شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ساعت ۲۱:۳۸

حوزه علمیه باید بین روحانی انقلابی و روحانی ضدانقلاب مرز ایجاد کند

میلاد امام جواد-22بهمن1400: مجمع های ضاله روحانیون مبارز و مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، بمناسبت دهه فجر طی بیانیه ای آرمانهای انقلاب و امام را تحریف کرده اند. این یعنی آنتی تز انقلاب. علما از قم و حوزه علمیه دفاع کنند. حوزه علمیه باید بین روحانی انقلابی و روحانی ضدانقلاب مرز ایجاد کند. بین کسیکه صادقانه اسلام را عرضه میکند، و کسیکه حکمرانی اسلامی را تحریف میکند.

در سالروز چهل و سومین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مراسم جشن سالروز میلاد امام جوادالائمه علیه السلام و حضرت علی اصغر علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 22 بهمن 1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بیانیه مجمع ضاله روحانیون مبارز و مدرسین و محققین حوزه نباید بدون پاسخ بماند

شورای تبلیغات اسلامی شعار خیلی بد و ناقصی برای جشن دهه فجر امسال انتخاب کرد. انقلاب اسلامی را در حد یک جشن ملی تنزل داد. شعار دهه فجر این نیست. جشن پیروزی انقلاب اسلامی یک جشن فراملیتی و جهانی است. جشن مسلمین جهان است. یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی این بود که یک تحول عظیم در امت اسلامی و در کشور ما ایجاد کرد. امروز در سراسر کشور مردم حضور غیرتمندانه ای داشتند. هرچه جلوتر می رویم، ضرورت حضور مردم پای این شعار اسلامی و دینی بیشتر می شود. تنها حربه ای که جریان ضد آرمانها و ارزشهای انقلابی در داخل امروز دارند این است که بگویند انقلاب اسلامی از ابتدا مردمی نبوده، و یا اگر هم بوده در طول این سالها رویه نظام و انقلاب تغییر کرده.

مجمع ضاله روحانیون مبارز و مجمع ضاله مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، در شهر قم و در حوزه که مرکز صدور انقلاب است بیانیه ای به مناسبت دهه فجر صادر کرده اند، و آرمانهای انقلاب و امام را تحریف کرده اند. اینها باید از همین قم و از علما و حوزه علمیه جواب بگیرند. انحراف یک یا چند روحانی با انحراف سایر اقشار مردم خیلی متفاوت است. نباید این بیانیه بدون پاسخ بماند. امروز شبهه های زیادی در فضای مجازی مطرح است، و جوانان و نوجوانان ما نیاز به پاسخ و روشنگری دارند. یک عده ای با زبان دین، میخواهند نقش انقلاب اسلامی را کتمان کنند.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ. این آیات مربوط به آخرالزمان است. می فرماید یهود و نصاری با پیوند نامیمونی می خواهند بر شما سیطره مسلمین پیدا کنند. همین حکمرانی شبکه ای امروز. وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ. اگر خواسته اینها را گردن بگذارید، شما هم از آنها هستید. خداوند متعال در این زمینه اصلا شوخی ندارد. إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ(مائده 51). اگر سرپرستی کفار را بپذیرید، هدایت نخواهید شد. این شدت عمل و سختگیری خدای متعال نسبت به مردم آخرالزمان در صدر اسلام به این شدت دیده نمی شد. چون 1400 سال از اسلام گذشته، دیگر اشتباه و انحراف پذیرفته نیست. اگر مجمع ضاله روحانیت مبارز و مجمع ضاله مدرسین و محققین سی سال پیش چنین حرفهایی زده بودند، شاید به حساب نادانی آنها گذاشته می شد؛ اما امروز بعد از گذشت 43 سال از انقلاب، اصلا قابل پذیرش نیست.

 

مبنای انقلاب اسلامی بر محور مردم است

فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ. اینها قلبشان مریض است. يُسَارِعُونَ فِيهِمْ. اینها با سرعت هرچه بیشتر به قعر گمراهی پیش می روند. يَقُولُونَ نَخْشَى أَنْ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ. می ترسند اسلام و انقلاب شکست بخورد، و دچار مشکل شوند. فَعَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَى مَا أَسَرُّوا فِي أَنْفُسِهِمْ نَادِمِينَ. اما وقتی خداوند فتح و نصرت را شامل حال مسلمین می کند، پشیمان می شوند.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ. مبنای انقلاب اسلامی بر محور مردم است. نقش اساسی را مردم ایفا می کنند. این مردم بوسیله خدا هدایت شده اند، اینها عاشق خدایند و خدا عاشق اینهاست. مجمع ضاله روحانیت مبارز، اگر می خواهید این مردم را از انقلاب و اسلام جدا کنید، باید کاری کنید که دین مردم از بین برود. کاری کنید که مردم خدا را دوست نداشته باشند. می توانید؟! اگر نمی توانید که نمی توانید، آب در هاونگ نکوبید! این کارها آخرین تلاشهای سخیفانه شماست که در لباس روحانیت برعلیه دین مردم و انقلاب و اسلام انجام می دهید.

أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ. این قومِ برانگیخته و برانگیزاننده در آخرالزمان، در برابر مومنین متواضعند. تفاوتی نمی کند در ایران باشند یا در یمن یا بحرین یا فسلطین یا سوریه. با یک اشاره و درخواست رهبرانقلاب از مردم، 45 هزار گروه جهادی در کشور شکل گرفته است. تا قبل از این خواسته و فرمایش رهبرانقلاب، ما نهایتا 3-2 هزار گروه جهادی در کشور داشتیم. این یعنی أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ. آمار کشتار کرونا در جهان به مرز 6 میلیون نفر رسیده. هیچ کجای دنیا مثل ایران مردم به فکر یکدیگر نیستند. مردم ما کمبودها و مشکلات و کارشکنی ها را می بینند، اما از صراط مستقیم انقلاب جدا نمی شوند. چون می دانند حساب کم کاریها و خیانتهای برخی مسئولین، از اصل نظام و انقلاب جداست.

 

چگونگی دفع فتنه افغانستان با تدبیر رهبرانقلاب

أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ. مومنین آخرالزمان در برابر کفار سرسختند. تمام دولتهایی که تاکنون روی کار آمده اند، برای مذاکره با آمریکا تلاش کردند. رهبرانقلاب در دیدار اخیر گفتند دشمن حمله همه جانبه دارد، و ما هم باید همه جانبه دفاع کنید، و به دفاع هم اکتفا نکنید، باید حمله کنید. و این حمله ها دارد صورت می گیرد. برخی خبرهایش می آید و برخی هم اخبارش منتشر نمی شود.

در همین قضیه اخیر طالبان، سوالی در ذهن ها بود که چطور شد آمریکا با این سرعت و این وضعیت از دست طالبان فرار کرد، و طالبان راحت توانست به این سرعت و با دست خالی افغانستان را بگیرد؟ چه شد که احمد مسعود پرچم پارسیست را بلند کرد. اتحادی ایجاد کند بین پارسی زبانها. کاملا مشخص بود فتنه ای در کار است. چرا داخلی های معلوم الحالی مثل تاجزاده فریاد می زنند که جمهوری اسلامی باید به کمک احمد مسعود برود و با طالبان مبارزه کند؟ تا اینکه به فرمان رهبرانقلاب در شمالغرب کشور رزمایش برگزار شد، و چهره ضدایرانی ارمنستان مشخص شد. بنا بود ما را مشغول شرق کشور کنند، تا از شمالغرب به ما ضربه بزنند. تدبیر و صبر و بصیرت و هدایت رهبرانقلاب و اقدام درست نیروهای امنیتی ما، این فتنه را در نطفه خفه کرد. مسئولین فعلی دولت بعد از صحبتی که در مورد توافق خوب کردند، با صحبتهای اخیر رهبرانقلاب صحبتشان را اصلاح کردند، و گفتند ما دنبال هیچ توافقی با آمریکا نیستیم. رییس جمهور هم امروز تأکید کردند که نگاه ما به وین و غرب نیست.

يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ. یک ملت مجاهد فی سبیل الله است. یک ملت دنبال تشکیل حکومت عدل جهانی است، به دست قدرتمند حجت بن الحسن العسکری ارواحنا فداه. جمهوریتی بر مبنای احکام اسلام شکل گرفته. وقتی دولتی با فساد مبارزه می کند، ملت امیدوار می شوند. در همین پنج ماهه اخیر، وقتی دولت و مجلس و قوه قضاییه همدست و هم رأی شدند برای مبارزه با فساد، 30 درصد اعتماد مردم به مسئولین و کشور افزایش یافته. حضرت امام رحمت الله علیه به مردمش اعتماد داشت، و با قلبی مطمئن و ضمیری آرام از مردم جدا شد و به دیار باقی شتافت؛ اما پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نمی توانست به مردمش اعتماد کند.

وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ. از ملامت دیگران خسته و دلگیر نمی شوند. ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ. این نیست مگر از تفضّل الهی به مردم ما. 43 سال یک ملت تحت فشار و فتنه و تحریم باشد، اما اینگونه مقاومت کند. اینها همه لطف خداست که در برابر کفار سرسختیم و در برابر مومنین متواضعیم. وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ(مائده 54). خداوند این تفضل را وسعت می بخشد. امروز 22 بهمن برای همه محرومین جهان و بشریت بود.

 

مراقب آنتی تز انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم باشیم

إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ(مائده 55). بدانید ولی شما فقط امام عادل است؛ خدا، رسول خدا، اولی الامر، و جانشینان ائمه. جز به ولایت خدا و رسول و ائمه به هیچ مدیریتی اعتماد نکنید. وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 67). اگر در این ولایتمداری استقامت بورزیم، پیروزی با ماست. ذیل این آیه امام معصوم فرمود این آیه مربوط به لشکر پیروز آخرالزمان است که قیامشان به قیام حضرت حجت ارواحنا فداه متصل می شود. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِبًا مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ(مائده 57). ای امت برگزیده، مراقب باشید کسانیکه با دین شما بازی می کنند بر شما تسلط پیدا نکنند.

مجمع ضاله روحانیون مبارز و مجمع ضاله مدرسین و محققین حوزه علمیه قم جز دروغ و انحراف و تحریف و ایجاد یأس و ناامیدی در دل مردم، کار دیگری انجام نمی دهند. اول این بیانیه می گویند: «در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب، سخن گفتن از آن دشوار و ستایش از آن دشوارتر است». این منافقین ملبّس به لباس روحانیت نسبت به اصل این تفضّل الهی مردّدند. می گویند: « 4- "جمهوری اسلامی" گرچه مفهوماً خالی از ابهام نبود ولی مردم، "جمهوری اسلامی" را همان دیدند که رهبر انقلاب بخصوص در فرانسه آن را عرضه کرده بودند و به آن رأی دادند.» «در این زمینه می توان به تفاوت رویکرد امام در مقام رهبر انقلاب و پیشنهاد دهنده جمهوری اسلامی (که با آنچه در درس هایشان به عنوان حکومت اسلامی مطرح کرده بودند تفاوت داشت) با آنچه در مقام عمل روی داد اشاره کرد؛ امری که امام در اواخر عمرشان به عنوان یک انحراف و تجاوز از مبنای نظم و قرارداد پذیرفتند و آن را در واقع استثنائی به حساب آوردند که می بایست از آن گذر کرد و به نظم و قاعده یعنی "جمهوریت اسلامی" با همه لوازم آن بازگشت و دریغ و درد که با گذشت زمان استثناءها جای قاعده را گرفت و لحظه به لحظه جمهوریت کم رنگ تر شد و اسلام سازگار با جمهوریت در عرصه رسمی منزوی تر گشت و بینش و منشی از اسلام قدر دید و در صدر نشست و در بسیاری از عرصه های حکمرانی میداندار شد که جمهوریت را از اساس مردود می ساخت». چشمتان را باز کنید؛ این مردم که در همه میدانها حضور دارند، دروغ نیستند! « با ضعیف تر و بی فروغ تر شدن جمهوریت نظام آنچه پیش آمد تشدید حاکمیت های چندگانه و سردرگمی و حتی تعارض پرهزینه در مدیریت و لوث شدن مسئولیت ها و لطمه دیدن کارآمدی و زیان دیدن مردمی بود که به امید آینده بهتر برای انقلاب، ایثار و فداکاری کرده بودند. توطئه ها و دشمنی های بیرونی مزید بر علت شد». «اشکال حکمرانی در کجاست؟»

بعد نهادهای منتسب به حاکمیت را زیر سوال می برند. راجع به سپاه می گویند: «آیا تبدیل یک قدرت نظامی پر افتخار با پشتوانه خون دهها هزار شهید و دهها هزار جان باز و آزاده و صدها هزار ایثارگر به یک نیروی پلیس- امنیتی که احیاناً رویاروی مردم قرار می گیرد و بازگذاشتن دست او برای به چنگ آوردن امکانات گسترده مالی، اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی همراه با سلاح». می گویند چرا سپاه امروز منافقین سیاسی و امنیتی و اقتصادی را به قوه قضائیه معرفی می کند؟ مشکل شما این است! همین سپاهی که فتنه 160 کشور را از سر مسلمین جهان دفع کرد. می خواهید این سپاه را خلع سلاح کنید؟ فرق شما با اسراییل چیست؟! آنها هم میگویند سپاه باید خلع سلاح شود. «تا جایگزین احزاب و حرکت سالم حزبی و رقابت مدنی شود». این بیانیه دهه فجر است که از طرف عده ای منافق از قم خاستگاه انقلاب صادر شده! این یعنی آنتی تز انقلاب. علما از قم و حوزه علمیه دفاع کنند. این حرف قم و حوزه علمیه نیست.

«حتی به سخنان و نصایح مراجع بزرگواری که ارتباط خوب در عین حفظ استقلال وتأمین مصالح ملی با جهان را پیشنهاد می کنند». در همین دولت جدید آورده های اقتصادی ما بخاطر تعاملاتمان با جهان چند برابر شده. ما با جهان قهر نیستیم؛ ما فقط با آمریکا قهر که نه، بلکه دشمنیم. «می شد و می شود ضد استکبار و ضد استعمار بود ولی اساس کار را بر ستیزگری با همه کس و همه جا قرار نداد و زمینه کارآمدی فشار و توطئه ها را کمتر کرد». «اگر می شدها و می شودها با اراده ی بالادستی حکمرانی تبدیل به (بشودها) شود گام بلندی است در جهت خود اصلاحی نظام». شما می خواهید با این تفکر و رویه نظام را اصلاح کنید؟!

 

مرزبندی میان حق و باطل ویژگی بارز جوادالائمه

امام رضا علیه السلام راجع به جوادالائمه علیه السلام فرمود: وَ اللهِ لَا تَمْضِی الْأَیامُ وَ اللَّیالِی حَتَّی یرْزُقَنِی اللهُ وَلَداً ذَکراً یفْرُقُ بِهِ بَینَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِل. آن زمان هم همین منافقین داخلی نسبت به امام رضا علیه السلام در دل مردم تردید ایجاد می کردند. می گفتند چون امام رضا علیه السلام فرزندی ندارد، پس نسل امامتش ادامه پیدا نخواهد کرد، پس خود امام رضا علیه السلام هم امام نیست. امام می فرماید بخدا قسم روزها و شبها می گذرد، و خداوند فرزندی به من عطا خواهد کرد که جای من می نشیند. يُحِقُّ الْحَقَّ وَ يَمْحُ اللَّهُ الْبَاطِلَ. این فرزند حق را برپا و باطل را محو می کند. امروز جهاد تبیین برای محو و نابودی باطل است. از خداوند بخواهیم و کمک بگیریم برای جهاد تبیین دست ما را پر کند و ما را هدایت کند. حق گرفتنی است؛ باید حق را احقاق کنیم. نمی شود زندگی شخصی خود را داشته باشیم و تلاشی نکنیم. دشمن دارد کار می کند.

دیر به دنیا آمدن امام جواد علیه السلام یک امتحان بزرگ بود برای امت اسلام. و بعد هم امامت جوادالائمه علیه السلام در سن کودکی امتحان و آزمایش دیگری بود. امام رضا علیه السلام در روایت دیگری فرمود: وَ اللَّهِ لَا تَمْضِي الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى يَرْزُقَنِيَ اللَّهُ وَلَداً ذَكَراً يَفْرُقُ بِهِ بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ. جوادالائمه علیه السلام بین حق و باطل مرز ایجاد می کند. حوزه علمیه امروز باید مرز ایجاد کند بین روحانی انقلابی و روحانی ضدانقلاب. بین کسیکه صادقانه امر حق و اسلام را عرضه میکند، و کسیکه منافقانه انقلاب و رهبری و حکمرانی اسلامی را تحریف میکند. کسی نباید در قم حکمرانی عدل نایب امام زمان ارواحنا فداه را زیر سوال ببرد. چطور در زمانی که هشت سال مدیریت کشور در اختیار شما بود، این مشکلات نبود؟! حال که حرف حق از سینه مسئولین نظام برمی آید، نظام به مخاطره افتاده؟! باید جبهه حق از باطل را برای طلاب جوان تبیین کرد. ویژگی امام جواد علیه السلام این بود که بین حق و باطل مرز ایجاد کرد. لَمْ یُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنْهُ. چه برکتی داشت جوادالائمه.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است