادران ایشان را نمی شناسیم؟ چرا تاریخ سعی کرده است هیچ نشانی از حرکت جهادی ایشان را باقی نگذارد؟

این از پدر ایشان که با آن شرایط زندان و... این از امام رضا(ع) که به طریق دیگری اسیر بودند، آنوقت ایشان حرکت کنند با جمعی و خود را برسانند به کانون درگیری! آن هم از مسیر قم که به اشعریون و شیعیان مجاهد برخورد کنند. این یعنی استقامت در مبارزه. حضرت معصومه(س) بازمانده یک جنگ تمام عیار است. اوقاف چرا امامزاده های شهید را به مردم معرفی نمی کند؟ مردم ما الآن مفهوم شهادت و جنگ و جهاد را می فهمند.

 

منافقین مانع تسرّی مدیریت امام در جامعه

وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بَطَرًا وَرِئَاءَ النَّاسِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَاللَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ/انفال 47. منافقین مانع تسرّی مدیریت ولی خدا در جامعه هستند. یک وقتی دشمن بیرونی دارید، مثل جنگ بدر، خدا می گوید من کمک می کنم. همینطور که در جنگ با داعش خدا کمک کرد. ما چیزی را در میدان مبارزه دیدیم که تا بحال ندیده بودیم. این انسجام در مبارزه که همه به یک نفر بگویند چشم! پیغمبر(ص) این را نداشت. واعتصموا بحبل الله جملعا و لا تفرقوا. شما این را دیدید. باید این را انسانهای خوش استعداد بنویسند. برای نسلهای آینده لازم است.

من به هیچ عنوان به آموزش و پرورش و آموزش عالی اعتماد ندارم. معلوم نیست در آینده بچه های ما را در تربیت به کجا بکشانند. این اتفاقاتی که در انقلاب می افتد، باید نسل به نسل انتقال بدهیم. این اعجازهای الهی؛ اینها را باید انتقال داد. منافقین در جامعه اسلامی نمی گذارند مدیریت حق اعمال بشود. منافقین را دست کم نگیرید.

وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لَا غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَكُمْ فَلَمَّا تَرَاءَتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَقَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكُمْ إِنِّي أَرَى مَا لَا تَرَوْنَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ وَاللَّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ/انفال ۴۸. شیطان اولین کسی را که قربانی می کند، یاران خودش است. شیطان می گوید من از خدا می ترسم.

إِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هَؤُلَاءِ دِينُهُمْ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ/انفال ۴۹. منافقین می گویند مؤمنین در اثر قدرت دین، مغرور شده اند. در صورتی که این غرور نیست، بلکه اینها توکل به کسی کرده اند که خیلی سرسخت و باصلابت و هم حکیم است. یعنی اگر بتوانی به خدای عزیز و حکیم توکل کنی، در برابر منافقین تبدیل به یک قدرت می شوی.

 

اجرای 2030 یعنی کفران نعمت ولایت

وَلَوْ تَرَى إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُوا الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ ذَلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ فَأَخَذَهُمُ اللَّهُ بِذُنُوبِهِمْ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ شَدِيدُ الْعِقَابِ ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ/انفال ۵۰-۵۳.

چرا خدا کسانی که در برابر پیامبر(ص) صف آرایی کردند با آنها شدید برخورد می کند؟ خدا نعمتهایی که به جماعتی داده، تغییر نمی دهد و از آنها نمی گیرد، مگر اینکه خودشان نعمت را از دست بدهند. خدا نعمت ولایت را به شما داده است. اگر تو مسیرت را عوض کنی، نعمت ولایت را از شما می گیرد. ما اگر راه را از مسیر انقلاب کج کردیم و برویم به سمت 2030 آمریکایی و صهیونیستی، خدا ولایت را از ما می گیرد. مگر پای انقلاب پیامبر(ص) این همه شهید داده نشد؟ چرا خدا بعد از پیامبر(ص) نعمت ولایت را از آنها گرفت؟ چون خودشان نخواستند.

مگر احمق هستیم که این همه نعمت که با این همه زجر و شکنجه به دست آورده ایم، به خاطر شهوت شما چند نفر از دست بدهیم؟! امروز، روز نعمت است و اگر بخواهیم این نعمتها حفظ بشود، باید استقامت کنیم.  شاید شما بروید این سند را امضا کنید، معاون وزرا کارگروه تشکیل بدهند تا این سند را اجرایی کنند. آقای رحیم پور ازغدی امروز در شبکه اول اسم وزرایی که امضا کرده اند می خواند و تلویزیون هم پخش می کرد!

 

بدترین جانوران را بشناسیم!

كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَكُلٌّ كَانُوا ظَالِمِينَ/انفال ۵۴. فدای این ادبیات قرآن! خدا می گوید من آل فرعون را بر اساس این قانون نابود کردم، اقوام قبل از فرعون را هم با همین قانون هلاک کردم! إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ/انفال ۵۵. خدا می فرماید بدترین جانوران(!) آنهایی هستند که مقابل پیامبران صف آرایی می کنند. خدا اینها را انسان هم نمی داند! آنوقت ما برویم قاعده آنها را بپذیریم، چون کدخدای دهکده جهانی است؟!

حضرت معصومه(س) که جان من و هزاران مثل من فدای غبار گنبد زیبا و ضریحش، آمدنشان به قم، یک حرکت جهادی و انقلاب بود. درس بود. به تمام معنا، استقامت در مبارزه را عیناً پیاده کرد. نامه امام رضا(ع) و حرکت ایشان و بعد از حمله به کاروان ایشان، بخواهند به قم بیایند و در کانون فتنه علیه دولت وقت. حضرت در واپسین روزهای عمر شریفشان، می فرمایند مرا به قم ببرید. امام رضا(ع) در زیارتنامه ایشان می فرمایند فاسئل الله أن یرینا فیکم السرور و الفرج.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است