دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ساعت ۰۰:۴۹

مثل زینب کبری باید با منافقین زمان درگیر شویم

شهادت حضرت زینب - 29 بهمن 1400: حضرت زینب بهترین الگوی جهاد تبیین هستند. جهاد تبیین یعنی مقابل دشمن محکم بایستیم و مردم را هم بیدار کنیم. منافقین امروز را بشناسیم. اگر تا قیامت برای زینب کبری سینه بزنیم، اما همانند او با منافقین زمانمان درگیر نشویم، ارزشی ندارد! زینب کبری رهرو می خواهد؛ گریه کنی که رهرو او باشد.

مراسم بزرگداشت شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها دختر امیرالمومنین علیه ‌السلام در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 29 بهمن ماه1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

دشمنی دشمن با ما همیشگی است، لذا مبارزه هم همیشه ادامه دارد

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ(احزاب 23و24) . از مصادیق عینی این آیه کریمه، حضرت زینب سلام الله علیها هستند. این آیه نگاه خدای متعال نسبت به مومنینی است که اهل جهاد و مبارزه هستند؛ که این گروه در مقابل منافقین قرار دارند. تقابل بین مجاهدین و انقلابی ها، و منافقین. این تقابل درون جامعه اسلامی است، نه بین مومنین و کفار و مشرکین. مسلمانان دو دسته هستند؛ عده ای صادقانه پای عهدشان با خدا ایستاده اند. مشرکین و کفار که از دایره این امر و عهد با خدا خارج هستند. گروه مقابل مومنین در این آیه منافقین هستند، که پای عهدشان با خدا نمی ایستند. عهدی که با خدا بسته اند که از مبارزه و جهاد خسته نشوند. لَا يُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ(احزاب 15). از مبارزه منصرف نشوند؛ پشت به دشمن نکنند. رهبرانقلاب در سخنان اخیرشان بحث استمرار را مطرح کردند.

در این آیه ویژگیهایی برای مومنین مطرح شده، که در وجود اقدس حضرت زینب کبری سلام الله علیها به وضوح دیده می شود. یک ویژگی صدق است: صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ. یعنی ایستادن پای عهد خدا در مبارزه همیشگی با کفار. دشمن که هیچگاه دست از دشمنی برنمیدارد: لَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ(بقره 217). دشمنی دشمن با ما همیشگی است، لذا مبارزه و جهاد هم همیشه ادامه دارد. و مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً. این مبارزه و جهاد مومنین تغییرپذیر نیست؛ همیشه و در همه حال ادامه دارد.

برخی هیئت های مطرح، برای توصیف حضرت زینب سلام الله علیها این شعار را انتخاب کرده اند: «بانوی غم ها». بانوی غم ها یعنی چه؟! اگر به معنی این عبارت توجه کنیم، متوجه می شویم که این توهین به حضرت زینب سلام الله علیهاست. از سر جهالت و بی معرفتی. همین هیئت در صداوسیما برنامه مفصل می گذارد برای تبیین مبانی هیئت برای مردم! اینها خودشان به معرفت درست و کافی نرسیده اند، چطور می خواهند دیگران را به این مسیر هدایت کنند؟! معنای بانوی غم با ام المصائب متفاوت است.

 

بالاترین جهاد را زینب کبری انجام داد

شما سر سوزنی تغییر و تبدیل را در روش مبارزه حضرت زینب سلام الله علیها نمی بینید. جهادی که زینب کبری سلام الله علیها انجام داد، به مراتب از جهاد با شمشیر بالاتر بود. إنّ أفضَلَ الجِهادِ كَلِمَةُ حقٍّ عندَ سُلطانٍ جائرٍ. دفاع از حق مقابل حاکم مستکبر بالاترین جهاد است. حضرت زهرا سلام الله علیها در بدو تولد زینب کبری سلام الله علیها فرمود: کأنی یا إبنتی أنظر إلیک أنت تدافعین عن الحق المهضوم بمنطق فصیح و لسان عربی مبین. من می بینیم تو زمانی از حق دفاع می کنی که حق در جامعه کاملا از بین رفته. حضرت زینب سلام الله علیها در اثر صدمات اسارت انقدر ناتوان شده بودند، نمازشان را نشسته می خواندند؛ اما دست از تبیین و مبارزه برنداشتند.

عبیدالله ملعون به حضرت زینب سلام الله علیها گفت: اَلْحَمْدُ للَّهِ‏ِ الَّذي فَضَحَکُم وَ قَتَلَکُم وَ اَکْذَبَ اُحْدُوثَتَکُم. حضرت زینب سلام الله علیها بدون ذره ای ضعف و سستی، و با بیانی محکم و فصیح فرمود: اَلْحَمدُللَّهِ الَّذي اَکْرَمَنا بِنَبِيِّهِ مُحَمَّد وَ طَهَّرنَا مِنَ الرِّجْسِ تَطْهيراً. خدا ما را بواسطه پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بزرگ داشت، و ما را پاک و پاکیزه قرار داد. واِنَّما يَفْتَضِحُ الفاسِقُ وَ يَکذِبُ الفاجِرُ، وَ هُوَ غَيْرُنا. خداوند فاسق و فاجر را مفتضح کرد، و ما اینگونه نیستیم. عبیدالله گفت: کَيْفَ رَأَيتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخيکِ وَ اَهْلِ بَيْتِکِ؟ کاری که خدا با شما کرد را چطور دیدی؟ حضرت فرمود: ما رَأَيتُ اِلاّ جَميلاً. من کار خدا را با اهلبیتم جز زیبایی ندیدم. نه اینکه این ظلم و جنایتها زیبا بود. اشتباه نکنیم. جنابات یزید و یزیدیان محکوم بوده و هست.

هؤُلاءِ قَوْمٌ کَتَبَ اللَّهُ عَلَيْهِمُ الْقَتْلَ فَبرَزُوا اِلي‏ مَضاجِعِهِمْ. فرمود شهادت برای مردان ما نوشته شده بود. وَ سَيَجْمَعُ اللَّهُ بَيْنَکَ وَ بَيْنَهُم. اما حساب تو جداست. فَتُحاجُّ وَ تُخاصَم. آنجاست که حساب پس خواهی داد، و خداوند مقابل تو خواهد ایستاد. فَانْظُر لِمَنْ يَکُونَ الفَلْجُ. وقتی مقابل خدا قرار گرفتی و با خشم خدا مقابله شدی، ببین چگونه افلیج خواهی شد! زینب کبری سلام الله علیها مقابل یزید هم با صلابت و فصاحت فرمود: أَلا بِئْسَ ما قَدَّمَتْ لَکُمْ اَنْفُسُکُمْ أَن سَخِطَ اللَّهُ عَلَيْکُم وَ فِي العَذابِ أَنْتُمْ خالِدُونَ. شما در جهنم خالد برای همیشه خواهید بود. راهی برای توبه و بخشش شما وجود ندارد. شما بدترین کار را انجام دادید.

 

زینب کبری، بزرگترین الگوی جهاد تبیین

بَلْ ساءَ ما قَدَّمْتُم لِاَ نْفُسِکُم وَ ساءَ ما تَزِروُن‏ لِيَوْمِ بَعْثِکم. فَتَعْساً تَعْساً! وَ نَکْساً نَکْساً!، لَقَد خابَ السَّعْيُ، وَ تَبَّتِ الاَيْدي، وَ خَسِرَتِ الصَّفْقَة، وَ بُؤْتُم بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ. فرمود خداوند شما را بدبخت و خوار و ذلیل کرد. گویا زینب سلام الله علیها حاکم است و یزید و یزیدیان اسیر او! به چنین کسی می گویند بانوی غم ها!؟ این همان ادبیات است که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود أنت تدافعین عن الحق المهضوم بمنطق فصیح و لسان عربی مبین. زنهای ما خیلی باید روی خطبه های حضرت زهرا و زینب کبری سلام الله علیهما کار کنند. ما در جهاد تبیین به چنین ادبیات و ایمان و استحکامی نیاز داریم. عالی ترین دانشگاه جهاد تبیین، خطبه های این دو بانوی بزرگوار است.

راز این استحکام و ایمان و صلابت حضرت زینب سلام الله علیها را فقط در رابطه او با خدا باید یافت. خدای متعال انقدر در وجود حضرت زینب سلام الله علیها محبوب است، که عشق زینب سلام الله علیها به اباعبدالله علیه السلام هم تحت تأثیر این محبت قرار می گیرد. غروب عاشورا بدن پاره پاره اباعبدالله علیه السلام را روی دست گرفت، و عرضه داشت خدایا این قربانی را از آل محمد قبول کن.

فرمود: هَلْ فيکُمْ اِلّا الصَلَفُ؟ جز لاف زن بین شما کسی هست؟! کسی بین شما هست که راست بگوید که مسلمان است. وَ العَجْبُ وَ الشَنَفُ وَ الکِذْبُ وَ مَلَقُ الِا ماءِ . در کاخ یزید اینگونه سخن می گوید: شما مثل کنیزان حقیر چاپلوسید! اَوْ کَفِضَّةٍ عَلي‏ مَلْحُوَدة. مثل نقره ای بر سر قبور. أَلا بِئْسَ ما قَدَّمَتْ لَکُمْ اَنْفُسُکُمْ أَن سَخِطَ اللَّهُ عَلَيْکُم وَ فِي العَذابِ أَنْتُمْ خالِدُونَ. چه بد کردید و غضب خدا را برای خود خریدید و در عذاب جهنم برای همیشه خواهید سوخت. جهاد تبیین را از حضرت زینب سلام الله علیها باید آموخت.

در جای دیگری خطاب به یزید ملعون فرمود: فَمَهْلًا مَهْلًا لَا تَطِشْ جَهْلًا. صبر کن یزید، عجله نکن نادان!  أَ نَسِيتَ قَوْلَ اللَّهِ: وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَلَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ. این آیه را اباعبدالله علیه السلام هم مقابل لشکر کوفیان تلاوت کردند. حاکم مسلمین را مقابل همه در کاخش جهنمی کرد! یزید امیرالمومنین که نیست هیچ، کافر و جهنمی هم هست.

 

مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسی حوزه علیمه مُردند!

انقلاب اسلامی هم زنده است، هم زاینده. بیداری اسلامی نتیجه انقلاب اسلامی بود. هرچند در ادامه متوقف شد، اما سرنگونی حاکمان وابسته کشورهای اسلامی قدم و پیروزی بزرگی بود. کوتاهی و غفلت نیروهای حزب اللهی ما در حمایت از بیداری اسلامی و ورود داعش باعث شد مقطعی متوقف شود. اما این بیداری الگو گرفته از انقلاب اسلامی بود.

رهبرانقلاب در صحبتهای اخیر صریحا مجمع ضاله روحانیون مبارز و مجمع ضاله مدرسین و محققین حوزه را بخاطر بیانیه اخیرشان زیر سوال بردند. آنها گفتند انقلاب اسلامی از اهدافش دور شده؛ رهبرانقلاب گفتند نخیر اینطور نیست، انقلاب از اهدافش دور نشده. بلکه کسانیکه دنبال اشرافی گری هستند نمی توانند پای بند به آرمانهای انقلاب باشند، که حمایت از محرومین و مستضعفین است.

ایشان گفتند: «کسانی که زندگی و مشی اشرافی دارند یا دم از تسلیم در مقابل استکبار و آمریکا می‌زنند، نمی‌توانند مدعی پایبندی و دلبستگی به انقلاب باشند چرا که شعار انقلاب حمایت از پابرهنگان و محرومان، و مقابله با استکبار است و بیان این حرفها از آن افراد قابل قبول نیست». صریحا این افراد را از طیف انقلابیون خارج کردند! مجمع روحانیون مبارزه و مجمع مدرسین و محققین حوزه مُردند! ما دیگر شما را انقلابی نمی دانیم. رهبرانقلاب گفتند اگر کشور از هدفهای انقلاب دور شده بود دشمنان انقدر دشمنی با انقلاب اسلامی نمی کردند.

خداوند می فرماید تعجب می کنید چگونه از آسمان خون می بارد؟ و عذاب آخرت خوارکننده تر است و یاوری نخواهید داشت. زینب کبری سلام الله علیها انقدر دشمن را رسوا و زبون کرد، که حضرت سجاد علیه السلام ایشان را دعوت به سکوت کردند، فرمود: یَا عَمَّهِ اسْکُتِی أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَهٌ غَیْرُ مُعَلَّمَهٍ فَهِمَهٌ غَیْرُ مُفَهَّمَهٍ. عمه جان کافیست.

 

مثل زینب کبری با منافقین زمان باید درگیر شویم

حضرت زینب سلام الله علیها بهترین الگوی جهاد تبیین هستند. جهاد تبیین یعنی مقابل دشمن بایستیم و مردم را بیدار کنیم. بعضی ها وقتی می خواهند با دشمن صحبت کنند، مهربان می شوند؛ ناصحانه سخن می گویند. ادبیات زینب کبری سلام الله علیها اینگونه بود؟ جهاد یعنی جنگ. جنگ تبیینی با سخنرانی تبیینی فرق می کند. با بیانمان باید به دشمن حمله کنیم. رهبرانقلاب به هیئت های ما دستور حمله دادند در میدان جهاد تبیین.

کتاب «کوید 19» در تلویزیون معرفی شد. مردم بخوانند و بفهمند کرونا جنگ بیولوژیک است، نه یک بیماری عادی. بعد از دو سال صداوسیما وارد این عرصه تبیینی شد. مردم باید بدانند این قتل عام بشری برای چیست. 6 میلیون آدم را در جهان کشته اند تا بحال. نسل های آینده ما را در این رابطه قضاوت خواهند کرد. 6 میلیون انسان را بکَُشند، و دیگران سکوت کنند؟!

دو سال پیش خاتمی اطرافیانش را جمع کرد و گفت بروید سراغ جذب جوانان. به جوانها بگویید حکومت قائل به فرد نیست؛ حکومت باید شبکه ای اداره شود. دقیقا حرف لابی های صهیونیستی. و در این بیانیه همین نقشه طراحی و پیگیری می شود. رهبر نظام و نهادهای انقلابی و سپاه در این بیانیه زیر سوال می روند. دروغ و راست را مخلوط می کنند برای تضعیف نظام و نهادهای انقلابی. رهبرانقلاب گفتند حتی به حاج قاسم هم توهین کردند. اگر از مردم نمی ترسیدند، به حضرت امام هم توهین می کردند.

مجمع ضاله روحانیون مبارز و مجمع ضاله مدرسین و محققین حوزه در این بیانیه می گویند این اشکالات مستقیم به حکمرانی برمی گردد. رهبرانقلاب در صحبتهای اخیر باطن این جریان کور اصلاحاتی نفوذی در حوزه را آشکار کردند. گفتند شما اصلا انقلابی نیستید. منافقین لشکر علی بن ابیطالب علیه السلام امثال اشعث بودند. اشعث ملعون نگفت بروید سراغ معاویه. گفت از علی و معاویه هر دو فاصله بگیرید. اینگونه لشکر علی علیه السلام را شکست داد. اما جرأت نکرد از حاکمیت معاویه دم بزند. اصلاحاتی ها خباثتشان از اشعث ها هم بیشتر است. صریح می گویند حاکمیت آمریکا را بپذیریم. منافقین امروز را بشناسیم. اگر تا قیامت برای زینب کبری سلام الله علیها سینه بزنیم، اما مثل زینب کبری سلام الله علیها با منافقین زمانمان درگیر نشویم، ارزشی ندارد! زینب کبری سلام الله علیها رهرو می خواهد؛ گریه کنی که رهرو او باشد. زینب کبری سلام الله علیها گریه کنی برای حسین علیه السلام بود که رهرو او بود. این گریه ارزش دارد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است