دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ساعت ۱۷:۰۳

عزاداری بدون نفی استکبار، عزاداری بی ثمر و بی خطر و بی نتیجه است

نباید در امام حسین (ع) و عزای ایشان متوقف شد. الی الله تدعون، امام حسین (ع) قرار است ما را به خدا برساند. عزاداری سیدالشهدا باید زمینه و ایجاد کننده حرکت و قیامهای مردمی برای نفی حاکمیت طاغوت و اجرای حاکمیت خدا در جوامع اسلامی شود. در اینصورت است که خون امام حسین (ع) به ثمر نشسته، و الا اگر فقط در عزای امام حسین (ع) متوقف شویم و جلوتر نرویم، خون سیدالشهدا (ع) به نتیجه نرسیده و هدر میرود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان شب شهادت حضرت رقیه (س) در جلسه هفتگی هیئت محبین اهل بیت (ع) جمعه 15 آبان 95 به ایراد سخنرانی پرداختند.

حرکت و اقدام در جهت نفی حاکمیت طاغوت بزرگترین امر بمعروف است

امام حسین فرمود: اني لَم أَخرُج أَشِراً وَ لابَطراً وَ لامُفسِداً وَ لاظالِماً و اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الإصلاحِ فِي امّة جدّي أُرِيدُ أَن آمُر بِالمَعرُوفِ وَ أَنهي عَنِ المُنكَرِ وَ أَسيرَ بِسيرَةِ جَدّي وَ أبي علي بن ابي‏طالب فمَن قَبِلَني بِقَبُولِ الحَقِّ فَاللّه أولي بِالحَقِّ و َمَن رَدّ عَلَيِّ هذا أَصبِرُ حَتّي يقضِيَ اللّهُ بيني و بين القَومِ وَ هُوَ خَيرُالحاكِمِينَ وَ هذِهِ وَصِيَّتي اِلَيكَ يا أَخي! وَ ما تَوفِيقي اِلّا بِاللّه عَلَيهِ توكلت وَ اِليهِ أُنِيب.

و همچنین فرمود: من کان فینا باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل معنا.

حرکت و اقدام در جهت نفی حاکمیت طاغوت بزرگترین امر بمعروف است. حاکمیت خدا در عالم هدف و رسالت نبی مکرم اسلام (ص) بود و امام حسین (ع) نیز در راستای همین هدف قیام کرد و کشته شد.

 هدف اصلی عاشورا
مورد غفلت قرار گرفته است

قیام عاشورا جنبه ها و ابعاد و آثار و پیامهای زیادی دارد، که هرکدام از اینها می توانند محور بحثهای زیادی فرار بگیرند، و بررسی شوند؛ اما نکته ای در این میان مورد غفلت قرار گرفته این است که در میان این همه موضوع و ابعاد و آثار، رسالت و پیام اصلی عاشورا مورد غفلت قرار گرفته است. تمام زوایا و ابعاد عاشورا در راستای نیل به این هدف محوری و والاست و این هدف و رسالت، نفی حاکمیت یزید و حاکمیت خداوند در جامعه اسلامی است. این هدف اصلی و محوری نباید در لابلای مصائب و ابعاد مختلف عاشورا مورد غفلت و کم توجهی قرار بگیرد.

 
نباید در عزای امام حسین (ع) متوقف شویم

نباید در امام حسین (ع) و عزای ایشان متوقف شد. الی الله تدعون، امام حسین (ع) قرار است ما را به خدا برساند. عزاداری سیدالشهدا باید زمینه و ایجاد کننده حرکت و قیامهای مردمی برای نفی حاکمیت طاغوت و اجرای حاکمیت خدا در جوامع اسلامی شود. در اینصورت است که خون امام حسین (ع) به ثمر نشسته، و الا اگر فقط در عزای امام حسین (ع) متوقف شویم و جلوتر نرویم، خون سیدالشهدا (ع) به نتیجه نرسیده و هدر میرود.

 
عزاداری بدون نفی استکبار، عزاداری بی ثمر و بی خطر و بی نتیجه است

رهبر انقلاب فرمود اربعین دنباله ی عاشوراست. یعنی اربعین ادامه ی همان مبارزه ای است که امام حسین (ع) آغاز کرد و زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) ادامه دادند. ما در مراسم اربعین باید به تبعیت از زینب کبری (س) و حضرت زین العابدین (ع) فریاد مبارزه با یزید زمان و ظلم استکبار را بلند کنیم و به گوش جهانیان برسانیم. اگر در اربعین ما از آمریکا و لزوم مبارزه با او سخن نگوییم، رسالت اصلی امام حسین (ع) را زمین گذارده ایم. عزاداری بدون نفی استکبار، عزاداری بی ثمر و بی خطر و بی نتیجه است.

فتنه پیش روی ما، فتنه "جدایی حزب اللهی ها از ولی جامعه" است

رهبر انقلاب روز سیزده آبان امسال از چه فتنه ای هشدار دادند؟

رهبر معظم انقلاب روز سیزده آبان امسال خطبه ۱۵۱ امیرالمومنین (ع) را بیان کردند، که تامل و توجه زیادی را می طلبد. وضعیتی که هم اکنون جامعه مومنین ما در آن قرار دارند، شبیه فتنه های زمان حکومت امیرالمؤمنین (ع) است:

ثُمَّ إِنَّکُمْ مَعْشَرَ الْعَرَبِ أَغْرَاضُ بَلاَیَا قَدِ اقْتَرَبَتْ، فَاتَّقُوا سَکَرَاتِ النِّعْمَهِ، وَاحْذَرُوا بِوَائِقَ النِّقْمَهِ، وَتَثَبَّتُوا فِی قَتَامِ الْعِشْوَهِ، وَاعْوِجَاجِ الْفِتْنَهِ عِنْدَ طُلُوعِ جَنِینِهَا، وَظُهُورِ کَمِینِهَا، وَانْتِصَابِ قُطْبِهَا، وَمَدَارِ رَحَاهَا. تَبْدَأُ فِی مَدَارِجَ خَفِیَّه، وَتَؤُولُ إِلَى فَظَاعَه جَلِیَّه، شِبَابُهَا کَشِبَابِ الْغُلاَمِ، وَآثَارُهَا کَآثَارِ السِّلاَمِ، یَتَوَارَثُهَا الظَّلَمَهُ بالْعُهُودِ! أَوَّلُهُمْ قَائِدٌ لاِخِرِهِمْ، وَآخِرُهُمْ مُقْتَد بأَوَّلِهِمْ، یَتَنَافَسُونَ فی دُنْیا دَنِیَّه، وَیَتَکَالَبُونَ عَلى جِیفَه مُرِیحَه، وَعَنْ قَلِیل یَتَبَرَّأُ التَّابِعُ مِنَ الْمَتْبُوعِ، وَالْقَائِدُ مِنَ الْمَقُودِ، فَیَتَزَایَلُونَ بِالْبِغْضَاءِ، وَیَتَلاَعَنُونَ عِنْدَ اللِّقَاءِ.

وقتی آسیاب فتنه می چرخد (یعنی فتنه گران انسجام و تشکیلات دارند و دارند در جامعه کار می کنند) و فتنه گران بعد از یک مدت کار خود را پیش می برند، از ولی جامعه تبری می جویند، و امام جامعه از مؤمنین پیروش تبری می جوید. یعنی این فتنه هدفش قشر مذهبی و حزب اللهی جامعه است. زمان امیرالمؤمنین (ع) کسانیکه علی را قبول داشتند از ایشان تبری جستند. وقتی جامعه اینطور شد، جامعه در اطاعت ولی متزلزل می شود.

رهبر معظم انقلاب این هشدار را به ما می دهند، خطر جدایی قشر حزب اللهی از ولی جامعه وجود دارد. در چنین فتنه ای است که در روایات سفارش شده است این دعا را زیاد بخوانید: «رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ». در چنین شرایطی هر رجل سیاسی و لیدر برای خودش یک حرف می زند و یک میل دارد، یعنی رجال سیاسی به اتفاق نظر نمی رسند و تشتت آراء پیدا می کنند.

تنها راه برون رفت از فتنه، تمسک به دستورات امام جامعه است

امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند در این زمان مراقب باشید سرخط فتنه گران نباشید، و ملازم چیزی باشید که شما را به امامتان وصل کند. یعنی تنها راه برون از فتنه، توجه و تمسک به دستور و نظر امام جامعه است. ما باید بیدار باشیم. خیلی از رجال سیاسی نگاهشان به نظر و حرف ما مردم و جوانان است. اگر مردم و جوانان ما هوشیار باشند، رجال سیاسی هم نمی توانند خلاف نظر ولایت خط بدهند و مردم و جوانان را از راه ولی منحرف کنند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است