یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ساعت ۰۵:۴۹

مقاومت فلسطین در خط مقدم مبارزه؛ انقلابی های ما سرگرم مسائل حاشیه ای

جلسه بیست و هفتم ماه رمضان ۱۴۰۱: رهبرانقلاب به مبارزین فلسطینی گفتند «امروز تنها مجموعه ای که با ترورسیم بین الملل مبارزه می کند جریان مقاومت است. شما پیشران هستید». مبارزه با تروریسم بین الملل مهمتر است یا خرید سیسمونی؟! «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا. اینها مومنین حقیقی هستند. سَلَامٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ». جوانان ما کسب رضایت ولی را از جوانان مقاومت یاد بگیرند!

همزمان با روز جهانی قدس جلسه بیست و هفتم از محافل ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) جمعه 9 اردیبهشت 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) قم برگزار شد.

اگر گروههای مقاومت نبودند، ما باید مستقیم با اسراییل و آمریکا درگیر می شدیم

امروز روز قدس بود. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ(اعراف 43). امروز واقعا حماسه عظیمی در سرتاسر کشور بپا شد. علیرغم تمام شیطنت های داخلی و مشکلاتی که هست، اما خدای متعال دلهای مردم را هدایت کرد. تبلیغات خاصی هم انجام نشده بود. عموما اطلاع رسانی های صدا و سیما بود. اما بحمدالله مردم حضور خوب و قابل قبولی داشتند. حضرت امام رحمت الله علیه واقعا یک کار ماندگار از خود بجای گذاشتند. البته امروزه هر روز ما روز قدس است. شرایط قدس و فلسطین بگونه است که هر روز باید به مسئله قدس و فلسطین توجه ویژه ای داشته باشیم. روز قدس امسال همانطور که رهبرانقلاب گفتند روز قدس متفاوتی بود. مردم هم حضور کم نظیری داشتند. این حضور هم باعث دلگرمی است، و هم دشمنان و منافقین را به وحشت می اندازد.

هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَعَ إِيمَانِهِمْ(فتح 4). خدای متعال در میدان جنگ قلب مومنین و رزمندگان را آرام می کند. سیطره رژیم اشغالگر قدس به 74 سال رسیده. برخی در داخل می خواهند به مردم ما القا کنند که حکومت دینی نمی خواهیم. ما چهل سال است حکومت اسلامی تشکیل داده ایم؛ مشکلات ما قابل مقایسه با مشکلات مردم فلسطین هم نیست. مردم فلسطین 74 سال است در خفقان و ظلم و ستم مبارزه می کنند. وقتی تحرک و روحیه گروههای مقاومت فلسطینی را می بینیم، گویا تازه مبارزه و انتفاضه را آغاز کرده اند. رهبرانقلاب سال گذشته به گروههای فلسطینی دستور به حرکت و مبارزه دادند؛ امسال از تحرکات و مبارزات گروههای فلسطینی ابراز خوشنودی و رضایت کردند. چه چیزی از این بالاتر که نایب امام زمان ارواحنا فداه از شما راضی باشد؟

کل فلسطین به صحنه مقاومت و مبارزه تبدیل شده. امروزه «تداوم مبارزه» گفتمان غالب در فلسطین است. هیچ گروهی در فلسطین امروز به معامله و سازش فکر هم نمی کند. کسی به معامله قرن بهایی نمی دهد. تمام طرح های اسراییل برای نابودی مقاومت و انتفاضه و نجات اسراییل با شکست مواجه شده. گروههای مقاومت امروز دشمن اصلی ما را مشغول خودشان کرده اند. اگر این گروههای مقاومت نبودند، ما باید مستقیم با اسراییل و آمریکا درگیر می شدیم. چون دشمن اصلی اسراییل جمهوری اسلامی ایران است. ما بودیم که گفتم اسراییل غده سرطانی است و باید حذف شود.

رهبرانقلاب امروز گفتند واقعا رژیم صهیونیستی دچار جنون شده! به استیصال رسیده. صحبتهای امروز رهبرانقلاب با جوانان فلسطینی، کاش تبدیل گفتمان جوانان ما می شد. جوانان ما باید بدانند چه اتفاقاتی در منطقه در حال رخ دادن است. جوانان ما باید نسبت به مسائل منطقه توجیه شوند.

 

جریانهای انقلابی تا کی می خواهند انقدر با رهبر جامعه فاصله داشته باشند؟!

در ماجرای سفر خارجی خانواده یکی از مسئولین و خرید سیسمونی برخی عقده ای ها فرصت تسویه حساب پیدا کردند. هیچکس به مسئله فلسطین و مسجدالاقصی آنچنان که باید دامن نمی زند و نمی پردازد، اما یک مسئله جزئی آن هم بصورت مشکوک این همه پرداخته می شود. اولویتها را باید تشخیص دهیم. جریانهای انقلابی باید از آرمانهای انقلاب دفاع کند. رهبرانقلاب در دیدار با  دانشجویان حتی یک جمله هم راجع به این موضوع صحبت نکردند؛ چون اولویتی ندارد. چند درصد دانشجویانی که با رهبرانقلاب صحبت کردند، به دغدغه های اصلی کشور و دانشگاه پرداختند؟ اکثر نقدهایشان به مجلس و دولت بود. اما رهبرانقلاب را ببینید، عمده صحبت هایشان در رابطه با مسائل دانشگاه و دانشجویان بود. یعنی شما ابتدا به خودتان بپردازید. گفتند اکثر مسئولانی که از آنها نقد می کنید، مثل شما سالهای قبل در همین دانشگاهها درس می خواندند و بعد وارد عرصه مسئولیت شدند. جریان به اصطلاح انقلابی تا کی می خواهند انقدر با رهبر جامعه فاصله داشته باشند؟!

اصلا که گفته بود دو سال دانشگاهها و فعالیتهای دانشجویی به بهانه کرونا تعطیل شود؟رهبرانقلاب در ده دقیقه جواب همه سوالات دانشجویان را دادند، بعد باقی زمان صحبتشان را اختصاص به مسائل و مشکلات دانشگاهها و دانشجویان دادند. یعنی دانشگاه و دانشجوها ابتدا باید به خودشان بپردازند. برخی نهادهای دانشگاهی حتی در مسائل مختلف در طول این دو سال یک بیانیه هم ندادند! بعد از دو سال تعطیلی فعالیتها، با اعتماد به نفس بالا به دیدار رهبرانقلاب رفتند و اکثرا هم مطالبه داشتند. شما قبل از مطالبه، باید گزارش بدهید. گزارش فعالیتهای گذشته را. بعد از این دیدار با دانشجویان، رهبرانقلاب روز قدس با جوانان مقاومت صحبت کردند. لحن این صحبت کجا، و لحن و ادبیات و محتوای صحبتهایشان با دانشجویان ما کجا! انسان واقعا به جوانان فلسطینی غبطه می خورد.

اکثر رسانه های خارجی و حتی داخلی، این همه ظلم و جنایت به مردم منطقه و فلسطین در طول این سالیان را فریاد نزدند، اما در جنگ اوکراین فریادشان بلند شد. هنوز هم خیلی جوانان تحلیل درستی از جنگ اوکراین ندارند. حکمرانی دنیا در حال تغییر است. عرصه دو قطبی و تک قطبی در دنیا به پایان رسیده. رهبرانقلاب گفتند کشور ما و همه کشورهای اسلامی باید منافعشان را در این نظم نوین جهانی تأمین کنند. باید فعالانه وارد این میدان شویم. داستان جنگ دو کشور نیست.

 

مقاومت فلسطین در خط مقدم مبارزه؛ انقلابی های ما سرگرم مسائل حاشیه ای

رهبرانقلاب به نکته خیلی مهمی اشاره کردند. گفتند امروز تنها مجموعه ای که با ترورسیم بین الملل مبارزه می کند جریان مقاومت است. نه تنها با تروریسم بین الملل مبارزه می کنند، بلکه عراق و سوریه را از شکم تروریسم بین الملل و داعش بیرون آورد. یمن را به جایگاهی رساند که امروز عربستانی ها اظهار عجز علنی کنند. رهبرانقلاب خطاب به مبارزین فلسطینی گفتند امروز شما جوانانی هستید که پیشرانید. اهمیت مبارزه با تروریسم بین الملل بالاتر است، یا قضیه سیسمونی خرید خانواده یک مسئول؟! جوانان و انقلابی های ما کجایند؟! یا یک زن بهایی که وضعیتش مشخص است. بعد رهبرانقلاب این آیه را تلاوت کردند: إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا(حج 38). اینها مومنین حقیقی هستند. جوانان و انقلابی های ما به خود بیایند.

مسائل داخلی ما مهم است، اما ای کاش در صحبتهای رهبرانقلاب از مأموریتهای منطقه ای و بین المللی ما هم صحبت می شد. بیست سال پیش رهبرانقلاب گفتند اگر اتفاقی نسبت به جوانان و گروههای فلسطینی بیفتد، جوانان ما در کشور باید فریاد بزنند و نسبت به آن اتفاق موضع بگیرند. الان مقاومت فلسطنی جبهه مبارزه حق و باطل را اداره می کند، جوانان داخلی و انقلابی و هیئت ها و دانشگاههای ما موضع و نقششان چیست؟ دو سال است به بهانه کرونا کرکره را پایین کشیده ایم! صحبتهای امروز رهبرانقلاب تاریخی بود. حتی مبارزه ما با داعش، قطعه ای از پازلی بود که در مسیر این مبارزه شکل گرفت. جوانان ما هم اگر مثل جوانان مقاومت اولویتهایشان را اولویتهای رهبرانقلاب قرار دهند، همین گونه مورد خطاب و تحسین رهبرانقلاب قرار می گیرند. بجای اینکه بخواهیم ولایت را اداره کنیم، توسط ولایت اداره شویم!

رضایت قلبی رهبرانقلاب از نیروهای مقاومت بزرگترین نعمت الهی است. سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ(رعد 24). این سلام خطاب به چه کسانی است؟ لَهُ دَعْوَةُ الْحَقِّ وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لَا يَسْتَجِيبُونَ لَهُمْ بِشَيْءٍ إِلَّا كَبَاسِطِ كَفَّيْهِ إِلَى الْمَاءِ لِيَبْلُغَ فَاهُ وَمَا هُوَ بِبَالِغِهِ وَمَا دُعَاءُ الْكَافِرِينَ إِلَّا فِي ضَلَالٍ وَلِلَّهِ يَسْجُدُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَظِلَالُهُمْ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ   قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ قُلِ اللَّهُ قُلْ أَفَاتَّخَذْتُمْ مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ لَا يَمْلِكُونَ لِأَنْفُسِهِمْ نَفْعًا وَلَا ضَرًّا قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمَى وَالْبَصِيرُ أَمْ هَلْ تَسْتَوِي الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ أَمْ جَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ خَلَقُوا كَخَلْقِهِ فَتَشَابَهَ الْخَلْقُ عَلَيْهِمْ قُلِ اللَّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ  أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ(رعد 17-14). لِلَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمُ الْحُسْنَى. کسیکه خدا را خوب اجابت کند، مخاطب سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ است. لِلَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمُ الْحُسْنَى وَالَّذِينَ لَمْ يَسْتَجِيبُوا لَهُ لَوْ أَنَّ لَهُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا وَمِثْلَهُ مَعَهُ لَافْتَدَوْا بِهِ أُولَئِكَ لَهُمْ سُوءُ الْحِسَابِ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ(18). کسیکه فرمان ولایت را اجابت نکند، جایگاهش جهنم است. أَفَمَنْ يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَى إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ(19). کسیکه حق را می شناسد و از امام اطاعت می کند، مانند کسی نیست که از ولی اطاعت نمی کند و کور است.  الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَلَا يَنْقُضُونَ الْمِيثَاقَ(20). کسانیکه به عهدشان وفا کردند. وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ(21). کسانیکه به آنچه خدا از آنها خواسته بود وصل شدند.

 

انقلابیهای ما کسب رضایتِ ولی را از جوانان مقاومت بیاموزند!

آخرین جمله رهبرانقلاب خطاب به گروههای مقاومت، ادامه حضور در میدان عزت و کرامت بود. زمزمه ی «نمی توانیم و نمی خواهیم و صلح و مذاکره» از جبهه مقاومت شنیده نمی شود. حزب اللهی های ما کسب رضایت ولی را از جوانان مقاومت یاد بگیرند! وَالَّذِينَ صَبَرُوا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ. کسانیکه بخاطر خدا صبر می کنند. بخاطر خواست خدا در راه اطاعت از ولی خدا صبر کنیم. وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولَئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ(22). بهشت برای اینهاست. جبهه مقاومت چه جایزه ای گرفت از دست نایب امام زمان ارواحنا فداه. جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ وَالْمَلَائِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِمْ مِنْ كُلِّ بَابٍ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ(24و23). این سلام مختص کسانی است که در این آیات وصف آنها شده. رهبرانقلاب به جوانان ما گفتند با جوانان مقاومت ارتباط برقرار کنید.

در داخل، جوانان ما با مشکل تغییر هویت و آرمان زدایی مواجهند. جوانان مقاومت درگیر مبارزه در خط اول جهاد با دشمن اسلام هستند. این است که رهبرانقلاب خطاب به جوانان مقاومت گفتند شما در این مبارزه پیشران هستید. ما عقبیم!

این نگرانی که امروز ما در داخل داریم، در جبهه مقاومت وجود ندارد. انقلابی های پرمدعای داخلی، از رزمندگان مقاومت یاد بگیرید! ما قدر این رهبر را نمی دانیم، اما هستند کسانیکه قدر این امام و فرمانده میدان را می دانند. فرمان اول جهاد را رهبرانقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به ما دادند. کجای این مبارزه ایم؟ چندسال از این دستور گذشته. چرا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ شامل حال ما نشده؟ کرونا آمد، همه چیز را تعطیل کردیم. نیروهای مقاومت کرونا نداشتند؟

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است