دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ساعت ۰۳:۵۳

خون شهدای روحانی مشهد باید پایه های حرکتهای جهادی را محکم تر کند

جلسه سوم ماه رمضان ۱۴۰۱: خون این شهید روحانی در صحن مطهر رضوی باید پایه های جهاد تبیین را محکم کند. اعتقادات مردم را نسبت به حق و اهل حق و روحانیت مجاهد و انقلابی بیشتر کند. حرکت جهادی و انقلابی را بیشتر تثبیت کند. اگر این نباشد، خون این شهدا پایمال شده. نباید نسبت به ریخته شدن خون این شهدای غریب سکوت کرد. حق این شهدا باید مطالبه شود.

جلسه سوم از محافل ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) سه شنبه 16 فروردین 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) برگزار شد.

آرامش، نتیجه امید

رهبرانقلاب در سالهای اخیر، یکی از عواملی که باعث ایجاد امید در جامعه میشود را تقوای الهی معرفی کرده اند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود یک چهارم قرآن مربوط به احکام شریعت است. اولین مرحله، پاک شدن مال است. اگر مومن مالش را پاک نکند، کارش سخت میشود. بعد از آیاتی که در اواخر سوره مبارکه بقره در مورد احکام الهی است، آیه آمن الرسول است: آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ. رسول و مومنین به آنچه خداوند نازل فرموده ایمان دارند. كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا. مومنین عرضه می دارندخدایا ما دستورات تو را شنیدیم و اطاعت میکنیم. شنیدن فقط کافی نیست؛ باید به دستورات الهی عمل کرد. غُفْرَانَكَ رَبَّنَا . بعد طلب بخشش میکنند. بعد از شنیدن و عمل کردن احکام، طلب بخشش می کنیم. بدون رعایت دستورات الهی، طلب عفو و بخشش معنا ندارد. وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ(بقره 285). بازگشت بسوی توست.

هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ(فتح 4). وقتی دستورات الهی در جامعه پیاده شود، امید افزایش پیدا می کند، و نتیجه این امید، آرامش است. وقتی ایمان مردم در اثر انجام دستورات الهی افزایش یافت، آرامش هم حاکم میشود. لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ. وسع ما در بیان و اجرای احکام الهی در نظر گرفته شده. احکام الهی قابل اجرا هستند؛ در حد توان ما هستند. احکام معاملات قابل اجراست. مرجع خودخوانده می گوید اسلام برای اقتصاد جوامع برنامه ای ندارد! پس این احکامی که در قرآن هست چیست؟ احکام ربا و معاملات. اسلام فقط دین معنویت است؟ معنویت چیست؟ باید مال شما پاک شود، تا شما مومن باشید؛ بعد به فکر معنویت هم باشید.

رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا. خدایا اگر خطایی از ما دیدی ببخش. مثل گذشتگان ما را مواخذه مکن. رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ. آنچه در توان و تحمل ما نیست بر ما تحمیل مکن. این آیات یک دعای معمولی نیستند. یک مناجات شخصی با خدا نیست. بحث امت اسلامی است. وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ(بقره ٢٨٦). بر ما رحم کن و ما را بر قوم کفار پیروز فرما. اگر اسلام دین معنویت صرف است، چکار دارد با کافرین؟

 

استانداری مشهد باید پاسخگوی قتل روحانیون باشد

شهید حجت الاسلام اصلانی که در صحن حرم امام رضا به شهادت رسید، مسئول امور مساجد حاشیه مشهد بود. وضعیت حاشیه مشهد قابل تأمل است. وهابیت بشدت مشغول کار است در این مناطق. نیاز به رسیدگی و توجه ویژه دارد. الحمدلله گروههای جهادی خوبی در مناطق حاشیه ای مشهد فعال شده اند در سالهای اخیر. شخص ضارب از اهالی همان حاشیه مشهد است. اگر در این مناطق شروع کنید به محرومیت زدایی، شبکه متصل به دشمنان و معاندین و وهابیت که فعالانه در منطقه کار میکنند، ناراحت و عصبانی میشوند. روحانی با روحانی فرق میکند. کسیکه فعالانه کار میکند، با کسیکه فقط نماز میخواند و در کلاس درس شرکت میکند فرق میکند. این شهید بزرگوار علاوه بر رسیدگی به امور مساجد حاشیه شهر مشهد، فعالانه فعالیتهای جهادی و تبلیغی انجام میدادند.

استاندار مشهد گفته این اتفاق افتاده، و یکی از این روحانیون از بین رفته! از بین رفته یعنی چه؟! شما هنوز نفهمیده اید این روحانی چه کسی است؟ مسئول تأمین امنیت این روحانیون وظیفه شماست. شما نباید به مردم خبر بدهید؛ شما باید جوابگو باشید. این روحانیون چه کسانی بودند، و چرا مورد ضرب و جرح و قتل قرار گرفتند؟ شورای تأمین که زیر نظر استانداری است باید پاسخگو باشد. مسئله امنیت جدی است. از همین الان در شبکه های اجتماعی شروع کرده اند که شخص ضارب حال و وضع عادی نداشته، و این روحانیون هم تصادفی مورد قتل و جرح قرار گرفته اند.

فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ. آیات قبل در مورد احکام مالی و اقتصادی بود؛ چطور شد بحث از کفار پیش آمد؟ این یعنی تبیین. دشمن اجازه فعالیت به شما نمیدهد. برای اقتصاد شما برنامه دارد. دشمن حواسش جمع است. برای نوشابه ما هم برنامه ریزی دارد. دشمن برای مخلوط کردن مال ما به حرام برنامه دارد. یک نفر در مناطق حاشیه ای شهر مشهد را شستشوی فکری و عقیدتی میدهد، وسط حرم امام رضا علیه السلام سه روحانی را مورد ضرب و جرح قرار دهد. حرمت حرم را هم می شکند. امنیت حرم را هم زیر سوال می برد. فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ. در همه میدانها باید بر کفار غلبه پیدا کنیم. جنگ امروز یک جنگ چند جانبه و بلکه همه جانبه است. در همه حوزه ها جنگ است. امروز آمریکا میگویید هرکس به ایران کمک کند هم تروریست است.

 

انتقام خون شهدای روحانیت باید گرفته شود

الم اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ(آل عمران 1و2). خداوند خیلی بر تکرار کلمه «الله» اصرار دارد در قرآن. می فرماید الله حی است، الله قیوم است، هیچ خدایی جز الله نیست. نَزَّلَ عَلَیْکَ ٱلْکِتَبَ بِٱلْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنزَلَ ٱلتَّوْرَىهَ وَٱلْإِنجِیلَ مِن قَبْلُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَأَنزَلَ ٱلْفُرْقَانَ. دستورات قرآن به حق نازل شده و باید در جامعه عملیاتی شود. احکام و دستورات الهی همیشه و در هر جا لازم الاجراست.

إنَّ ٱلَّذِینَ کَفَرُوا بِـَایَتِ ٱللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَٱللَّهُ عَزِیزٌ ذُو ٱنتِقَامٍ . میفرماید من عزیز و انتقام گیر هستم، از کسانیکه آیات قرآن را به حق ندانند. کسانیکه به آیات خدا کافرند، خدا از آنها انتقام میگیرد. کافر بودن به آیات الهی جرم است. یکی از آیات خدا، امامت و ولایت است. فعالیت وهابیت را در همین مشهد و قم جدی بگیریم. باید انقدر جرأت پیدا کنند که وسط حرم روحانیون ما را به قتل برسانند؟ باید با اینها برخورد کرد. حوزه علمیه، خود طلاب و روحانیون، مومنین و مردم باید انتقام روحانیون شهید امروز را بگیرند.

حضرت حمزه سران قبائل مکه را مقابل خانه کعبه جمع کرد، شکمبه شتر را به صورت آنها مالید، و با شمشیر برهنه آنها را تهدید به انتقام کرد. این روحیات بود که حضرت حمزه را حمزه سیدالشهدا کرد. امیرالمومنین علیه السلام فرمود اگر یک نفر مثل حمزه داشتم، نمی گذاشتم حق مرا بگیرند. حضرت حمزه کسی است که کنار اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله، باید بگویی اشهد ان حمزه اسد الله و اسد رسوله. شهادت به مقام حضرت حمزه، شرط ایمان مومنین است. حمزه ملاک و میزان است.

 

خون شهدای روحانی مشهد باید پایه های حرکتهای جهادی را محکم تر کند

إِنَّ ٱللَّهَ لَا یَخْفَی عَلَیْهِ شَىْءٌ فِى ٱلْأَرْضِ وَلَا فِى ٱلسَّمَاءِ(آل عمران 5). چیزی از دید خدای متعال مخفی نیست. هُوَ ٱلَّذِى یُصَوِّرُکُمْ فِى ٱلْأَرْحَامِ کَیْفَ یَشَاء لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ ٱلْعَزِیزُ ٱلْحَکِیمُ(آل  عمران 6). از قبل از تولد شما زیر نظر خدا بوده اید؛ خداوندی که عزیز و حکیم است. هُوَ ٱلَّذِى أَنزَلَ عَلَیْکَ ٱلْکِتَبَ مِنْهُ ءَایَتٌ مُّحْکَمَتٌ هُنَّ أُمُّ ٱلْکِتَبِ وَأُخَرُ مُتَشَبِهَتٌ فَأَمَّا ٱلَّذِینَ فِى قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَبَهَ مِنْهُ ٱبْتِغَاءَ ٱلْفِتْنَهِ وَٱبْتِغَاءَ تَأْوِیلِهِۦ وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُۥٓ إِلَّا ٱللَّهُ وَٱلرَّسِخُونَ فِى ٱلْعِلْمِ. تأویل قرآن را جز خداوند و راسخین در علم یعنی ائمه هدی علیهم السلام نمی دانند. رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَهً إِنَّکَ أَنتَ ٱلْوَهَّابُ. این آیه مورد سفارش امام زمان ارواحنا فداه است، چون خطر تردید نسبت به ائمه در آخرالزمان زیاد است. شیعه مردد کم نداریم. یَقُولُونَ ءَامَنَّا بِهِۦ کُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا. فضای مجازی را ببینید، چقدر تردید نسبت به احکام دین و قرآن زیاد است. ویژگی ائمه و راسخین در علم این است که هرآنچه در قرآن کریم نازل شده به آن ایمان دارند. وَمَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُوا ٱلْأَلْبَبِ. فقط افراد آگاه و فهمیده از آیات قرآن متنبه و آگاه می شوند.

اگر قرار بود هرکسی تأویل و تفسیر قرآن را انجام دهد، هرکسی برداشت خودش را از آیات قرآن بیان میکرد. مگر روحانی در سازمان ملل نگفت خداوند در قرآن صلح طلب ها را یاری میکند! و این آیه را انتخاب کرد: «وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه(حج 40). گفت منظور خدا این است شما با کفار و مشرکین مصالحه کنید، من شما را یاری می کنم. هرکسی راه میرسد، قرآن را تفسیر و تأویل میکند. اتفاقا این آیه وقتی نازل شد که خداوند اولین دستور جهاد را به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله داد. آیه جهاد را برای صلح بکار می برد!

خون این شهید روحانی در صحن مطهر رضوی باید پایه های جهاد تبیین را محکم کند. اعتقادات مردم را نسبت به حق و اهل حق بیشتر کند. حرکت جهادی و انقلابی را بیشتر تثبیت کند. اگر این نباشد، خون این شهدا پایمال شده. نباید نسبت به ریخته شدن خون این شهدای غریب سکوت کرد. حق این شهدا باید مطالبه شود. با کسانیکه این عملیات را طراحی کردند باید برخورد کرد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است