شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ساعت ۲۲:۰۲

اهل سکوت و تماشا در جبهه طاغوت هستند

شهادت حضرت معصومه-13آبان1401: یا این جبهه حق و باطل هست، یا نیست. اگر نیست، جبهه حق و باطل را به ما هم نشان بدهید. اما اگر این میدان حق و باطل است، کناره گیری و سکوت جایگاهی ندارد. با سکوت برخی علما، انسان می فهمد اینها در جبهه باطل هستند. برخی مریدان علما می گویند صلاح این آقا فعلا سکوت است. صلاح نداریم! در جبهه مبارزه حق و باطل، وظیفه مشخص است.

مراسم سالگرد شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها و مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 13 آبان 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد قدس برگزار شد.

باید طبق قانون با اغتشاشگران برخورد جدی شود

این قدرتی که امروز در سیزده آبان دیدیم، یک قدرت بی نظیر در دنیاست. در کشور ما همیشه با یک حرکت عظیم مردمی فتنه ها می خوابید، اما این بار نخوابید، و نخواهد خوابید. دشمن شیوه را تغییر داده. شما هم باید شیوه مان را تغییر دهید. چرا ما همیشه باید قربانی بدهیم و قربانی نگیریم؟ باید طبق مرّ قانون با اغتشاشگران برخورد جدی کنیم. این جنایتی که عوامل خیابانی کفر در خیابان ها انجام می دهند، کمتر از یک خفت گیری با سلاح سرد است که حکم محاربه و اعدام دارد؟

چرا برخی از علما هنوز هم یک کلمه در مورد اغتشاشات حرف نزده اند؟ عالمی که بخاطر حرف یا توهین دیگران حرف حق را نزند، راهزن است: أُولَئِكَ قُطَّاعُ طَرِيقِ. امام حسین علیه السلام به علمای آن روز فرمود مردم به شما بخاطر مطالبه حق احترام می گذارند. امروز طوری شده که هر عالمی که خاموش است، احترام و جایگاهش بیشتر است. امروز از بیوت برخی علما بیانیه هایی صادر می شود، که علاوه بر سکوت، رضایت و حتی هم داستانی با فتنه را می رساند!

چقدر کثیفند اصلاح طلب ها، که از این آب خون آلود فتنه می خواهند برای انتخابات آینده ماهی بگیرند. عوامل دشمن رسما می گویند اگر ایران را آزاد کنیم، اولین کاری که می کنیم این است که حرم علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را با خاک یکسان می کنیم. امیرالمومنین علیه السلام شیند آن ملعون تصمیم به نبش قبور بقیع دارد، با شمشیر برهنه آنها را تهدید کرد. امیرالمومنینی که از حق خود گذشت، از این حرکت نگذشت. تازه آنها که نمی خواستند به بدن صدیقه طاهره سلام الله علیها جسارتی کنند. می خواستند بر بدن ایشان دوباره نماز بگذارند، و بدن را تشییع کنند و سپس دفن کنند.

 

دست مأمورین انتظامی در برخورد با فتنه گران بسته است

ظهور حضرت بقیه الله ارواحنا فداه مثل سایر ائمه نیست، که مجبور باشند با ظلمه با نرمش برخورد کنند. امام زمان ارواحنا فداه امام منصور هستند. طوعا و کرها همه باید از ایشان اطاعت کنند. اگر انقلاب اسلامی زمینه حکومت امام زمان ارواحنا فداه را آماده می کند، یعنی زمینه مبارزه با کفر و نفاق را فراهم می کند. با گفتگو و سازش و نرمش اگر قرار بود کار حل شود، زمان ائمه حل می شد. امام زمان ارواحنا فداه با شمشیر و طبق سنت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله حق را در عالم مستقر می سازد.

نیروی انظامی چه دستوری به مأمورینش داده که با اینکه مسلح هستند، نمی توانند در برابر اغتشاشگران از سلاح خود استفاده کنند؟ با کدام منطق و عقل و قانون؟ مأمور نتواند طبق قانون از خودش دفاع کند، تا زخمی یا کشته شود. رهبرانقلاب گفتند تضعیف نیروی امنیتی، تقویت دشمن است. رهبرانقلاب چند سال قبل دستوراتی به بسیج دادند. یکی از دستورات این بود که بسیج مثل ابتدای انقلاب مثل کمیته آن زمان سازماندهی شود و عمل کند. الان جای خالی این دستور احساس می شود. هر گارد و آرایشی که دشمن گرفت، مطابق آن باید آرایش بگیریم.

قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ(توبه 14). قرآن می فرماید دلهای مومنین با مبارزه و تقابل شفا پیدا می کند. با کسانیکه عناد می ورزند. حساب اینها با جوانان گمراه جداست. نوجوانان و جوانان ما کی و کجا این جنایت ها را کف خیابانها انجام می دهند؟ اینها عوامل شناخته شده دشمن هستند. باید با آنها برخود جدی مطابق قانون شود.

 

نقش نوجوانان ما در ترسیم آینده سیاسی جهان

حضرت امام در پیامی که منجر به ایجاد واقعه 13 آبان شد، گفتند بپا خیزید و اسلام را یاری کنید. رهبرانقلاب در صحبت اخیر با دانش آموزان، افق عجیبی را برای دانش آموزان ما ترسیم کردند. چقدر فرق است بین واقعیت واضح با این دروغ هایی که در قم و رسانه های گروههای سیاسی اصلاح طلب پمپاژ می شود. رهبرانقلاب گفتند نظم حاکم بر عالم دارد تغییر می کند. دشمن می دانست جمهوری اسلامی تنها قدرتی است که هژمونی آمریکا در دنیا را بهم ریخته. حیات خلوت آمریکا در آمریکای جنوبی محل تبادل کشتی های نفتی ایران شده است. میلیاردها دلار خرج می کنند تا امنیت هوایی اروپا مقابل روسیه حفظ شود؛ و امروز این امنیت و پدافند هوایی اروپا توسط پهبادهای ایرانی تهدید می شود.

رهبرانقلاب به نوجوانان گفتند قدرت از غرب به شرق عالم و غرب آسیا انتقال پیدا می کند؛ این سرزمین بوسیله تفکر مقاومت غنی شده، که این تفکر مقاومت مصدر و منشأ آن ایران است. نظام سلطه گر و سلطه پذیر دیگر معنایی ندارد. فرهنگ مقاومت در منطقه منتشر شده. این ادبیات را جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حتی جهان ایجاید کرد.

رهبرانقلاب گفتند فکر کنید برای آینده در این قدرت جهانی نقش خودتان را پیدا کنید. بعد این احمق ها در خیابانها می گویند شما شکست خوردید، کار جمهوری اسلامی تمام است. و برخی علما هم باور می کنند! رهبرانقلاب در سیزده آبان امسال راجع به قدرت جهانی ایران صحبت می کنند.

 

اهل سکوت و تماشا در جبهه طاغوت هستند

وَيُذْهِبْ غَيْظَ قُلُوبِهِمْ وَيَتُوبُ اللَّهُ عَلَى مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ(توبه 15و16). خدا شما را رها نمی کند. نگاه می کند در کدام جبهه مشغول جنگ و جهاد هستید. برخی اصلا می خواهند در هیچ جبهه ای نباشند. در هر صورت باید بجنگیم. یا باید با طاغوت بجنگیم، یا با طاغوت همراه شویم در مقابل جبهه حق. میانه نداریم. سکوت جایگاهی ندارد. برخی برای خدا جهاد می کنند، برخی هم برای طاغوت می جنگند. اهل سکوت و تماشا در جبهه طاغوت هستند. این سکوت است که به این جنایتکاران جرأت این اقدامات را می دهد.

امام باقر علیه السلام فرمود: مَنْ لَمْ يَعْرِفْ سُوءَ مَا أُوتِيَ إِلَيْنَا مِنْ ظُلْمِنَا وَ ذَهَابِ حَقِّنَا وَ مَا نُكِبْنَا بِهِ فَهُوَ شَرِيكُ مَنْ أَبَى إِلَيْنَا فِيمَا وَلَّيْنَاهُ. اگر کسی نفهمد چه ظلمی به ما ائمه شد، با ظالمین به حق ما شریک است. اسلام اینگونه است. مسلمان اجازه ندارد بی تفاوت و بی اثر زندگی کند، و به عافیت و راحتی خودش فکر کند. با سکوت برخی افراد، انسان می فهمد اینها در جبهه باطل هستند. فتنه های آخرالزمان اینگونه است؛ نفاق را رسوا می کند.

أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ(توبه 19-16). کسانیکه وسط میدان مبارزه هستند با کسانیکه سکوت اختیار کرده اند یکی نیستند. الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ يُبَشِّرُهُمْ رَبُّهُمْ بِرَحْمَةٍ مِنْهُ وَرِضْوَانٍ وَجَنَّاتٍ لَهُمْ فِيهَا نَعِيمٌ مُقِيمٌ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ(توبه 22-20). مجاهدین هم رضایت خدا را کسب می کنند، هم بهشت را می خرند. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا آبَاءَكُمْ وَإِخْوَانَكُمْ أَوْلِيَاءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمَانِ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ(توبه 23). این آیه را سر در بیوت علما نصب کنید! مراقب باشید فرزندان و اطرافیان شما، شما را بسمت تولّای کفر نکشانند.

 

کسیکه اهل مبارزه نیست، فاسق است

قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ(توبه 24). ادبیات خدا را ببینید. هر چیزی که در زندگی دارید، اگر اینها را ترجیح بدهید به جهاد و مبارزه برای خدا، منتظر عذاب الهی باشید! اینها اهل فسق هستند. خدا با کسی شوخی ندارد. نعوذ بالله خدا چقدر تندرو است! کسیکه اهل مبارزه نیست را فاسق می خواند. برخی مریدان علما می گویند صلاح این آقا فعلا سکوت است. صلاح نداریم! در جبهه مبارزه حق و باطل، وظیفه مشخص است.

لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ فِي مَوَاطِنَ كَثِيرَةٍ وَيَوْمَ حُنَيْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْكُمْ كَثْرَتُكُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنْكُمْ شَيْئًا وَضَاقَتْ عَلَيْكُمُ الْأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّيْتُمْ مُدْبِرِينَ ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَنْزَلَ جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا وَعَذَّبَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَذَلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ(توبه 25و26). خدا حضور خودش در میدان جنگ را به تصویر می کشد. می فرماید من در میدان جنگ در کنار شما حاضرم. دل شما را محکم می کنم، و دشمن را از هیبت شما می ترسانم. خدا وسط معرکه جهاد و مبارزه است. کسیکه از این میدان کناره گیری می کند، معلوم است مورد خشم و غضب خدا قرار می گیرد.

از علما سوال کنید، در میدانی که خداوند خودش حضور دارد، آیا عبدی هست که از این میدان مرخص باشد؟! یا این جبهه حق و باطل هست، یا نیست. اگر نیست، جبهه حق و باطل را به ما نشان بدهید، ما هم می رویم در آن میدان و جان می دهیم. اگر این میدان، میدان حق و باطل است، کناره گیری و سکوت و تماشا جایگاهی ندارد. نمی توانیم بگوییم این جبهه، جبهه حق و باطل نیست، و جبهه حق و باطلی هم نشان ندهیم. این یعنی ما نمی بینیم و نمی فهمیم. قیامت هم کور وارد محشر می شویم.

 

حضرت معصومه مظلوم کشته شدند؛ به فکر انتقام باشیم

امام رضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها، حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام، هر سه بزرگوار شهید شدند، و هر سه حرکتشان به سمت ایران یک حرکت جهادی بود. احمد بن موسی علیهماالسلام با خانواده اش از مدینه حرکت کرد، اما وقتی به شیراز رسید، پانزده هزار نفر با ایشان بیعت کرده بودند. برای کمک به علی بن موسی الرضا علیهماالسلام به ایران آمدند، که خبر شهادت امام رضا علیه السلام به آنها رسید. اینجا احمد بن موسی علیهماالسلام مثل شب عاشورا یارانش را جمع کرد، و با آنها اتمام حجت کرد، و بعد در جنگ با مأمورین مأمون به شهادت رسیدند. عالم یعنی احمد بن موسی علیهماالسلام. مردم هر عالمی را فریب نخورند.

عالمه یعنی فاطمه معصومه سلام الله علیها. برای یاری امامش با خانواده بسمت ایران حرکت کرد. بین راه با حمله مأمورین مأمون برادرانش به شهادت رسیدند، و خودشان هم در اثر این واقعه در شهر قم به شهادت رسیدند. و این قم در آخرالزمان کانون قدرت می شود. علم و دین در آخرالزمان از قم به همه عالم نشر پیدا می کند.

ما برای حضرت معصومه سلام الله علیها مجلس می گیریم برای ثواب، یا برای بزرگداشت و الگو گرفتن؟ حضرت معصومه سلام الله علیها به ظلم به شهادت رسید. باید فریاد این مظلوم را بلند کنیم. امام زمان ارواحنا فداه عمه شان حضرت معصومه سلام الله علیها را اینگونه زیارت می کنند: السلام علیک یا عمتی المظلومه ، لعن الله قوما هتکوا حرمتک و کسروا حصنک. خدا لعنت کند جماعتی که حرمت تو را هتک کردن و حصن تو را شکستند. حرمت این بانو شکسته شده. وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا(اسراء 33). حضرت معصومه سلام الله علیها مظلوم کشته شد؛ به فکر انتقام این خون باشیم. قبل از اینکه در زیارت قبور ائمه و اهلبیت به فکر برآورده کردن حاجات خود باشیم، باید به فکر گرفتن حق ایشان باشیم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است