یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ساعت ۱۵:۴۵

مأموریت امسال بسیج: توانمندشدن، و رفع مشکلات مختلف مردم

گرامیداشت هفته بسیج-5آذر1400: رهبرانقلاب در پیام امسال به مناسبت هفته بسیج، توکل به خدا، خردمندی، و درست اندیشی را به بسیج دستور دادند. در همه بخشهای مشکلات مردم باید بسیج قدرتمند شود. در هر بخشی هستیم باید رشد کنیم، تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم. مأموریت امسال بسیج توانمندسازی و توکل به خدا و حل مشکلات و مسائل مردم در زمینه های مختلف است.

مراسم گرامیداشت هفته بسیج و سالگرد شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده با حضور اقشار مختلف مردم و بسیجیان پایگاه مقاومت امیرالمومنین علیه السلام و با حضور هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام جمعه 5 آذر 1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین علیه السلام قم برگزار شد.

بسیج یک طیف خاص نیست؛ یک فرهنگ عمومیست

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا(فتح 29) انقلاب اسلامی ما همان انقلاب رسول خداست. بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ(اسراء 5). بعثت امت آخرالزمان این ویژگی را دارد: نسبت کفار شدید هستند. ویژگی این یاران امام زمان ارواحنا فداه در آخرالزمان هم در رسول الله صلی الله علیه و آله و هم در یاران رسول الله صلی الله علیه و آله مشترک است، و آن ویژگی این است: أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ. این دو ویژگی در پیغمبر صلی الله علیه و آله و یارانش مشترک است.

تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا. بسیجی یعنی این. به برکت انقلاب اسلامی این ویژگی بین خیلی از مردم و جوانان ما پدیدار شد. یک جریان معنوی عمیق ایجاد شد که خیلی ها به قله های این مسیر رسیدند. در دوردست ترین روستاهای کشور، نوجوانان و جوانان ما به مقامهای بالای معنوی و قله های شهادت رسیده اند. این فقط کار خداست. در خیلی از این مناطق روحانی نرفته، مسجدی نبوده، که اینها را بخواهد به جبهه و جنگ هدایت کند.

بسیج یک فرهنگ است، یک جامعه است، یک ملت است. بسیج یک طیف و جناح و قشر خاصی نیست. بسیج یک ملتی است تحت اراده خدا، که رشد میکند. بسیج امروز را با بسیج دهه شصت مقایسه کنید. همین شهید فخری زاده را ببنید. آمریکایی ها شهید فخری زاده را صندوق اسرار عمیق هسته ای ایران میدانستند. اما ما این شخص را اصلا نمیشناختیم. ما قمی ها هم او را نمیشناختیم که همشهری ما بود. اسراییلی ها سالها برای ترور او برنامه ریخته بودند.

 

جریان بسیج را خود خدا به راه انداخت

شهید بزرگوار فخری زاده در نوع خودش بی نظیر بود. سازمانی را مدیریت میکرد که تجهیزات دفاعی مدرن را طراحی میکرد. هنوز خیلی مانده اختراعات این گروه شناخته شود. وقتی ما فکر این جنگ بیولوژیک را هم در این گستردگی نمیکردیم، شهید فخری زاده به فکر واکسن بود. از وزارت بهداشت که انتظاری بیش از این نمیتوان داشت. در ساختمان وزارت دفتر نماینده سازمان بهداشت جهانی در همان طبقه دفتر وزیر است. مگر میتوانند از پروتکل های سازمان بهداشت جهانی سر باز بزنند؟! کلی تعهدات دارند که باید آنها را اجرا کنند. دشمن با طراحی این جنگ بیولوژیک به راحتی 4 میلیون مردم جهان را کشت. در کشور ما هم صد هزار نفر را با این ویروس کشتند. بیل گیتس اخیرا میگوید جهان منتظر یک پدیده دیگری باشد. خودش رسما اعلام میکند!

شهید فخری زاده در بستر بسیج رشد کرد. حدود بیست نفر از مزدوران داخلی موساد طی عملیات پیچیده با یک سلاح مدرن خودکار شهید فخری زاده را به شهادت میرسانند. ما در جنگ مدرن به اینها ضربه زده ایم، که انقدر احساس ترس میکنند. حذف و ترور یک شخصیت اینچنینی، برای دشمن تبعات زیادی دارد. اما مجبور به حذف فیزیکی میشوند. مثل سردار شهید سلیمانی، که انقدر برای دشمن هزینه داشت. حیثیت و هیمنه آمریکا در دنیا از بین رفت، آن هم تنها با یک سیلی، نه انتقام.

خدای متعال اشاره میکند که این یک جریان است، که کار خداست: مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ(مائده 54). بسیج ارزشمند است، چون جریانی است که خدا به راه انداخته، نه انقلاب اسلامی. در انقلاب اسلامی این آیه الهی روشن و آشکار شد. رهبرانقلاب گفت بسیج به حضرت امام الهام شد. یعنی بسیج حتی کار حضرت امام هم نبود؛ کار خود خدا بود که به حضرت امام الهام کرد.

 

مأموریت امسال بسیج: توانمندشدن، و رفع مشکلات مختلف مردم

این همه جریان های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و...، کدامشان اثر و کارایی بسیج را دارد؟ در صنعت هسته ای روحیه و توان بسیج وارد شد و این پیشرفتها برای ما حاصل شد. در وقایع و اتفاقات و عرصه های مختلف این بسیج است که می درخشد. خداوند میفرماید مَثَل این مَثَل باغبانی است که ذره ای را می کارد، و خود او از میزان رشد آن تعجب میکند: كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ. حضرت امام رحمت الله علیه میفرمود من به شما بسیجیان غبطه میخورم. آیت الله بهاءالدینی به جبهه میروند، و از این میزان و سرعت رشد رزمندگان تعجب میکند.

کسی حق ندارد دیگران را از رفتن به پایگاه بسیج منع کند. ممکن است ایراداتی در بسیج باشد؛ افراد نالایقی در برخی موقعیتها باشند؛ اما در اصل بسیج ایرادی نیست. بسیج در هرجا وارد شد، شکوفایی ایجاد شد. در همین مسئله کرونا، کمکهای مومنانه و مجاهدانه چقدر به ما کمک کرد. همین روحیه ای که به بیماران بیمارستانی داده شد، چقدر به بهبود بیماران کمک کرد. ما بوسیله کرونا و سیل و زلزله امتحان شدیم. در این امتحان بسیج بود که برنده شد. چون بسیج شجره طیبه است. أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ(ابراهیم 24).

لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ. بسیج دشمن را عصبانی میکند. بسیج هر چند وقت یکبار یک میوه جدید میدهد. رهبرانقلاب در پیام امسال به مناسبت هفته بسیج، توکل به خدا، خردمندی، و درست اندیشی را به بسیج دستور دادند. در همه بخشهای مشکلات مردم باید بسیج قدرتمند شود. در هر بخشی هستیم باید رشد کنیم. مشکلات مردم را حل کنیم. مأموریت امسال بسیج توانمندسازی و توکل به خدا و حل مشکلات و مسائل مردم در زمینه های مختلف است.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً. خداوند وعده مغفرت و اجر عظیم به بسیجیان داده. مغفرت یک نعمت مخفی است، که در محافل و مجالس مذهبی و مأموریتهای مختلف بسیج شامل حال انسان میشود، و خیلی اوقات ما متوجه هم نمیشویم. بسیج در دامن ولایت و اهلبیت قرار دارد. در هر مأموریت بسیج، اهلبیت حضور پررنگ دارند. وَأَجْرًا عَظِيمًا. بسیج اجر عظیم الهی به همراه دارد. برای بسیج کم نگذاریم، چون بسیج برای ما کم نگذاشته.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است