سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت ۱۱:۱۸

چرا حضرت امام(ره) برای پیشبرد انقلاب با امریکا ملاقات و مذاکره نکرد؟ / اگر در محرومیتها و مکروهات پای حق ایستادیم میتوانیم راه زینب کبری(س) را ادامه دهیم

رییس جمهور گفتند ما در کلیه مسایل جهانی باید از مذاکره و تعامل استفاده کنیم. این مذاکره و تعامل همه گره های کور را باز میکند! از رییس جمهور می پرسم آیا در سوریه مذاکره مسائل را حل کرد یا مبارزه و پیروزی رزمندگان در حلب؟ این صحبتهای رییس جمهور در دهه فجر چه معنایی دارد؟ امام کی با شاه و آمریکا مذاکره کرد؟! کی لبخند زد؟ اگر اهداف انقلاب را برای مردم بیان نمیکنیم، لااقل آنها را تحریف نکنیم. ما هنوز در بررسی نتیجه دادن یا ندادن برجام هستیم، آقای رییس جمهور پا را فراتر نهاده و پیام برجام را برای ما میخواند! و آنرا الگوی ما قرار میدهد.

 

مصادف با شب میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و بزرگداشت دهه مبارک فجر، جلسه هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) جمعه 15 بهمن 1395 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

 

قیام مردم ایران نقطه شروع قیام اسلامی جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت است

یکی از اهداف آفرینش انسان، اقامه امر حق است که در اثر مبارزه با باطل تحقق می یابد. این مبارزه بین حق و باطل قبل از آفرینش آدم توسط شیطان آغاز شد، و تا کنون هم ادامه دارد، و توسط حضرت حجت(عج) پیروزی نهایی حق علیه باطل تحقق خواهد پذیرفت. این پیروزی نهایی کی اتفاق خواهد افتاد؟ زمانی که عده ای برای تحقق این امر قیام کنند، و زمینه تحقق قیام نهایی را آماده کنند. حضرت امام(ره) فرمود قیام مردم ایران نقطه شروع قیام اسلامی جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت است.
 

انقلاب اسلامی نشات گرفته از متن دین است

شبهه ای هم که از قول امام سجاد(ع) یا سایر بزرگواران آورده می شود درباره این که هر قیام و انقلابی قبل از ظهور باطل است، درباره قیامهایی است که ادعای قیام آخرالزمان را دارند... یکی از آفات آخرالزمان ظهور فرقه های انحرافی مدعی ظهور منجی است. کثرت این فرق در زمان ما که نقشه دشمن است، به این خاطر است که با زیاد شدن این مدعیان دروغین، فریاد حق طلبی جمهوری اسلامی به حاشیه برده میشود. در حالیکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از متن دین است: أن تقوموا لله مثنی و فرادی (سبأ 64). اگر وجهه دینی و حق طلبی انقلاب کمرنگ شد، آنوقت مراسمهای دهه فجر حزب اللهی ها تبدیل میشود به میتینگ سیاسی انتخابات.
 

مسئولین ما باید تصمیمات و اقدامات خود را در مسیر هدف انقلاب دنبال کنند

حضرت امام(ره) فرمود باید دولت جمهوری اسلامی (یعنی حاکمیت اسلامی و تمامی مسئولین) تمام توان خود را در اداره مردم صرف کند، اما این به این معنی نیست که آنها را از هدف عظیم انقلاب اسلامی که ایجاد حکومت جهانی اسلام است بازدارد. پیگیری و بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی برای مسئولین لازم است، اما نباید هدف اصلی حکومت اسلامی که تحقق حکومت جهانی است به فراموشی سپرده شود. همه باید با این دید جامع به مسائل حکومت اسلامی نگاه کنند و بر این اساس تصمیم بگیرند و عمل کنند. مسئولین ما باید تصمیمات و اقدامات خود را در مسیر هدف انقلاب دنبال کنند. نباید تصمیمات و اقدامات ما با هدف تظام و نظر ولی جامعه مغایرت داشته باشد.
 

چرا حضرت امام(ره) برای پیشبرد انقلاب با امریکا ملاقات و مذاکره نکرد؟

رییس جمهور در سخنرانی شان در رونمایی از ماهواره ناهید1 گفتند پیام برجام این است که در غیر از مسئله هسته ای در تمام مسائل جهانی مانند برجام میتوان مسائل و مشکلات را حل کرد. چند روز قبل از این هم رییس جمهور گفته بودند ما انقلابی هستیم. میخواهم از ایشان بپرسم اگر شما انقلابی هستید، چرا از حضرت امام(ره) پیروی نمیکنید؟ چرا حضرت امام(ره) برای پیشبرد انقلاب با امریکا ملاقات و مذاکره نکرد؟!
 

اگر اهداف انقلاب را برای مردم بیان نمیکنیم، لااقل آنها را تحریف نکنیم!
 

رییس جمهور گفتند ما در کلیه مسایل جهانی باید از مذاکره و تعامل استفاده کنیم. این مذاکره و تعامل همه گره های کور را باز میکند! از رییس جمهور می پرسم آیا در سوریه مذاکره مسائل را حل کرد یا مبارزه و پیروزی رزمندگان در حلب؟ این صحبتهای رییس جمهور در دهه فجر چه معنایی دارد؟ امام کی با شاه و آمریکا مذاکره کرد؟! کی لبخند زد؟ اگر اهداف انقلاب را برای مردم بیان نمیکنیم، لااقل آنها را تحریف نکنیم. ما هنوز در بررسی نتیجه دادن یا ندادن برجام هستیم، آقای رییس جمهور پا را فراتر نهاده و پیام برجام را برای ما میخواند! و آنرا الگوی ما قرار میدهد.

 

به اصول انقلاب برگردیم
 

اگر ما پای حرف امام مان بایستیم، تمام برکات آسمان بر ما نازل میشود (اعراف 96). حرف امام(ره) هم واضح است، مبارزه با آمریکا و ایستادگی در این مبارزه. کی امام از مذاکره و تعامل با آمریکا صحبت کرده، که ما در دهه فجر از آن صحبت میکنیم؟! حواسمان به جریانات سیاسی پرت نشود. به اصول انقلاب برگردیم. دهه فجر باید با آرمانهای امام تجدید میثاق کنیم. دهه فجر گرامیداشت بزرگترین معجزه الهی است. اگر به دستور رهبری اصول انقلاب را بازبینی کنیم و مرور کنیم، دیگر کسی نمیتواند در دهه فجر از مذاکره و لبخند به دشمن سخن بگوید.
 

اگر در محرومیتها و مکروهات پای حق ایستادیم میتوانیم راه زینب کبری(س) را ادامه دهیم

امتی که پای رکاب ولایت فقیه با مستکبران مبارزه میکند، بی تردید در جبهه امام زمان(عج) دارد مبارزه میکند، و زمینه ظهور ایشان را فراهم میکند. اگر کسی نمیتواند این را باور کند، قلبش مریض است: فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا (بقره10). اگر از قلبمان مراقبت کنیم تا مریض نشود، امر امامت در قلب ما تجلی پیدا میکند.حضرت زینب(س) چه در صلح امام حسن(ع) و چه در قیام امام حسین(ع) ذره ای به امر امامش تردید نکرد. رضایت به مکروه قضا، بالاترین درجه ایمان را دارد: ما رأیت إلا جمیلا. رضایت بر مصائب بر اثر ایمان بالای قلبی است. صبر و صلابت مادران شهید برگرفته از همین ایمان قلبی است. اگر راضی به مکروه قضا شدیم، میتوانیم امر امامت را تحقق ببخشیم. اگر در محرومیتها و مکروهات پای حق ایستادیم میتوانیم راه زینب کبری(س) را ادامه دهیم.
 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است