چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ساعت ۱۶:۰۱

معیّت با امام نیازمند ایمان عمیق است

روز سوم محرم ۱۴۰۱: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ. نمی فرماید کسانیکه به رسول الله ایمان دارند؛ می فرماید کسانیکه با رسول الله همراه هستند. أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ. اینها نسبت به کفار معاند سرسخت، و نسبت به مومنین مهربانند. در دولتهای گذشته گفتند ما باید به امام حسن اقتدا کنیم نه امام حسین، و با اسکتبار سازش کنیم. فکر کردند مردم بین امام حسن و امام حسین تفاوت قائلند.

سومین روز مراسم عزاداری دهه اول محرم 1401 هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم دوشنبه 10 مرداد 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

واقعه عاشورا بسیاری از نیازهای بشر را پاسخگوست

استقامت در جهاد یک مسئله اساسی و کلیدی است. عده ای باید پای امر امامشان بمانند، مثل شهدای کربلا. حتی امام حسین علیه السلام وقتی شب عاشورا فرمود بروید، باز هم ماندند و کشته شدند. یک مسئله در محرم، اشک و عزا و ماتم بر سیدالشهداست، که باید هم به خوبی تعظیم شود. اما قیام اباعبدالله علیه السلام فقط به این مصیبت ها ختم نمی شود. در تمام طول سال باید قیام عاشورا را از زاویه های مختلف بررسی کنیم. این واقعه بسیاری از نیازهای بشر را پاسخگوست.

امروز امپراطوری رسانه ای غرب می خواهد به مردم القا کند که استقامت بی نتیجه است، و اوضاع درست نخواهد شد. کسانیکه ایمان ضعیفی دارند تحت تأثیر این جریان سازی ها قرار می گیرند. أَيُّهَا الأمَّةُ الَّتِي خُدِعَتْ فَانْخَدَعَتْ. روز اول هم مردم را فریب دادند. این همه آیات در فضیلت مجاهدین و مبارزین پای رکاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نازل شده. وجود اقدس پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله هم سالها در میان این مردم زندگی کردند. اما همین مردم هم فریب خوردند. نزول جبرائیل و وحی الهی را می دیدند، بازهم فریب خورند.

امروز ما دچار مسائلی از قِبَل شیاطین جنی و انسی هستیم، که تا به حال سابقه نداشته. شیاطین جنی و انسی امروز قدرتمندتر از گذشته هستند. بسیاری از مشکلات خانواده ها و فرزندان بخاطر همین نقشه ها و شیطنت های شیاطین در زندگی هاست. وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ(آل عمران 178). پلیدی شیاطین روز به روز رو به افزایش است.

 

معیّت با امام ایمان عمیق می خواهد

فرزندان ما در آینده به مراتب نیاز به ایمان و معنویت بیشتری نسبت به امروز ما دارند. هرچه جلوتر می رویم جرائم و فتنه های شیاطین سنگین تر می شود. دشمنیِ دشمن را باید بشناسیم، و راههای مقابله با آن را پیدا کنیم. ابالفضل العباس علیه السلام عمیق نگاه می کرد، که شب عاشورا در بزنگاه یک جمله گفت و تردید را از دل عاشورایی ها خارج کرد. اگر بناست پای امر امامی بایستیم که مأموریت جهانی دارد: یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا، این نیازمند ایمانی قوی است. همراه امام بودن ایمان عمیق می خواهد. مبارزه در معیّت امام نیازمند ایمان عمیق است. خیلی ها در حوزه های مختلف در مبارزه کم آورند؛ چه در حوزه نظامی، چه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...  شدتی که امام حسین علیه السلام در مبارزه داشت، بخاطر عقبه ایمان به خدا بود.

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ. نمی فرماید کسانیکه به رسول الله صلی الله علیه و آله ایمان دارند؛ می فرماید کسانیکه با رسول الله صلی الله علیه و آله همراه هستند. أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ(فتح 29). اینها نسبت به کفار معاند سرسخت هستند، و نسبت به مومنین مهربانند. در طول انقلاب چقدر جریانات و اشخاص دریافتشان این بود که باید از شدت و غلظت استکبارستیزی کم کنید. در دولت های گذشته گفتند ما باید به امام حسن علیه السلام اقتدا کنیم، نه امام حسین علیه السلام. فکر کردند مردم بین امام حسن و امام حسین علیهماالسلام تفاوت قائلند. گفتند امروز روز گفتگوست، دیروز روز مقابله بود. اصل مبارزه متعلق به همه زمانهاست. أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ.  پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود مهدی من به سنت من قیام می کند. سنت من شمشیر و مبارزه است.

 

کسانیکه دنبال جدایی مردم از ولایت هستند، چه دشمنی با مردم دارند؟!

رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ. بعد از سیل و زلزله های اخیر، و همین ماجرای کرونا، حال و هوای مردم کشور را ببینید. فقط بسیج و سپاه چهل هزار گروه جهادی مردمی ثبت شده دارد. از این تعداد، ده هزار گروه هم که فعال باشند، خیلی حرکت باعظمتی است. معیّت با امام باعث می شود مردم نسبت به همدیگر محبت پیدا کنند. یکی از شیرین ترین لحظات رزمندگان دفاع مقدس، بخش انس و الفت و مهربانی و ایثار رزمندگان برای همدیگر بود. فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا(آل عمران 103). وقتی نعمت ولایت آمد، مهربانی و الفت همراه خواهد داشت. معیّت با امام، جامعه یکپارچه ایجاد می کند. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود کار را به علی علیه السلام بسپارید، ببینید چطور جامعه را مدیریت می کند؛ شتر خلافت را بگونه ای به مقصد می رساند که ذره ای آسیب و اذیت نبیند، و کار هم زمین نماند.

کسانیکه امروز بر طبل جدایی مردم از امامت و ولایت می کوبند، چه دشمنی با مردم دارند؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود إِنَّ فِي سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ. چهل سال از انقلاب گذشته، چیزهایی به دست آورده ایم که قابل قیمت گذاری نیست. یکی از برکات بودنِ با امام، همین انس و الفت و مهربانی است. اگر در طول انقلاب هیچ کاری صورت نگرفته بود، آبادانی ها نبود، رشد علمی و پزشکی و هسته ای و نانو نبود، این عزت و اقتدار سیاسی در دنیا نبود، شرافت و غیرت در این سرزمین زنده نشده بود، همین یک برکت کافی بود برای اینکه مردم به هیچ قیمتی پیوندشان را ولایت را از دست ندهند. این الفت و مهربانی بین مسلمین قیمت ندارد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است