جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ساعت ۱۷:۰۶

انتقام از مجرمین و یاری مومنین وعده قطعی خداست

شب سوم ایام ۲۸صفر۱۴۰۰: فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذینَ أَجْرَمُوا. میفرماید ما از مجرمانی که مقابل انبیاء ایستادند انتقام گرفتیم. وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنینَ(روم 47). این حق است به گردن منِ خدا که مومنینی که پای نبوت انبیاء مبارزه میکنند را یاری کنم. نگوییم نمیتوانیم. یاری مومنین وعده خداست؛ کافیست اقدام کنیم و وارد میدان مبارزه شویم. خودمان را برای این جنگ بیوسایبرنتیک مسلح کنیم.

مراسم عزاداری شهادت امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم چهارشنبه 14 مهر 1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در حسینیه سادات رضوی مشهد مقدس برگزار شد.

انسان عبد حاکمیت غیرخدا را برنمی تابد

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلاً إِلي‏ قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذينَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ(روم 47). قبل از رسول اکرم صلی الله علیه و آله انبیاء برای اقوام مختلف فرستاده شدند، با دلایل و آیات روشن و کافی. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود سوره هود مرا پیر کرد: فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ(هود 112). در مسیر مبارزه استقامت کن. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله کار دیگری جز مبارزه نداشت. بخشهای مختلف رسالت و حاکمیت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله در راستای همین مبارزه بود. چه در بخش فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اعتقادی، تربیتی، و... در تمام این فضاها پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله مشغول مبارزه بود. اینکه شما عده ای جوان را در جامعه تربیت کنید که عاشق خدا شوند و خدا عاشق آنها شود؛ این مبارزه است. چون حاکمیتهای استکباری چنین انسانهایی را بر نمی تابند.

کسیکه عاشق خدا شد، منافع استکبار را تأمین نمیکند. شما انسان عبد تربیت کنید، خودبخود نیرویی تربیت کرده اید که تمام نیرویش را صرف نابودی کفر میکند. نمیشود ما عبد خدایی باشیم که حکمران عالم است، و این حکمرانی خدا توسط عده ای نقض شود. کسیکه عاشق و عبد خدا باشد این را برنمی تابد.

در دفاع مقدس نمونه بارز این تربیت را می دیدیم. در طول دفاع مقدس بعد از حضرت امام رحمت الله علیه هیچکس باندازه رهبرانقلاب جبهه و جنگ و دفاع مقدس را نشناخت. عمیقا عرصه جنگ و دفاع مقدس و رزمندگان را درک کرده بود. ایشان گفتند فضائلی که رزمندگان داشتند از بیرون نبود. کسی به آنها درس ایثار نمی داد.

 

کسیکه دلسوز مردم باشد برای استکبار خطرناک است

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله با تربیت انسان، با جبهه کفر مبارزه میکرد. یاران آخرالزمان امام عصر ارواحنا فداه را هم همین اسلامِ پیغمبر تربیت میکند. يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ(مائده 54). کسیکه دلش برای مردم بسوزد، با مستکبرین درگیر میشود؛ چون آنها حق ضعفا را چپاول میکنند. چرا یمن و بحرین و فلسطین و میانمار باید تحت ظلم استکبار باشند؟ کسیکه دلسوز مردم باشد برای استکبار خطرناک است.

چهار میلیون انسان را با جنگ بیوسایبرنتیک طی دو سال کشت. ارتش آمریکا و سازمانهای تابعه این ویروس را ثبت اختراع کرده اند، و هیچ اطلاعی هم از این ویروس و اختراع در جایی ثبت نشده. هرکس هم بخواهد از این موضوعات سر در بیاورد، به طریقی سرش را زیر آب میکنند. واکسنی که در دنیا تولید شده هم ببینید چند دهم درصد قدرت مقابله با این ویروس را دارد. کسی هم به این کشتار مردم دنیا اعتراض نمیکند. مجلس، قوه قضاییه، مردم، چه اعتراضی به این حرکت انجام دادیم؟ در دنیا کسی به آمریکا اعتراض کرد؟ دوسال پیش رهبرانقلاب گفتند آمریکا متهم است در رابطه با این ویروس. کسی کاری کرد در این زمینه؟

 

کار منحصربفرد امام رضا در جامعه

امام رضا علیه السلام را ببینید، حکومت دست دشمن بود، در تمام جغرافیای اسلامی بالای منبر رسول الله صلی الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام لعن و نفرین میفرستند. امام رضا علیه السلام در اوج دلسوزی به فکر هدایت مردم است و این کار را هم انجام داد. فرمود: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی حَفِظَ مِنَّا مَا ضَیَّعَ النَّاسُ. شکر خدا که چیزی از ما را که مردم ضایع کرده بودند حفظ کرد، بوسیله منِ علی بن موسی الرضا. برخی نسبت به امام رضا علیه السلام تردید جدی داشتند. بخصوص بعد از پذیرش اجباری ولیعهدی. وَ رَفَعَ مِنَّا مَا وَضَعُوهُ حَتَّى لَقَدْ لُعِنَّا عَلَى مَنَابِرِ الْكُفْرِ ثَمَانِینَ عَاماً. هفتاد سال روی منبر رسول الله صلی الله علیه و آله مردم به ما لعن میفرستادند. امام رضا علیه السلام بدون حکومت و قدرت و به تنهایی جامعه ای که از اهلبیت متنفر بود را محب ائمه کرد.

امروز رهبرانقلاب به ما مأموریت داده اند وارد فضای مجازی شویم و با سیل تخریبها و تهمتها نسبت به اسلام و انقلاب و ولایت مقابله کنیم. جهاد کبیر؛ جهاد تبیین. از امام رضا علیه السلام بخواهیم در این راه به ما توفیق دهد. بیست سال قبل رهبرانقلاب به نیروهای حزب اللهی گفتند جبهه ای و سازمانی کار کنید. کسی این حرف را گوش نکرد. در دولت قبل با یک وزیر کاربلد، فضای مجازی ولنگار ایجاد کردند.

چندبار رهبرانقلاب گفتند وزارت ارتباطات مسئول سر و سامان دادن به فضای مجازی است. چطور یک آدم میتواند فرمان امامش را در حساس ترین نقطه زیرپا بگذارد و عکس آن دستور عمل کند؟! امنیت فکری و اخلاقی و روحی یک جامعه را وسط یک جنگ سایبرنتیک بهم بریزد. انسان چکار کند میتواند چنین جنایتی کند؟! یک ملت را بکُشید. انسانی که با نور امامت و ولایت راهنمایی نشود، انسان مرده است. در طول در طول چهل سال قبل در فضای ولنگار مجازی انقدر به انقلاب و ولایت حمله نشده بود که طی این سه سال گذشته شد!

فرهنگ کشور را رفته رفته دستخوش هجمه هایشان قرار دادند. ذائقه ها و نگاهها را در خیلی از جهات عوض کردند. در بحث امر بمعروف و نهی از منکر، بحث حجاب، در سایر زمینه ها فضا را ببینید. در کرج خانمی که کشف حجاب کرده بود، جلو بازرس دادگستری کرج هم روسری اش را از سرش برداشت! فرهنگ را عوض کرده اند. پدر این خانم مداح اهلبیت است! هیئت دار است. فرهنگ را تغییر داده اند.

 

پنچ توصیه رسول خدا به مسئولین

در گذشته بحث تهاجم فرهنگی بود، الان مسئله مهمتری است، که یک جهتش تهاجم فرهنگی است. جنبه دیگرش جنگ اقتصادی است. جبنه دیگرش جنگ امنیتی و سیاسی است. الان بحث خیلی حساس تر شده. بحث حاکمیت سایبری است. یعنی اعمال حکومت از طریق فضای مجازی، بوسیله بیوتروریست. این خیلی خطرناک است. اربعین را بینید، چهار میلیون زائر تبدیل شد به چند هزار زائر. کوید 19 ایجاد شده برای ضربه زدن مستقیم به حوزه اقتصاد و سیاست کشورها. فرهنگ هم بالتبع تحت تأثیر مستقیم قرار خواهد گرفت.

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله در روزهای آخر عمرشان خارج از وقت نماز فرمود اذان بگویید تا مردم به مسجد بیایند برای امر مهمی. بعد فرمود: أَلَّا يَرْحَمُ عَلَى جَمَاعَةِ الْمُسْلِمِينَ فَأَجَلَّ كَبِيرَهُمْ وَ رَحِمَ ضَعِيفَهُمْ وَ وَقَّرَ عَالِمَهُمْ. هرکس بعد از من والی جامعه اسلامی است، به مردم رحم کند. رعایت حال مردم را بکند. وَ لَمْ يُضِرَّ بِهِمْ فَيُذِلَّهُمْ. توصیه دوم این است که کاری نکنید جامعه ذلیل شود. امری که برای جامعه ضرر دارد و ذلت را برای مردم بدنبال دارد رها کنید. وَ لَمْ يُفْقِرْهُمْ فَيُكْفِرَهُمْ. جامعه فقیر شود کفر مردم بدنبال دارد. جنگ اقتصادی در اصل جنگ فرهنگی و اعتقادی است. وَ لَمْ يُغْلِقْ بَابَهُ دُونَهُمْ فَيَأْكُلَ قَوِيُّهُمْ ضَعِيفَهُمْ. درب عمارتتان را به روی مردم نبندید، و الا مردمی که قوی هستند به ضعفا ظلم و ستم میکنند. اگر مسئول از قدرتش برای اصلاح بین مردم استفاده نکند، قدرتمندان ضعفا را میخورند! این عبارت رسول خداست. وَ لَمْ يَخْبِزْهُمْ فِي بُعُوثِهِمْ فَيَقْطَعَ نَسْلَ أُمَّتِي. مرزها را حفظ کنید، و الا امت از بین میرود. این پنج توصیه رسول خداست به حاکمان بعد از خودشان.

امام رضا علیه السلام میفرماید هفتاد سال روی منبرها به اهلبیت لعن و نفرین میشد. به لطف خدا منِ علی بن موسی الرضا توانستم به این مسئله در جامعه پایان دهم. وَ كُتِمَتْ فَضَائِلُنَا وَ بُذِلَتِ الْأَمْوَالُ فِی الْكَذِبِ عَلَیْنَا. نه تنها لعن و نفرین به اهلبیت بود، بلکه پول خرج میکردند که به ما اهلبیت دروغ ببندند. فضای مجازی را ببینید، همین کار را میکنند. هر کشوری از فرهنگ خودش صیانت میکند. فساد اقتصادی، فساد اخلاقی، فساد اعتقادی، همه این موضوعات در طی سالهای گذشته توسط فضای مجازی ایجاد و مدیریت شد. مدیریت این فضای مجازی با سرورهایی است که در ارتش آمریکا مدیریت میشود. این مدل مبارزه با اسلام از فکر بشر آمده یا خود شیطان؟!

 

برای جنگ بیوسایبرنتیک خود را مسلح کنیم

در عملیات کربلای 5 سیزده میلیون گلوله روی سر رزمندگان ما ریختند! چقدر شهید و کشته فقط در این عملیات دادیم؟ دشمن چقدر برای جنگ تحمیلی هشت ساله خرج کرد و مهمات عراق را تأمین کرد؟ در طول این هشت سال ما 213 هزار شهید دادیم. الان دشمن با کوید19 طی دو ساله صد هزار کشته از ما گرفته! چقدر آمریکا برای این ویروس خرج کرده؟ هنوز هم تلفات ما ادامه دارد.

یک تیم علمی شروع به تحقیق کرده اند در رابطه با جنگ بیوسایبرنتیک، به مسائلی رسیده اند که هنوز بین مردم مطرح هم نیست. بوسیطه صنعت نانو، ترانزیستورهایی را تولید کرده اند که از طریق هوا به درون بدن ها منتقل میشود. نیاز به چیپ و واکسن هم نیست. این نانوترانزیستورها قابل کنترل هستند! رهبرانقلاب ابتدای بیماری کرونا گفتند مقابله با این وضعیت از عهده امام زمان ارواحنا فداه بر می آید. گفتند کسی میتواند با این پدیده مبارزه کند که امام معصومِ قدرتمند باشد. بعد از دو سال داریم شواهد این موضوع را کم کم می بینیم.

وزیر دولت انقلابی میگوید به زنان باردار واکسن فایزر میخواهیم بزنیم. در خود آمریکا و اروپا زنان باردار فایزر نمیزنند. بعد از بالا گرفتن اعتراضها، عقب نشینی کردند. اگر تصمیمتان درست بود، چرا عقب نشینی کردید؟ یعنی انقدر این تصمیم بی پایه و اساس بود؟! یعنی who انقدر راحت میتواند وزیر انقلابی ما را مدیریت کند! جنگ سایبری یعنی همین. اشعث یک تنه در وسط جنگ لشکر علی  علیه السلام را از هم پاشید.

رهبرانقلاب چند سال قبل گفتند در میدان دشمن بازی نکنید. گاهی حرف درستی که میزنید، دشمن میخواهد شما این حرف درست را بزنید. میدان پیچیده است. از امام رضا علیه السلام بخواهیم ما را در این میدان مسلح کند. امام باقر علیه السلام فرمود زیارت یعنی تجدید میثاق: إِنَّمَا هِيَ تَجْدِيدُ اَلْعَهْدِ وَ اَلْمِيثَاقِ. یعنی منتظر فرمان شما هستیم. فرمان صادر شده. باید افسر فضای مجازی شویم. دستمان را پر کنیم. ما نه دشمن را در این فضا خوب میشناسیم، نه توانمندی نیروهای خودی را میشناسیم، نه خودمان توان و تخصص لازم را داریم. لااقل در مقابل ده شلیک دشمن، یک شلیک را پاسخ دهیم! وقتمان را تلف نکنیم. آموزش ببینیم. باید بجنگیم. اگر سازمانها و ارگانهای دولتی و کشوری از پسِ این میدان بر می آمدند، رهبرانقلاب به مردم و جوانان دستور ورود نمیدادند. کودکان ابتدایی ما امروز در معرض این فضای مسموم هستند. امام رضا علیه السلام یک نفر بود، به تنهایی فرهنگ یک جامعه را عوض کرد.

 

دشمن می خواهد رسالت پیغمبر فراموش شود

وَ اللَّهُ تَعَالَى یَأْبَى لَنَا إِلَّا أَنْ یُعْلِیَ ذِكْرَنَا وَ یُبَیِّنَ فَضْلَنَا. میفرماید خدا نمیخواهد جز اینکه از ما ائمه با عظمت یاد شود. در دنیا باید از ائمه هدی با عظمت یاد شود. با عظمت یادکردن مردم نسبت به اهلبیت نیاز به کار و تلاش ما شیعیان دارد. اینجا گرسنگی و بی خوابی باید بکشیم. اینجا باید خرج کنیم؛ اگر عاشقیم. اگر لاف عاشقی نمیزنیم.

وَالله ما هذا بِنا، وَ اِنّما هُوَ بِرَسوُلِ الله. میفرماید گمان نکنید اینها با ما اهلبیت بخاطر خودمان دشمنی میکردند. این دشمنی نبود مگر بخاطر دشمنی با رسول الله صلی الله علیه و آله. مسئله اصلی اینها رسول خداست. وَ قَرابَتِنا مِنْهُ. سراغ ما اهلبیت آمدند، چون ما نزدیکان رسول خدا صلی الله علیه و آله هستیم. حتّي ‏صارَ اَمْرُنا وَ ما نَرْوى عَنْهُ اَنّهُ سَيَكوُنُ بَعْدَنا مِنْ اَعْظَمِ آياتِهِ وَ دَلالاتِ نُبُوّتِهِ. ما ائمه وقتی کلام پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را نقل میکنیم، پایه های نبوت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله محکم میشود.

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود هیچ مصبیتی بزرگتر از مصیبت پیغمبر صلی الله علیه و آله نبوده و نخواهد بود. عزای رسول الله صلی الله علیه و آله بین ما شیعیان چرا انقدر بی هیاهو است! رسول الله صلی الله علیه و آله بین ما انقدر غریب است که کشورهای اروپایی 14 کاریکاتور مستهجن برای رسول الله صلی الله علیه و آله میکشند؟ چرا ما خیلی با رسول الله صلی الله علیه و آله کاری نداریم؟ انقدر که با امام حسین علیه السلام کار داریم. امام حسین علیه السلام فقط یک فرمان رسول خدا صلی الله علیه و آله را اجرا کرد، کربلا بپا شد: مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللهِ، یَعْمَلُ فِی عِبادِاللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل، وَ لاَ قَوْل، کانَ حَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ. از نظر دشمن مردم ما باید کمتر به پیغمبر صلی الله علیه و آله و رسالت و دینش فکر کنند.

طلبه ای روز شهادت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله در حرم امام رضا علیه السلام به من میگفت «شما چرا با دشمن اسلام درگیر میشوید، تا آنها هم با شما درگیر شوند»؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود من مبعوث شدم ملوک و پادشاهان عالم را بکشم. چهار میلیون انسان را طی دو سال کشت، نشسته ایم و تماشا میکنیم؟! خدا اگر در مورد مرگ این چهار میلیون انسان از ما مسلمانان و شیعیان سوال نکند، خدا نیست! چون كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ(آل عمران 110).  نجات مردم از سیطره کفر وظیفه مسلمانی ماست. میگوید «به آمریکا واسراییل چکار دارید؟ عراق و سوریه و کشورهای دیگر به ما چه»؟ مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ. وقتی در جامعه پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و نبوت و رسالت ایشان به فراموشی سپرده شود، دین پیغمبر صلی الله علیه و آله هم در جامعه بالعکس فهمیده میشود.

 

انتقام از مجرمین و یاری مومنین وعده قطعی خداست

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلاً إِلي‏ قَوْمِهِمْ. میفرماید قبل از اتو انبیایی را مبعوث کردیم. فَجاؤُهُمْ بِالْبَيِّناتِ. دستشان را پر کردیم از دلایل و بینات. امروز کار هر سینه زن است که بانگ معارف عمیق اسلامی باشد. فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذينَ أَجْرَمُوا. از طرف دیگر کسانیکه مجرمانه مقابل انبیاء ایستادند از آنها انتقام گرفتیم. وَ کانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ(روم 47). این حق است به گردن منِ خدا که مومنینی که پای نبوت انبیاء مبارزه میکنند را یاری کنم. نمیفرماید انبیاء را یاری کنم؛ بلکه میفرماید مومینن را یاری میکنم. نگوییم ما نمیتوانیم در این مبارزه پیروز شویم. یاری مومنین وعده خداست. کافیست اقدام کنیم و وارد میدان مبارزه شویم. گذشته و عقائد مختار را ببینید؛ اما وقتی وارد میدان مبارزه شده، خداوند او را یاری کرد.

جوانهای ما مثل بزرگترها فکر نکنند. بعضی بزرگترها میگویند ما نمیتوانیم با دشمن مقابله کنیم. برخی این فکر سیاه و آلوده را به مومنین تزریق میکنند. خلع لباس شده، اما هنوز در هیئت ها منبر میرود، و مردم را منحرف میکند. عده ای هم با لباس روحانیت حرفشان را میزنند؛ منتهی با احتیاط بیشتر.

رهبرانقلاب به ما دستور جهاد دادند. ما میتوانیم؛ این وعده خداست. نمونه اش همین امام رضای خودمان. خدای متعال به امام رضا علیه السلام و شیعیان محدود کنار امام کمک کرد، توانستند این تحول عظیم فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند. تنفر عمومی نسبت به اهلبیت را تبدیل به محبت و عشق به ائمه کرد. هیئتی ها از منبری هایشان بخواهند دستشان را پر کنند از معارف. مسلح شوند. حضرت معصومه سلام الله علیها میدانست در این مسیر به شهادت میرسد، اما وارد عرصه مبارزه و جهاد و هجرت شد. پایگاه شیعیان در قم را قوی کرد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است