دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ساعت ۱۴:۱۴

تجلیل شهیدان آتش نشان، قدردانی از مجاهدت و ایمان راسخ است

این جوانان پاک، که با ایمان و رشادت این حماسه و جانفشانی را انجام دادند، نشان دادند که حکومت اسلامی توانایی پرورش چنین مجاهدین را در چنین سطحی، در قلب شهری مثل تهران که غرق در دنیاطلبی و سیاسی بازی است را دارد. باید از مسئولین و دست اندرکاران شهرداری و شهردار تهران و همه نیروهای امدادی هم برای کار شبانه روزی و جهادی شان در برداشتن آوار و بیرون آوردن پیکر شهدای حادثه تشکر کرد.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(ع) به پاسداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو و سه شهید مبارز بحرینی، با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان جمعه 8 بهمن 1395 در مقتل الشهدای فاطمیه برگزار شد.

هیچ برنامه ای بهتر از امر امام در رشد جامعه مفید نیست
در باب بزرگداشت جایگاه امامت خیلی باید دقت و تامل کنیم. تنها سخن گفتن در باب امامت هم کافی نیست. بلکه باید در جهت تحقق امر امامت در عالم قدمهای موثر برداریم. ما چاره ای نداریم جز اینکه حرکتی که با انقلاب اسلامی در جهت تحقق امر امامت در جامعه و جهان آغاز شده است را ادامه دهیم و به نتیجه برسانیم. ما باید حق امام را بشناسیم، و بدانیم که هیچ برنامه ای بهتر از امر امام برای رشد جامعه مفید و موثر نیست. پذیرش امر امامت و ولایت در فطرت ما وجود دارد. این فطری بودن، کار را برای ما خیلی راحت کرده است.

تنها محبت اهلبیت(ع) کافی نیست
خداوند در سوره توبه (119و120) میفرماید باید همراه امام باشید. نه فقط محب اهلبیت باشید. محبت را خداوند به ما داده. اما چیزی که خدا از ما میخواهد همراهی امام در تمام شئونات زندگی است. در سختی و راحتی، در گرسنگی وتشنگی، در جنگ و صلح و... . پذیرش مسلمانی و قبولی اعمال ما تنها در گرو همراهی امام است.
اگر ما میخواهیم جوانها و دیگران را جذب کنیم و به سمت دستگاه اهلبیت بکشانیم، باید در اطاعتمان از ولی جامعه زیبا و خوب عمل کنیم. این باعث ایجاد جذب و همدلی میشود.

 لبخند آمریکاییها در مذاکرات جزوی از نقشه آنها بود
ان افضل الناس عند الله من كان العمل بالحق احب اليه و ان نقصه و كرثه من الباطل و ان جر اليه فائده و زاده (خطبه125). امیرالمومنین(ع) میفرماید بافضیلت ترین مردم کسی است که عمل به حق نزد او محبوبتر باشد از عمل به باطل، در صورتیکه عمل به حق به زیان او باشد و عمل به باطل برایش سودمند باشد.
بعد از فتنه ۸۸ زبده ترین کارشناسان و مشاوران آمریکایی و اسراییلی طی جلسات و نشستهای متعدد، و مشورت و استفاده از مهره های داخلی شان مثل سیدحسین موسویان، طرحی می ریزند و تصمیماتی میگیرند، که یکی از اهدافشان این بود که طی ۸ سال ایران از هسته ای شدن خالی شود، و در نهایت به ایران حمله هوایی محدود و سپس حمله موشکی و زمینی بکنند. لبخندی هم که در ابتدای مذاکرات مقامات آمریکایی می زدند، جزو نقشه شان بود که بتوانند این برنامه خود را اجرایی کنند. نقشه دشمن این است که ابتدا شما را خلع سلاح کنند، و آنگاه به شما حمله کنند که توان دفاع از خود را نداشته باشید.

 چهار هدف که آمریکا از مذاکره با ایران دنبال می کند
برنامه دشمن این است که در مرحله بعدی برجام، ایران را خلع سلاح موشکی کند، تا بتواند در زمان مناسب حمله نظامی خود را عملی کند. دومین هدفی که آمریکاییها در مذاکرات پیگیری میکنند، این است که ایران از تروریست پشتیبانی نکند. تروریست هم که از نظر آنها حزب الله لبنان است. سومین هدفشان این است که ایران بپذیرد قدرت برتر منطقه نباشدچهارمین برنامه این است که ایران بپذیرد هندسه سیاسی منطقه را تغییر ندهد. یعنی به رسمیت شناختن و تأمین امنیت اسراییل.

 رهبر انقلاب یک تنه مانع از تحقق اهداف دشمن شدند

قصد دشمن این بود که طی این چهارسال مذاکرات به این چهار هدف برسند. اما با مقاومت شدید رهبر انقلاب مواجه شدند و به اهداف خود نرسیدند. لذا چرا باید آمریکاییها به تعهدات خود عمل کنند?! آنها اگر هم قرار باشد به تعهداتشان عمل کنند، وقتی است که بدانند با انجام تعهد به اهدافشان خواهند رسید. لذا رهبر انقلاب مکرر طی مذاکرات به مسئولین گوشزد کردند که فریب لبخند دشمن را نخورید.
در همین جنگ سوریه اگر حلب آزاد نمیشد، نقشه دشمن این بود که از طریق ایجاد کانال ارتباطی بین کردهای سوریه و عراق، کردهای معاند نظام را تجهیز کند و به کمک داعش جنگ را به کردستان ایران برساند. آنوقت در چنین شرایطی برخی عوام و غیرعوام متاثر از تبلیغات رسانه های بیگانه، دانسته یا ندانسته سعی میکنند بین مردم ما جنگ سوریه را بی نتیجه و بی پایه جلوه دهند.

 ضرر تعامل با دشمن بیش از نفع آن است
امیرالمومنین(ع) میفرماید عمل به حقی که باعث رنج و زحمت شماست باید مقدم باشد بر عمل به باطلی که باعث آسایش و فایده شماست. مذاکره و تعامل با دشمن اگر هم به نفع ما باشد و فوایدی برای ما داشته باشد، بازهم بفرموده حضرت علی(ع) جایز نیست، و ضرر آن بیشتر از نفعش است. ما نباید بخاطر نفع اقتصادی که از جانب مذاکرات ممکن است به ما برسد یا نرسد، به دشمن اعتماد کنیم و دشمن را در تحقق یافتن نقشه هایش یاری کنیم.

 تجلیل شهیدان آتش نشان، قدردانی از مجاهدت و ایمان راسخ است
وَ لَکُم فَأَمَّا حَقُّکُمْ عَلَیَّ فَالنَّصِیحَةُ لَکُمْ وَ تَوْفِیرُ فَیْئِکُمْ عَلَیْکُمْ وَ تَعْلِیمُکُمْ کَیْلاَ تَجْهَلُوا وَ تَأْدِیبُکُمْ کَیْمَا تَعْلَمُوا (خطبه 34). امیرالمومنین(ع) می فرماید حق امام این است که مردم نسبت به اوامر امام آشنا و آگاه باشند، و به انتظارات و دستورات ولی جامه عمل بپوشانند. حق امت بر امام این است که امام جامع برای مردم جامعه دل بسوزاند.
وقتی رهبر اتقلاب دستور دادند شهدای حادثه پلاسکو شهید فی سبیل الله محسوب شوند، این یعنی دل سوزاندن برای مجاهدین از قشر زحمتکش مردم. این جوانان پاک، که با ایمان و رشادت این حماسه و جانفشانی را انجام دادند، نشان دادند که حکومت اسلامی توانایی پرورش چنین مجاهدین را در چنین سطحی، در قلب شهری مثل تهران که غرق در دنیاطلبی و سیاسی بازی است را دارد. تجلیل از این شهیدان در مراسم تشییع جنازه شان، قدردانی از مجاهدت و ایمان راسخ است. هرکس میتواند در این مراسم شرکت کند و ازاین شهیدان تجلیل بعمل آورد.
باید از مسئولین و دست اندرکاران شهرداری و شهردار تهران و همه نیروهای امدادی هم برای کار شبانه روزی و جهادی شان در برداشتن آوار و بیرون آوردن پیکر شهدای حادثه تشکر کرد. و واقعا باید قدر مدیریت و روحیه جهادی را در عرصه کار و صحنه های بحران و در همه امور کشور بدانیم و از آن برای سایر بخش ها الگو بگیریم و بجای سیاسی کاری، از اقدامات مثبت هریک از مسئولین در بخشهای مختلف حمایت و قدردانی کنیم.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است