دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ساعت ۱۸:۳۷

غدیر بیعت با امیرالمومنین(ع) در تمام جوانب زندگی است

عید غدیر - 17 شهریور 96: امروز هزینه قدرتمندی جمهوری اسلامی را کشورهای اسلامی و مسلمانان اقصی نقاط جهان دارند پرداخت میکنند. لذا جمهوری اسلامی ایران اول از همه باید از مظلومین جهان دفاع کند، و علمای دین بزرگترین نقش را در این زمینه به عهده دارند.

مراسم جشن عید سعید غدیرخم هیئت محبین اهلبیت(ع) قم جمعه 17 شهریور 96 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

 

 

اسلام قدرتمند دشمن پیدا می کند

یک عامل مهم اهمیت میانمار برای استکبار منافع آمریکاست. تنگه مالاکا، تنگه ویژه ای است. این مسیر نزدیکترین راه برای چین برای رسیدن به خلیج فارس است. روزانه حدود 15 میلیون بشکه نفت از این تنگه عبور میکند. اگر آموزه های شیعی در این کشور گسترش پیدا کند، منافع آمریکا بخطر خواهد افتاد.

اگر می بینیم امروز دشمنی با شیعه و مسلمانان انقدر زیاد شده، به این خاطر است که پس از پیروزی انقلاب مسلمانان خود را باور کرده اند و قدرت پیدا کرده اند، و امروز اسلام برای استکبار یک خطر بزرگ شمرده می شود. لذا دشمنی ها با اسلام قدرتمند بالا گرفته.

امروز هزینه قدرتمندی جمهوری اسلامی را کشورهای اسلامی و مسلمانان اقصی نقاط جهان دارند پرداخت میکنند. لذا جمهوری اسلامی ایران اول از همه باید از مظلومین جهان دفاع کند، و علمای دین بزرگترین نقش را در این زمینه به عهده دارند.

 

امیرالمومنین(ع) امام بر تمام انسانهاست، نه فقط شیعه

آیت الله بهجت سفارش میکردند در روز غدیر زیارت  امیرالمومنین(ع) به نقل از امام هادی(ع) را بخوانید. از نوع نگاه امام هادی(ع) به امیرالمومنین(ع) میشود فهمید در تجدید بیعت با امام در روز غدیر به کدام بخشهای حیات امیرالمومنین(ع) بیشتر دقت کنیم:

السلام علیک یا  مولای یا امیرالمومنین یا امین الله فی ارضه و سفیره فی خلقه و حجته البالغه علی عباده... امیرالمومنین(ع) امام بر تمام انسانهاست، نه فقط شیعه. اگر با این نگاه به غدیر نگاه کنیم، رسیدگی به امور مسلمانان جهان در درجه اول و مردم سرتاسر جهان در درجه دوم در اولویت ما قرار میگیرد. باید برای تحقق ولایت حضرت امیر(ع) در جهان اقدام کنیم.  رهبر انقلاب در سال 95 وظیفه بسیجیان را یک چیز بیان کردند: مسئولیت پذیری در ابعاد مختلف.

 

امروز، اسلام دینی قابل اتکا است

دین الله القویم... قبل از انقلاب اسلام قبلا انقدر قوی نبود که یک ملت بتواند به آن تکیه کند. به برکت جمهوری اسلامی، امروز اسلام دین قویم است. نه تنها یک ملت، بلکه تمام مستضعفین جهان میتوانند به آن تکیه کنند. ما نباید اجازه دهیم در جامعه کسی با دین بازی کند، چون دین استواری و جایگاهش را در بین مردم از دست میدهد. اگر رهبر انقلاب امروز تکیه گاه عالم اسلام است، بخاطر پیروی از مرام و آرمان علوی است.

و صراطه المستقیم... علی صراط مستقیم است. علی انقدر در مسیر حق استقامت و صلابت دارد، که یکپارچه صراط مستقیم شده است.

ایها النبأ العظیم... تمام وجود علی قیامت و آخرت است.

آمنت بالله و هم مشرکون... علی(ع) راهی را رفت که هیچکس نرفت. زمانی رسول الله(ص) و حق را تصدیق کرد که بقیه تکذیب کردند.  علی(ع) وقتی جنگید که بقیه فرار کردند.

 

غدیر بیعت با امیرالمومنین(ع) در تمام جوانب زندگی است

صابرا محتسبا حتی اتاک الیقین... در راه مبارزه باید صبر کنیم و سختی ها و رنج ها را به حساب خدا بگذاریم. اگر اینطور عمل کردیم خداوند به ما یقین عطا میکند و اهل یقین رستگار میشوند: اولئک علی هدی من ربهم و اولئک هم المفلحون

الحمد لله الذی جعلنا متمسکین بولایه امیرالمومنین(ع)... تمسک به ولایت امیرالمومنین(ع) و روز غدیر فقط بیعت با مقام ولایت امیرالمومنین(ع) نیست، بیعت با تمام جوانب زندگی امیرالمومنین(ع) است. قائل بودن به ولایت امیرالمومنین کافی نیست. در تمام ابعاد زنیدگی باید علی را پیشوا و الگوی خود قرار دهیم و در عمل به ایشان اقتدا کنیم. علی تمام زندگی اش همراهی با رسول الله و مبارزه با کفار و ناکثین و قاسطین و مارقین بود.

ان العادل بک غیرک عاند عن الدین القویم الذی ارتضاه لنا رب العالمین و اکمله بولایتک یوم الغدیر... اگر کسی را در کنار علی(ع) گذاشتیم و جایگزین ایشان کردیم، با دین دشمنی کرده ایم.

اللهم سمعنا لامرک و اطعنا و اتبعنا صراطک المستقیم فاهدنا ربنا و لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا الی طاعتک... شیعه باید هم ولایت علی(ع) را تایید کند، و هم مثل ایشان عمل کند. هدایت در تبعیت عملی از ولایت است

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است